Besvaret July 15, 2014 Han er bare sej, din Elliot! :yay :biglove Yeah! :yay Men han har ikke gjort det siden - tror det er nemmere at møve sig frem.. og det går også hurtigere indtil videre :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Hvornår begyndte I andre at give sut til jeres små? :unsure Liv har nærmest brugt mig som sut i nat og det er lidt trælst. Vi har nogle sutter læggende men hun er kun 1,5 døgn nu så ved ikke om det er for tidligt. Mælket er ikke løbet rigtig til endnu, men hun sutter ellers fint. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Yeah! :yay Men han har ikke gjort det siden - tror det er nemmere at møve sig frem.. og det går også hurtigere indtil videre :P Wow! Sejt! Vores lille fyr står og rokker frem og tilbage i kravlestilling, og er så tæt på. Håber han snart kravler, for ellers bliver han belastende at være sammen med:) Han bliver så gal fordi han ikke kommer fremad. Han kan godt møffe sig frem på maven (army style), men vil helt tydeligt hellere kravle:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Hvornår begyndte I andre at give sut til jeres små? :unsure Liv har nærmest brugt mig som sut i nat og det er lidt trælst. Vi har nogle sutter læggende men hun er kun 1,5 døgn nu så ved ikke om det er for tidligt. Mælket er ikke løbet rigtig til endnu, men hun sutter ellers fint. Vi begyndte vel da han var 3-4 uger. Vi forsøgte måske inden, men fandt ikke en sut han gad før den tid. Tror det vigtigste er, at amningen kører godt og har gjort noget tid inden man introducerer sutten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Hvornår begyndte I andre at give sut til jeres små? :unsure Liv har nærmest brugt mig som sut i nat og det er lidt trælst. Vi har nogle sutter læggende men hun er kun 1,5 døgn nu så ved ikke om det er for tidligt. Mælket er ikke løbet rigtig til endnu, men hun sutter ellers fint. Da vi var på neo natal var der en af sygeplejerskerne, der stak Valdemar en sut, og der var han ca. 3-4 dage gammel. Det er en lidt sløret tid for mig, men jeg mener, at de sagde, at de ikke var bekymret for at det ville påvirke amningen negativt fordi "hvis han er sulten, vil han alligevel ikke stille sig tilfreds med en sut". Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Jeg tror Noah var under to dage da han fik sut. Det var en jordemoder/sygeplejerske der gav ham den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Okay, nu går det bare stærkt! Elliot har lige forsøgt at rejse sig ved lænestolen. Han kom egentlig fint op, men stod på siden af foden i stedet for på flad fod og faldt derfor.. Rasmus nåede heldigvis at gribe ham.. Kæææææft det går stærkt! :blink :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Vi begyndte at bruge sut da Elliot var en uge eller sådan noget, tror jeg. Det var vigtigt at amningen kørte.. Det gjorde den jo så ikke, men det troede vi den gjorde.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Tak for svar alle sammen :) Jeg mener Ronja var et par uger inden vi gav hende sut men så længe venter vi nok ikke med Liv hvis det er. Jeg giver det lige lidt længere med amningen selvom det kører godt men mælken må godt lige komme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 Tak for svar alle sammen :) Jeg mener Ronja var et par uger inden vi gav hende sut men så længe venter vi nok ikke med Liv hvis det er. Jeg giver det lige lidt længere med amningen selvom det kører godt men mælken må godt lige komme :) William var 2 døgn. De ville have givet på neo da han var 3 timer (og ikke havde prøvet amning endnu) de sagde det ikke påvirker amning - tværtimod. Jeg turde ikke så sagde nej, men gav den selv da han var 2 døgn fordi han var så ked. Det hjalp og amningen led ikke under det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2014 William var 2 døgn. De ville have givet på neo da han var 3 timer (og ikke havde prøvet amning endnu) de sagde det ikke påvirker amning - tværtimod. Jeg turde ikke så sagde nej, men gav den selv da han var 2 døgn fordi han var så ked. Det hjalp og amningen led ikke under det. Vi endte faktisk med at prøve lidt tidligere i dag fordi hun blev ved at ville sutte efter begge bryster og 1,5 time i alt fordi hun faldt i søvn hele tiden. Hun ville så ikke have den men faldt i søvn uden bryst alligevel og sov 2 timer, så hun var ikke sulten. Nu har hun lige spist igen fra det venstre og sover nu hos mig på maven :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Vi endte faktisk med at prøve lidt tidligere i dag fordi hun blev ved at ville sutte efter begge bryster og 1,5 time i alt fordi hun faldt i søvn hele tiden. Hun ville så ikke have den men faldt i søvn uden bryst alligevel og sov 2 timer, så hun var ikke sulten. Nu har hun lige spist igen fra det venstre og sover nu hos mig på maven :kuller Jeg tror Olivia var ca 5 dage da vi begyndte at prøve med sutten. Mælken var løbet til osv. At der så gik yderligere 3-4 uger før hun rigtigt gad sutten er en anden sag :) tænker at hvis du sørger for at hun spiser minimum hver tredje time ind til mælken løber til, så sker der ikke noget ved at hun får en sut :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Jeg tager definitivt titlen som årets dårligste mor. Elliot har for fjerde nat i træk været vågen siden kl 2.. Han er stadig vågen. Han er kun ked hvis vi lægger ham fra os, men hvis vi tager ham med i seng begynder han at lege. Hvis vi sidder ned med ham i armene begynder han at lege. Vi skal helst stå og vugge ham og min ryg kan ikke mere. Jeg er træt, sulten og har pisse ondt i ryggen.. Så jeg valgte at skælde ham ud.. Flere gange. Fuck jeg har dårlig samvittighed og har bare lyst til at give ham væk til en mor der er bedre for ham. Fuck og lort! :huug Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Jeg tager definitivt titlen som årets dårligste mor. Elliot har for fjerde nat i træk været vågen siden kl 2.. Han er stadig vågen. Han er kun ked hvis vi lægger ham fra os, men hvis vi tager ham med i seng begynder han at lege. Hvis vi sidder ned med ham i armene begynder han at lege. Vi skal helst stå og vugge ham og min ryg kan ikke mere. Jeg er træt, sulten og har pisse ondt i ryggen.. Så jeg valgte at skælde ham ud.. Flere gange. Fuck jeg har dårlig samvittighed og har bare lyst til at give ham væk til en mor der er bedre for ham. Fuck og lort! :huug :kram :kram Hvis det er nogen trøst, så har Vega haft en LANG periode (måske pga varmen), hvor hun ikke sover før midnat, og jeg har også skældt ud, når putningen er på 4.time.. Føler med dig :kiss Men det er en fase, vi har (7-9-13) haft 3 almindelige nætter, hvor hun har sovet normalt igen. Det kommer Elliot også til... Gå ud af rummet, tæl til 10, tag evt noget at drikke og smut ind igen.. :kiss Du er en fantastisk mor! (men åh, hvor jeg kender den følelse af ikke at være god nok, siden hun ikke kan sove) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Man ved, man er stået ALT for tidligt op, når hun er puttet til første lur kl 6.50. (Vågnede 4.50, sad ved hendes seng med en hånd på hende indtil kl 6, hvor vi stod op), så fik hun havregrød og var så træt.. Nu sover hun.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 :kram :kram Hvis det er nogen trøst, så har Vega haft en LANG periode (måske pga varmen), hvor hun ikke sover før midnat, og jeg har også skældt ud, når putningen er på 4.time.. Føler med dig :kiss Men det er en fase, vi har (7-9-13) haft 3 almindelige nætter, hvor hun har sovet normalt igen. Det kommer Elliot også til... Gå ud af rummet, tæl til 10, tag evt noget at drikke og smut ind igen.. :kiss Du er en fantastisk mor! (men åh, hvor jeg kender den følelse af ikke at være god nok, siden hun ikke kan sove) Tak :kram2 Ih hvor jeg hader at min lunte er så kort :( Jeg håber virkelig snart han sover igennem igen - det her er tortur for mig. Jeg har sovet fra 00-02 og fra 5-6.30. Den sidste periode endte han med at sove udenfor i barnevognen. Det var det eneste der virkede :( Øv! Nu sidder jeg bare og kæmper for at holde mig vågen indtil Rasmus vågner, så jeg kan komme op og sove.. :zzz Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Tak :kram2 Ih hvor jeg hader at min lunte er så kort :( Jeg håber virkelig snart han sover igennem igen - det her er tortur for mig. Jeg har sovet fra 00-02 og fra 5-6.30. Den sidste periode endte han med at sove udenfor i barnevognen. Det var det eneste der virkede :( Øv! Nu sidder jeg bare og kæmper for at holde mig vågen indtil Rasmus vågner, så jeg kan komme op og sove.. :zzz Håber Rasmus snart står op :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Jeg tror Olivia var ca 5 dage da vi begyndte at prøve med sutten. Mælken var løbet til osv. At der så gik yderligere 3-4 uger før hun rigtigt gad sutten er en anden sag :) tænker at hvis du sørger for at hun spiser minimum hver tredje time ind til mælken løber til, så sker der ikke noget ved at hun får en sut :) Hun endte med at få en i nat da hun på 2. time blev ved med at søge, for at sutte 30 sek og så falder i søvn. Hun meldte selv igen senere at hun var sulten så det var fint. Nu bruger vi den lidt i sådan situationer men ikke fast endnu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 :kram :kram :kram Du er en skide god mor! :kram2 :kram2 :kram2 Tak - i lige måde.. Men jeg føler mig dælme som en ussel en af slagsen idag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Jeg tager definitivt titlen som årets dårligste mor. Elliot har for fjerde nat i træk været vågen siden kl 2.. Han er stadig vågen. Han er kun ked hvis vi lægger ham fra os, men hvis vi tager ham med i seng begynder han at lege. Hvis vi sidder ned med ham i armene begynder han at lege. Vi skal helst stå og vugge ham og min ryg kan ikke mere. Jeg er træt, sulten og har pisse ondt i ryggen.. Så jeg valgte at skælde ham ud.. Flere gange. Fuck jeg har dårlig samvittighed og har bare lyst til at give ham væk til en mor der er bedre for ham. Fuck og lort! :huugDer har jeg også stået flere gange, og føler mig så rådden bagefter! :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Helt ærligt? Hvis du ikke blev frustreret og lod dig mærke ville jeg være mere bekymret... Det at du bliver frustreret og ked viser at det betyder noget for dig at Elliott får sovet. Ellers ville du jo være ligeglad med om i fik sovet, ikk? :kram :kram Dejlig måde at se det på! Synes allerede jeg har det bedre med mine udbrud overfor min elskling.. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Der har jeg også stået flere gange, og føler mig så rådden bagefter! :boo Det er så grim en følelse.. Jeg prøver virkelig at trække vejret dybt, men jeg bliver bare så gal. Sørme godt jeg har Rasmus der kan tage over! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 18, 2014 Helt ærligt? Hvis du ikke blev frustreret og lod dig mærke ville jeg være mere bekymret... Det at du bliver frustreret og ked viser at det betyder noget for dig at Elliott får sovet. Ellers ville du jo være ligeglad med om i fik sovet, ikk? :kram :kram True.. Det har du ret i.. Tak! :kram Dejlig måde at se det på! Synes allerede jeg har det bedre med mine udbrud overfor min elskling.. :kram :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 19, 2014 :kram2 :kram2 :kram2 Tak - i lige måde.. Men jeg føler mig dælme som en ussel en af slagsen idag. Du er en god mor! Kram! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 19, 2014 Du er en god mor! Kram! :kram2 :kram2 :kram2 Tusind tak! Det trængte jeg i den grad til at høre efter den nat. Del dette indlæg Link to post Share on other sites