TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Idag sov Villa en god lang lur til kl 19, hvor hun vågnede glad og fik mad, blev skiftet osv. Kl 19:20 begynder hun så at græde. Det er altså 'sjovt' at det gråd er en del af hendes dags rytme, for hun var mega glad da hun vågnede.

Men jeg har heldigvis fået godt styr på det, så det blev ikke til så voldsom gråd idag, og hun sov allerede efter en halv time, hvor hun måske græd halvdelen af tiden :yay

Om det er kiropraktor, biogaia, eller bare tiden der hjælper aner jeg ikke, men hvor er det bare dejligt frem for 4 timer med grædende baby :)

Del dette indlæg

Øv øv øv, lægen har haft ringet med prøvesvar på Frejas urin og der var så kraftig infektion at de er bange for det skal have sat sig på nyrerne :-(

Så nu skal vi til ultralydsscanning i næste uge.

Synes godt nok det er længe at vente men som lægen sagde så var behandlingen ikke anderledes, men bare længere hvis det sidder på nyrerne også

Del dette indlæg

Annonce ♥

Liv har ville tage sut en del gange i dag :glad hun er stadig ikke super glad for den men jeg aner håb for det måske kan afhjælpe nogle dumme skrigeture.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv, lægen har haft ringet med prøvesvar på Frejas urin og der var så kraftig infektion at de er bange for det skal have sat sig på nyrerne :-(

Så nu skal vi til ultralydsscanning i næste uge.

Synes godt nok det er længe at vente men som lægen sagde så var behandlingen ikke anderledes, men bare længere hvis det sidder på nyrerne også

Pis også. Er bange for at Freja er ved at få feber igen :unsure

Syntes hun virkede varm da hun skulle sove og tog derfor en temp. 37,8 så det er ikke rigtig feber, men højere end normalt.

Ringede og spurgte til råds og fik at vide jeg skulle komme ind med hende hvis tempen steg til 38.

Hun får stadig antibiotika, så det er lidt noget lort hvis hun får feber igen mens hun stadig er på det.

Lille pus altså.

Krydser godt nok fingre for at tempen ikke stiger yderligere

Del dette indlæg

Annonce ♥

Syntes hun virkede varm da hun skulle sove og tog derfor en temp. 37,8 så det er ikke rigtig feber, men højere end normalt.

Ringede og spurgte til råds og fik at vide jeg skulle komme ind med hende hvis tempen steg til 38.

Hun får stadig antibiotika, så det er lidt noget lort hvis hun får feber igen mens hun stadig er på det.

Lille pus altså.

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille pus altså.

:kram2 håber ikke den stiger

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ligger i soveværelset med ørepropper og alligevel kan jeg høre Immanuel skrige fuldstændig hjerteskærende inde i stuen :boo jeg burde sove, men kan slet ikke finde ro :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ligger i soveværelset med ørepropper og alligevel kan jeg høre Immanuel skrige fuldstændig hjerteskærende inde i stuen :boo jeg burde sove, men kan slet ikke finde ro :(

:kram :kram

Åh det er bare SÅ hårdt.

Sådan nogle perioder har Freja også haft og lige gyldigt hvor træt man er så er det bare umuligt at slappe af når hver eneste fiber i ens krop bare skriger at man skal "redde" sin baby.

Håber det snart bliver bedre. Er han syg?

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

:kram2 håber ikke den stiger

Tak for kram.

Tempen er den samme, Freja virker frisk, men hun har lidt for meget farve i kinderne, hvis I forstår. Men hun spiser og leger og opfører sig helt normalt, så medmindre noget ændrer sig, så holder vi bare lidt øje med tempen her i weekenden.

Hun skal egentlig have sidste dosis antibiotika søndag, men tror lige jeg ringer mandag morgen og hører om vi skal fortsætte frem til scanning eller hvordan

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram

Åh det er bare SÅ hårdt.

Sådan nogle perioder har Freja også haft og lige gyldigt hvor træt man er så er det bare umuligt at slappe af når hver eneste fiber i ens krop bare skriger at man skal "redde" sin baby.

Håber det snart bliver bedre. Er han syg?

Ja, det er jo dumt, at tænke sådan. Far burde jo være lige så god. Nej, det har desværre været sådan de sidste to mdr i hvert fald :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er begyndt at spekulere over vinter-garderobe til Adam. Han er fra 21. juni, så han er 5-9 måneder hen over vinteren. Jeg tænker at hans overtøj skal være til når han er i barnevognen (der skal han også sove lur, når vi flytter) og når vi skal ud i bilen (som jo også kan være kold).

Hvad bruger man af overtøj til sådan en størrelse? Så han også stadig kan sidde sikkerti autostolen? :-/

Edit: denne hører nok mere hjemme i 'udstyr'-tråd :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er begyndt at spekulere over vinter-garderobe til Adam. Han er fra 21. juni, så han er 5-9 måneder hen over vinteren. Jeg tænker at hans overtøj skal være til når han er i barnevognen (der skal han også sove lur, når vi flytter) og når vi skal ud i bilen (som jo også kan være kold).

Hvad bruger man af overtøj til sådan en størrelse? Så han også stadig kan sidde sikkerti autostolen? :-/

Vi har været glade for uld dragten fra Joha til bilen. I barnevognen har vi brugt voksipose, så Elliot har bare haft body, bukser og hue på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været glade for uld dragten fra Joha til bilen. I barnevognen har vi brugt voksipose, så Elliot har bare haft body, bukser og hue på.

Er det så bare en almindelig Joha heldragt i har brugt og så i en større størrelse, så den kunne være uden på det andet tøj? Eller findes der en der er beregnet som overtøj? :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram  :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det så bare en almindelig Joha heldragt i har brugt og så i en større størrelse, så den kunne være uden på det andet tøj? Eller findes der en der er beregnet som overtøj? :-/

De har sådan en tynd uld flyverdragt /køredragt.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er jo dumt, at tænke sådan. Far burde jo være lige så god. Nej, det har desværre været sådan de sidste to mdr i hvert fald :boo

:kram til jer alle sammen. Er det kolik?

Tror egentlig ikke det har noget at gøre med at man ikke tror andre kan, men at det bare sidder så dybt i en at man skal tage affære når de små er kede af det at man ikke kan ignorere det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

De har sådan en tynd uld flyverdragt /køredragt.. :)

Ah, super. Det må jeg vist hellere undersøge nærmere :-)

Tak!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte primært fleece-dragter når han skulle sove og køre bil. Og så en elefanthue i luffer og hjemmesko i uld.

Var det rigtig koldt i bilen eller hvis vi skulle i klapvogn fik han babyflyverdragt på. Men den ER nok lige stor nok til at være ok i autostolen. Så hellere en uld/fleecedragt og tæppe/dyne over. Men fint med flyverdragt til klapvogn synes jeg.

Jeg har lidt af Noahs vintertøj fra sidste år til salg (Reima fleece str. stor 68, Pippi flyverdragt str. 68, Molo køredragt str. lille 80 og har vidst også hans uldluffer et sted), hvis du er interesseret :) Flyverdragten er måske for lille, nu er han jo 2 måneder ældre end Noah var på det tidspunkt...

Jakke brugte vi ikke rigtigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

MorAnja, den her: http://www.babygear.dk/heldragt-koredragt-joha-uld-koksgraa.html

:)

Vi havde den i str 70 det første år, og den klarede lige nøjagtig at være stor nok indtil vinteren var ovre. Valdemar er jo så født lidt senere end din dreng, men han var stor af sin alder. Så 70 vil umiddelbart være min anbefaling :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram til jer alle sammen. Er det kolik?

Tror egentlig ikke det har noget at gøre med at man ikke tror andre kan, men at det bare sidder så dybt i en at man skal tage affære når de små er kede af det at man ikke kan ignorere det.

Har overvejet det :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

MorAnja, den her: http://www.babygear.dk/heldragt-koredragt-joha-uld-koksgraa.html

:)

Vi havde den i str 70 det første år, og den klarede lige nøjagtig at være stor nok indtil vinteren var ovre. Valdemar er jo så født lidt senere end din dreng, men han var stor af sin alder. Så 70 vil umiddelbart være min anbefaling :)

Tak! Og med en størrelsesanbefaling også - you read my mind! :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak! Og med en størrelsesanbefaling også - you read my mind! :-)

:super Med elefanthuer havde vi det første år både den tykke i babyuld og den tynde (stadig i ren uld). Den tynde var klart skønnest fordi den sad bedst fast på hovedet, men til rigtig kolde dage var den tykke også rar at have, synes jeg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har brug for inputs :)

Jeg kan jo snakke flydende hebraisk og vil rigtig gerne lære Immanuel det. Manden mener, at når vi begge er danskere må jeg ikke snakke hebraisk til ham inden han kan dansk. Jeg tænker mere det er en gave til ham, at han får et ekstra sprog "gratis".

Hvad tænker I?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har brug for inputs :)

Jeg kan jo snakke flydende hebraisk og vil rigtig gerne lære Immanuel det. Manden mener, at når vi begge er danskere må jeg ikke snakke hebraisk til ham inden han kan dansk. Jeg tænker mere det er en gave til ham, at han får et ekstra sprog "gratis".

Hvad tænker I?

Jeg tænker at det hurtigt kan blive så stor en diskussion, at jeg vil anbefale dig at lave en seperat tråd til det :D

(Hvorfor kan du forresten hebraisk? :respekt)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søvn!!!!!! Prinsessen har været vågen siden kl 16, og nægter at sove!

Jeg trænger til at få mine bryster for mig selv nu, ligge mig ned og lukke øjnene! Hver gang hun falder hen vågner hun efter 5 min og sutter lystigt på sine hænder inden hun begynder lidt utilfreds grynten!!

Godt man elsker dem så meget!! <3 <3 <3

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER