Besvaret November 4, 2013 Min sp sagde ift Arons mad, at hvis han ikke ville spise, skulle vi begrænse mælkeindtaget. Men så længe han spiser og er sulten til måltiderne, så burde det jo ikke være et problem :) Det vigtigste pt er vidst at bevare madglæden og udvikle nysgerrigheden og interessen i at prøve forskelligt mad - og så selvfølgelig udvikle finmotorik og mundmotorik osv :) Mængden er ikke så vigtig endnu. Ej men jeg har jo ikke haft SP siden William var 5 måneder - og der var vi ikke startet på mad, så jeg føler mig sådan liiiidt lost af og til. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Hvornår skal hun komme igen??? Her i kommunen kan man maile med SP... det har jeg gjort vedr mad Hun kommer sidst i denne måned, den 24. eller sådan noget mener jeg. Det skulle være når han blev 8 måneder. Nå hvor smart. Den mulighed har vi ikke, vi kan ringe i telefontid onsdag, eller ligge en besked i løbet af ugen og så ringer hun tilbage. Men jeg har faktisk aldrig brugt den mulighed. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Lige et hurtigt spørgsmål. Hvor stor portion grød serverer i om morgenen? Jeg laver ½ del boghvedegryn og 1 dl vand + 30-40 gram modermælk - og han spiser nok ca. 3/4 af portionen, og har så ikke lyst til mere - men han vil gerne ammes lige bagefter og det virker til at han tager godt fra. Jeg har absolut intet imod at amme, men burde han ikke blive mæt nok i maden efterhånden? Jeg laver af 0,75 dl havregryn og 1,5 dl vand. Rører det op med en smule mælk og så bliver et toppet med en lille smule most banen. Theo er begyndt at spise op stort set hver gang. :) Men jeg venter lige noget tid endnu med evt. at sætte mængden op. Det behøver vel heller ikke være sult, som gør det. Måske han bare er rigtig glad for babsen? Modsat min unge, som jo ikke har villet sådan noget i laaaaang tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Så er det i dag kl. 11.30 at vi skal på besøg i vuggestuen!!! :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Så er det i dag kl. 11.30 at vi skal på besøg i vuggestuen!!! :o Held og lykke, eller hvad man siger?! Jeg er spændt på at læse om det senere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Ihhh... pokkers pladsansvisning og dårlige hukommelse. Jeg skulle have ændret behovsdatoen for evigheder siden, og glemte det fuldstændigt. Nu har kommunen så ringet fordi jeg ikke har ændret det (jeg nåede ikke telefonen), og jeg prøver så at ændre det online, men lige datoen kan man åbenbart ikke ændre på?! Nå, men så kan jeg da fornøje mig med at side i kø klokken 10. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Held og lykke, eller hvad man siger?! Jeg er spændt på at læse om det senere. Tak :D Jeg er helt nervøs! Men det var en skide sød pædagog jeg havde i røret i sidste uge. Det skal nok blive godt. :) Hun fortalte i øvrigt at der kommer flere nye børn i december og januar. Det er jo kun positivt :) Da hun spurgte efter Theos alder, blev hun også helt begejsret over at han ikke er ældre. :) Det ved jeg så ikke heeeelt hvad jeg skal lægge i. Kvinden kunne jo ikke sige noget som helst, uden jeg tolkede som en gal ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Ihhh... pokkers pladsansvisning og dårlige hukommelse. Jeg skulle have ændret behovsdatoen for evigheder siden, og glemte det fuldstændigt. Nu har kommunen så ringet fordi jeg ikke har ændret det (jeg nåede ikke telefonen), og jeg prøver så at ændre det online, men lige datoen kan man åbenbart ikke ændre på?! Nå, men så kan jeg da fornøje mig med at side i kø klokken 10. Jeg har da ellers haft ændret behovsdato på digital pladsanvisning? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Tak :D Jeg er helt nervøs! Men det var en skide sød pædagog jeg havde i røret i sidste uge. Det skal nok blive godt. :) Hun fortalte i øvrigt at der kommer flere nye børn i december og januar. Det er jo kun positivt :) Da hun spurgte efter Theos alder, blev hun også helt begejsret over at han ikke er ældre. :) Det ved jeg så ikke heeeelt hvad jeg skal lægge i. Kvinden kunne jo ikke sige noget som helst, uden jeg tolkede som en gal ;) Haha, ja jeg er også slem til at overfortolke. Ej hvor fedt med andre nye børn. Ved du hvor gamle de er? I de institutioner jeg har arbejdet prøvede de tit at "parre" nye børn med hinanden fordi det er rart for dem at have nogen de er alderssvarende med. Håber det gik godt. Jeg har da ellers haft ændret behovsdato på digital pladsanvisning? Jeg prøvede flere gange. Men den insisterede på at han skulle starte 1. november (altså i fredags). Måske det var fordi det var en dato i fortiden at den ikke kunne kapere det. Ha ha, fortiden, det lyder som om det er evigheder siden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Lyder til at jeg skal være glad for tilbuddet her i Vejle Kommune... Hun var her nogle gange da han var helt lille, og ellers har hun vnæret her ved 2,4 og 6 mdr, og kommer næste gang når han er knap 9 mdr. Hvis jeg har behov for besøg derimellem kan jeg ringe og aftale det, jeg kan ringe i telefontiden og snakke direkte eller udenfor og lægge en besked, og ellers kan jeg maile med konkrete spørgsmål og så vender hun tilbage i løbet af et par dage. Jeg synes faktisk at det har været fint passende. Der er også åben konsultation med vejning, målning og spørgsmåls besvarelse HVER torsdag - jeg får bare ikke benyttet mig af sådanne tilbud. Nok fordi behovet ikke er så stort - og fordi jeg har jer :lovebk :bk Men uanset hvad så skal jeg i hvert fald ikke klage. I Holbæk kommune er det så skrabet altså. Min veninde har haft 3 hjemmebesøg lige i starten - SP'en kommer ud i mødregrupperne, det har i hvert fald erstattet 2 hjemmebesøg indtil nu og hendes dreng er 5 måneder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Kunne virkelig godt trænge til en halv time hvor Noah sov eller kunne ligge uden at pive. Han er så tryghedssøgende og vil kun sove på maven af mig :( Det er da hyggeligt, men også belastende at jeg ikke engang kan tisse uden han begynder at brokke sig. Vi har vist også besøg af en tiger - den må gerne snart smutte! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Kunne virkelig godt trænge til en halv time hvor Noah sov eller kunne ligge uden at pive. Han er så tryghedssøgende og vil kun sove på maven af mig :( Det er da hyggeligt, men også belastende at jeg ikke engang kan tisse uden han begynder at brokke sig. Vi har vist også besøg af en tiger - den må gerne snart smutte! Åh, det lyder hårdt. Har du prøvet at vikle ham i dynen, sådan temmelig stramt så han ikke kan bevæge arme og ben sådan synderligt? Det hjalp SÅ meget herhjemme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Her spiser han havregrød af 1/2 dl havre og 1 1/3 dl vand. Evt. lidt mindre grød og så frugtmos blandet i. Af dette spiser han et sted mellem halvdelen og det hele og drikker ca 1/2 dl vand. Bagefter er han mæt, men en time senere får han flaske hvor han drikker mellem 100-200 ml. Så tror det er meget normalt. Jeg kan fx se på Aron lige nu at han bliver stangtræt når han spiser frokost hvor han øver pincet-greb for fulde gardiner, og der siger han indimellem fra fordi han simpelthen er for træt til at overskue at spise mere. Han er jo sær ift mad, men de dage hvor han ikke spiser ret meget fordi han er for træt, kan han kort efter godt tage en flaske på 250 ml. Så tror nogle gange de siger fra fordi de er "brugte" med alle de nye indtryk de får af mad :) Ej, jeg bliver helt bekymret for Thea, når jeg ser hvor meget Aron kan spise i forhold til hende :unsure Thea spiser Yoghurt natural med moset banan om morgenen, og der kan hun som regel godt spise 1,5-2 dl. Men når hun så skal have flaske 1 times tid efter spiser hun kun omkring 40-50 ML, Og sådan er det også til frokost, hvor hun så kun spiser 1-1,5 dl grøntsags mos og måske 4-5 små bitte bidder rugbrød. Og der vil hun for det meste slet ikke have flaske bagefter :unsure Men det har så også været en evig kamp at få hende til at spise, lige siden amningen gik i stykker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Så er det i dag kl. 11.30 at vi skal på besøg i vuggestuen!!! :o IIIIh jeg glæder mig til at høre hvordan det gik!!! :yay Håber de allesammen var søde, og at det er et sted hvor du vil være HELT tryg ved at aflevere Theo :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Stephi-pigen: Kan ikke lige qoute fra mobilen... Han er slet ikke til svøb, så bliver han hysterisk :( jeg skal til at arbejde mere med søvnen, men det er er kæmpe skridt at jeg nu kan få ham til at sove når jeg synes han skal. Nu skal det så også bare være i vuggen eller barnevogn... (null) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Godt så :P Syntes lige det så så sødt ud at vores hund sad pænt og kiggede på Pixie som sad på gulvet. Hun sad så og gumlede på et tyggeben :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 Godt så :P Syntes lige det så så sødt ud at vores hund sad pænt og kiggede på Pixie som sad på gulvet. Hun sad så og gumlede på et tyggeben :blush Hahaha Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 5, 2013 HahahaSå kunne jeg bedre forstå han var så opmærksom ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Jeg sværger... Denne tiger bliver min død... Om dagen er han mega morsyg og om natten vågner han mindst hveranden time og skal have sut... Og mig som kom til at sige at jeg ikke skulle give mad om natten mere og at han nu kun vågnede en gang eller 2... Bah! Skal vi følges i døden så? Jeg skal egentligt i mødregruppe i dag, men jeg ved simpelthen ikke om jeg orker det. Det vil betyde at jeg ikke for slappet af til Williams lure. Det vil højst sandsynligt betyde at han kun for korte lure. Det vil højst sandsynligt betyde en ENDNU mere pylret dreng i aften. Jeg TRÆNGER bare snart til at komme ud. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Skal vi følges i døden så? Jeg skal egentligt i mødregruppe i dag, men jeg ved simpelthen ikke om jeg orker det. Det vil betyde at jeg ikke for slappet af til Williams lure. Det vil højst sandsynligt betyde at han kun for korte lure. Det vil højst sandsynligt betyde en ENDNU mere pylret dreng i aften. Jeg TRÆNGER bare snart til at komme ud. Er der nogen i mødregruppen, du kunne arrangere en barnevognsgåtur med? Det giver ikke hvile, men det kunne måske kombinere ordentlig lur til baby og voksenselskab til mor... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Er der nogen i mødregruppen, du kunne arrangere en barnevognsgåtur med? Det giver ikke hvile, men det kunne måske kombinere ordentlig lur til baby og voksenselskab til mor... Godt forslag, men William sover ikke når barnevognen ruller. Han vil bare stå stille i carporten - hvilket jo er en vildt dejlig vane, hvis ikke det var fordi det låste os lidt herhjemme nogen gange. Men hør lige hvor amme-hjerne ramt jeg er, mødregruppe er slet ikke i dag! Jeg skrev til gruppen at vi ikke kom, og fik så svaret "det skal du ikke være ked af, det er først på mandag". Ej men altså :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Har du Helens bog om søvn? Ellers kan det altså varmt anbefales - evt lån den på biblioteket! For det første kan den give lidt ro på når man føler man bliver idiot af at høre på at alle andres babyer sover igennem og Helen fortæller at det altså er MEGET normalt at de både spiser og vågner flere gange om natten, men giver også gode råd til forskellige søvnproblemer når man ligesom har fundet ud af hvad der er normalt og hvad der er reele søvnproblemer :) Jeg lånte en af en anden bruger - og det var GULD værd! Den står på ønskelisten til dåb, fødselsdag og jul men tror måske jeg bliver nødt til at købe den inden da ;) Der er kø til den på biblioteket, desværre. Har reserveret den, men er nummer 2 i køen... Men ja, man bliver lidt modløs når man hører om de børn der sover igennem. I nat har jeg sovet max 1,5 time sammenhængende, fordi han bare skulle have sut hele natten, og mad hver 3. time. Han var ellers begyndt at tage længere stræk på 4-5 timer, men ikke i nat :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Elliot har fået sådan en lille hvid blære på måsen - det virker som om det svier når vi rører ved det.. Hvad gør man lige ved det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Elliot har fået sådan en lille hvid blære på måsen - det virker som om det svier når vi rører ved det.. Hvad gør man lige ved det? Kan det være bleen der har gnavet? I så fald er det bedst bare at lade der være, og lade det få luft en gang imellem :) evt. Kan du smøre med zinksalve, men jeg er ikke sikker på at det vil have nogen effekt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2013 Kan det være bleen der har gnavet? I så fald er det bedst bare at lade der være, og lade det få luft en gang imellem :) evt. Kan du smøre med zinksalve, men jeg er ikke sikker på at det vil have nogen effekt :) Det kan sagtens være.. Der har i hvert fald ikke været rødt i området. Vi prøver med lidt lufttørring :tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites