Besvaret December 11, 2012 Åh, de mænd! <_< Jeg synes det er fair nok, at det som udgangspunkt er mor der tager nætterne, så mændende kan komme på arbejde, men så skal de IKKE være dem der sover på sofaen når de kommer hjem! Så skal DE tage baby så mor kan få en lur! Og så er det altså ikke også dig der skal stå med indkøb og madlavning hver dag - det kan man altså ikke og det synes jeg godt du kan sige til ham. Hvordan ville du have det med at sige han får nætter 'fri' til hverdag (i weekenden skal han selvfølgelig hjælpe!), men at han så skal være på og hjælpe når han kommer hjem? Lave mad/støvsuge/handle eller tage Edith, så du kan sove lidt. I er begge to trætte og hvorfor er det hans ret at være den der skal sove?! Tror han oprigtigt, at du feder den hele dagen og kan sove flere timer? :unsure Det er så ubeskriveligt hårdt, at være så træt hele tiden uden at kunne se en ende på det! Kæmpe :kram2 og masser af tanker til Østerbro :kiss Synes helt sikkert også, at det som udgangspunkt er mig der tager nætterne, men som du siger, så er det altså mig der skal sove odagen, væhHan laver heldigvis mad de fleste dage og så lavede jeg jo en masse mad til fryseren, som jeg kan tage op og lave hurtigt.. Og nu har han også taget hende to nætter, så håber at han får lidt mere forståelse for hvad det er jeg laver hver dag! Tror vi skal have endnu en snak og så skal jeg måske forsøge at få lidt mere tålmodighed med ham, han siger jo faktisk at jeg skal sige til, hvis jeg har brug for aflastning :) Har taget sit livs første 'barnets første sygedag'. Er hjemme med en MEGET slatten og snottet Anna. Håber sådan hun får det bedre inden hun har fødselsdag i weekenden :( Og så håber jeg godt nok at vejrudsigten arter sig, for ellers kommer hverken mormor eller farmor og farfar og det ville da bare være så ubeskriveligt trist! :( Ellers siger du bare til, vi kommer gerne til fødselsdag i Virum ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Øv så kom feberen retur:-( Og hun vil ikke engang spise:-( Min stakkels pus.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Er der nogen der kan hjælpe med at finde de tråde der er skrevet omkring anbefalinger af bæresele? Har haft en strækvikle og brugte den rigtig meget da Carl Emil var mindre men synes han er blevet for tung nu for min ryg og vil ger e have noget der var nemmere at bruge (lidt klik pg så er den på agtig) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Har en søn der begynder at være mere vågen i dagtimerne. Idag har han kun sovet godt tre timer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Jeg har så en søn der pludselig ikke er træt om aftenen... sikke dog et skrål... og mig som troede start på grød ville gøre det bedre...... :shooter Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Skrid hjem din rådne tiger :numse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Har en søn der begynder at være mere vågen i dagtimerne. Idag har han kun sovet godt tre timer :) Det lyder lidt som herhjemme. Sådan er det når de sover så meget om natten (12-13 tager Silke Elia i hvert fald gerne) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 X'er for at caro er nem at putte idag... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Synes helt sikkert også, at det som udgangspunkt er mig der tager nætterne, men som du siger, så er det altså mig der skal sove odagen, væhHan laver heldigvis mad de fleste dage og så lavede jeg jo en masse mad til fryseren, som jeg kan tage op og lave hurtigt.. Og nu har han også taget hende to nætter, så håber at han får lidt mere forståelse for hvad det er jeg laver hver dag! Tror vi skal have endnu en snak og så skal jeg måske forsøge at få lidt mere tålmodighed med ham, han siger jo faktisk at jeg skal sige til, hvis jeg har brug for aflastning :) Ellers siger du bare til, vi kommer gerne til fødselsdag i Virum ;) Første skridt er at bede om hjælp - det var jeg også VIRKELIG dårlig til i starten! :rolleyes Du er så sød! :D Hvis vi bliver brændt af af alle gæsterne, så ringer jeg til dig! :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Fik vist jinxet det hele ved at tænke højt... Er altså træt af aften og nat amningen.... Hun har spist hver 2. time siden i eftermiddags og det ser ud til at fortsætte hele natten også! Og så er jeg bare SÅ træt af manden og hans ulidelige latterlige pis.. Ja, du er træt, men det er jeg sgu også - og tak for hjælpen.. Det gavner mig mega meget, at du bare går ind på sofaen og sover, mens jeg stadig er oppe med et barn der nægter at sove.. Han sov endda en time med Edith i dag, fordi han var sååååå træt, og så lavede jeg aftensmad og bagefter ordnede det sidste til dåbs invitationerne... Så bliver han ved med at sige at jeg skal slappe af, men hvordan f***** skal jeg kunne det, når jeg står for lejligheden, Edith, dåb, julegaverne (er dog selvvalgt), og også nattetjansen mere eller mindre hver nat (også i denne weekend, fordi han var træt og sur!)... Det kan sgu da ikke passe! Øv, jeg synes han er en røv lige nu, men jeg er også bare pisse træt og har hovedpine og så sover han bare dejligt på sofaen.. Har næsten lyst til at stoppe med at amme, bare for vi kan dele det her nat fis lidt mere.. :kram Kan se, at du allerede har fået gode råd, men jeg istemmer altså det med, at hvis du har nætterne, så har S eftermiddagene så du kan få en lur! Herhjemme er der stort set ingen krav til mig husligt, og jeg ville heller ikke kunne leve op til dem, så længe jeg bliver vækket af Mar flere gange om natten og tager mig af ham hele dagen :rolleyes Synes ikke, at det kan passe, at du skal have så meget om ørerne. :prik Og jeg kan bestemt godt forstå, at du overvejer at droppe amningen og kan ikke forestille mig, at nogen ville se skævt til dig, hvis du gjorde det. Jeg vil dog lige nævne, at herhjemme ville Valdemar også lægges til meget ofte det første stykke tid, især om aftenen. Jeg kan faktisk ikke huske, hvor længe det varede, men jeg snakkede med lægen om det til 5 ugers undersøgelsen, så der stod det i hvert fald på. Der ammede jeg ca. en gang hver hele eller halvanden time. Og det er helt anderledes nu, nu kan der gå 2-3-4 og endda 5 timer imellem. Så der er håb om, at det kan blive bedre :kram2 Skrid hjem din rådne tiger :numse :ditto :numse (og :kram til dig/jer) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Årh, HADER altså at være "ude" med Camille om aften... IH! Hvorfor kan Christian ikke forstå at hvis vi tog en måned, måske bare 14 dage hjemme, og fik skabt en god rytme, ville det hele blive SÅ meget nemmere.. Men HVER gang vi får noget der ligner en fornuftig rytme, skal den smides overbords pga han vil ud... Nu kan HAN få lov til at tage en aften med en overtræt skrigebaby, der kun har sovet 30 min siden kl 15! (hun plejer at tage en lur fra 15-17, også igen fra 19-20!) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Årh, HADER altså at være "ude" med Camille om aften... IH! Hvorfor kan Christian ikke forstå at hvis vi tog en måned, måske bare 14 dage hjemme, og fik skabt en god rytme, ville det hele blive SÅ meget nemmere.. Men HVER gang vi får noget der ligner en fornuftig rytme, skal den smides overbords pga han vil ud... Nu kan HAN få lov til at tage en aften med en overtræt skrigebaby, der kun har sovet 30 min siden kl 15! (hun plejer at tage en lur fra 15-17, også igen fra 19-20!) :kram Øv bøv hvor træls :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 :kram Øv bøv hvor træls :( Kan få pip.. "sådan nogle aftner har vi også herhjemme".. JAAA.. Og de kommer som regel i streg, efter vi har været ude.. GAH! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Kan få pip.. "sådan nogle aftner har vi også herhjemme".. JAAA.. Og de kommer som regel i streg, efter vi har været ude.. GAH! Uanset om I har aftenerne hjemme også, så er der vel alligevel en grund til at skære ned på udeaftnerne, hvis I har en fornemmelse af at de medfører trælse aftner/nætter? :) For mig er der også en vis logik i at man har en overtræt og ked (og overstimuleret) baby, hvis man er meget ude om aftenen (ikke dermed sagt, at der ikke findes babyer, der godt kan klare det, og det er jo bare skønt for dem :)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2012 Haha, Valdemar snakker i søvne! :D Han begyndte at græde, så jeg hentede ham, så han kunne få mad. Og forventede at han ville vågne af det. Men nix, han græd i søvne, spiste i søvne, blev lagt igen, skældte lidt ud på sutten i søvne, ævlede lidt ud i luften i søvne (det så bare SÅ sjovt ud!) og så vendte han demonstrativt hovedet væk fra mig og sov. :D Han må have været træt, det bette pus :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Har simpelthen verdens mest ulykkelige baby! Hun har ondt i maven og prutter og prutter og græder og græder og jeg kan ikke gennemskue hvad der er smerte og hvad der er sult :boo GODT jeg skal til zoneterapi med hende imorgen :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Har allerede været oppe 3 gange siden kl 23, 4 gange faktisk.... Bliver snart bims i bøtten Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Clara sover og Zia er vågen Jeg er spændt på hvordan dagen vil gå med Clara... For hun har ikke spist særlig meget igår og lige meget hvad jeg gjorde, vil hun ikke tage imod så jeg håber at dagen vil være bedre og at hun vil spise mere end igår... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Marius har sovet fra godt 21 til 7.30. Fik lige sutten ved halv et tiden. :yay Flere nætter som denne tak :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Føj for filan jeg er træt. Lillemanden vågnede hver time og sparkede dynen af sig. Startede med bare at give ham den på men den røg af igen efter et par min. Derefter tog jeg ham op og vuggede ham, lagde ham igen hvorefter han sov et kvarter. Så fik han mad og så sov han. Så mad hver time men han vågnede stadig. Jeg har svøbt i diverse ting men intet har virket. Meget meget træt mor :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Har en baby der fik mad sidst kl 1-1.30, lidt sukkervand kl 2.30, faldt i søvn kl 3.30-ish og som så har sovet på mig indtil for 10 minutter siden, men så var hun også mega sulten... Synes godt nok det er hårdt med de her nætter.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Føler mig som en "dårlig mor". Kl 8, vågner jeg ved Camille pludrer i sengen, og jeg tænker "feeeeeem minutter mere med min forsømte dyne"... Og vågner kl 8.45, hvor Camille stadigvæk ligger og pludre. Stakkels mus, har bare lagt det helt alene.. Nå,men hun var jo i fint humør, så det er vist bare mig der har lidt dårlig samvittighed.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Hvor er jeg heldig, at jeg efter kun 4 timers søvn (usammenhængende) kunne aflevere hende til min søster, der godt kunne se at jeg har det skidt... Har lige sovet to timer ekstra, men er nok blevet syg :-(( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Hvor er jeg heldig, at jeg efter kun 4 timers søvn (usammenhængende) kunne aflevere hende til min søster, der godt kunne se at jeg har det skidt... Har lige sovet to timer ekstra, men er nok blevet syg :-(( :kram :kram Så skal du vist bare pleje dig selv i dag og ikke noget med at løbe rundt og lave alt muligt praktisk.. Te, seng, tv og søvn :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2012 Føler mig som en "dårlig mor".Kl 8, vågner jeg ved Camille pludrer i sengen, og jeg tænker "feeeeeem minutter mere med min forsømte dyne"... Og vågner kl 8.45, hvor Camille stadigvæk ligger og pludre. Stakkels mus, har bare lagt det helt alene.. Nå,men hun var jo i fint humør, så det er vist bare mig der har lidt dårlig samvittighed.. Tror nu nok hun skal sige til hvis hun ikke var tilfreds :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites