TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

messer lige igen.. DET ER EN FASE!!

Vi skal overleve det..... Selvom udsigterne er laaaaaange ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amme amme amme :) Must not fall asleep... Must not fa.... :zzz ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suuuuuk.. Amning igen, giga bæble, som vækker datter heeeelt op, fordi der er lort über alles, hun vil ikke sove og græder medmindre hun har brystet i munden..

Håber hun falder i søvn ved brystet, så får hun altså lov at sove der resten af natten, så vi kan få lidt søvn i det mindste...

Har været vågen og hjemme i 14 timer indtil Nu og har ammet i mindst 8 af dem.. Føler mig fandme som en kø.. Er efterhånden begyndt af hade det amning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suuuuuk.. Amning igen, giga bæble, som vækker datter heeeelt op, fordi der er lort über alles, hun vil ikke sove og græder medmindre hun har brystet i munden..

Håber hun falder i søvn ved brystet, så får hun altså lov at sove der resten af natten, så vi kan få lidt søvn i det mindste...

Har været vågen og hjemme i 14 timer indtil Nu og har ammet i mindst 8 af dem.. Føler mig fandme som en kø.. Er efterhånden begyndt af hade det amning..

:kram2 ved godt det er fy at sige lige nu, men husk amning ikke er for enhver pris DU har også rettigheder. Men det KAN jo også være et appetit spring eller hygge sutteri. Har du prøvet sutten mens hun ligger i ammenstilling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suuuuuk.. Amning igen, giga bæble, som vækker datter heeeelt op, fordi der er lort über alles, hun vil ikke sove og græder medmindre hun har brystet i munden..

Håber hun falder i søvn ved brystet, så får hun altså lov at sove der resten af natten, så vi kan få lidt søvn i det mindste...

Har været vågen og hjemme i 14 timer indtil Nu og har ammet i mindst 8 af dem.. Føler mig fandme som en kø.. Er efterhånden begyndt af hade det amning..

Søde, pas nu på dig selv... Som majs også skriver, ikke amning for enhver pris. Du skal jo også kunne nyde din datter...... Bare en tanke.!k kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var oppe og amme klokken 2... Klokken 3.30 begyndte C så allerede at rumstere igen, efter lidt besvær tog hun sutten og sov så til 5.30. Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er jeg træt af det natteroderi! I nat har hun fået mad kl1, kl 4, og kl 6:30. Det kan simpelthen ikke være rigtigt når hun er 9 måneder gammel! Og med den urolige søvn oven i.... Suk altså, hvor er jeg træt af brysterne sidder på mig, hun vil ikke noget andet, ingen sut, ingen far kun bryst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god nat vi har haft! Søøøvn <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiih en god morgen! Per blev så glad for adventsgaven og så hyggede vi alle ved morgenbordet. Nu ligger far og datter og putte-sover inde i vores seng og jeg sidder og slapper lidt af med en kop te ved computeren. Skønt!

Senere idag skal jeg til Kongskilde med vores hund Loke, hvor Hundes Tarv arrangerer en gåtur med hundene efterfulgt af gløgg og æbleskiver. Min søster og hendes hund kommer også, så det bliver rigtig hyggeligt!

Tilmelding er ikke nødvendig, så hvis andre herinde fra skulle have lyst til at dukke op er de også velkomne ;) Det er kl. 14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader HADER at Christian ALTID har ondt i hovedet, ondt i maven eller har en offdag - På samme tid som mig.

Det er UTROLIGT, hver gang jeg siger "puha.. Har godt nok migræne, så er nok lidt off.." Får jeg et "Ja, jeg har også lidt ondt i hovedet, så det er jeg også...." :angry

Nogen gange ville det være nemmere at være alene, for så boede jeg i det mindste et sted, hvor jeg fik hjælp!! GAH!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv den dumme 19 ugers tiger har åbenbart fundet vej til Faster igen - troede ellers vi havde overstået den... så jeg har en datter der har sovet 3 x 45 min fra kl 7.20 og som sylrer,smiler, sylrer, smiler og så lige lidt mere syller. Plus hænger på sin mor + mors bryst... hmm.. så må juletræs pyntning vente.... heldigvis vil hun gerne spise grød på trods af tiger... :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader HADER at Christian ALTID har ondt i hovedet, ondt i maven eller har en offdag - På samme tid som mig.

Det er UTROLIGT, hver gang jeg siger "puha.. Har godt nok migræne, så er nok lidt off.." Får jeg et "Ja, jeg har også lidt ondt i hovedet, så det er jeg også...." :angry

Nogen gange ville det være nemmere at være alene, for så boede jeg i det mindste et sted, hvor jeg fik hjælp!! GAH!

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv den dumme 19 ugers tiger har åbenbart fundet vej til Faster igen - troede ellers vi havde overstået den... så jeg har en datter der har sovet 3 x 45 min fra kl 7.20 og som sylrer,smiler, sylrer, smiler og så lige lidt mere syller. Plus hænger på sin mor + mors bryst... hmm.. så må juletræs pyntning vente.... heldigvis vil hun gerne spise grød på trods af tiger... :balloon

Dumme tiger!!! Men ihhh til at I er startet på grød. De bliver SÅ store (vi venter dog lidt endnu med grøden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumme tiger!!! Men ihhh til at I er startet på grød. De bliver SÅ store (vi venter dog lidt endnu med grøden)

Ja dumme tiger! Ja det er bare vildt at være startet på grød... og det virker til at være et hit... men vi er kun på dag 3, så jeg venter med at få armene for højt op. Hvordan kan det være at I venter? Er det en go ide at vente egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja dumme tiger! Ja det er bare vildt at være startet på grød... og det virker til at være et hit... men vi er kun på dag 3, så jeg venter med at få armene for højt op. Hvordan kan det være at I venter? Er det en go ide at vente egentlig?

Blander mig lige. Jeg har fået at vide at min SP (og der er garanteret mange holdninger) at fra 4-6 måneder er for sjov. Men tilgengæld er de klar til at blive bombederet med smagsvarianter når de bliver 6 måneder. Så mener hun, at de ikke blive for kræsne... Og at de fra 6 måneder skal have noget med mere fylde end f.eks. risgrød så de ikke tror de kan synke alt... Så her er vi startet ligeså stille op og Marius ELSKER sveskemos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har grint med lyd på for første gang :loveshower

Jeg blev helt nyforelsket i hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih :wub

Camille triller og triller.. Mens hun hviner og skriger.. Har mega hovedpine, og det skærer som en kniv igennem hjernen.. Men kan kun smile..ELSKER når hun er glad :jul7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja dumme tiger! Ja det er bare vildt at være startet på grød... og det virker til at være et hit... men vi er kun på dag 3, så jeg venter med at få armene for højt op. Hvordan kan det være at I venter? Er det en go ide at vente egentlig?

Det er der vist 1000 meninger om, det kommer vist meget an på om de er klar, Mie er ikke klar, så vi venter. Nogle mener deres tarm system ikke er nok udviklet mens andre mener de skal starte for ikke at blive kræsne. Og så skal man vist passe på med Gluten. Men spørg da din SP hun ved jo om det er ok.

Jeg vil undersøge det der hedder Baby Led Weaning (BLW) - Camillat gav mig det her link: babyledweaning.com

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius får efterhånden skubbet numsen godt op i vejret mens han ligger på maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der vist 1000 meninger om, det kommer vist meget an på om de er klar, Mie er ikke klar, så vi venter. Nogle mener deres tarm system ikke er nok udviklet mens andre mener de skal starte for ikke at blive kræsne. Og så skal man vist passe på med Gluten. Men spørg da din SP hun ved jo om det er ok.

Jeg vil undersøge det der hedder Baby Led Weaning (BLW) - Camillat gav mig det her link: babyledweaning.com

Det er sp der har sagt go for at vi ku begynde. Hun var der onsdag - og så begyndte vi fredag lige så stille. Hun får kun et par skefulde hirsegrød med frugtmos - og havde slet ikke forventet at hun ville være så interesseret i det. Jeg havde slet ikke overvejet ikke at prøve, og tænkt hvis hun gider fedt og hvis ikke, så måtte vi bare prøve senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sp der har sagt go for at vi ku begynde. Hun var der onsdag - og så begyndte vi fredag lige så stille. Hun får kun et par skefulde hirsegrød med frugtmos - og havde slet ikke forventet at hun ville være så interesseret i det. Jeg havde slet ikke overvejet ikke at prøve, og tænkt hvis hun gider fedt og hvis ikke, så måtte vi bare prøve senere.

Jamen så er det jo bare at klø på ;) - Det vil da også give dig en hvis frihed igen :) Og hvis hun elsker det, jamen så er det jo tegn på hun er klar. Min nevø startede også da han var 4 mdr og han var elle vild.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er der vist 1000 meninger om, det kommer vist meget an på om de er klar, Mie er ikke klar, så vi venter. Nogle mener deres tarm system ikke er nok udviklet mens andre mener de skal starte for ikke at blive kræsne. Og så skal man vist passe på med Gluten. Men spørg da din SP hun ved jo om det er ok.

Jeg vil undersøge det der hedder Baby Led Weaning (BLW) - Camillat gav mig det her link: babyledweaning.com

PS der er ikke gluten i majs, hirse, ris og boghvede grød. Så det fik jeg grønt lys for at prøve. Men du har ret - man skal holde sig fra mad der er gluten i, så man mindsker risikoen for at de får glutenallergi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så er det jo bare at klø på ;) - Det vil da også give dig en hvis frihed igen :) Og hvis hun elsker det, jamen så er det jo tegn på hun er klar. Min nevø startede også da han var 4 mdr og han var elle vild.

Ja jeg håber at det med tiden kan give lidt mere frihed, selvom jeg har en frygt for at blive nødt til at amme til Elin er 30 år... he he...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja dumme tiger! Ja det er bare vildt at være startet på grød... og det virker til at være et hit... men vi er kun på dag 3, så jeg venter med at få armene for højt op. Hvordan kan det være at I venter? Er det en go ide at vente egentlig?

Vi venter dels fordi Silke Elia er født før termin, men mest fordi hun er allergi disponeret og jeg derfor synds det er bedst at fuldamme indtil de 6 måneden (hvis det kan lade sig gøre). Derefter har jeg tænkt mig at køre BLW så meget det er muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg håber at det med tiden kan give lidt mere frihed, selvom jeg har en frygt for at blive nødt til at amme til Elin er 30 år... he he...

:lol ha ha... Elsker din sorte humor!!! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER