TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg ved godt hvornår de ikke har rigtig brug for det mere. Men hvornår ville i sige : nu stopper det.

Anna er snart 9 mdr og bliver ammet kl 19, 22, 3:30 Ca. Og så kl 9. Det fungerer okay jeg ved bare ikke hvornår man skal tage skridtet og sige helt stop med mælk fra kl 19-05/06.

Jeg syntes du skal gøre det, når du føler for det :) Du er den allerbedste til, at vide hvornår både du og din datter er helt klar :) 

Personligt vil jeg overveje det, hvis Bella Gry stadig vil amme om natten når hun fylder 1 år :)

Del dette indlæg

Jeg ved godt hvornår de ikke har rigtig brug for det mere. Men hvornår ville i sige : nu stopper det.

Anna er snart 9 mdr og bliver ammet kl 19, 22, 3:30 Ca. Og så kl 9. Det fungerer okay jeg ved bare ikke hvornår man skal tage skridtet og sige helt stop med mælk fra kl 19-05/06.

Jeg tror, jeg ville forsøge at slippe af med 3.30-amningen, og ellers vente lidt. Det afhænger jo også helt af, hvad du føler for - hun tager jo på ingen måde skade af godt med modermælk:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Thea havde brug for en flaske ved 4-5 tiden om natten til hun var omkring 10 måneder :) der sagde hun selv fra.

Og jeg tror ikke helt på den der med at "babyer ikke har brug for mad om natten efter de er 6 måneder". Det kommer jo helt an på om barnet er sulten, eller simpelthen har brug for den tryghed der er ved at få flaske/blive ammet..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige et lille emneskift:

Nogle der har erfaringer med et godt sted at få leveret brunch fra, - meget gerne i Århusområdet?

På forhånd tak...:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er inde i en spyt- al-mad-ud-igeb periode :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elliot har nærmest ingen reaktion haft på vaccinen.. Han er lidt mere pylret og han skreg fra 6-6.45 i morges, men ellers har vi ikke mærket noget.. hurra! :glad At der så nærmer sig en tiger, det hører til i brokketråden! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været til barnedåb i dag, og Theodor har bare været fantastisk! Charmerede i kirken og fortsatte til festen. Han har gået rundt med folk han ikke kender, spist, kastet med ting, charmeret alle pigerne. Han var virkelig vidunderlig :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været til barnedåb i dag, og Theodor har bare været fantastisk! Charmerede i kirken og fortsatte til festen. Han har gået rundt med folk han ikke kender, spist, kastet med ting, charmeret alle pigerne. Han var virkelig vidunderlig :loveshower

:yay :loveshower :) :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trods gæster i huset i går aftes kunne Laurits lægges op at sove kl 20.30, præcis som vi plejer.

Dejligt :yay

Stjernebaby.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lorte tiger <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ser jeg først Theodor igen på fredag! :o Shit, hvor har jeg ondt i maven..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vildt :o :o hvordan kan det være???

Det skal nok gå super godt :kram

Jeg er på mit sidste skoleforløb, hvor jeg bor på skolen i Odder. Det er fire uger, hvor jeg kun er hjemme i weekenderne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lorte bæ røv nat! :gal

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh det må være hårdt :kram :kram Men jeg er sikker på at A tager sig af Theo efter alle kunstens regler :kram

Det er jeg bestemt også! :) A er fantastisk. Det er mest mig, det er synd for. Men jeg er nu også spændt på hvordan det evt påvirker Theodor.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Læste op fra min vidunderlige uger-app i går, og D synes de skulle have en præmie, for Noah var præcis som de beskev mht symptomer på springet... Synes godt nok han trak tænder ud i går!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hader tigerspring!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

SUK....

Aron er simpelthen en klump til at spise her for tiden... Igen i dag har han stort set afvist at spise efter frokost!

Til eftermiddag spiste han ca 3/4 af et stort jordbær og en 1/6 lille bolle... Til aftensmad spiste han så ca 10 pastaskruer... Resten spyttede han ud... Han tager dog fint sin aftenflaske lige inden putning.

Men det er da til at blive idiot af at han bare spytter altid ud?

Er der andre som har / har haft en baby på godt 10 mdr som gør det samme.. Hvordan kommer i videre? Messer "det er en fase, det er en fase" - tilbyder andet til hudløshed (igår aftes røg pasta med sovs, pasta uden sovs, kartofler, kød OG bolle på gulvet og blev spyttet ud), eller håber at de spiser senere eller hvad???

Du skal sgu tage en slapper, søde! :kiss Theodor spiser ikke en dyt bedre. Jeg spekulerer ikke det vilde over det. Jeg ved drengen kan, så hvis han virkelig er sulten, så skal han sgu nok spise. ;)

Vi tilbyder ikke andet mad. Kun rugbrød med smør.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal sgu tage en slapper, søde! :kiss Theodor spiser ikke en dyt bedre. Jeg spekulerer ikke det vilde over det. Jeg ved drengen kan, så hvis han virkelig er sulten, så skal han sgu nok spise. ;)

Vi tilbyder ikke andet mad. Kun rugbrød med smør.

Hov, vil da lige tilføje, at jeg bestemt ikke tænker på Theodor som en der spiser dårligt. Han spiser som han føler for, og vi andre kan jo også have svingende appetit.

Jeg tror også det i høj grad handler om at de stadig udforsker og leger med verden. Theodor kaster, spytter, slår i bordet, putter rosiner i ørerne, fodrer hunden og jeg ved ikke hvad. Der ryger noget ned, han tager på i vægt, udvikler sig og er glad :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov, vil da lige tilføje, at jeg bestemt ikke tænker på Theodor som en der spiser dårligt. Han spiser som han føler for, og vi andre kan jo også have svingende appetit.

Jeg tror også det i høj grad handler om at de stadig udforsker og leger med verden. Theodor kaster, spytter, slår i bordet, putter rosiner i ørerne, fodrer hunden og jeg ved ikke hvad. Der ryger noget ned, han tager på i vægt, udvikler sig og er glad :)

SUK....

Aron er simpelthen en klump til at spise her for tiden... Igen i dag har han stort set afvist at spise efter frokost!

Til eftermiddag spiste han ca 3/4 af et stort jordbær og en 1/6 lille bolle... Til aftensmad spiste han så ca 10 pastaskruer... Resten spyttede han ud... Han tager dog fint sin aftenflaske lige inden putning.

Er der andre som har / har haft en baby på godt 10 mdr som gør det samme.. Hvordan kommer i videre? Messer "det er en fase, det er en fase" - tilbyder andet til hudløshed (igår aftes røg pasta med sovs, pasta uden sovs, kartofler, kød OG bolle på gulvet og blev spyttet ud), eller håber at de spiser senere eller hvad???

Sådan er Thea også :) hun kan have lange perioder hvor hun nærmet æder os fra hus og hjem, og så kan hun have perioder hvor hun næsten intet spiser.. Vi sørger for at fylde godt på til de måltider hvor hun gider spise.. Men det er pisse frustrerende når man bare ikke kan få barnet til at spise :kram2

Tilgengæld så er hun ELENDIG til at drikke.. Især her imens/efter hun har været syg.. I løbet af en hel dag drikker hun kun omkrig et halvt glas vand.. Vi er begyndt at supplere med mme 4-5 gange i døgnet bare for at få hende til at drikke noget.

Hun var ellers kommet ned på kun at få godnatflaske

Del dette indlæg

Annonce ♥

SUK....

Williams appetit er EKSTREMT svingende, og det er helt fint med mig. I dag har været en æde dag for ham (bortset fra morgenmad hvor han altid kun nipper lidt til det, ligesom sin far), den anden dag spiste han INTET aftensmad og kun det halve frokost.

Jeg serverer altid 4 stykker glutenfrit"rug"brød til frokost + diverse (svarende til 2 små skiver rugbrød) og han spiser alt mellem 1 og 4, i dag fik han endda en frikadelle ekstra bagefter fordi han ville have mere.

De dage han spiser lidt/intet, siger jeg bare ok, tak for mad og ned igen. Han trives fint og har en perfekt højde/vægt kurve, så jeg tager mig slet ikke i det. Hvis bare jeg lyttede til min krop som William gør det , så var jeg ikke tyk :)

Ups, nu blev det en lang tale om os, sorry! Jeg vil bare sige: lad knægten styre det , han ved hvad han gør :) Bare server sund og nærende mad og lad ham vælge til og fra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Liam ligger og snakker i vuggen - det har han gjort de sidste 10 min! Det er totalt kært, men kunne han ikke vælge at gøre det på andre tidspunkter end kl 3 om natten??? :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar FruNielsen, JogD, og Stephi-pigen. Jeg tror jeg bliver frustreret fordi han bare er SÅ sur både før og efter hvor han intet spiser, men så snart han så overgiver sig og rent faktisk spiser, så er han bare så glad. Eksempelvis igår aftes var han bare sur med sur på hele sidst på eftermiddagen og først på aftenen. Jeg tænkte at han måske var træt og ikke sulten, og forsøgte at finde ro i det. Han får sin aftenflaske, og få minutter efter ligger han og pludrer glad i sin seng...

Det KAN selvfølgelig være at han ligner sin søster på det punkt... Hun har også altid haft brug for tid til at lege i sengen når hun skal sove - og det har han jo også. Så måske det faktisk VAR overstimulering og træthed som gjorde ham ked og han så fandt ro i stilheden i sengen???

(indskudt bemærkning... Knægten har lige spist morgenmad hvor han har spist som han plejer. Og det første han gør da han kommer ind i stuen??? Stjæler storesøsters æbleskrog. Man vil ikke have mere morgenmad, men æbleskrog kan man åbenbart altid spise :lol)

Hahaha.. Han går da bare op i, at der ikke er madspild.. :P :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg HÅBER virkeligt at igår, var en engangs-fornøjelse fra tigerens side.. :boo

For pokker, hvor kunne Logan bare slet ikke finde ro :(

Stakkels dreng!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Just me:

Pixie har også svingende appetit. Det kan også gå mig på, men jeg prøver at lade være. Hun får ikke tilbudt en masse forskelligt, hvis hun ikke gider.

Pt skal spisning af rugbrød tages meget nøjsomt, da hun pludselig bliver sur. Kunne hun selv bestemme, så levede hun af blåbær, ostehaps og grovboller for tiden :P det er det eneste hun voldæder. Nå ja og så bearnaise sauce med kartoffelstykker :D

Kød gider hun slet slet ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ondt i maven, kvalme og hjertebanken! Hvordan skal jeg så ikke have det i morgen hvor jeg rent faktisk skal være væk hjemme fra?

Jeg har lyst til at hoppe på den første bus til en anden dimension hvor mødre og babyer bliver sammen :( :( :(

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER