Besvaret January 17, 2013 Hvad gør man, hvis man ikke længere føler at man har mælk nok, men pigebarnet ikke vil tage flaske? Hvor lang tid tager det at vænne børn til flaske? - vi har nu prøvet næsten hver dag den seneste uge, men hun vil ikke rigtig. Åh jeg har selv været der hvor du er nu... det var da Elin var mellem 3 og 4 måneder. Der havde jeg 2 gange appetit-spring med en uges mellemrum - og hver appetitspring varede ca 4-5 dage, før der var nok igen. Det var hårdt, for hun meldte sig ca 1 gang i timen aften og nat... Vi prøvede også ihærdigt med sutteflaske - mange forskellige sutteflasker... men hun nægtede pure at tage dem, og blev kun mere og mere hidsig. Vi stoppede også med at prøve og jeg læste senere i "vidunderlige uger" at når ens barn er i gang med tigerspring er det meget dumt at starte op med flaske, netop fordi de har så meget brug for tryghed - som de jo ofte finder ved brystet - og det var lige der hvor hun var igang med 12 ugers tigeren... Så når I prøver, så gør det når det er en go periode først og fremmest... Og ellers er der vist ik andet end at klø på med amningen - drik juleøl, spis mælkebomben -alt hvad du kan finde på... og ikke mindst læg hende til ofte - og til begge bryster... Jeg havde ikke andet alternativ end at amme, og syntes at det var hårdt da det stod på, men nu er jeg stolt over at jeg kom igennem det. Men det ville bare være så meget nemmere at kunne give flaske ind imellem.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Camille er puttet, og sover.. Putningen tog lige 45 min - ingen gråd.. Hun kunne sagtens have sovet tidligere, men hun fik hikke! Det var en dejlig putning.. Christian var med, da han synes han ahr svært ved at putte og gerne ville se hvordan jeg gjorde.. Det endte med at han sov 10 min før Camille :P Vækkede ham da hun sov, og han var sådan helt "Din putning er virkelig effektiv!" :P Hahahaha :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Min SP sagde det var fordi de lærte at man kunne styre sin vejrtrækning.. Men det er jo også forløberen for at tale :P Nå - jamen det giver egentlig også meget go mening - tak for den oplysning. Nu er jeg mere rolig og tør godt lade hende og Otto (min hund) være i samme rum igen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Nå - jamen det giver egentlig også meget go mening - tak for den oplysning. Nu er jeg mere rolig og tør godt lade hende og Otto (min hund) være i samme rum igen... Min indrømme jeg også blev lidt "Hvad har hun gang i" de første gange.. Nu gør hun det for at få opmærksomhed, fordi hun ved folk griner :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Camille er puttet, og sover.. Putningen tog lige 45 min - ingen gråd.. Hun kunne sagtens have sovet tidligere, men hun fik hikke! Det var en dejlig putning.. Christian var med, da han synes han ahr svært ved at putte og gerne ville se hvordan jeg gjorde.. Det endte med at han sov 10 min før Camille :P Vækkede ham da hun sov, og han var sådan helt "Din putning er virkelig effektiv!" :P Haha... Den ene gang hvor jeg sang godnatsang for David sagde M også at det var "en dejlig beroligende sang", og sov umiddelbart efter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Ej øv hvor lyder det bare slet ikke rart. Håber det bare var det :kiss Det håber jeg også - det gjorde edderbankemig ondt :( - hvis det "bare" er et mave onde, så er det det ondeste til dato. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Min indrømme jeg også blev lidt "Hvad har hun gang i" de første gange.. Nu gør hun det for at få opmærksomhed, fordi hun ved folk griner :P Ha ha... ja hvad de ikke gør for at få opmærksomhed de små... :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Av av av - fik pludselig rigtig ondt i maven, som om alting kramper, fra skambenet og helt op til ribbenene. Jeg følte lige en overgang jeg skulle kaste op (uden kvalme - men ligesom under fødslen hvor det bare kommer), blev svimmel, fik kold sved og rystede, og kunne ikke tage dybe indåndinger uden det blev værre. Det er aftagende nu, men gør stadig ondt i højre side. Anders blev vildt nervøs for jeg var helt vild bleg og trak vejret underligt - han kunne godt se det ikke var for sjov. Nu ligger jeg i soveværelset, med baby alarmen tændt, hvis nu jeg får det skidt igen. Gad vide hvad det var!?! Min søster har haft nyresten og min mor, moster og 2 søstre har haft cyster (ufarlige hvis de bliver fjernet i tide, men smertefulde) og jeg tænker om det kan være en af de ting. Det føltes ikke som noget jeg har prøvet før. Puha Maja... umiddelbart tænker jeg også lidt nyresten - uden at male F.... på væggen... så hvis det fortsætter, så må du vel hellere få kigget på det... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Av av av - fik pludselig rigtig ondt i maven, som om alting kramper, fra skambenet og helt op til ribbenene. Jeg følte lige en overgang jeg skulle kaste op (uden kvalme - men ligesom under fødslen hvor det bare kommer), blev svimmel, fik kold sved og rystede, og kunne ikke tage dybe indåndinger uden det blev værre. Det er aftagende nu, men gør stadig ondt i højre side. Anders blev vildt nervøs for jeg var helt vild bleg og trak vejret underligt - han kunne godt se det ikke var for sjov. Nu ligger jeg i soveværelset, med baby alarmen tændt, hvis nu jeg får det skidt igen. Gad vide hvad det var!?! Min søster har haft nyresten og min mor, moster og 2 søstre har haft cyster (ufarlige hvis de bliver fjernet i tide, men smertefulde) og jeg tænker om det kan være en af de ting. Det føltes ikke som noget jeg har prøvet før. Puha, det lyder godt nok ubehageligt! Håber du er ok igen :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Puha Maja... umiddelbart tænker jeg også lidt nyresten - uden at male F.... på væggen... så hvis det fortsætter, så må du vel hellere få kigget på det... Ja - jeg ringer til min søster imorgen og spørger hvordan det føltes da hun havde det, for hendes stoppede også når hun lagde sig ned. Hun gik bare med det i et år Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Puha, det lyder godt nok ubehageligt! Håber du er ok igen :kram2 Så længe jeg ligger ned så går det ok... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Ja - jeg ringer til min søster imorgen og spørger hvordan det føltes da hun havde det, for hendes stoppede også når hun lagde sig ned. Hun gik bare med det i et år Det lyder som en go ide Maja.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Det håber jeg også - det gjorde edderbankemig ondt :( - hvis det "bare" er et mave onde, så er det det ondeste til dato. Jeg har prøvet når en cyste springer. Det gør f... ondt men det går hurtigt over. Eller det gjorde ihvertfald for mig. Men lyder ikke som det... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Ligger her i min seng og kan høre overboens, baby der bare skriger og skriger. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Det er simpelthen mærkeligt, at Camille sover, og har sovet i over en time, ja næsten to timer!! Lige nu overvejer jeg at gå i seng, men overvejer også at lave popcorn, og se en film med Christian.. Det er så sjælden at vi har kunnet det jo og han har fri i morgen :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 17, 2013 Har ondt i halsen, hovedet, ryggen og er blevet snottet og har baby der nægter at sove :boo S tog hende en times tid, men fik det bare værre af at sove så lidt.. Nu får hun mad og jeg HÅBER hun vil sove bagefter.. Hun ser ud til at kæmpe med at holde sig vågen lige nu og smilede og pludrede bare til en grædende mor :( Føler mit ene bryst nærmest er tomt og har sådan nogle stik i det også... Det er endda det gode bryst :( Øøøøøøøv, dagen startede så godt, men en lorteble midt i eftermiddagsluren ødelagde det hele :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Har ondt i halsen, hovedet, ryggen og er blevet snottet og har baby der nægter at sove :boo S tog hende en times tid, men fik det bare værre af at sove så lidt.. Nu får hun mad og jeg HÅBER hun vil sove bagefter.. Hun ser ud til at kæmpe med at holde sig vågen lige nu og smilede og pludrede bare til en grædende mor :( Føler mit ene bryst nærmest er tomt og har sådan nogle stik i det også... Det er endda det gode bryst :( Øøøøøøøv, dagen startede så godt, men en lorteble midt i eftermiddagsluren ødelagde det hele :prik Jeg tør godt love dig at en god dag ikke er en engangs forestilling - som du selv skrev bliver det meget lettere at læse hende, og så bliver der flere af de gode dage! :kram2 god bedring Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Camille er først lige vågnet.. Fik 30 ml og sover igen, efter 3 min!! Imponerende.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Jeg tør godt love dig at en god dag ikke er en engangs forestilling - som du selv skrev bliver det meget lettere at læse hende, og så bliver der flere af de gode dage! :kram2 god bedring Tak :kram2 Fik lov at sove indtil nu, så vel 4 timer.. Det hjalp en lille smule... Har det stadig ret dårlig :angry Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Så er dagen kl 5 bæ ble taget - i dag var vi de heldige vindere af bæ helt op i nakken <_< så nu er hun også vasket og kommet i rent tøj og kampen om at få frisk baby til at sove er vundet! Jeg fortjener mindst 2 timers søvn mere. (Er stadig øm i maven efter kramperne - men det går MEGET bedre) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 ARGH!!!!! Så sov dog for h*lvede.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Hurtig spørgsmål: Er det 12 eller 24 timer MM kan holde sig i køleskabet? Glemte at hælde på frys igår, så har to flasker fra. ca. kl. 11 og ca. kl 13 (tror jeg nok) igår. Det ser nikke forkert ud og lugter ikke forkert... Jeg vil ikke fryse det, når det er så "gammelt", men kan jeg bruge det i Valdemars morgengrød her om en times tid? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Hurtig spørgsmål: Er det 12 eller 24 timer MM kan holde sig i køleskabet? Glemte at hælde på frys igår, så har to flasker fra. ca. kl. 11 og ca. kl 13 (tror jeg nok) igår. Det ser nikke forkert ud og lugter ikke forkert... Jeg vil ikke fryse det, når det er så "gammelt", men kan jeg bruge det i Valdemars morgengrød her om en times tid? Ja sagtens - det er 24 timer, nogen siger endda 48, det turde jeg bare ikke vente, men jeg ville ikke være bekymret for at bruge det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 PISSELORTEGRØD!!! :boo Er det for meget forlangt, at jeg forventer at Valdemar bare engang imellem åbner munden? Eller at han i det mindste ikke giver sig til at skrige og græde efter fem minutter i højstolen? Jeg forstår ikke, hvad jeg skal gøre, jeg er bare træt af at bruge en masse krafter på at lave så lækker mad som muligt og så god en stemning som muligt, og så resulterer det ikke i andet end en mega sur unge, grød, mos og vand udover det hele, og dårlig samvittighed over at jeg bliver sur på ham :boo Jeg var SIKKER på at han var klar. Han stirrer altid nysgerrigt efter vores mad... Og jeg prøver med forskellig mad og på forskellige tidspunkter. Jeg prøver virkelig at fange ham, når han er i godt humør (men det synes jeg faktisk også er svært for tiden) Og jeg prøver, hvor jeg mader, og jeg prøver hvor han får lov at styre selv. Men det virker som om, at det eneste han har lyst til, er at bide i sin hagesmæk og at få maden for derefter at kyle den på gulvet (og han vil allerhelst have bøtten/tallerknen). Jeg bliver sindssyg... Og så ovenikøbet efter en nat, hvor han er vågnet hver anden time og har grædt. Det føles som om at der bare er mega tigerspring lige nu, men der burde jo IKKE være tigerspring nu... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Er bange for at min datter tror at hun er en hund.... 1000 tak for et godt grin efter endnu en træls nat :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites