TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hmm... nu nærmer vi os snart de 3 timers formiddags/middags lur... jeg er ved at være lidt rastløs... så længe plejer hun alligevel ikke at sove... men hun må jo trænge til det!

Del dette indlæg

:bye Farvel.. Helt ubrugte bodyer i str 9-12 mdr, som Camille aldrig fik brugt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter at have skrabet is af bilen i 15 (!!!) minutter, måtte jeg vække Silke Elia af sin formiddagslur - der havde hun altså sovet 1,5 - så vi kunne køre til KST. Der var ikke noget nævneværdigt at mærke; hun havde lidt krystaller på hælen pga tarmen, så hun fik bare en generel omgang, og så håber vi at det skaber balance i kroppen. Men de to sidste nætter har jo også været gode, så måske det slet ikke har været nødvendigt. Men det skader jo aldrig :)

Da vi kom hjem var hun lidt pyller, men fik alligevel leget lidt, og nu sover hun igen i barnevognen. Er spændt på hvor længe, for hun har kun spist i 2 minutter siden 6.15 i morges..... :wacko

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... nu nærmer vi os snart de 3 timers formiddags/middags lur... jeg er ved at være lidt rastløs... så længe plejer hun alligevel ikke at sove... men hun må jo trænge til det!

Den fornæmmelse har jeg også haft den sidste uge. Men 3 timers formiddagslur er da alligevel vildt. Dårlig nat??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv..

Christian har pludselig først fri kl 14. Så han hjemme kl 15.. Det jo stadigvæk tidligt.. Bortset fra han tager afsted igen kl 16.. Og vi skulle have gæster i aften, men har aflyst.. Der skal nåes alt muligt (handles, støvsuges,r yddes lidt op) og jeg er ikke helt ovenpå. ØV.. :(

Er så skuffet, han sagde kl 12 i morges, det VED jeg.. jeg blev positivt overrasket og rigtig glad, og nu påstår han at han hele tiden har sgat kl 14..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den fornæmmelse har jeg også haft den sidste uge. Men 3 timers formiddagslur er da alligevel vildt. Dårlig nat??

Ja hun har har været vågen mange gange i nat - men har sovet fra 18.45 - 7.15. Hun var så vågen kl 20 + mange gange indtil kl 21.30 kl 23.10, kl 2.30, 3.45 - jeg tog hende så med ind i sengen, for det virkede til at hun havde mareridt og kunne ikke komme ud af det og så stod vi op kl 7.15...

Men hun er begyndt at sove 2 t og 45 min...det er ikke første gang idenne uge... det er meget mystisk...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja hun har har været vågen mange gange i nat - men har sovet fra 18.45 - 7.15. Hun var så vågen kl 20 + mange gange indtil kl 21.30 kl 23.10, kl 2.30, 3.45 - jeg tog hende så med ind i sengen, for det virkede til at hun havde mareridt og kunne ikke komme ud af det og så stod vi op kl 7.15...

Men hun er begyndt at sove 2 t og 45 min...det er ikke første gang idenne uge... det er meget mystisk...

Øv med natten :kram

Silke Elia er også pludselig begyndt med længere lure. Mon der bare sker en masse med dem for tiden? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh sys det er uholdbart at Lasse kun sover 1 times lur. Vil ha de 2-3 timer tilbage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv med natten :kram

Silke Elia er også pludselig begyndt med længere lure. Mon der bare sker en masse med dem for tiden? :)

Ja det ku godt tænkes... gad vide hvornår der kommer lidt mere rytme... :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor træls Maja... som mor skal man åbenbart sove dårligt.. Det er et af "goderne" ved at være mor... :P

Ja åbenbart - tror jeg må meget tidlig i seng i aften - og rod være rod. Anders har fødselsdag imorgen og tror han sætter mere pris på en frisk kone end et pænt hjem!

Det lyder da som den helt rigtige måde at fejre det på! Nogen gange gad jeg godt bo i århus så man var tæt på en baresso... den i herningcenteret kan dog til nød gå an... åh cheesecake.... savle savle....

Dejligt at natten gik bedre end normalt! :yay

:ditto - det kunne jeg VIRKELIG også godt bruge - der MÅ da være et marked for det i Herning!

Synes alt i mit liv spiller for tiden :D

Valdemar er glad og spiser godt - og begynder måske-måske (antijinx) også at sove godt nu?

Vi er begyndt at spise bedre, og jeg tror at jeg taber mig

Jeg har foretaget lidt justeringer i økonomien, som gerne skulle betyde mindre gæld og mere opsparing fra nu af

Overskudet smitter af på parforholdet - der er mere flirt og flere komplimenter i luften :kuller

Der ser faktisk ok ud herhjemme

Vi har endelig fundet nye ejere til vores marsvin - Brian afleverer dem i overmorgen, og så kan de nyde deres "pension" sammen med en masse andre dyr i en minizoo, hvor de også kan komme på græs når der er vejr til det

Og så skal jeg på baresso med en veninde senere idag

Alt i alt bare godt-godt-godt med godt på :bunny

:yay

Status på: Sophia tilbage i egen seng

Nu er stillingen uafgjort, mor er kommet stærkt igen efter sidste nat, selvom det holdt hårdt at få udlignet. Nu satser jeg på at få taget føringen i nat ;)

Sophia 1 - 1 Mor

I seng kl 20, sut kl 22, mad kl 23 efterfulgt af tudetur, tudetur kl 01 i 20 min, tudetur kl 04 i 15 min, mad og sove videre hos mor kl 05.30, stå op kl 08 :yay

Ha ha... kan man oddse på "kampen" :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh ha - syntes jeg er godt smadret efter de ca 10 km med barnevogn i sne. Men har alligevel holdt hovedet ovenvande indtil nu, hvor jeg kom til at sidde stille! Men GUD hvor kunne en Cola og en franskbrødsmad med Brun farin gøre underværker lige nu - har BRUG for det vildeste sukker shok!

Nå men det var da en gåtur der var det hele værd (og når man hygger sig i godt selskab er det jo slet ikke så slemt :) ) - Mie nød at synge lidt om Gud i kirken :D Utrolig så STOR forskel der er på kvaliteten af baby salmesang i de forskellige kirker. Tænk at man gider GÅ 5 km hver vej for at komme til noget ordentligt, når man kunne have nøjedes med 1.5 km.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh ha - syntes jeg er godt smadret efter de ca 10 km med barnevogn i sne. Men har alligevel holdt hovedet ovenvande indtil nu, hvor jeg kom til at sidde stille! Men GUD hvor kunne en Cola og en franskbrødsmad med Brun farin gøre underværker lige nu - har BRUG for det vildeste sukker shok!

Nå men det var da en gåtur der var det hele værd (og når man hygger sig i godt selskab er det jo slet ikke så slemt :) ) - Mie nød at synge lidt om Gud i kirken :D Utrolig så STOR forskel der er på kvaliteten af baby salmesang i de forskellige kirker. Tænk at man gider GÅ 5 km hver vej for at komme til noget ordentligt, når man kunne have nøjedes med 1.5 km.

Det første jeg gjorde da jeg kom ind af døren var at åbne en cola :) og jeg det var super hyggeligt, men det er det jo altid i jeres selskab :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh yes, det er sådan vi har haft den siden jul - pånær de sidste 2 dage. Tro mig, jeg ved hvor hårdt det er :kram :kram :kram

Sådan en periode synes jeg også lidt at vi er inde i.... men jeg kan dog afhjælpe det med brystet - men det virker og lyder bare voldsomt med det gråd... håber snart at det vender for dig, så du kan få dit overskud tilbage...

Tak, det hjælper at vide at man ikke er alene :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har vi været ved hudlæge og fået konstateret en mild form for børneeksem, så creme skal der til :) Men mon ikke det går!

Bonusinfo er, at man kan se det på babyer/børns øjne, om de har børneeksem. Så har de en "rynke" under hvert øje, hvilket A også har.. Lidt sjovt egentlig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor er min søns tandkød blå? Det er som om der sidder en blå tand.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har vi været ved hudlæge og fået konstateret en mild form for børneeksem, så creme skal der til :) Men mon ikke det går!

Bonusinfo er, at man kan se det på babyer/børns øjne, om de har børneeksem. Så har de en "rynke" under hvert øje, hvilket A også har.. Lidt sjovt egentlig!

Det har Luna.... altså , den rynke! men ikke umiddelbart eksem..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har Luna.... altså , den rynke! men ikke umiddelbart eksem..

Han sagde, at i hvert fald 90% af tilfældene har man også eksem.. Det ka være, hun har det, men det ikke har været i udbrud, men det ka også snildt være, hun kun har rynken :)

Man ka have rynken uden eksem, men alle dem med eksem har også rynken - ifølge ham hvert fald..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt I har fundet ud af, hvad der var galt.

Nu er jeg lidt i tvivl - hvordan ser den rynke ud?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... det lyder ikke som om det er den bedste mødregruppe du er havnet i.. hvad skyldes det? Er de kemien der ikke lige er der, eller hvordan? Hvor mange har I mødtes?

Kan du ikke ligge hende på sofaen ved siden af dig eller hvor du nu sidder - så hun kan høre dig og du kan sidde og slappe af med tv og BK?

Tja, ved ikke helt hvad det er.. Det er nok bare kemien, vi er 5 og 2 af dem er ret trælse. Eller dvs. den ene er meget sød, men er fra Ghana og er virkelig svær at forstå og den anden har bare altid større problemer/federe historier/bedre baby end os andre..

Det var faktisk ok idag, så glæder mig lidt til næste gang om 2 uger.. De andre to er super søde, men bare slet ikke nogle typer jeg normalt ville hænge ud med..

Kender det godt. Sådan havde jeg det også en overgang - det var egentlig dejligt at ses med andre mødre, men det passede bare aldrig ind ift Silke Elia' lure, og noget rod når alle bor i lejlighed, så de ikke bare kan stå i barnevognen. Men nu ældre hun er blevet, jo bedre er det blevet, og nyder nu at være afsted - også selvom det nogle gange kun er 1,5 time. Håber det bliver bedre for jer også :kram

Ja, faktisk passede det lige med Ediths lur idag og jeg lader hende ikke stå ude et sted, hvor der ikke er lukket af og et område jeg ikke kender, så hun måtte med ind og vågnede selvfølgelig <_< Tror ikke at de andres børn har rigtige dagsrytmer, så det passer dem fint.. Hmf!

Som sagt, var det ret hyggelig idag og jeg fulgtes lidt af vejen hjem med den ene og vi kunne faktisk snakke om alt muligt, så nu giver jeg det lige endnu et par gange. Vi mødes heldigvis kun hver anden uge, så det går nok..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gad jeg også godt vide :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 6. feb. 2013 at 3:47 PM, louisevibe said:

Har fundet et billede, hvor man kan se den :)

Kan I se den? Der er en under hvert øje.. Jeg har ikke lige lagt mærke til, om dem fra min mødregruppe har dem, så kan ikke sammenligne med nogen lige nu, som f.eks. ikke har børneeksem..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fundet et billede, hvor man kan se den :) Kan I se den? Der er en under hvert øje.. Jeg har ikke lige lagt mærke til, om dem fra min mødregruppe har dem, så kan ikke sammenligne med nogen lige nu, som f.eks. ikke har børneeksem.. post-4431-0-87652400-1360163755_thumb.jp

Sjovt.. Jeg tænkte, det var da noget fis!

Har selv børneeksem, og jeg har da ikke den "rynke"... Men øh.. jeg har da en ja.. rynke/aftegning på samme måde, under mine øjne :o

Umiddelbart, ser det dog ud til Camille ikke har, men det er faktisk ikke helt til at se...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt.. Jeg tænkte, det var da noget fis!

Har selv børneeksem, og jeg har da ikke den "rynke"... Men øh.. jeg har da en ja.. rynke/aftegning på samme måde, under mine øjne :o

Umiddelbart, ser det dog ud til Camille ikke har, men det er faktisk ikke helt til at se...

Det er lidt skægt, hvis det passer! Hudlægen sagde, at han kan oftest se, om folk har det, bare ved at kigge på øjnene.. Vildt nok!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er lidt skægt, hvis det passer! Hudlægen sagde, at han kan oftest se, om folk har det, bare ved at kigge på øjnene.. Vildt nok!

Ja, lidt vildt! Altså, mine skal man kigge lidt efter, men det er jo klart.. Jeg er halvgammel og rynket i forvejen haha... Kan se jeg ofte "sminker" dem væk, men de altså er der på mange af mine billeder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, lidt vildt! Altså, mine skal man kigge lidt efter, men det er jo klart.. Jeg er halvgammel og rynket i forvejen haha... Kan se jeg ofte "sminker" dem væk, men de altså er der på mange af mine billeder.

Jeg har heller aldrig tænkt over at Anabella har dem før nu - det er jo bare sådan hun ser ud :) Når hun smiler er der rynker over det hele om øjnene.! Men så kan jeg næsten forstå, at man ikke vokser fra "rynken", haha!! Man kan jo vokse fra børneeksem..

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER