TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Uhhh.. Jeg er normalt ikke så vild med Lola, men den bog lyder godt nok god... Jeg fornemmer hvor det bærer henad :P

Jeg er helt vild med hende :P - hun ligger ingen fingre imellem og tager altid barnets parti, ser tingene fra barnets perspektiv og så er hun humoristisk samtidig!

Du er en FANTASTISK mor! :kram2 Jeg tror altså ikke at nogle almindelige mødre opdager låsninger, det er jo netop det vi har de professionelle til. Og jeg har tit læst med, og tænkt at du var en rigtig god mor. Du passer så godt på Mie, og aktiverer hende godt (men omvendt ikke for meget) og holder virkelig godt øje med at hun har det godt. Så istedet for at sige "Du er IKKE en dårlig mor", så tag lige og sig "Du er en SUPER mor!" :kram2

Tak Mette - hvor er det pæne ord :kiss det er godt for mor-selvtilliden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt! :) Men jeg har nu heller aldrig tænkt, at du ikke havde styr på tingene (Ved godt at jeg ikke kender dig, ligesom Christina og Maja, men alligevel...)

Hvilken af Helens bøger er det? Den om søvn eller den om udvikling generelt? Eller?

:loveshowerHvor er du sød... Det er den bog der hedder "Sådan får du dit barn til at sove"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama:

Tak for de søde ord... :loveshower

Det er den bog der hedder "Sådan får du dit barn til at sove" - kan varmt anbefales....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hjælper jeg ikke din beslutning om IKKE at skulle købe alle de bøger :badgirl

Lola Jensensens "far, mor og børn" som bog nr 14 - jeg har ikke læst den, men min søster siger jeg SKAL eje den.

http://lolajensen.dk/bog-oversigt/den-store-far-mor-b%C3%B8rn/

Ej hvor tarveligt. Nu bliver jeg nødt til at købe flere bøger :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig formiddag - skøn når natten er :numse - men det er nok halvvejs tille og Alberts skyld ;p - Vi var til tumlastik der hvor vi gik til efterfødsels gymnastik og det var da bare hyggeligt! Desværre fandt instruktøren ud af at Mie har en låsning i nakken så hun ikke kan løfte/bøje hovedet fremad (altså ikke desværre at vi fandt ud af det, men at hun har det) - jeg havde slet ikke tænkt på at hun ikke kunne det, for mit fokus har været den anden vej hvor hun har haft problemer før :( det var også kun fordi vi skulle lave "koldbøtter" med dem og hun ikke ville bøje hovedet og blev ked at vi opdagede det.

Men total nævenyttig mor har allerede fået tid hos kiropraktoren på Tirsdag :yay Hun skal IKKE rende rundt og have ondt!!!

Og så skal jeg lige sige til mig selv et par gange "du er IKKE en dårlig mor - du er IKKE en dårlig mor - du er IKKE en dårlig mor" - for jeg HAR jo været opmærksom på hende, det har bare været det forkerte sted :( men hvor skulle jeg vide det fra og hvordan skulle jeg vide hvad jeg skulle kigge efter? Det blev opdaget og så kan vi gøre noget ved det!

Du er en fantastisk mor Maja. Tvivl aldrig på det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig haft en underlig datter i dag... hun vil bare ikke sove i dag - det er som om hun er bange for at gå glip af noget... hun har kun sovet 1½ time overdelt fra 7.10 og indtil nu (kl 18) - det er ikke meget...men har virket frisk efter sine to lure og hun har både været rigtig pyller og i rigtig godt humør. Da jeg kom hjem fra mødregruppe har hun bare ligget i nok sammenlagt 2 timer på en madras i stuen og snakket og snakket - ikke villet legetøj - men bare ligget og snakket op i loftet og gumlet på sin nusseklud og set lidt fjernsyn....

Men hyggelig dag i mødregruppen - som nu har fået et nyt medlem, som var med helt fra starten - men som nu har fundet overskuddet igen... :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh Åhhh er vist kommet til at bruge alllllllt for mange penge på prinsessen idag! :S Men der var jo tilbud på alt Celavi udetøj :rolleyes :D

Nu er vi stort set klar til dp-start :) :loveshower

Og kan nu se jeg bliver nødt til at købe endnu en bog (foruden de 3 jeg købte idag). Lola here i come

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er en fantastisk mor Maja. Tvivl aldrig på det :kram2

Tak søde har hele dagen sagt: "Kun en god mor føler sig som en dårlig mor indimellem" det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bange for at min datter tror at hun er en hund....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bange for at min datter tror at hun er en hund....

Ha ha ha - årh Tina - nu har du gjort det igen, er færdig af grin (måske lidt overtræt) men får de sjoveste billeder i hovedet af Elin der ligger i Ottos kurv og bjæffer ha ha ha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bange for at min datter tror at hun er en hund....

:lol jeg ser lige en lille pige sidde og tigge som en hund ved bordet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bange for at min datter tror at hun er en hund....

Haha jeg kunne heller ikk lade være med at grine, tak for det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at man kan skabe lidt morskab herinde... :lol men seriøst hun ligger på madrassen og lyder som en hund der er vild forpustet - eller I ved, hvis de har det meget varmt. (jeg ved ikke lige hvordan man staver den lyd....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror 19-ugers tigeren holder pause. For første gang i over 2 uger har David ikke skreget i flere timer for først at falde i søvn omkring kl 24. Han gik til ro for 20 min siden og endda helt uden at være ked af det. Glæder mig SÅ meget til at kunne ånde lettet op og konstatere at tigeren helt har forladt os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bange for at min datter tror at hun er en hund....

Haha... Havde samme tanke om David forleden, da han fandt ud af at han kan knurre - han har gjort det lige siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør man, hvis man ikke længere føler at man har mælk nok, men pigebarnet ikke vil tage flaske?

Hvor lang tid tager det at vænne børn til flaske? - vi har nu prøvet næsten hver dag den seneste uge, men hun vil ikke rigtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør man, hvis man ikke længere føler at man har mælk nok, men pigebarnet ikke vil tage flaske?

Hvor lang tid tager det at vænne børn til flaske? - vi har nu prøvet næsten hver dag den seneste uge, men hun vil ikke rigtig.

Hvad med at prøve at give hende det af kop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide at jeg skulle prøve at lægge til ved begge, ved hver amning, for at øge mælkeproduktionen. Det er da et forsøg værd. Ellers ville jeg prøve at give a kop, eller alternativt prøve andre typer flasker/sutter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bange for at min datter tror at hun er en hund....

Det tror Camille også :P Hun gør helt det samme med at "stønne" på den måde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha... Havde samme tanke om David forleden, da han fandt ud af at han kan knurre - han har gjort det lige siden.

Ha ha...Det er rart at vide at man ikke er ene om sådan en underlig adfærd... det er nu sjovt hvad de ind imellem øver sig i... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror Camille også :P Hun gør helt det samme med at "stønne" på den måde...

Ej hvor sjovt... :D :D det må være et led i at øve sig i at snakke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av - fik pludselig rigtig ondt i maven, som om alting kramper, fra skambenet og helt op til ribbenene. Jeg følte lige en overgang jeg skulle kaste op (uden kvalme - men ligesom under fødslen hvor det bare kommer), blev svimmel, fik kold sved og rystede, og kunne ikke tage dybe indåndinger uden det blev værre. Det er aftagende nu, men gør stadig ondt i højre side. Anders blev vildt nervøs for jeg var helt vild bleg og trak vejret underligt - han kunne godt se det ikke var for sjov.

Nu ligger jeg i soveværelset, med baby alarmen tændt, hvis nu jeg får det skidt igen. Gad vide hvad det var!?! Min søster har haft nyresten og min mor, moster og 2 søstre har haft cyster (ufarlige hvis de bliver fjernet i tide, men smertefulde) og jeg tænker om det kan være en af de ting. Det føltes ikke som noget jeg har prøvet før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av - fik pludselig rigtig ondt i maven, som om alting kramper, fra skambenet og helt op til ribbenene. Jeg følte lige en overgang jeg skulle kaste op (uden kvalme - men ligesom under fødslen hvor det bare kommer), blev svimmel, fik kold sved og rystede, og kunne ikke tage dybe indåndinger uden det blev værre. Det er aftagende nu, men gør stadig ondt i højre side. Anders blev vildt nervøs for jeg var helt vild bleg og trak vejret underligt - han kunne godt se det ikke var for sjov.

Nu ligger jeg i soveværelset, med baby alarmen tændt, hvis nu jeg får det skidt igen. Gad vide hvad det var!?! Min søster har haft nyresten og min mor, moster og 2 søstre har haft cyster (ufarlige hvis de bliver fjernet i tide, men smertefulde) og jeg tænker om det kan være en af de ting. Det føltes ikke som noget jeg har prøvet før.

Ej øv hvor lyder det bare slet ikke rart. Håber det bare var det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt... :D :D det må være et led i at øve sig i at snakke....

Min SP sagde det var fordi de lærte at man kunne styre sin vejrtrækning.. Men det er jo også forløberen for at tale :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er puttet, og sover.. Putningen tog lige 45 min - ingen gråd.. Hun kunne sagtens have sovet tidligere, men hun fik hikke!

Det var en dejlig putning.. Christian var med, da han synes han ahr svært ved at putte og gerne ville se hvordan jeg gjorde.. Det endte med at han sov 10 min før Camille :P Vækkede ham da hun sov, og han var sådan helt "Din putning er virkelig effektiv!" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER