TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hvor er det skønt at høre at det ikke er et must med mme fra apoteket, for da jeg ringede til lægen og spurgte, mente han heller ikke det var nødvendigt, selvom sundhedsplejersken har sagt det. Så er det jo svært at vide hvad man skal tro.

Så det giver ro at vide at I har fået det samme at vide som min læge siger. Vi er nemlig pollen-allergikere herhjemme og så krydsreagerer jeg på fødevarer. Jeg har også astma og led af eksem som barn, men det har vel intet at sige i forhold til mme tænker jeg

Del dette indlæg

Hvor er det skønt at høre at det ikke er et must med mme fra apoteket, for da jeg ringede til lægen og spurgte, mente han heller ikke det var nødvendigt, selvom sundhedsplejersken har sagt det. Så er det jo svært at vide hvad man skal tro.

Så det giver ro at vide at I har fået det samme at vide som min læge siger. Vi er nemlig pollen-allergikere herhjemme og så krydsreagerer jeg på fødevarer. Jeg har også astma og led af eksem som barn, men det har vel intet at sige i forhold til mme tænker jeg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var også astma og eksem Tim havde som barn, og der gør MME'en vist ingen forskel (så vidt jeg har forstået!).

Det er i min optik ligeså vigtigt, at du psykisk er med på amningen, som at det fungerer fysisk! Det overskud og den ro du kunne få som mor, hvis du slap for smerterne og bekymringen omkring amningen, er i mine øjne langt bedre, end at fortsætte amningen for enhver pris!

Nu har jeg fået en recept på det fra apoteket, så er vi i hvert fald dækket ind.

Jeg kan nemlig mærke at jeg ikke har været med psykisk, men har alligevel kæmpet og gjort alt for at det kunne fungere - men nu hvor det er et spørgsmål om Adams velbefindende er det ikke længere kampen værd. Heller ikke for muligheden at kunne både amme og give erstatning. Nu er det nødvendigt at give erstatning for hans trivsel og så vælger JEG for MIN skyld at droppe amningen helt.

Jeg tror nemlig også på at det kan give mig noget overskud, som i sidste ende kommer Adam til gode

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg fået en recept på det fra apoteket, så er vi i hvert fald dækket ind.

Jeg kan nemlig mærke at jeg ikke har været med psykisk, men har alligevel kæmpet og gjort alt for at det kunne fungere - men nu hvor det er et spørgsmål om Adams velbefindende er det ikke længere kampen værd. Heller ikke for muligheden at kunne både amme og give erstatning. Nu er det nødvendigt at give erstatning for hans trivsel og så vælger JEG for MIN skyld at droppe amningen helt.

Jeg tror nemlig også på at det kan give mig noget overskud, som i sidste ende kommer Adam til gode

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er super sejt at du stod fast! :respekt Men hvor er det dog ærgerligt at det skal være nødvendigt.. :prik Det er et personligt valg, som ingen andre skal blande sig i! :kram

Tak for kram og opbakning! Det luner....

Og helt enig i at det ikke burde være nødvendigt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv! Vi tror måske A er begyndt at lide af natteterror? Hun har haft en del episoder på det sidste, hvor hun i løbet af natten (her til aften en times tid efter putning) vågner op fuldstændig panisk grædende, og vi kan bare ikke trøste hende. Hun halvsover samtidig med, og skriger og græder bare. Intet hjælper. Efter varierende tid falder hun til ro igen eller vågner og kan puttes på ny.

A plejer jo at være så rolig af sind, og det kan tælles på en hånd hvornår hun tidligere har været utrøstelig ked (lidt mavebøvl som helt lille, og allerførste vaccine). Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre? :( og om det overhovedet er det? Hun er jo kun 9 mdr? Det gør simpelthen sååå ondt når hun er så ked og ikke kan trøstes og nærmest ikke kan kende os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv! Vi tror måske A er begyndt at lide af natteterror? Hun har haft en del episoder på det sidste, hvor hun i løbet af natten (her til aften en times tid efter putning) vågner op fuldstændig panisk grædende, og vi kan bare ikke trøste hende. Hun halvsover samtidig med, og skriger og græder bare. Intet hjælper. Efter varierende tid falder hun til ro igen eller vågner og kan puttes på ny.

A plejer jo at være så rolig af sind, og det kan tælles på en hånd hvornår hun tidligere har været utrøstelig ked (lidt mavebøvl som helt lille, og allerførste vaccine). Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre? :( og om det overhovedet er det? Hun er jo kun 9 mdr? Det gør simpelthen sååå ondt når hun er så ked og ikke kan trøstes og nærmest ikke kan kende os.

Jeg har været ide for det med Storm én gang kun, og det er så væmmeligt! Jeg endte med at pjaske vand i hovedet på ham, og så vågnede han og var i glimrende humør... :blink

Jeg aner ikke hvad man stiller op, hvis det er en tilbagevendende ting, men stort kram til dig og smukke A! :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også prøvet noget lignende med vores søn på 9 mdr. Det var skrækkeligt, og stod på i nogen tid. Vi kunne ikke trøste ham

, og holdt ham bare og snakkede roligt til ham indtil han ligesom pludseligt vågnede. Det gik over af sig selv, men føj hvor var det ubehageligt. Håber det hurtigt aftager hos jer!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været ide for det med Storm én gang kun, og det er så væmmeligt! Jeg endte med at pjaske vand i hovedet på ham, og så vågnede han og var i glimrende humør... :blink

Jeg aner ikke hvad man stiller op, hvis det er en tilbagevendende ting, men stort kram til dig og smukke A! :kram

Tak for kram! Det er nemlig super væmmeligt. Jeg var helt grædefærdig til sidst over jeg ikke kunne hjælpe hende :(

Vi har også prøvet noget lignende med vores søn på 9 mdr. Det var skrækkeligt, og stod på i nogen tid. Vi kunne ikke trøste ham

, og holdt ham bare og snakkede roligt til ham indtil han ligesom pludseligt vågnede. Det gik over af sig selv, men føj hvor var det ubehageligt. Håber det hurtigt aftager hos jer!

Det er SÅÅ ubehageligt. Jeg håber det også snart går over her så, måske det er en reaktion på den store udvikling hos hende lige nu? Det håber jeg. Mange tak for svar ihvertfald

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan desværre godt lyde som det. Det bedste er at lade hende lægge og være der hvis hun vågner rigtig op. Det er ikke sjovt og mega hårdt. Håber det snart går over igen :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det samme oplever vi herhjemme - har uden tvivl en svøbe-baby. Det er den eneste måde han kan finde ro på og først efter kamp om at komme ud af den svøbte dyne

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha det lyder ikke rart med Night terror :( :kram2

Elliot har været i vuggestue siden kl. 7.30 nu - og skal gerne sove eftermiddagslur der, så måske vi først skal hente ham efter kl. 14.. hvor er det vildt! :D Han klarer det så flot indtil videre. Har lige fået et billede hvor han spiser frokost og ser noget træt ud. Min store dreng :biglove Jeg savner ham!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah er puttet med 7 røde prikker. Jeg Håååber ikke det er skoldkopper!

Han var i vs for første gange efter ferien i dag, og de har haft skoldkopper deroppe. Kan se det kan gå op til 21 dage før de bryder ud, så han kan jo sagtens være blevet smittet inden vi tog på ferie...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Står det ikke på kvitteringen?

Den er købt brugt :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Freja fik sin 2. vaccination igår og har haft feber lige siden :-(

Lægen mener ikke det kun er vaccinen når det bliver ved så længe, men at den sikkert har provokeret noget hun var smittet med i forvejen.

Uanset hvad så håber jeg bare hun snart bliver bedre. Og at jeg får bare lidt søvn i nat. Indtil videre så kan hun lun sove hos mig og så bliver det godt nok en lang nat

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu ingen episode her til aften (heldigvis!), i stedet trælse franskmænd ovenpå som synes de skal brøle fødselsdagsang for åbne vinduer kl elleve om aften, og DERMED VÆKKE MIN LILLE BABY!! :( hold op hvor har jeg lyst til at gå op og råbe hurtig-efter-hinanden-ting! På dansk! Nå så!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu ingen episode her til aften (heldigvis!), i stedet trælse franskmænd ovenpå som synes de skal brøle fødselsdagsang for åbne vinduer kl elleve om aften, og DERMED VÆKKE MIN LILLE BABY!! :( hold op hvor har jeg lyst til at gå op og råbe hurtig-efter-hinanden-ting! På dansk! Nå så!

Ååå, hvor jeg kender det med trælse naboer/overboer! Her har vi mindst 2 elefanter der bor ovenpå, og en festabe med musikanlæg under, samt en ved siden. Glæder mig til at vi flytter!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter 4 dage med feber og mega pylret baby lykkedes det endelig at få en læge til at kigge på Freja igår.

Det lille pus har fået en urinvejsinfektion, så nu skal hun have antibiotika i 10 dage og så satser vi på at det hjælper hurtigt så jeg kan få min lille glade baby fis igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ema: :kram God bedring med Freja. Ville de ikke se på hende tidligere?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ema: :kram God bedring med Freja. Ville de ikke se på hende tidligere?

Nej, vi havde kontakt med både læge og sundhedsplejerske onsdag og igen fredag og de mente begge at vi bare skulle afvente og ringe igen efter weekenden fordi de mente det var reaktion på vaccine og som burde aftage efter et døgn. Da det ikke gjorde, så mente de bare det tog lidt længre tid.

Ringede så til lægevagten igår efter lukketid og snakkede med en meget sød dame, der bestemt mente Freja burde kigges op efter så mange dage med feber.

Utrolig der skal være så stor forskel og heldigt at jeg ikke bare lyttede på læge og SP

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih hvor vil jeg gerne at Liv begynder at tage sut. Lige nu bruger hun mig og hun er begyndt at vrider rundt så det gør pænt ondt. Må i træning med den sut!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih hvor vil jeg gerne at Liv begynder at tage sut. Lige nu bruger hun mig og hun er begyndt at vrider rundt så det gør pænt ondt. Må i træning med den sut!

Vi er også i fuld gang, og har prøvet 3-4 forskellige slags, og har endelig fundet en hun gerne vil tage. Men hun har den ikke i munden så lang tid af gangen, så der var stor jubel da hun tog sutten og faldt i søvn af sig selv med den i munden idag :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, vi havde kontakt med både læge og sundhedsplejerske onsdag og igen fredag og de mente begge at vi bare skulle afvente og ringe igen efter weekenden fordi de mente det var reaktion på vaccine og som burde aftage efter et døgn. Da det ikke gjorde, så mente de bare det tog lidt længre tid.

Ringede så til lægevagten igår efter lukketid og snakkede med en meget sød dame, der bestemt mente Freja burde kigges op efter så mange dage med feber.

Utrolig der skal være så stor forskel og heldigt at jeg ikke bare lyttede på læge og SP

God bedring, og godt i fik fat i en fornuftig læge!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er også i fuld gang, og har prøvet 3-4 forskellige slags, og har endelig fundet en hun gerne vil tage. Men hun har den ikke i munden så lang tid af gangen, så der var stor jubel da hun tog sutten og faldt i søvn af sig selv med den i munden idag :p

Vi har også 3 forskellige men hun gifer ikke rigtig. jeg overvejer om jeg skal ud og finde nogle andre. Håber for jer villa fortsætter.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER