Besvaret November 14, 2014 M har så meget snot i næsen. I dag har han kun ville sove på mig, for næsen lukker til når han kommer ned og ligge, selvom hovedet er lidt hævet. Synes godt nok at det snot har hængt ved længe nu (startede så småt for 2,5 uge siden). Kan man gøre noget andet end næsesuger, saltvandsdåber og at hæve hovedenden af sengen? Han er 7 uger Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Øv øv, god bedring til Asger Men det er lidt sjovt med den der definition af feber. I Sverige skulle de små have over 38 før man mente de havde feber og der mente jeg jo ellers at grænsen var 37,5. Igår kom jeg så til at sige til en dansk læge at Freja ikke havde konstant feber fordi jeg lige havde målt den til 37,7 hvorefter han siger at alt over 37 om morgenen og 37,5 om aftenen regnes for feber. Hvad går I andre efter når vi snakker feber? Her i Chile er det 38 grader Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Øv øv, god bedring til Asger Men det er lidt sjovt med den der definition af feber. I Sverige skulle de små have over 38 før man mente de havde feber og der mente jeg jo ellers at grænsen var 37,5. Igår kom jeg så til at sige til en dansk læge at Freja ikke havde konstant feber fordi jeg lige havde målt den til 37,7 hvorefter han siger at alt over 37 om morgenen og 37,5 om aftenen regnes for feber. Hvad går I andre efter når vi snakker feber? jeg går efter 37,5 - på barselsgangen fik jeg at vide at jeg skal kontakte læge hvis den er over 37,5 indtil han er 3 måneder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Hvad gør I så når de har feber? Giver I dem febernedsættende? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 M har så meget snot i næsen. I dag har han kun ville sove på mig, for næsen lukker til når han kommer ned og ligge, selvom hovedet er lidt hævet. Synes godt nok at det snot har hængt ved længe nu (startede så småt for 2,5 uge siden). Kan man gøre noget andet end næsesuger, saltvandsdåber og at hæve hovedenden af sengen? Han er 7 uger Vi gjorde ikke andet end hvad du gør. Det er hårdt at se bebsen lide, men det går over stille og roligt. Emil blev forkølet da han var bare en uge gammel, for jeg var syg da jeg fødte ham. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Øv øv, god bedring til Asger Men det er lidt sjovt med den der definition af feber. I Sverige skulle de små have over 38 før man mente de havde feber og der mente jeg jo ellers at grænsen var 37,5. Igår kom jeg så til at sige til en dansk læge at Freja ikke havde konstant feber fordi jeg lige havde målt den til 37,7 hvorefter han siger at alt over 37 om morgenen og 37,5 om aftenen regnes for feber. Hvad går I andre efter når vi snakker feber? Ja vi har jo brugt meget tid på børneafdelingen. Børn under 3 mdr har ikke færdig udviklet det Center der styrer feber så den almene tilstand er vigtig også. Men den må være højere om aftenen end om morgenen. Asger har en temperatur på 37,8. Jeg vil mene han har feber når den rammer 38. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 M har så meget snot i næsen. I dag har han kun ville sove på mig, for næsen lukker til når han kommer ned og ligge, selvom hovedet er lidt hævet. Synes godt nok at det snot har hængt ved længe nu (startede så småt for 2,5 uge siden). Kan man gøre noget andet end næsesuger, saltvandsdåber og at hæve hovedenden af sengen? Han er 7 uger Nej synes du gør hvad du kan. Hoster han? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Utroligt som tingene kan skifte fra den ene dag til den anden! Igår havde jeg bare en rigtig øv-dag, hvor Simon bare var oppe på armen konstant og ellers græd, når jeg var nødt til at lægge ham. Han sov slet ikke hele dagen ud over at blunde ved brystet, når jeg ammede. Idag har så været en helt anden historie... For det første, så sov han en masse i nat (no wonder!) og sov længe i morges til kl 9.30 (hvor han blev vækket af Lise :p). Så var vi til bk-møde i City2 med nogle skønne piger og børn (:loveshower), hvor han bare sov i barnevognen igennem det meste! Og da jeg endelig tog ham op, var han bare sød og medgørlig. Tog ud og handle efterfølgende og selv om han var vågen, lå han bare og kiggede i barnevognen. Det sker ellers aldrig! Normalt hader han barnevognen og græder, hvis han ligger i den vågen. Her til aften, glippede han med øjnene og døsede lidt, så jeg prøvede at lægge ham i barnevognen og så faldt han sgu i søvn! Sov så kun en 25 min, men alligevel! :glad Det er første gang nogensinde at han sover i barnevognen mens den står stille og så gør han det to gange på en dag!!.. og så lige dagen efter at han har været så umulig! Jeg er helt rundt på gulvet, men håber da det varsler nye tider! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Øv har lige målt Asger igen. Nu har han feber :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Øv har lige målt Asger igen. Nu har han feber :boo :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Utroligt som tingene kan skifte fra den ene dag til den anden! Igår havde jeg bare en rigtig øv-dag, hvor Simon bare var oppe på armen konstant og ellers græd, når jeg var nødt til at lægge ham. Han sov slet ikke hele dagen ud over at blunde ved brystet, når jeg ammede. Idag har så været en helt anden historie... For det første, så sov han en masse i nat (no wonder!) og sov længe i morges til kl 9.30 (hvor han blev vækket af Lise :p). Så var vi til bk-møde i City2 med nogle skønne piger og børn (:loveshower), hvor han bare sov i barnevognen igennem det meste! Og da jeg endelig tog ham op, var han bare sød og medgørlig. Tog ud og handle efterfølgende og selv om han var vågen, lå han bare og kiggede i barnevognen. Det sker ellers aldrig! Normalt hader han barnevognen og græder, hvis han ligger i den vågen. Her til aften, glippede han med øjnene og døsede lidt, så jeg prøvede at lægge ham i barnevognen og så faldt han sgu i søvn! Sov så kun en 25 min, men alligevel! :glad Det er første gang nogensinde at han sover i barnevognen mens den står stille og så gør han det to gange på en dag!!.. og så lige dagen efter at han har været så umulig! Jeg er helt rundt på gulvet, men håber da det varsler nye tider! ;) Han var da bare så dygtig idag :) det var super hyggeligt, med nogle skønne unger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Øv har lige målt Asger igen. Nu har han feber :boo Åh jeg håber ikke det er noget :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Tak storebroren er også ramt :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Hvad gør I så når de har feber? Giver I dem febernedsættende? Feber i sig selv er jo ikke en sygdom så hvis der ikke er andre tegn på der skulle være noget galt giver jeg ikke noget. Det bedste er at lade kroppen bearbejde tingene selv. Hvis jeg derimod tror hun har ondt så ville jeg giver panodil nen formentlig først efter kontakt til lægen. Der skal meget til før jeg giver medicin ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Utroligt som tingene kan skifte fra den ene dag til den anden! Igår havde jeg bare en rigtig øv-dag, hvor Simon bare var oppe på armen konstant og ellers græd, når jeg var nødt til at lægge ham. Han sov slet ikke hele dagen ud over at blunde ved brystet, når jeg ammede. Idag har så været en helt anden historie... For det første, så sov han en masse i nat (no wonder!) og sov længe i morges til kl 9.30 (hvor han blev vækket af Lise :p). Så var vi til bk-møde i City2 med nogle skønne piger og børn (:loveshower), hvor han bare sov i barnevognen igennem det meste! Og da jeg endelig tog ham op, var han bare sød og medgørlig. Tog ud og handle efterfølgende og selv om han var vågen, lå han bare og kiggede i barnevognen. Det sker ellers aldrig! Normalt hader han barnevognen og græder, hvis han ligger i den vågen. Her til aften, glippede han med øjnene og døsede lidt, så jeg prøvede at lægge ham i barnevognen og så faldt han sgu i søvn! Sov så kun en 25 min, men alligevel! :glad Det er første gang nogensinde at han sover i barnevognen mens den står stille og så gør han det to gange på en dag!!.. og så lige dagen efter at han har været så umulig! Jeg er helt rundt på gulvet, men håber da det varsler nye tider! ;) Ja det er utroligt det kan svinge så meget :o Dejligt i havde en god dag. Det var rigyig ærgerligt jeg måtte springe fra men jeg kunne mærke det var det Liv lige havde behov for :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Han var da bare så dygtig idag :) det var super hyggeligt, med nogle skønne unger :) Ja han var, og det var Laura jo i øvrigt også! ;) mærkede næsten ikke noget til at hun var der! Ja det er utroligt det kan svinge så meget :o Dejligt i havde en god dag. Det var rigyig ærgerligt jeg måtte springe fra men jeg kunne mærke det var det Liv lige havde behov for :) Ja det var super ærgerligt, men sådan er det jo nogle gange! Vi må håbe I kan komme med næste gang :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 De der tigerspring; hvilket et af dem er det værste at komme igennem? Vi har overstået det første, hvilket gik fint, og jeg frygter det næste :-s Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 De der tigerspring; hvilket et af dem er det værste at komme igennem? Vi har overstået det første, hvilket gik fint, og jeg frygter det næste :-sJeg har læst, det første tit er det værste, fordi det er første gang. Håber da ikke, de andre bliver slemme, for vi er igang med det første, og det er voldsomt, synes jeg. Så jeg er da også spændt på at høre fra andre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 8 ugers tigerspring har været rigtig slemt hos Laura! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Feber i sig selv er jo ikke en sygdom så hvis der ikke er andre tegn på der skulle være noget galt giver jeg ikke noget. Det bedste er at lade kroppen bearbejde tingene selv. Hvis jeg derimod tror hun har ondt så ville jeg giver panodil nen formentlig først efter kontakt til lægen. Der skal meget til før jeg giver medicin ;) Jeg har det på samme måde :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 De første spring er de lette synes jeg - det var det med min søn. Der var et spring der var frygtelig - men ka ikk huske hvad for et af dem det var. Men han har været mere end 10 uger der. Laura har taget første spring ok. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 De der tigerspring; hvilket et af dem er det værste at komme igennem? Vi har overstået det første, hvilket gik fint, og jeg frygter det næste :-s De første tigerspring var nemme og dem mærkede jeg næsten ikke. Nu er Emil i det 4. (19 uger) og det kan jeg godt mærke især er han urolig om natten og vender og drejer sig og har generelt uro i kroppen. Om dagen har han mange humørsvingninger - i det ene øjeblik kan han skraldgrine og i det andet græde. Og hvis vi er ude bliver der holdt godt fast i mig Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 14, 2014 Nej synes du gør hvad du kan. Hoster han? ja, han både hoster og nyser, men heldigvis ikke meget og hans temperatur ligger jævnt på 37,3 - 37,4 ligegyldigt om det er morgen, middag eller aften Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 15, 2014 De der tigerspring; hvilket et af dem er det værste at komme igennem? Vi har overstået det første, hvilket gik fint, og jeg frygter det næste :-s Må desværre sige at hos os blev de bare værre. Det allerværste havde vi i starten af juli, så det må have været omkring 4 måneder men synes også de efterfølgende har været slemme. Desværre Del dette indlæg Link to post Share on other sites