Besvaret June 27, 2014 Piger! Dilemma!!! Vi havde sidste besøg af SP i onsdags.. Storm er perfekt (selvfølgelig!), men hun mente at vi burde stoppe hans natflasken (kl. 3), da han burde kunne sove igennem uden den. Og det er da sikkert rigtigt. Hvis han bare tog en tår eller to, så ville jeg ikke have kvaler ved at stoppe den, men han spiser jo en hel flaske.. Ville han gøre det hvis han ikke var sulten? Jeg har det ikke godt med at nægte ham den.. :unsure Hvad siger I herinde?? Jeg ville ikke gøre det, især ikke når han ikke er overvægtig eller noget. Selvfølgelig er Storm perfekt :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2014 Piger! Dilemma!!! Vi havde sidste besøg af SP i onsdags.. Storm er perfekt (selvfølgelig!), men hun mente at vi burde stoppe hans natflasken (kl. 3), da han burde kunne sove igennem uden den. Og det er da sikkert rigtigt. Hvis han bare tog en tår eller to, så ville jeg ikke have kvaler ved at stoppe den, men han spiser jo en hel flaske.. Ville han gøre det hvis han ikke var sulten? Jeg har det ikke godt med at nægte ham den.. :unsure Hvad siger I herinde?? Da Vega blev ammet, fik hun natamning. Helt indtil 9,5 mdr. Så gik vi over til flaske og hun sov automatisk igennem. Altså når hun "vågner", er sut nok. De få gange hun har været vågen-vågen, har hun kun fået vand. Og indtil hun var 10 mdr fik hun så aftenflaske og middagsflaske. Fra 10 mdr af kun aftenflaske. Så hun får jerndråber (men det fik hun jo også, da jeg ammede.) Jeg tæller ikke om vi når 500 ml, og vi når ikke derop, men altså hun får mælk til alle måltider, mælk i grød, ost, a38 (ikke altid hun gider det) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Piger! Dilemma!!! Vi havde sidste besøg af SP i onsdags.. Storm er perfekt (selvfølgelig!), men hun mente at vi burde stoppe hans natflasken (kl. 3), da han burde kunne sove igennem uden den. Og det er da sikkert rigtigt. Hvis han bare tog en tår eller to, så ville jeg ikke have kvaler ved at stoppe den, men han spiser jo en hel flaske.. Ville han gøre det hvis han ikke var sulten? Jeg har det ikke godt med at nægte ham den.. :unsure Hvad siger I herinde?? Er der hver nat han vågner for at få den? Altså, jeg tænker at det godt kan være vane. Men på den anden side, når han spiser hele flasken… :unsure Kan der proppes mere i ham om dagen, så han ikke skal spise om natten? Altså her vågner Elliot ind i mellem og får en natflaske. Det sker måske 1-2 gange om ugen. Resten af nætterne sover han fra kl 23 (drømmeflaske) og til næste morgen. Og når det er sådan, så går jeg ud fra han er sulten, når han vågner om natten og vil have mad. Og så tænker jeg at han nok selv udfaser den flaske - det har han jo klaret rimelig godt indtil videre :) Det fik du ikke så meget ud af.. :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 FruLR: Altså her får Noah flaske omkring 21 og 2. Vi begynder nok først aktivt at arbejde på at fjerne dem omkring et år. Så slipper han for jerndråber når han får 400 ml mme. Jeg tror også vi vil have svært ved at få en halv liter mælkeproduktet i ham, hvis ikke han fik natflasken. Men jo. De burde kunne sove igennem. Vi har bare valgt at udskyde kampen. Det tror jeg også vi gør.. Altså udskyder! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Jeg ville ikke gøre det, især ikke når han ikke er overvægtig eller noget. Selvfølgelig er Storm perfekt :loveshowerJeg ville også have det skidt med det! :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Da Vega blev ammet, fik hun natamning. Helt indtil 9,5 mdr. Så gik vi over til flaske og hun sov automatisk igennem. Altså når hun "vågner", er sut nok. De få gange hun har været vågen-vågen, har hun kun fået vand. Og indtil hun var 10 mdr fik hun så aftenflaske og middagsflaske. Fra 10 mdr af kun aftenflaske. Så hun får jerndråber (men det fik hun jo også, da jeg ammede.) Jeg tæller ikke om vi når 500 ml, og vi når ikke derop, men altså hun får mælk til alle måltider, mælk i grød, ost, a38 (ikke altid hun gider det) Jeg tror sagtens vi kunne nå 500 ml. mælkeprodukter uden natflasken.. Jeg har bare ikke lyst til at tage den fra ham! :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Er der hver nat han vågner for at få den? Altså, jeg tænker at det godt kan være vane. Men på den anden side, når han spiser hele flasken… :unsure Kan der proppes mere i ham om dagen, så han ikke skal spise om natten? Altså her vågner Elliot ind i mellem og får en natflaske. Det sker måske 1-2 gange om ugen. Resten af nætterne sover han fra kl 23 (drømmeflaske) og til næste morgen. Og når det er sådan, så går jeg ud fra han er sulten, når han vågner om natten og vil have mad. Og så tænker jeg at han nok selv udfaser den flaske - det har han jo klaret rimelig godt indtil videre :) Det fik du ikke så meget ud af.. :lolhit Det er meget sjældent han ikke vågner! Til gengæld gider han ikke drømmeflasken mere, så det ville jo være et langt træk uden mad, hvis han heller ikke fik natflaske (19-6 ca.). Jeg holder mig til den.. Tror også jeg ville føle mig som verdens ondeste ravnemor, hvis min baby græd efter flasken, men jeg ikke gav ham den! :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Det er meget sjældent han ikke vågner! Til gengæld gider han ikke drømmeflasken mere, så det ville jo være et langt træk uden mad, hvis han heller ikke fik natflaske (19-6 ca.). Jeg holder mig til den.. Tror også jeg ville føle mig som verdens ondeste ravnemor, hvis min baby græd efter flasken, men jeg ikke gav ham den! :boo Ej, jeg vil også sige, hvis han ikke får andre flasker i det tidsrum, så hold dig til den. Jeg troede stadig han fik drømmeflasken, og så kunne han måske nok undvære midt nat-flasken.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Ej, jeg vil også sige, hvis han ikke får andre flasker i det tidsrum, så hold dig til den. Jeg troede stadig han fik drømmeflasken, og så kunne han måske nok undvære midt nat-flasken..Vi prøvede også længe, for det er da alt andet lige federe (og hyggeligere! :biglove) at give ham flaske når vi er på vej i seng, end at skulle vågne op, blande flasken, og helt søvndrukken give ham den, mens man bare venter på han er færdig, så man kan lægge sig igen! :rolleyes Måske man skulle forsøge at genindføre den.. :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Vi prøvede også længe, for det er da alt andet lige federe (og hyggeligere! :biglove) at give ham flaske når vi er på vej i seng, end at skulle vågne op, blande flasken, og helt søvndrukken give ham den, mens man bare venter på han er færdig, så man kan lægge sig igen! :rolleyes Måske man skulle forsøge at genindføre den.. :chin: Du kan da prøve :) Hvor meget spiser han når han bliver puttet? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Du kan da prøve :) Hvor meget spiser han når han bliver puttet?Mellem 180 og 240 ml., alt efter hvornår han har fået aftensmad.. Han spiser meget om aftenen... ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Mellem 180 og 240 ml., alt efter hvornår han har fået aftensmad.. Han spiser meget om aftenen... ;) Ja okay.. Det er det samme her :) ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Ja okay.. Det er det samme her :) ;)Hvor meget får han så i drømmeflasken? Tager du ham op til den, eller får han den i sengen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Hvor meget får han så i drømmeflasken? Tager du ham op til den, eller får han den i sengen? Jeg tager ham op - han melder sig selv omkring kl 23 +/-.. Og han spiser omkring 120 ml Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Jeg tager ham op - han melder sig selv omkring kl 23 +/-.. Og han spiser omkring 120 mlHmm, okay... Tror vi prøver igen! Sammenhængende nattesøvn kunne jo være herlig! ;glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Jeg tror sagtens vi kunne nå 500 ml. mælkeprodukter uden natflasken.. Jeg har bare ikke lyst til at tage den fra ham! :(Jeg har Helens bog om mad, og der foreslår hun stadig drømmeflasken, og når hun siger "sove igennem", så er det fra midnat til morgen. Vega har ikke fået drømmeflaske nogensinde, men er så blevet ammet om natten og som sagt de sidste par mdr får hun intet fra 20-7, og det kan hun sagtens. (Hun får godnatflaske, og så går der 30-60 min før hun sover). :) altså der kl 19.30/20 ca. Hold fast i det, du vil. :) men tænker, at hvis han ikke vågner, så er der ingen grund til at give ham den. :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Junior spiser kl 18, får et glas mme ved putning 19.30, og får en flaske om morgenen efter kl 4. Junior drikker al den mælk, han får tilbudt, uden at han nødvendigvis er specielt sulten, så her er jeg ret sikker på, at det er en vanesag for ham. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Jeg har Helens bog om mad, og der foreslår hun stadig drømmeflasken, og når hun siger "sove igennem", så er det fra midnat til morgen. Vega har ikke fået drømmeflaske nogensinde, men er så blevet ammet om natten og som sagt de sidste par mdr får hun intet fra 20-7, og det kan hun sagtens. (Hun får godnatflaske, og så går der 30-60 min før hun sover). :) altså der kl 19.30/20 ca. Hold fast i det, du vil. :) men tænker, at hvis han ikke vågner, så er der ingen grund til at give ham den. :kiss Ville bestemt heller ikke vække han til den flaske! Hvis han sovet, så er det fint, sp er han jo ikke sulten.. Men jeg tænker mere at grunden til at han vågner og spiser en hel flaske (150-180 ml.) må være fordi han er sulten.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Junior spiser kl 18, får et glas mme ved putning 19.30, og får en flaske om morgenen efter kl 4. Junior drikker al den mælk, han får tilbudt, uden at han nødvendigvis er specielt sulten, så her er jeg ret sikker på, at det er en vanesag for ham.Storm spiser ikke hvis ikke han er sulten.. Ind i mellem spiser han heller ikke selvom han er sulten! :lol Hvis han f.eks. er træt inden aftensmaden står på bordet, så spiser han den ikke, men venter på putteflasken. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Storm spiser ikke hvis ikke han er sulten.. Ind i mellem spiser han heller ikke selvom han er sulten! :lol Hvis han f.eks. er træt inden aftensmaden står på bordet, så spiser han den ikke, men venter på putteflasken.Hov, jeg fik mig vist iøvrigt formuleret lidt klodset. Bare for at være helt præcis: jeg mener, at jeg er sikker på, at min søns nat/morgenflaske er vanebetinget. Du kan givet bedst vurdere det for din:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Ville bestemt heller ikke vække han til den flaske! Hvis han sovet, så er det fint, sp er han jo ikke sulten.. Men jeg tænker mere at grunden til at han vågner og spiser en hel flaske (150-180 ml.) må være fordi han er sulten.. Ja, det har du nok ret i :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Hov, jeg fik mig vist iøvrigt formuleret lidt klodset. Bare for at være helt præcis: jeg mener, at jeg er sikker på, at min søns nat/morgenflaske er vanebetinget. Du kan givet bedst vurdere det for din:-) Det var også sådan jeg læste det! Glemte vist at sige, at det var svar på at SP også mente at Storms natflaske er vanebetinget! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Det var også sådan jeg læste det! Glemte vist at sige, at det var svar på at SP også mente at Storms natflaske er vanebetinget! ;) :-) Min knægt kan i øvrigt også have dage, hvor det ikke passer ham med rigtig mad. Men sjovt nok, så vil han ALTID gerne have noget at drikke - vand, sødmælk, mme, bring it on;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Selvom det har været noget nemmere at være alene med Elliot hele weekenden end jeg havde troet, så glæææææder jeg mig nu altså til Rasmus kommer hjem.. Jeg beundrer alenemødre! :zzz Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2014 Selvom det har været noget nemmere at være alene med Elliot hele weekenden end jeg havde troet, så glæææææder jeg mig nu altså til Rasmus kommer hjem.. Jeg beundrer alenemødre! :zzz Det kan jeg godt forstå. Jeg skal være alene med Freja fra onsdag til søndag. Er første gang vi skal være helt alene, så er spændt på hvordan det bliver. Specielt fordi vi er midt i tigerspring... Del dette indlæg Link to post Share on other sites