TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Ahh ja det kan jeg godt se så :)

Prøv om det ikke bare er en periode :)

Ja indtil videre følger vi ham og lader ham bestemme mængde og hyppighed. Og så forsøger vi os med vælling og en forsigtig opstart af grød på smagsprøvebasis - alt sammen efter aftale med SP.

Vi har haft et sultent barn fra han blev født (vel også i maven, han var i hvert fald tyk ved fødslen), så har nok været forberedt på en tidlig start af grød

Del dette indlæg

Ja indtil videre følger vi ham og lader ham bestemme mængde og hyppighed. Og så forsøger vi os med vælling og en forsigtig opstart af grød på smagsprøvebasis - alt sammen efter aftale med SP.

Vi har haft et sultent barn fra han blev født (vel også i maven, han var i hvert fald tyk ved fødslen), så har nok været forberedt på en tidlig start af grød

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder spændende, kom endelig med update :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prinsessen havde ulvetime!! Vandrede rundt i stuen med hende på armen kl 20 og skulle tisse, nu ligger hun i mine arme og skal stadig tisse!! :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad stiller man op med en 31 dage gammel baby der kaster sin mad op ???

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2

Begge mine har aldrig været gylpebørn, så jeg er nok ikke den store hjælp. Men jeg vil tro små måltider og op og bøvse ofte? Og undgå at han ligger helt ned når han spiser. Det er vel lukkemusklen i spiserøret der er slap.

Del dette indlæg

Annonce ♥

For meget luft kan gøre de kaster det hele op igen, vi har skiftet en del dyner, trøjer mv. Specielt lige da vi startede på flasken fordi hun overspiste, grov åd af sult og fik alt for meget luft med ned. Tror vi har haft 8 sådan rigtige opkast.

Så her var det op og bøvse ofte, uden hun skreg under bøvseture for det giver endnu mere luft i maven.

Er det noget han gør ofte og bliver ved med, vil jeg få ham tjekket (endnu en gang oven i alt det i har haft), for der kan være en forsnævring mellem mavesæk og tarm.

------

Prinsessen sov godt i nat! Skøønt, for vi brugte en del af aftenen/natten på en ko som var sluppet ud, det lykkes efter at have vækket det havle af nabolaget at få et tlf nr til ham som ejer kørerne, og så blev vi vækket igen da han kom, for hunden skulle lige lege vagt hund!! Prinsessenvar sød og sov fra det hele! Jeg kom i seng kl 02 - prinsessen stod først op kl 8.20 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan lige opdaterer. Opkast var lig med syg baby så vi er tilbage på Skejby. Asger ligger med c pap og spiser via sonde. Er lige så stille begyndt at spise selv.

Savner at sidde med min baby i armene :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan lige opdaterer. Opkast var lig med syg baby så vi er tilbage på Skejby. Asger ligger med c pap og spiser via sonde. Er lige så stille begyndt at spise selv.

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhr hvor er I hårdt ramt altså. God bedring med lillemanden

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stort knus til jer! Håber at du snart kan sidde ham!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det uretfærdigt! Jeg håber virkelig snart det slutter for jer :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh for pokker En hård start I har jer!! Men det er godt det bliver taget seriøst, det er bedre end de overser noget!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh for pokker En hård start I har jer!! Men det er godt det bliver taget seriøst, det er bedre end de overser noget!!

Årh i er da uheldige, jeg krydser fingre for at det snart slutter!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh synes at jeg er ved at trænge til en ordentlig nats søvn. Ikke 6-7 timer i træk, bare 3 timers sammenhængende søvn vil være skønt! Sidste nat sov jeg 2 x halvanden time - det er altså lige lidt nok.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh synes at jeg er ved at trænge til en ordentlig nats søvn. Ikke 6-7 timer i træk, bare 3 timers sammenhængende søvn vil være skønt! Sidste nat sov jeg 2 x halvanden time - det er altså lige lidt nok.

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har siddet med Asger både i går aftes og i morges. Han skal stadig sove med c pap men må komme af den når han er vågen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en lillemand der konstant hænger i brysterne. Han spiser og spiser (jeg blev nødt til at tjekke om der var mere mælk eller om han bare suttede- åh jo der var mælk. ) nu har han fået en flaske MME (40 ml ) for så må han da være mæt men næh nej Herren snuppede MME og søgte igen efter mit bryst.

Er der nogen der har prøvet det samme og hvornår stopper det (mine brystvorter er næsten hudløse og brysterne ligner en par strømpebukser med en femmer i hver fod :-(

BTW så nægter han at sove - han har været vågen fra kl 08 i morges til nu og virker på ingen måde træt trods mad og leg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Lauras tegn for træthed ligner meget sult.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har siddet med Asger både i går aftes og i morges. Han skal stadig sove med c pap men må komme af den når han er vågen :)

Det lyder sørme godt :-) Knuser

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er lige gået op for mig, at fra på fredag hører jeg ikke til herinde mere... :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Lauras tegn for træthed ligner meget sult.

Emil siger en bestemt lyd når han er sulten og sutter ekstra meget på fingrene. Hans tegn på træthed er at gabe, gnide sig i øjnene eller hive sig i ørerne

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en lillemand der konstant hænger i brysterne. Han spiser og spiser (jeg blev nødt til at tjekke om der var mere mælk eller om han bare suttede- åh jo der var mælk. ) nu har han fået en flaske MME (40 ml ) for så må han da være mæt men næh nej Herren snuppede MME og søgte igen efter mit bryst.

Er der nogen der har prøvet det samme og hvornår stopper det (mine brystvorter er næsten hudløse og brysterne ligner en par strømpebukser med en femmer i hver fod :-(

BTW så nægter han at sove - han har været vågen fra kl 08 i morges til nu og virker på ingen måde træt trods mad og leg.

Kunne godt lyde som et appetitspring, tager han sut? For hvis han hele tiden sjatspiser kan det blive en ond cirkel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne godt lyde som et appetitspring, tager han sut? For hvis han hele tiden sjatspiser kan det blive en ond cirkel.

Både ja og nej

Han tager sutten når han skal sove og han er mæt men han nægter at bruger den som supplement/erstatningskrav sutte "trygheden"

Jeg må læse lidt om appetitspring - er ikke inde i de forskellige spring og hvornår og hvorfor de kommer :-) tak for hjælpen/svar

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv altså Britta, men dejligt du har fået lov at sidde lidt med ham! :kram

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER