TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hvorfor er det egentlig man ikke må give baby alm vand (kogt og afkølet) før de bliver større?

Tror det er fordi de kan få/skal have dækket deres væskebehov ved amning(/flaske).

Del dette indlæg

Tusind tak Mette.. Jeg er altså sådan en nød til det her BK.. Og jeg vil bare så gerne..

Glad for at kunne hjælpe :) og ja det tog også mig lidt tid at finde rundt herinde. Jeg opdagede først ret sent i min graviditet hvor meget jeg var gået glip af :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor er det egentlig man ikke må give baby alm vand (kogt og afkølet) før de bliver større?

Man MÅ godt, men det anbefales ikke af den grund som SarahDK nævner. Når de er så små skal de bruge meget mælk for at vokse (det går jo rasende stærkt i starten) og vand optager plads i maven, hvor der kunne have været mælk i stedet og der er jo ikke rigtig noget næring i vand.

Mælken tilpasser sig temperaturen omkring dig (bliver tyndere ved varmt vejr), så de små burde få dækket alt deres væskebehov gennem mælken.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man MÅ godt, men det anbefales ikke af den grund som SarahDK nævner. Når de er så små skal de bruge meget mælk for at vokse (det går jo rasende stærkt i starten) og vand optager plads i maven, hvor der kunne have været mælk i stedet og der er jo ikke rigtig noget næring i vand.

Mælken tilpasser sig temperaturen omkring dig (bliver tyndere ved varmt vejr), så de små burde få dækket alt deres væskebehov gennem mælken.

Det gør mme bare ikke ;) Så der kan det være nødvendigt at supplere med vand for at holde væskebalancen i orden :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gør mme bare ikke ;) Så der kan det være nødvendigt at supplere med vand for at holde væskebalancen i orden :balloons

Netop :) Camille får mellem 50 og 150 ml vand(the) om dagen :)

Hvis hun ikke får vand, så får hun hård mave.. <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er en tand, er det godt nok aggressivt for mit lille pus vågnede med feber og har været virkelig pyldret i dag og meget mere syg-agtig end i går. Hendes temperatur var 38.4 inden hun kom i bad. Det er første gang jeg prøver hun er syg og jeg er IKKE fan :(

Hvordan går det med den lille mus? :kram2

Altså alt under 39 kalder jeg så også let feber når det er børn :whistling :) Og jeg tror nu stadig godt det kan være tænder, hvis ikke feberen er steget yderligere selvfølgelig :)

Ih, håber snart hun er frisk igen :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan går det med den lille mus? :kram2

Altså alt under 39 kalder jeg så også let feber når det er børn :whistling :) Og jeg tror nu stadig godt det kan være tænder, hvis ikke feberen er steget yderligere selvfølgelig :)

9

Ih, håber snart hun er frisk igen :kram2

Det er vist ikke tænder - Se i min mor tråd :( Ligger med Anna på brystet, så kan ik skrive en længere roman...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er klart! Jeg snakkede selvfølgelig kun om når man ammer. Hvis man giver MME er det en helt anden historie og der har jeg ikke megen erfaring :unsure

Nu ved jeg ikke om Little Miss giver flaske eller ammer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Får vist ikke lavet det store her til aften. Er alene med musen, og hun vil kun sove på brystet. Har puttet hende 2 gange, og hun vågner efter 5 minutter. Men det er nu hyggeligt nok :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er klart! Jeg snakkede selvfølgelig kun om når man ammer. Hvis man giver MME er det en helt anden historie og der har jeg ikke megen erfaring :unsure

Nu ved jeg ikke om Little Miss giver flaske eller ammer?

Jeg ammer. Grunden til jeg spurgte var at manden i nat havde forsøgt at give mig lidt tid til at sove men lillemanden begyndte at hyle 1 time efter jeg havde givet ham mad. Og han havde ligget aktivt og suttet i 45 min. Så min kære mand forsøgte sig med lidt kogt afkølet vand. Men bagefter blev han helt i tvivl om man måtte give det så han søgte på nettet og kunne så se at man først måtte give det når de var ældre.... Men ikke hvorfor.

Så tak for jeres svar :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yes!!!!

Har en lillemand der har sover 5 timer i træk. Nøj føler mig helt udhvilet hehe. Og efter amning sover han nu igen. Må hellere udnytte det og sove selv :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yes!!!!

Har en lillemand der har sover 5 timer i træk. Nøj føler mig helt udhvilet hehe. Og efter amning sover han nu igen. Må hellere udnytte det og sove selv :-)

I seng med dig igen med det samme! Det er bare skønt med de lange stræk. :7himmel Karla er bare rigtig god til at ligge dem lige efter vores aftensmad, hvor hun altid er vågen, og mor her er ikke god nok til at udnytte det, og gå tidligt i seng :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arh, har haft weekend med succes-på-succes-på-succes (også lidt tiger-hysse-anfald, men skidt pyt skidt, det tager vi også med ;))

- Masser af lækkert uldtøj på tilbud

- Første lur i barnevognen - 3 timer og glad og sulten dreng bagefter

- Første bad med badestol - SÅ meget nemmere!

- Første flaske - og selvom han så lidt skeptisk ud, så tog han den bare: hapse-hapse-hapse!

- (Pga. den lange lur i barnevognen): Tid til hygge med manden. Skelægning, slikspisning og dansen rundt i køkkenet :biglove

Glæder mig allerede til næste weekend :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arh, har haft weekend med succes-på-succes-på-succes (også lidt tiger-hysse-anfald, men skidt pyt skidt, det tager vi også med ;))

- Første flaske - og selvom han så lidt skeptisk ud, så tog han den bare: hapse-hapse-hapse!

- (Pga. den lange lur i barnevognen): Tid til hygge med manden. Skelægning, slikspisning og dansen rundt i køkkenet :biglove

Lyder som en rigtig dejlig weekend :D :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fantastisk Mette :) det er bare så rart når der også er lidt tid til at være "kærester" i stedet for mor og far :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... jeg har været oppe siden kl 9, men hvis det lykkes mig at få tøj på inden manden kommer hjem så er det store sager... Mie skal sove... men det vil hun kun i mine arme!!! Ved heller ikke lige hvordan jeg skal få morgenmad... nye udfordringer i hverdagen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... jeg har været oppe siden kl 9, men hvis det lykkes mig at få tøj på inden manden kommer hjem så er det store sager... Mie skal sove... men det vil hun kun i mine arme!!! Ved heller ikke lige hvordan jeg skal få morgenmad... nye udfordringer i hverdagen...

Åh Mette dog. Du skal da have købt en slynge :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en vikle, men skal lige have hjælp til at få sat hende ordentlig, sidst jeg prøvede fik hun et hysterisk anfald :rolleyes og så var hun ikke så medgørlig

Del dette indlæg

Annonce ♥

OOOOOOOOOOOOOORK!!! Har taget babyalarm i brug. Og kan nu lytte til babyskrål - men ikke MIN babys. Der er åbenbart en anden alarm, der går i <_< Så nu har jeg valget imellem:

1 - lytte til fremmed baby

2 - åbne altandør og pissefryse

3 - ud og hapse alarmen fra Mar og håbe på at han ikke vågner (tør ikke - han var virkelig svær at få til ro)

ØV!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en vikle, men skal lige have hjælp til at få sat hende ordentlig, sidst jeg prøvede fik hun et hysterisk anfald :rolleyes og så var hun ikke så medgørlig

Carl Emil bliver også sur når jeg bakser ham ned i slyngen men når han først sidder der falder han meget hurtigt til ro.

Mit eneste problem med slyngen er jeg får det så mega varmt :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

OOOOOOOOOOOOOORK!!! Har taget babyalarm i brug. Og kan nu lytte til babyskrål - men ikke MIN babys. Der er åbenbart en anden alarm, der går i <_< Så nu har jeg valget imellem:

1 - lytte til fremmed baby

2 - åbne altandør og pissefryse

3 - ud og hapse alarmen fra Mar og håbe på at han ikke vågner (tør ikke - han var virkelig svær at få til ro)

ØV!

For pokker da!!! Er der et vindue du kan åbne i stedet for døren?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Carl Emil bliver også sur når jeg bakser ham ned i slyngen men når han først sidder der falder han meget hurtigt til ro.

Mit eneste problem med slyngen er jeg får det så mega varmt :-/

Så er det godt vi går en koldere tid i møde :P ej jeg havde lidt det samme problem da jeg prøvede, vikler skal jo flere gange rundt om én og jeg har endda købt min i bambus som skulle være bedre til at regulere varmen!

Hvor længe må de egentlig sidde i viklen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

AV!

Ingen spiral til mig i dag, på trods af lægen ahvde sagt at de fleste kvinder havde let ved at få den lagt ved 8 ugers tiden, da de ikke var helt lukket.. men det var jeg.

FØJ hvor gjorde det bare NAS! Min kæresste grinte, da jeg kom hjem og sagde.. "jeg har da aldrig oplevet noget der gjorde så ondt".. Han mente at det havde jeg nu nok ;) Og det kan han have ret i.. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

OOOOOOOOOOOOOORK!!! Har taget babyalarm i brug. Og kan nu lytte til babyskrål - men ikke MIN babys. Der er åbenbart en anden alarm, der går i <_< Så nu har jeg valget imellem:1 - lytte til fremmed baby2 - åbne altandør og pissefryse3 - ud og hapse alarmen fra Mar og håbe på at han ikke vågner (tør ikke - han var virkelig svær at få til ro)ØV!

kan du ikke indstille alarmen til en anden kanal? Det kan man på rigtig mange :)

AV!Ingen spiral til mig i dag, på trods af lægen ahvde sagt at de fleste kvinder havde let ved at få den lagt ved 8 ugers tiden, da de ikke var helt lukket.. men det var jeg.FØJ hvor gjorde det bare NAS! Min kæresste grinte, da jeg kom hjem og sagde.. "jeg har da aldrig oplevet noget der gjorde så ondt".. Han mente at det havde jeg nu nok ;) Og det kan han have ret i.. :rolleyes

Øv, hvor er det ærgeligt. <_< Men lidt sjovt hvor hurtigt man kan glemme den smerte, der er ved en fødsel :rolleyes Måske i virkeligheden meget godt :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, der er igen bøvl med vores barsel. Nu siger de, at C ikke kan tage barsel før jeg er tilbage, men det har vi fået lovning på, at han godt kan, så jeg kan tage i skole. Det er jo heller ikke en løsning at jeg skal tilbage på arbejdet allerede nu for pokker da!

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER