TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Ahh kender følelsen med at man gerne vil amme, men at det ikke kører helt perfekt. Min lille Noor har ikke taget nok på og jeg kæmper også med ammebrikkerne. Noor skal vejes på onsdag og jeg håber bare på en tilfredsstillende vægt. Bliver så bekymret over den manglende vægtøgning.

:kram  :kram2 Det er så frustrerende når det ikke kører som man gerne vil det. Håber Noor har taget det på han skal på onsdag! Vi får besøg til kontrol vejning igen den 20/1 og 2/2 - håber også Mie har taget nok på der. Spiser ellers masser af mælkebombe (nam nam), men må have gang i noget mere hud til hud imorgen og se om en mor Mie putte dag i sengen kan oppe min produktion og hendes suttelyst hos mig. 

Men hold op jeg er nervøs for om hun ville amme hos mig når hun vågner, nu har har prøvet at få flaske. Heldigvis var hun da skeptisk da jeg gav hende flasken først fordi det ikke føltes rigtig som mor, men så spiste hun med velbehag. Åh er så nervøs, vil gerne hun får sovet og hvilet men samtidig vil jeg gerne have vished om at hun stadig vil mig (neurotisk much)

Del dette indlæg

Håber sådan Leonora går i seng for natten før kl 01 i aften...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh for pokker, havde besøg af en rigtig ven og veninde i eftermiddag - de kommer kl. 15 - Mie har kun fået sovet en lur på 30 minutter da hun var mere sulten, når der er gæster er hun slem til ikke at ville falde i søvn. Hun er egentlig rolig nok mens de er her, men spiser en del hos mig - de smutter igen kl. 18. Hun er stadigvæk sulten men er nu også så overtræt og ved at blive pyller hun slet ikke kan fokusere på at spise.

Vi havde besøg af SP igår som ikke var tilfreds med Mies vægt og derfor anbefalede jeg supplere med en flaske når hun er træt og pyller fordi hun simpelthen ikke har energi til at spise hos mig, samt at det jeg bruger suttebrikker pga. dumme flade brystvorter gør mine bryster ikke bliver stimuleret nok selvom jeg hjælper mælken på vej når hun spiser.

Så måtte kl. 19 kapitulere og give hende den første flaske MME - hun åd næsten 100 ml selvom hun var blevet ammet på begge bryster inden :boo , hold op hvor jeg tudede mig igennem og følte mig som den mest elendige mor at jeg ikke kan mætte mit barn, hverken nu med min mælk, men heller ikke da hun lå i maven og ikke havde fået næring de sidste 4 dage inden hun blev født. Ved det er vigtigere at hun er mæt end at jeg skal amme det hele, men vil så gerne amme hende, nyder vores amme tid sammen, og jeg gør alle husmoderråd for at forøge min mælk, men kan bare ikke få det til at fungere uden ammebrikker :boo

:kram

Medela har lavet nogle brystvorteformere til flade eller indadvendte brystvorter, som ligesom presser brystvorten ud og stimulerer samtidig. Man kan gå med dem i bh'en. De siger en time inden amning, men jeg syntes faktisk at de hjalp efter 15 min. Dem brugte jeg i starten og det hjalp. Bare en ide :rolleyes

http://www.medela.com/SE/da/breastfeeding/products/breast-care/breast-nipple-problems.html

Del dette indlæg

Annonce ♥

Medela har lavet nogle brystvorteformere til flade eller indadvendte brystvorter, som ligesom presser brystvorten ud og stimulerer samtidig. Man kan gå med dem i bh'en. De siger en time inden amning, men jeg syntes faktisk at de hjalp efter 15 min. Dem brugte jeg i starten og det hjalp. Bare en ide :rolleyes

http://www.medela.com/SE/da/breastfeeding/products/breast-care/breast-nipple-problems.html

Tusind tusind tak må jeg ud og investere i og prøve

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har bare haft max pyller og skrige baby hele aftenen.... ikke noget har været for alvor godt nok.... ender med at amme hende en time før tid, hvor hun skriger derefter igen! - pludselig kommer der en seriøs rumlen fea dynen, og 10 sek. Efter har man en rolig baby igen :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv :( har lige haft en god nat og efter SP's råd har vi forsøgt at holde hende mere vågen i løbet af dagen, men hun har endnu ikke kunnet finde ro til at sove andet end korte lure siden i eftermiddag og hun er så SULTEN og urolig :( hun har lige fået en flaske og bliver nu ammet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv :( har lige haft en god nat og efter SP's råd har vi forsøgt at holde hende mere vågen i løbet af dagen, men hun har endnu ikke kunnet finde ro til at sove andet end korte lure siden i eftermiddag og hun er så SULTEN og urolig :( hun har lige fået en flaske og bliver nu ammet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for kram. Hun gik kold kl 4 og vågnede 7:45. Vi bliver nok nødt til at tage en omgang formiddagssovning :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder i akutmodtagelsen med Mads som er bleg og ukontaktbar :boo kom nu læge...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor ska hun holdes mere vågen? Lad hende da selv styre det - hun er jo ikke så gammel endnu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder i akutmodtagelsen med Mads som er bleg og ukontaktbar :boo kom nu læge...

Åhh nej! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh nej! :(

Ja han har haft det skidt siden kl 4 hvor han ikke ville spise. Det er bare ikke sjovt. Han har ingen feber og forkølet er han heller ikke rigtig mere så det er meget ubehageligt. Jeg hader ventetiden pc og uvidenheden. Kom nu læge...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Venter stadig men nu vågnede han lidt og jeg kunne lægge ham til. Så er mere rolig nu. Undskyld jeg spammer tråden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej Leras for pokker da. Det lyder vildt ubehageligt. Kan den læge så få fingeren ud og tjekke lille Mads.

Håber på det bedste

Del dette indlæg

Annonce ♥

:( Puha..

Håber de får fingeren ud!

:kram2 :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Venter stadig men nu vågnede han lidt og jeg kunne lægge ham til. Så er mere rolig nu. Undskyld jeg spammer tråden...

Spam løs alt det du har brug for! :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæmpe kram, Leras, håber lægen kommer snart :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak alle sammen.:kiss Vi venter stadig men er glad for at have fået lidt mad i ham. De har lige kaldt et andet barn ind så håber det snart er os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber sådan Leonora går i seng for natten før kl 01 i aften...

:kram2 Hvordan gik det?

Hun er vist semi-uglebarn ligesom Milan ;) Jeg har lovet mig selv, at jeg går i seng senest kl. 22, medmindre Milan er vågen ;) Også må jeg så op kl. 23/24, hvis han melder sig der (det er ofte i den forbindelse af kl. Så bliver sent, fordi han er vågen efter det måltid :)) På den måde får jeg da lidt mere søvn til at klare natteroderi på ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Milan smiler bevidst nu :kuller Har gjort det i nogle dage, men ville være sikker før jeg jublede :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber snart du får ham tilset, Leras! :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak alle sammen.:kiss Vi venter stadig men er glad for at have fået lidt mad i ham. De har lige kaldt et andet barn ind så håber det snart er os.

Håber Mads er blevet tilset :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2 Hvordan gik det?

Hun er vist semi-uglebarn ligesom Milan ;) Jeg har lovet mig selv, at jeg går i seng senest kl. 22, medmindre Milan er vågen ;) Også må jeg så op kl. 23/24, hvis han melder sig der (det er ofte i den forbindelse af kl. Så bliver sent, fordi han er vågen efter det måltid :)) På den måde får jeg da lidt mere søvn til at klare natteroderi på ;)

Hun var faldet helt til ro 00.30. Det er mandens tjans om aftenen (så længe det går). Udfordringen er at hun oftest er vågen om aftenen. Men jeg prøver at komme i seng mellem 22 og 23.

Er Milan vågen meget om natten?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun var faldet helt til ro 00.30. Det er mandens tjans om aftenen (så længe det går). Udfordringen er at hun oftest er vågen om aftenen. Men jeg prøver at komme i seng mellem 22 og 23.

Kan tydeligt huske det. Sådan var Asger også som helt lille. Ret uholdbart når man skal op om morgenen fordi den store står op og skal i børnehave.

Han har heldigvis rettet sig ind og sover mellem 21 og 22. Håber snart at kan putte ham kl 20. Så det bliver bedre ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han ynder at være det, eller forsøger at få os med på den ;) Heldigvis er han ikke sur, han møffer bare rigtig meget hvis det er ;) Efter han er begyndt at være mere vågen generelt, så er det mest i dagtimerne, så det er blevet bedre :) At Melissa så er i en fase med 1-1 1/2 vågen time omkring kl. 21.30-23 udfordre jo så det hele endnu mere. Jeg er ved at været rigtig godt præget af mangel på søvn, derfor er jeg ikke så aktiv herinde.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER