Besvaret October 16, 2014 En lille update på hvordan det gik i nat med Simon. Jeg prøvede forslaget med at svøbe ham i hans dyne, når jeg ammede og så bare løfte ham ned i liften i den - og det virkede! :yay Jeg lagde bare et tæppe i bunden af liften til hans fødder, der stak ud. Men jeg fik lagt ham fra mig 2 gange i løbet af natten, hvor jeg så lige fik et par timer - helt alene i min seng, det var skønt! :loveshower Nu håber jeg i nat går lige så godt! Fedt :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 16, 2014 Nu er jeg godt nok ved at være brugt op med indlæggelser til min lille pige! Imorgen skal Vi på Rigshospitalet og så skal hun opereres for brok. Hun er kun 4 uger..... Moderen kan ikke helt holde til det! :kramHvad har hun ellers fejlet? Det er sindssygt opslidende. Asger har været indlagt halvdelen af sit liv som er 4 uger i morgen. Håber operationen går godt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Tak allesammen, Vi var indlagt en uge på neonatal fordi hun ikke ville sutte og havde tabt 15% af sin kropsvægt, nu var vi endelig ved at være ovenpå og så laver hun sådan et trick... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Hold kæft, hvor er den dreng billigt til salg.Han fandt først ro ved midnatstid og nu er han vågen igen.... Århha... og stakkels Maliva. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Hold kæft, hvor er den dreng billigt til salg.Han fandt først ro ved midnatstid og nu er han vågen igen.... Århha... og stakkels Maliva.En tør ble og et par putninger senere. Vil liste i min seng igen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 og lige som jeg lagde mig, lød der et vræl fra værelset... hvorfor?! Det er alt for ofte at disse nætter hænder. Jeg troede at det var pga. Js snorken, men tydeligvis ikke. Det er så synd for ham at han mangler ro. Føler jeg har prøvet alt og intet hjælper... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 og så putter vil ham da lige igen. Frygter at skal sidde her i mørket i et stykke tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Nå.. jeg kom i seng lidt over fire. Jeg sendte J derind igen lidt i fem og så stod Logan op klokken syv... :zzz Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Tak allesammen, Vi var indlagt en uge på neonatal fordi hun ikke ville sutte og havde tabt 15% af sin kropsvægt, nu var vi endelig ved at være ovenpå og så laver hun sådan et trick... Øv altså Camilla, er det brok ved navlen hun har fået? :( hvad skyldes det, den måde navlen er blevet taget af eller hvad? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Det er brok i lysken, nogle babyer er født med svag bughule væg og når de så græder eller skider, så presser de så hårdt at de får trykket tarmene ud igennem, og det hul skal lukkes til. Vi har så fået udsat operationen til imorgen, for at undgå væske ansamling, der kan gøre operationen mere kompliceret. Jeg er bare tosset på hospitalet at de først finder ud af det, når Vi er derinde klar til operationen, og min lille pige der har haft så store problemet med at spise har fastet i 6 timer... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Det er brok i lysken, nogle babyer er født med svag bughule væg og når de så græder eller skider, så presser de så hårdt at de får trykket tarmene ud igennem, og det hul skal lukkes til. Vi har så fået udsat operationen til imorgen, for at undgå væske ansamling, der kan gøre operationen mere kompliceret. Jeg er bare tosset på hospitalet at de først finder ud af det, når Vi er derinde klar til operationen, og min lille pige der har haft så store problemet med at spise har fastet i 6 timer... Ej det er da også vildt for dårligt!!?? :gal og så skal hun faste igen imorgen! Armen altså! Rigtig god bedring til skønne Laura og hvor må det være ubehageligt at ens lille pus skal opereres! :kram2 Så har I da også taget jeres tørn, så skal det bare blive bedre herfra! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Ja det er super dårlig stil, har virkelig svært ved at nå op på den dags kvote hun skal have, når der mangler et måltid, hun tager ikke rigtig ekstra til det næste... ja synes Vi har haft vores del nu! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Nu er jeg godt nok ved at være brugt op med indlæggelser til min lille pige! Imorgen skal Vi på Rigshospitalet og så skal hun opereres for brok. Hun er kun 4 uger..... Moderen kan ikke helt holde til det! Øv det var træls! Stort kram til dig og din pige Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Liv fik 3 måneders vaccination i onsdags og havde lidt feber i går hvilket jeg bare tilskrev vaccinationen. Men hun har faktisk stadig lidt feber i dag - ikke meget men den er 37,9. Hun virker lidt mere træt end ellers men ellers ikke noget. Hvor meget feber må de små (3 mdr) have inden man ringer til lægen? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Liv fik 3 måneders vaccination i onsdags og havde lidt feber i går hvilket jeg bare tilskrev vaccinationen. Men hun har faktisk stadig lidt feber i dag - ikke meget men den er 37,9. Hun virker lidt mere træt end ellers men ellers ikke noget. Hvor meget feber må de små (3 mdr) have inden man ringer til lægen? :unsure Jeg har ikke noget tal, men hvis tilstanden ikke i øvrigt er alarmerende (væskeindtag, kontakt osv), så må den for så vidt være ret høj. Når du ovenikøbet har en plausibel årsag (vaccinationen), så ville jeg ikke være bekymret :) God bedring med hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Jeg har ikke noget tal, men hvis tilstanden ikke i øvrigt er alarmerende (væskeindtag, kontakt osv), så må den for så vidt være ret høj. Når du ovenikøbet har en plausibel årsag (vaccinationen), så ville jeg ikke være bekymret :) God bedring med hende. Der er netop ikke rigtig noget alarmerende ellers men jeg synes bare jeg havde læst et eller andet sted at de ikke umiddelbart bør have feber når de er så små :unsure vi ser tiden an - Tak for svar :) Utroligt man kan blive sådan i tvivl selvom det er nr 2 :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Der er netop ikke rigtig noget alarmerende ellers men jeg synes bare jeg havde læst et eller andet sted at de ikke umiddelbart bør have feber når de er så små :unsure vi ser tiden an - Tak for svar :) Utroligt man kan blive sådan i tvivl selvom det er nr 2 :rolleyes http://www.sygeboern.dk/sygdom/feberHehe, det skulle være pokkers, om ikke man blev i tvivl ind imellem. Hvis det bliver ved, så ville jeg også ringe. Men i første omgang, så tror jeg ikke, at der er nogen ko på isen :-) Edit: Du har ret i, at der er noget med de helt små og feber - jeg ville bare mene, at det er noget andet, når hun lige er blevet vaccineret, og rimeligvis bare reagerer herpå. Jeg tror, næsten samtlige 8 børn i min mødregruppe havde et par dage med feber efter den første vaccination :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 http://www.sygeboern.dk/sygdom/feber Hehe, det skulle være pokkers, om ikke man blev i tvivl ind imellem. Hvis det bliver ved, så ville jeg også ringe. Men i første omgang, så tror jeg ikke, at der er nogen ko på isen :-) Edit: Du har ret i, at der er noget med de helt små og feber - jeg ville bare mene, at det er noget andet, når hun lige er blevet vaccineret, og rimeligvis bare reagerer herpå. Jeg tror, næsten samtlige 8 børn i min mødregruppe havde et par dage med feber efter den første vaccination :) Det er nemlig lige til at blive godt og grundigt forvirret af :D ;) men ja det er formentlig vaccinen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Liv fik 3 måneders vaccination i onsdags og havde lidt feber i går hvilket jeg bare tilskrev vaccinationen. Men hun har faktisk stadig lidt feber i dag - ikke meget men den er 37,9. Hun virker lidt mere træt end ellers men ellers ikke noget. Hvor meget feber må de små (3 mdr) have inden man ringer til lægen? :unsure I Sverige anbefaler de kontakt til læge e.l. hvis feberen varer mere end et døgn efter vaccination.Ved ikke hvad de anbefaler i Danmark, men ville nok lige ringe til lægevagten hvis der stadig er feber i morgen. Hos Freja viste det, jeg først troede var reaktion på vaccine, sig at være en urinvejsinfektion Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Malkekoen her kan ikke følge med mere. Lillemanden har spist (næsten) 24/7 så han bliver ikke ordentlig mæt efter måltiderne. De sidste tre dage har jeg håndmalket 200 ml ud (han bliver stadig ammet trods udmalkning - det malkede mælk får han om natten af farmand) og i dag kan jeg kun klemme 20 ml ud. Har i andre oplevet ligende? Altså at jeres mælkeproduktion ændrede sig så drastisk? Aner ikke mine gode råd og frygter lidt det er nemesis for at malke ud så jeg har kunne sove. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Malkekoen her kan ikke følge med mere. Lillemanden har spist (næsten) 24/7 så han bliver ikke ordentlig mæt efter måltiderne. De sidste tre dage har jeg håndmalket 200 ml ud (han bliver stadig ammet trods udmalkning - det malkede mælk får han om natten af farmand) og i dag kan jeg kun klemme 20 ml ud. Har i andre oplevet ligende? Altså at jeres mælkeproduktion ændrede sig så drastisk? Aner ikke mine gode råd og frygter lidt det er nemesis for at malke ud så jeg har kunne sove. Jeg malkede ud mens jeg ammede og det blev jeg ved med i laaaang tid (jeg tror min søn fik udmalket mælk i grøden indtil han var 10 mdr eller sådan noget), og i de måneder skiftede det helt vildt, hvor meget jeg fik ud, og det kunne godt være 20 en dag og så 200 måneden efter. Så det behøver ikke at betyde noget :) Men mælkeproduktionen stimuleres ekstra godt ved natamning, så hvis du gerne vil blive ved med at amme, så vil jeg nok anbefale at droppe/nedtrappe at baby får flaske om natten (så hellere, at han får det om dagen, mens du får en lur evt). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Jeg malkede ud mens jeg ammede og det blev jeg ved med i laaaang tid (jeg tror min søn fik udmalket mælk i grøden indtil han var 10 mdr eller sådan noget), og i de måneder skiftede det helt vildt, hvor meget jeg fik ud, og det kunne godt være 20 en dag og så 200 måneden efter. Så det behøver ikke at betyde noget :) Men mælkeproduktionen stimuleres ekstra godt ved natamning, så hvis du gerne vil blive ved med at amme, så vil jeg nok anbefale at droppe/nedtrappe at baby får flaske om natten (så hellere, at han får det om dagen, mens du får en lur evt). Tak. :-) Jeg bytter om på nat og dag så yveret kan fungere ingen ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Tak. :-) Jeg bytter om på nat og dag så yveret kan fungere ingen ;-) Held og lykke :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 I Sverige anbefaler de kontakt til læge e.l. hvis feberen varer mere end et døgn efter vaccination. Ved ikke hvad de anbefaler i Danmark, men ville nok lige ringe til lægevagten hvis der stadig er feber i morgen. Hos Freja viste det, jeg først troede var reaktion på vaccine, sig at være en urinvejsinfektion Tak....Jeg giver det lige til i morgen og ser hvad der sker :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 17, 2014 Liv fik 3 måneders vaccination i onsdags og havde lidt feber i går hvilket jeg bare tilskrev vaccinationen. Men hun har faktisk stadig lidt feber i dag - ikke meget men den er 37,9. Hun virker lidt mere træt end ellers men ellers ikke noget. Hvor meget feber må de små (3 mdr) have inden man ringer til lægen? :unsure Omkring de 3-4 mdr er det Center i hjernen der laver feber færdig udviklet. Jeg vil sige det kommer an på hvornår på dagen du har målt det. Men ikke over 38. Del dette indlæg Link to post Share on other sites