TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Øv øv er småsyg i dag og manden tager på arbejde kl. 15 og har først fri kl. 24 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv er småsyg i dag og manden tager på arbejde kl. 15 og har først fri kl. 24 :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der ved om penicillin kan ødelægge mælkeproduktion/gøre at man ikke må amme? :unsure

Jeg har fået én penicillinkur pga. betændelse i et sår på min tå (sorry for TMI :blush), men såret er stadig betændt OG nu mistænker jeg samtidig, at jeg har fået en underlivsinfektion :unsure

Venter på at klokken bliver 9 så jeg kan ringe til min læge, men sidder sådan lige lidt og bliver lidt nervøs for om det kan ødelægge min amning af Valdemar, hvis jeg pludselig skal have mere/kraftigere penicillin :unsure

Nu vil jeg ikke gøre dig urolig, men en fra min MG har lige haft underlivsbetændelse og hun måtte ikke amme, mens hun fik medicin for det. Hun havde heldigvis en masse af sin egen mælk i fryseren, som hun havde malket ud, så hendes bebs fik primært stadig hendes mælk, mens det stod på. Og så malkede hun selv ud samtidig for at holde produktionen oppe og smed så bare den mælk ud. Efter behandlingsforløbet kunne hun amme videre igen som normalt.

Jeg ved ikke om der er forskellige slags medicin man kan få for underlivsbetændelse - noget som baby kan tåle og noget de ikke kan - men jeg ville da snakke med min læge om det og lufte din bekymring for om det vil ødelægge din amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en super sej dreng som klarede vaccinen til UG :loveshower .. Og nøj han vokser.. 9,7 kg med ble og body og 74 lang... :whistling

Hold da op en dejlig stor dreng du har :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg ikke gøre dig urolig, men en fra min MG har lige haft underlivsbetændelse og hun måtte ikke amme, mens hun fik medicin for det. Hun havde heldigvis en masse af sin egen mælk i fryseren, som hun havde malket ud, så hendes bebs fik primært stadig hendes mælk, mens det stod på. Og så malkede hun selv ud samtidig for at holde produktionen oppe og smed så bare den mælk ud. Efter behandlingsforløbet kunne hun amme videre igen som normalt.

Jeg ved ikke om der er forskellige slags medicin man kan få for underlivsbetændelse - noget som baby kan tåle og noget de ikke kan - men jeg ville da snakke med min læge om det og lufte din bekymring for om det vil ødelægge din amning.

Man kan godt amme på penicillin, men man behandler underlivsbetændelse med et andet antibiotika (faktisk ofte 2) og det er forskelligt om man kan amme når man tager det - det er lidt kraftigere stoffer end penicillin. De som man oftest anvender har en "må kun anvendes under visse forudsætninger" ved amning, derfor må du tage en god snak med lægen om hvordan du forholder dig. Det kan godt være at du med info (fx hvornår du skal amme i forhold til at tage medicin osv) og de rette præparater kan forsætte amningen.

Håber dog mest for dig at det ikke er underlivsbetændelse og du kan slippe for mere antibiotika. Nogle kan få problemer med svamp eller urinvejsinfektioner efter penicillin behandling så det kan jo være sådan noget i stedet. (men det finder dig og lægen jo nok ud af).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået både antibiotika (fik både som drop og stikpiller de første 4 dage efter fødslen pga blindtarmen) og pencillin (pga underlivsbetændelse) mens jeg ammede Silke Elia, og ingen af delene havde betydning for min amning. Jeg håber, du og Valdemar er lige så heldige (eller hvad man nu siger) :)

Giv endelig en update... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har trods snot og hosten sovet næsten 3 timer i formiddags :loveshower det er rekord for formiddagsluren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så troede jeg at jeg sad og legede med Marius og så falder han bare i søvn :D Gad vide hvor længe jeg har gjort det for lukkede øjne ...? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker dag, har ordnet hønsebur og nogle af hestefoldene... Og lille Caroline ELSKER bare at være med ude og lege landmand :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok at der er en tiger på spring....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres kloge ord, råd og håb for mig mht. amningen. :lovebk

Jeg har IKKE en infektion, så jeg skal ikke have antibiotika af nogen art :loveshower

Lægen mente så, at jeg sandsynligvis havde svamp (ud fra mine beskrevne symptomer - han kunne ikke nå at undersøge mig, da jeg kom 20 minutter for sent (skodfyldtebusser, der ikke har plads til ens barnevogn, så man må vente på næste bus <_< )), så jeg har fået canesten, som man ifølge både læge og indlægsseddel godt må bruge under amning :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har haft en dejlig og hyggelig badestund med min basse. Han var bare så glad og plaskede med benene. Så meget at mor og spejlet blev vådt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres kloge ord, råd og håb for mig mht. amningen. :lovebk

Jeg har IKKE en infektion, så jeg skal ikke have antibiotika af nogen art :loveshower

Lægen mente så, at jeg sandsynligvis havde svamp (ud fra mine beskrevne symptomer - han kunne ikke nå at undersøge mig, da jeg kom 20 minutter for sent (skodfyldtebusser, der ikke har plads til ens barnevogn, så man må vente på næste bus <_< )), så jeg har fået canesten, som man ifølge både læge og indlægsseddel godt må bruge under amning :super

Dejligt - eller selvfølgelig ikke fedt med svamp. Håber du snart har det til livs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt - eller selvfølgelig ikke fedt med svamp. Håber du snart har det til livs :)

Jotak :) Synes det er lidt ulæks at tænke på, at man (måske - men nok) har svamp :rolleyes Men det er da helt klart at foretrække frem for infektion og antibiotika :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrgh kan blive noget så irriteret når folk rynker på næsen af at G ikke får komælk. Men altså 1 time efter barnet har fået et minimalt glas, render næsen med tykt sejt snot.

Er det ikke mere synd at hun bliver helt stoppet til, end at hun ingen mælk får?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrgh kan blive noget så irriteret når folk rynker på næsen af at G ikke får komælk. Men altså 1 time efter barnet har fået et minimalt glas, render næsen med tykt sejt snot.

Er det ikke mere synd at hun bliver helt stoppet til, end at hun ingen mælk får?

Øh jeg kan ikke lige gennemskue, hvorfor folk rynker på næsen af, at hun ikke får mælk :unsure Altså det er jo vigtigt, at hun får kalk, men hvis hun bliver syg (eller snottet) af mælken, så er der vel andre måder at få den kalk på? :unsure Det synes jeg ikke, at folk kan være bekendt at rynke på næsen af dig for i hvert fald :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAr fået dåbsbllederne fra fotografen - Og sidder og skal udvælge billeder til redigering.. MAX SVÆRT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arrgh kan blive noget så irriteret når folk rynker på næsen af at G ikke får komælk. Men altså 1 time efter barnet har fået et minimalt glas, render næsen med tykt sejt snot.

Er det ikke mere synd at hun bliver helt stoppet til, end at hun ingen mælk får?

Jo det er. Jeg kan ikke selv tåle mælk og påtænker heller ikke at Silke Elia skal have det - for en sikkerheds skyld. Flere og flere i dag kan nemlig ikke rigtig tåle det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Burde sove. Har besøg af min søster, svoger og niece (hvilket gjorde at Silke Ella først sov kl21, selvom hun at faldet hen flere gange, men så vækkede kusinen hende ups). Så nu håber jeg kun sover længere end til kl5.30 dom i dag. Jesper er nemlig ikke hjemme til at tage hende. God at BK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jotak :) Synes det er lidt ulæks at tænke på, at man (måske - men nok) har svamp :rolleyes Men det er da helt klart at foretrække frem for infektion og antibiotika :D

Hvis det trøster så har alle candida svamp i kroppen, det er naturligt. Problemet er der først når man har for meget svamp. Så er der nogen som mig der lider af det så ofte at det er en plage. Jeg har det ofte i mundhulen så får sår (på størrelse med en lillefinger negl) der generer mig i op til 14 dage, og så er jeg halvt ekspert i svamp forneden :rolleyes

-Skift trusser morgen og aften (og gerne.midt på dagen hvis muligt)

-Brug ikke sæbe forneden, men vask gerne kroppen i intimsæbe også lidt tid efter udbruddet, ellers er parfumefri sæbe bedst i perioden.

-Kogevask trusser - så undgå de fine blonder under udbruddet

-Sov gerne uden trusser (gør jeg ikke altid)

-Behandling mindst en uge efter symptomerne er stoppet

-Undgå sukker da det "fodrer" svampen (jeg har ofte udbrud efter ferier med lidt for meget is, cola og slik) - ved at undgå det sulter du svampen. Mener også hvede og komælk kan, men da.jeg.ikke får meget af nogen af delene har jeg aldrig gjort en ekstra indsats på det område.

-Hvis canesten ikke virker gør brentan - det samme som man bruger til børns numse hvis de får svamp og som mundhule gel når de har trøske så det bør kunne bruges.

- undgå :hump - det smitter sjældent - men det kan være smertefuldt!

Håber du snart slipper for svamp er røv og nøgler (og ja lidt klamt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt forvirret på den gode måde... Lille tøsen har taget stræk på 4 timer og 5 timer i nat :glad

Hun plejer ellers kun at tage et stræk på over 3 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var så skidt tilpas at vi måtte køre hjem fra Anders' kusines fødselsdag i aftes - hun skreg og skreg og skreg - lille pus! Og lige i sådan situation hjælper svigermor bare IKKE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var så skidt tilpas at vi måtte køre hjem fra Anders' kusines fødselsdag i aftes - hun skreg og skreg og skreg - lille pus! Og lige i sådan situation hjælper svigermor bare IKKE!

Stakkels lille Mie :( håber det hjalp at komme hjem. Åh, nej svigermor er heller ikke en hjælp her når Sophia er sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille pylret dreng med feber, men han klarer det nu meget godt.. Synes det er vildt han er 5 mdr og godt på vej til at kravle.. Han er sgu for vild.. Hvor blev min baby af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det trøster så har alle candida svamp i kroppen, det er naturligt. Problemet er der først når man har for meget svamp. Så er der nogen som mig der lider af det så ofte at det er en plage. Jeg har det ofte i mundhulen så får sår (på størrelse med en lillefinger negl) der generer mig i op til 14 dage, og så er jeg halvt ekspert i svamp forneden :rolleyes -Skift trusser morgen og aften (og gerne.midt på dagen hvis muligt)-Brug ikke sæbe forneden, men vask gerne kroppen i intimsæbe også lidt tid efter udbruddet, ellers er parfumefri sæbe bedst i perioden.-Kogevask trusser - så undgå de fine blonder under udbruddet -Sov gerne uden trusser (gør jeg ikke altid)-Behandling mindst en uge efter symptomerne er stoppet-Undgå sukker da det "fodrer" svampen (jeg har ofte udbrud efter ferier med lidt for meget is, cola og slik) - ved at undgå det sulter du svampen. Mener også hvede og komælk kan, men da.jeg.ikke får meget af nogen af delene har jeg aldrig gjort en ekstra indsats på det område. -Hvis canesten ikke virker gør brentan - det samme som man bruger til børns numse hvis de får svamp og som mundhule gel når de har trøske så det bør kunne bruges.- undgå :hump - det smitter sjældent - men det kan være smertefuldt! Håber du snart slipper for svamp er røv og nøgler (og ja lidt klamt)

Ved du hvad, det trøster mig faktisk en hel del :kiss Ikke, at du døjer så meget (det synes jeg da bare er synd for dig :kram2) men at vi alle har det naturligt i kroppen :)

Og fedt med en liste af gode råd :super Pudsigt er jeg begyndt at leve efter mange af rådene her efter fødslen (af andre årsager - f.eks. synes jeg blonder er total ligegyldige på blævrende efterfødselskrop :P), og så er det nu, at jeg får svamp for første gang :rolleyes Men ud fra listen kan jeg næsten regne ud, hvad min synd er: Sukker! Herunder amningen har jeg jo drukket som en sindssyg og jeg må indrømme at jeg langt det meste af tiden slukker tørsten i saftevand istedet for bare vand :whistling Måske jeg skal på afvænning :badgirl

Mie var så skidt tilpas at vi måtte køre hjem fra Anders' kusines fødselsdag i aftes - hun skreg og skreg og skreg - lille pus! Og lige i sådan situation hjælper svigermor bare IKKE!

Årh sucks! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER