Besvaret October 13, 2014 Sidder i børnemodtagelsen med Asger. Denne gang blev vi leveret med en kørsel 2. Tror dog bare han har en virus lige som storebror. God bedring med ham :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2014 Alba har en af de der dage hvor hun kun sover 40 minutter af gangen :( det falder selvfølgelig lige sammen med en dag hvor Thea kun sover 1 time til middag og har været ultra morsyg hele dagen.. Jeg er totalt dårlig mor, for jeg fik bare nok af det hele og gik ud i haven for at være alene i et par minutter. Det lykkedes dog ikke helt, for Thea stod og lavede mærkelige ansigter til mig gennem køkkenvinduet :lolhit men så var jeg da i det mindre i bedre humør da jeg gik ind igen :P Sådan kan man godt have det indimellem ! Og hov hører jo slet ikke til i det her forum mere.... :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2014 Nej dog - håber i er hjemme hurtigt igen Det håber jeg også for jer! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2014 Jegg kryber til korset og indrømmer blankt at når jeg sidder med lillemanden så kunne jeg altså godt lave en lillebrøster ASAP :-) han er helt igennem fantastisk, har aldrig elsket et menneske så meget som jeg elsker ham. jeg savner faktisk at være gravid... Mon vi får en 7-8 stykker (nøj det ef mange bleér) hihi Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2014 Tak alle sammen. Vi er parkeret på børneafdelingen indtil videre frem til onsdag hvor vi får svar på dyrkning af urinen. De tør ingen chancer tage nu han blev så syg sidst. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2014 Tak alle sammen. Vi er parkeret på børneafdelingen indtil videre frem til onsdag hvor vi får svar på dyrkning af urinen. De tør ingen chancer tage nu han blev så syg sidst. :kram2 det er bare ikke fair :kram2 men jeg forstår godt de ikke tager chancer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 13, 2014 Tak alle sammen. Vi er parkeret på børneafdelingen indtil videre frem til onsdag hvor vi får svar på dyrkning af urinen. De tør ingen chancer tage nu han blev så syg sidst. Sender de bedste tanker til jer . Rigtig god bedring med ham Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2014 Tak alle sammen. Vi er parkeret på børneafdelingen indtil videre frem til onsdag hvor vi får svar på dyrkning af urinen. De tør ingen chancer tage nu han blev så syg sidst. Puh hvor er det træls med alt det hospital :kram god bedring med ham! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2014 Tak piger. Vi er heldigvis udskrevet igen da alle prøverne var blanke :) Nu har jeg lavet hans egen tråd under andet, når noget går anderledes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2014 Det var godt! Knus til jer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2014 Hvorfor gik jeg ikke bare selv derop? <_< kan høre Liv ikke er helt tilfreds med situationen og har på fornemmelsen Jonas ikke er super god til at læse hende :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 14, 2014 Hvorfor gik jeg ikke bare selv derop? <_< kan høre Liv ikke er helt tilfreds med situationen og har på fornemmelsen Jonas ikke er super god til at læse hende :( Du er nødt til at give ham en chance ellers lærer han det jo heller ikke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Øv en skodnat! Simon har ville spise hver time og jeg har været oppe og skifte ble 5 gange. Jeg synes slet ikke jeg har fået sovet :zzz Misunder meget jer andre der fortæller om babyer der bare sover det meste af natten! Oveni kan jeg ikke få ham ud af min seng, så jeg ligger også ret dårligt. Han vågner op og begynder at græde hver gang jeg lægger ham fra mig, også hvis han sov dybt inden jeg flytter ham <_< og så er jeg så nødt til at tage ham op og amme ham til han sover igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Øv en skodnat! Simon har ville spise hver time og jeg har været oppe og skifte ble 5 gange. Jeg synes slet ikke jeg har fået sovet :zzz Misunder meget jer andre der fortæller om babyer der bare sover det meste af natten! Oveni kan jeg ikke få ham ud af min seng, så jeg ligger også ret dårligt. Han vågner op og begynder at græde hver gang jeg lægger ham fra mig, også hvis han sov dybt inden jeg flytter ham <_< og så er jeg så nødt til at tage ham op og amme ham til han sover igen. Ahr din stakkel! Jeg håber snart det bliver bedre, jeg har det modsatte problem med en baby, der ikke selv melder sig til måltidet hvis hun sover så vi kører stadig på hver 3 time. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Jeg har sovet alene uden ansvar fra nogen overhovedet. 7 timer i streg. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har gjort det. Håber det kan give lidt overskud til mine unger. Nu ligger jeg med Asger på maven og tager det helt roligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Du er nødt til at give ham en chance ellers lærer han det jo heller ikke Ja jeg ved det men bliver bare irriteret når han ikke lytter. Han tror han kan gøre på samme måde som med han gjorde med den ældste men der er sjældent de samme ting virker for hun er altså anderledes på mange punkter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Øv en skodnat! Simon har ville spise hver time og jeg har været oppe og skifte ble 5 gange. Jeg synes slet ikke jeg har fået sovet :zzz Misunder meget jer andre der fortæller om babyer der bare sover det meste af natten! Oveni kan jeg ikke få ham ud af min seng, så jeg ligger også ret dårligt. Han vågner op og begynder at græde hver gang jeg lægger ham fra mig, også hvis han sov dybt inden jeg flytter ham <_< og så er jeg så nødt til at tage ham op og amme ham til han sover igen. :kram2 de er bare så hårde de nætter :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Jeg har sovet alene uden ansvar fra nogen overhovedet. 7 timer i streg. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har gjort det. Håber det kan give lidt overskud til mine unger. Nu ligger jeg med Asger på maven og tager det helt roligt :) Skønt :glad jeg overvejer også at spørge Jonas om han ikke har lyst til at tage Liv en af de kommende nætter. Har også brug for lidt søvn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Øv en skodnat! Simon har ville spise hver time og jeg har været oppe og skifte ble 5 gange. Jeg synes slet ikke jeg har fået sovet :zzz Misunder meget jer andre der fortæller om babyer der bare sover det meste af natten! Oveni kan jeg ikke få ham ud af min seng, så jeg ligger også ret dårligt. Han vågner op og begynder at græde hver gang jeg lægger ham fra mig, også hvis han sov dybt inden jeg flytter ham <_< og så er jeg så nødt til at tage ham op og amme ham til han sover igen. Åh Mette din stakkel. Du skal ikke være ked af at Simon ikke kan knække "sove igennem" koden, det kan lillemanden herhjemme heller ikke. Kan du malke ud? For så kunne din mand evt overtage et enkelt måltid så du kan få sovet og bevare dit overskud. Jeg har fået følgende råd fra SP vedr de hyppige måltider. - hvis han kun sutter fem min og falder i søvn så er han ikke sulten og han får en tår kold kamillete eller koldt kogt vand (Han drikker en lille tår og går i gulvet) - hvis det er et spørgsmål om tryghed skulle jeg malke mælk ud på en stofble som jeg skal lægge i vuggen (jeg folder den ov ligger den i hjørnet så han ikke kan få den hen over ansigtet ) så han kan dufte mig då bliver han svøbt stramt i sin dyne og bum han falder i søvn. Hvis du lægger Simon i sin egen seng/vugge/lift kan han så selv falde i søvn? Jeg læste en artikel på bores børn hvor der var en SP der anbefalede at børn nogen gange blev lagt i sengen (selvom de ikke skulle sove) for at koble af og på den måde forbinde sengen med noget behageligt. Ved ikke om det kan hjælpe dig. Håber han tager sig en lang lur så du også kan få sovet. Husk nu hellere lidt skidt i hjørnerne og vasketøj end en mor der ikke har overskud til sine børn pga træthed. Kram til dig :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Åh Mette din stakkel. Du skal ikke være ked af at Simon ikke kan knække "sove igennem" koden, det kan lillemanden herhjemme heller ikke. Kan du malke ud? For så kunne din mand evt overtage et enkelt måltid så du kan få sovet og bevare dit overskud. Jeg har fået følgende råd fra SP vedr de hyppige måltider. - hvis han kun sutter fem min og falder i søvn så er han ikke sulten og han får en tår kold kamillete eller koldt kogt vand (Han drikker en lille tår og går i gulvet) - hvis det er et spørgsmål om tryghed skulle jeg malke mælk ud på en stofble som jeg skal lægge i vuggen (jeg folder den ov ligger den i hjørnet så han ikke kan få den hen over ansigtet ) så han kan dufte mig då bliver han svøbt stramt i sin dyne og bum han falder i søvn. Hvis du lægger Simon i sin egen seng/vugge/lift kan han så selv falde i søvn? Jeg læste en artikel på bores børn hvor der var en SP der anbefalede at børn nogen gange blev lagt i sengen (selvom de ikke skulle sove) for at koble af og på den måde forbinde sengen med noget behageligt. Ved ikke om det kan hjælpe dig. Håber han tager sig en lang lur så du også kan få sovet. Husk nu hellere lidt skidt i hjørnerne og vasketøj end en mor der ikke har overskud til sine børn pga træthed. Kram til dig :-) Det lyder som en super SP du har! De råd kunne jeg godt have brugt for 3 år siden med den første ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Ja jeg ved det men bliver bare irriteret når han ikke lytter. Han tror han kan gøre på samme måde som med han gjorde med den ældste men der er sjældent de samme ting virker for hun er altså anderledes på mange punkter. Jeg kan godt forstå du har svært ved ikke at "blande dig", men jeg tror han er nødt til at gøre sine egne erfaringer. Per bliver irriteret og stædig, hvis jeg retter på ham. Så finder han meget hurtigere ud af selv at det ikke virker, hvis jeg ikke siger noget. Og måske opdager han ligefrem en ny metode der virker, som jeg ikke selv har opdaget. Han behøver heller ikke at gøre alting som dig, men må gerne være far på hans måde :kram Men selvfølgelig hvis han selv spørger om råd kan du jo øse ud af din viden! :super Åh Mette din stakkel. Du skal ikke være ked af at Simon ikke kan knække "sove igennem" koden, det kan lillemanden herhjemme heller ikke. Kan du malke ud? For så kunne din mand evt overtage et enkelt måltid så du kan få sovet og bevare dit overskud. Jeg har fået følgende råd fra SP vedr de hyppige måltider. - hvis han kun sutter fem min og falder i søvn så er han ikke sulten og han får en tår kold kamillete eller koldt kogt vand (Han drikker en lille tår og går i gulvet) - hvis det er et spørgsmål om tryghed skulle jeg malke mælk ud på en stofble som jeg skal lægge i vuggen (jeg folder den ov ligger den i hjørnet så han ikke kan få den hen over ansigtet ) så han kan dufte mig då bliver han svøbt stramt i sin dyne og bum han falder i søvn. Hvis du lægger Simon i sin egen seng/vugge/lift kan han så selv falde i søvn? Jeg læste en artikel på bores børn hvor der var en SP der anbefalede at børn nogen gange blev lagt i sengen (selvom de ikke skulle sove) for at koble af og på den måde forbinde sengen med noget behageligt. Ved ikke om det kan hjælpe dig. Håber han tager sig en lang lur så du også kan få sovet. Husk nu hellere lidt skidt i hjørnerne og vasketøj end en mor der ikke har overskud til sine børn pga træthed. Kram til dig :-) Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde ud af at håndudmalke godt nok til at få et helt måltid til ham. Og nu er Per også lige startet arbejde igen, så han vil gerne have lov at sove om natten. Jeg ved ikke helt hvad det er med ham, han ligger jo ved siden af mig under min dyne, så det kan ikke være tryghed. Jeg tror måske bare fordi brystet er lige dér, så frister det. Så han vågner ofte og vil spise. Jeg synes dog at han sutter i lang tid før han sover igen (men min tidsfornemmelse er ikke så god der om natten) og ofte er han meget urolig, sparker og bokser med armene, mens han klynker eller brokker sig. Hvis jeg så løfter ham ned i liften begynder han at græde næsten med det samme, uanset om han var lidt vågen eller sov tungt, da jeg lagde ham. Hvordan svøber du ham stramt i dynen? Jeg synes hans dyne er for lille til det. Hvis jeg ligger ham på tværs oven på dynen i den ene ende og folder den anden over ham, så stikker hans fødder ud, og hvis jeg laver sådan et kræmmerhus, så går dynen bare op, så den ikke dækker hen over ham. Edit: Glemte lige at svare på det sidste du skriver :) Han falder som regel ikke selv i søvn nej, det er næsten altid når jeg ammer eller på armen enten i sofaen eller når man går rundt med ham. Han kan godt ind imellem ligge selv i længere tid (5-15 min), men falder ikke i søvn, så begynder han at brokke sig/græde, når han ikke gider mere. Og mht. skidt i hjørnerne, så er det vist ikke kun i hjørnerne der er skidt :rolleyes Hjemmet ligner mildest talt noget der er løgn. Men jeg lukker indtil videre øjnene, for jeg kan simpelthen ikke finde overskuddet til at gøre rent lige nu. Der er bare så mange andre ting, som skal gøres først og så er det tid til at amme igen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Skønt :glad jeg overvejer også at spørge Jonas om han ikke har lyst til at tage Liv en af de kommende nætter. Har også brug for lidt søvn. Ja det var rigtig dejligt. At Asger får flaske kan jo gøre det muligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Jeg kan godt forstå du har svært ved ikke at "blande dig", men jeg tror han er nødt til at gøre sine egne erfaringer. Per bliver irriteret og stædig, hvis jeg retter på ham. Så finder han meget hurtigere ud af selv at det ikke virker, hvis jeg ikke siger noget. Og måske opdager han ligefrem en ny metode der virker, som jeg ikke selv har opdaget. Han behøver heller ikke at gøre alting som dig, men må gerne være far på hans måde :kram Men selvfølgelig hvis han selv spørger om råd kan du jo øse ud af din viden! :super . Jeg er som sådan helt enig problemet er han ikke tager ved lærer og gør de samme ting igen og igen. Det er bare hårdt at høre hende græde hjerteskærende i så lang tid af gangen :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Ja det var rigtig dejligt. At Asger får flaske kan jo gøre det muligt. Jeg ammer godt nok, men hun har fået flaske et par gange og vil gerne tage den, så det er heldigvis også muligt her :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2014 Mette kan du låne en brystpumpe et sted? Jeg kan god forstå din mand gerne vil få sovet når han skal arbejde, det er bare om natten du danner mælk og selv om du går hjemme så skal du have lidt mere søvn, eller kan han måske tage ham nogen timer til aften og du kan gå tidligere i seng og få nogen sammdnhængene timer, det gjorde vi til start - og det var guld værd! Angående svøb, har du et tæppe evt at svøbe ham tæt i som kan nå? Så kan dynen bare ligges tæt omkring. Jeg lærte af min SP at de ofte vågner af at komme i en kold lift, altså kulden gør forskellen og så det når man ligger dem at ingen holder ved dem (derfor svøb er godt) - så jeg gjorde det når jeg ammede i sengen at jeg lagde hende på en stofble og så med hendes egen dyne hen over sig, så når jeg flyttede hende så stak jeg hænderne ind under stofbleen og flyttede stofble, baby og dyne på en gang, så hun blev lagt på den varme stofble og beholdt trykhed ved dynen, ellers vågnede hun også. Hun sov ikke ret godt fordi hun jo ikke blev mæt ved mig, så tænker lidt om simon bliver ordentlig mæt til aften nat hvor man jo som regel har mindre mælk? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites