Besvaret October 6, 2013 Bah for en nat!!! Gråd en gang i timen hvor jeg skulle op plus det løse, og ikke mindre end 2 gange i nat skreg han med mavekramper plus han vågnede inden vi gik i seng med mavekramper... :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2013 Bah for en nat!!! Gråd en gang i timen hvor jeg skulle op plus det løse, og ikke mindre end 2 gange i nat skreg han med mavekramper plus han vågnede inden vi gik i seng med mavekramper... :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2013 Jeg var lige ved at gå i seng i går da min store datter vækkede mig ved at hun vil på toilettet og det gjorde hun, da jeg var ved at gå i seng igen, stod Clara op og var oppe i en time. Det endte med at hun kom over til i vores seng, hvor jeg fik spark og en på hoved. Så jeg valgte sofaen... Hun sov til kl 07,30:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2013 Jeg må altså juble! Nu er det 4. aften i træk at William falder i søvn helt selv i vuggen. Jeg ammer, putter ham i sengen, siger godnat og går ud. Han græder slet ikke, men putter sig bare! Ej men, det er så fantastisk - og står i kæmpe kontrast til før, hvor han græd, pylrede, skreg, skulle nusses, puttes osv. i op imod 1 time. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 6, 2013 Jeg må altså juble! Nu er det 4. aften i træk at William falder i søvn helt selv i vuggen. Jeg ammer, putter ham i sengen, siger godnat og går ud. Han græder slet ikke, men putter sig bare! Ej men, det er så fantastisk - og står i kæmpe kontrast til før, hvor han græd, pylrede, skreg, skulle nusses, puttes osv. i op imod 1 time. Hvor DEJLIGT!!! :glad Her går det knaaaaap så godt! I går og i dag har det taget næsten 45 min. at få Theo til at falde til ro selv. Men vi har også kun været i gang i en uge, så det er nu okay det ikke bare er en dans på roser endnu! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Baa! Sikke en måde at starte den "rigtige" barsel på: 5 timers søvn, afbrudt af 3 timers vågenhed i nat... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Theodor er blevet forkølet igen! :( Snotten render ud af ham.. Natten har også bare været røv! Masser af opvågninger. Har ammet to gange mere end normalt, fordi han bare ikke har kunnet finde ro på anden måde. Men jeg har nu nok næsten mest ondt af mig selv.. Har for anden nat i træk fået under fem timers søvn og max to timer i streg. Og nu er jeg alene til onsdag! Selv har jeg bare fået til tiltagende dårligt over de sidste to dage. Mine fingre er max ømme og mine skuldre lige så. Og udover at jeg er alene til onsdag fordi A er på kursus, så er jeg er faktisk endnu mere alene, for min mor, som jeg ellers altid kan regne med til at aflaste mig, heller ikke er hjemme. Hun er først hjemme igen torsdag. Hold nu kæft hvor har jeg ærlig talt skide hamrende ondt af mig selv.. :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 7, 2013 Theodor er blevet forkølet igen! :( Snotten render ud af ham.. Natten har også bare været røv! Masser af opvågninger. Har ammet to gange mere end normalt, fordi han bare ikke har kunnet finde ro på anden måde. Men jeg har nu nok næsten mest ondt af mig selv.. Har for anden nat i træk fået under fem timers søvn og max to timer i streg. Og nu er jeg alene til onsdag! Selv har jeg bare fået til tiltagende dårligt over de sidste to dage. Mine fingre er max ømme og mine skuldre lige så. Og udover at jeg er alene til onsdag fordi A er på kursus, så er jeg er faktisk endnu mere alene, for min mor, som jeg ellers altid kan regne med til at aflaste mig, heller ikke er hjemme. Hun er først hjemme igen torsdag. Hold nu kæft hvor har jeg ærlig talt skide hamrende ondt af mig selv.. :( Stort kram til dig søde :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 Godt så... knægten afviser totalt kartoffelmos - også hvis det "bare" er blandet i noget andet, men ærtemos med hvidløg og gulerodsmos råæder han... Så længe han da bare spiser et eller andet :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 Total dejlig babydreng jeg har altså :biglove Vi har været på shopping i dag med min søster, og har egentligt haft en "mor" dag, som nok egentligt har taget mere hensyn til mit behov for at komme ud, end for Williams behov for at være hjemme og lege - og alligevel er han bare en stjerne, og smiler rundt og fjoller med moster, og sidder så sødt med sin sut, og brokker faktisk slet ikke. Ej og så er han blevet glad for at kysse, hvor nuttet er det ikke lige? Godt nok med helt åben mund, så det er lidt snasket, men det er da bare kærlighed der vil noget :kuller Jeg kan slet ikke beskrive (eller begribe) hvor højt jeg elsker ham :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 Overvejer at stoppe med at amme :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 Overvejer at stoppe med at amme :( :kram Er du ok med det søde? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 Total dejlig babydreng jeg har altså :biglove Vi har været på shopping i dag med min søster, og har egentligt haft en "mor" dag, som nok egentligt har taget mere hensyn til mit behov for at komme ud, end for Williams behov for at være hjemme og lege - og alligevel er han bare en stjerne, og smiler rundt og fjoller med moster, og sidder så sødt med sin sut, og brokker faktisk slet ikke. Ej og så er han blevet glad for at kysse, hvor nuttet er det ikke lige? Godt nok med helt åben mund, så det er lidt snasket, men det er da bare kærlighed der vil noget :kuller Jeg kan slet ikke beskrive (eller begribe) hvor højt jeg elsker ham :wub Det lyder dejligt :) Dicte kan os godt lide at kysse ... Meeeen tror nu mere det er fordi hun prøver på at spise mit ansigt :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 :kram Er du ok med det søde? Det er et svært spørgsmål.. Jeg tror på amning! Det gør jeg virkelig. Og amningen er er generelt gået rigtig godt. Det har bare været sådan en omgang skrig, skrål og flitsbue i flere uger nu. :( Jeg ammer ham godnat, og så bliver han faktisk ellers kun ammet i søvne. Altså midt på natten og så tidlig morgen (hvor han som oftest sover lidt videre). Nogle gange sniger der sig en ekstra amning i. Optimalt bliver han ammet godnat kl. 19.30, igen ca. kl. 01 og så omkring kl. 05. Men det er bare skældent at de ter optimalt, og så sniger der sig let en ekstra maning ind. Hvis han først vågner, så er han sjældent til at få til at sove igen uden babs. Og jeg tror efterhånden det er fordi jeg ikke har meget at give ham. Jeg er monster slappe babser efterhånden. Selv et bryst, som ikke har været rørt i 15 timer er små slatten. Altså, der er da noget, men det tror ikke det er meget. Her til aften fik jeg nok min mistanke bekræftet. Igen gider han ikke rigtig babsen. Det blev til et minut. Putningen går slet ikke, og jeg ender med at varme 70 ml mme, og det slugte han og faldt i søvn pronto! Jeg er klart også fristet til at stoppe, for tænkt nu hvis det kan gøre søvnen bedre at han bliver fyldt mere op. Men jeg er alligevel i tvivl. A er væk på kursus, men har lige snakket med ham kort. Han er også meget pro-amning, men da jeg sagde, at jeg overvejer at stoppe, kom der lynhurtigt et "det er helt okay, skat!". Det kom måske lidt bag på mig, men som han sagde, så har han jo set hvordan det er når Theo bliver ammet vågen, og synes det er flot at jeg kan holde til det. Jeg er virkelig glad for at han står bag mig, men igen - jeg er stadig i tvivl. Og til sidst, så er der det faktum, at min amning alligevel har en slutdato, da jeg hele februar kun er hjemme i weekenderne. Jeg aner bare heller ikke hvordan man griber et ammestop an. Åh fuck, altså! :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2013 Det er et svært spørgsmål.. Jeg tror på amning! Det gør jeg virkelig. Og amningen er er generelt gået rigtig godt. Det har bare været sådan en omgang skrig, skrål og flitsbue i flere uger nu. :( Jeg ammer ham godnat, og så bliver han faktisk ellers kun ammet i søvne. Altså midt på natten og så tidlig morgen (hvor han som oftest sover lidt videre). Nogle gange sniger der sig en ekstra amning i. Optimalt bliver han ammet godnat kl. 19.30, igen ca. kl. 01 og så omkring kl. 05. Men det er bare skældent at de ter optimalt, og så sniger der sig let en ekstra maning ind. Hvis han først vågner, så er han sjældent til at få til at sove igen uden babs. Og jeg tror efterhånden det er fordi jeg ikke har meget at give ham. Jeg er monster slappe babser efterhånden. Selv et bryst, som ikke har været rørt i 15 timer er små slatten. Altså, der er da noget, men det tror ikke det er meget. Her til aften fik jeg nok min mistanke bekræftet. Igen gider han ikke rigtig babsen. Det blev til et minut. Putningen går slet ikke, og jeg ender med at varme 70 ml mme, og det slugte han og faldt i søvn pronto! Jeg er klart også fristet til at stoppe, for tænkt nu hvis det kan gøre søvnen bedre at han bliver fyldt mere op. Men jeg er alligevel i tvivl. A er væk på kursus, men har lige snakket med ham kort. Han er også meget pro-amning, men da jeg sagde, at jeg overvejer at stoppe, kom der lynhurtigt et "det er helt okay, skat!". Det kom måske lidt bag på mig, men som han sagde, så har han jo set hvordan det er når Theo bliver ammet vågen, og synes det er flot at jeg kan holde til det. Jeg er virkelig glad for at han står bag mig, men igen - jeg er stadig i tvivl. Og til sidst, så er der det faktum, at min amning alligevel har en slutdato, da jeg hele februar kun er hjemme i weekenderne. Jeg aner bare heller ikke hvordan man griber et ammestop an. Åh fuck, altså! :( Jeg har svaret dig i din tråd. Håber sådan at du har det ok :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 I dag er en af de DUMME dage vedrørende dagslure. Der driver mig simpelthen til vanvid! Hvorfor kan tøsen bare ikke sove videre efter de første 45 minutter?! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 I dag er en af de DUMME dage vedrørende dagslure. Der driver mig simpelthen til vanvid! Hvorfor kan tøsen bare ikke sove videre efter de første 45 minutter?! :kram2. Vi har så meget været der. Jeg behøver ikke at fortælle dig hvor længe det varede vel? Men altså, det hjalp for os at William faldt i søvn selv og at intet er ændret fra han falder i søvn til når han vågnede. Og så vippede jeg og vippede (når han vågnede) til mine arme gjorde ondt. Det har helt sikkert betalt sig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 :kram2. Vi har så meget været der. Jeg behøver ikke at fortælle dig hvor længe det varede vel? Men altså, det hjalp for os at William faldt i søvn selv og at intet er ændret fra han falder i søvn til når han vågnede. Og så vippede jeg og vippede (når han vågnede) til mine arme gjorde ondt. Det har helt sikkert betalt sig. Dicte falder også i søvn selv, så der er ikke noget der ændrer sig, udover at hun taber sutten! Nogle gange kan hun fint tage et længere stræk efter nogen tids vippen, men andre gange, som i dag, kan jeg vippe som en sindsyg, men det holder kun i få minutter og så er det på den igen :( Har hørt det formentlig går over på et tidspunkt når hun bliver lidt ældre, men HVORNÅR?! Grr. På trods af 3 lure på 45 minutter i dag har hun været i fint humør hele dagen og faldt nemt i søvn 19.15. Så det er da altid noget :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 9, 2013 Hmm gad vide hvornår Pixie vågner i morgen? Hun plejer at vågne efter en kort lur fra 18.30-19 og så få en flaske omkring kl 20. Men hun sover stadig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 10, 2013 Dicte falder også i søvn selv, så der er ikke noget der ændrer sig, udover at hun taber sutten! Nogle gange kan hun fint tage et længere stræk efter nogen tids vippen, men andre gange, som i dag, kan jeg vippe som en sindsyg, men det holder kun i få minutter og så er det på den igen :( Har hørt det formentlig går over på et tidspunkt når hun bliver lidt ældre, men HVORNÅR?! Grr. På trods af 3 lure på 45 minutter i dag har hun været i fint humør hele dagen og faldt nemt i søvn 19.15. Så det er da altid noget :P Altså her er det blevet bedre da han blev 6 måneder. Vi havde søvn krise (både nat og dag) fra 4-6 måneder, så blev dagen god først, og nu er der endelig også bedring på vej om natten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 10, 2013 Jeg skal da lige love for at der er kommet gang i maven igen. 3 store omgange i går, og allerede 1 gang i dag. Han virker også bare til at have det meget bedre :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 10, 2013 Sover til kl. 07 og spiser sin morgenmad op på ingen tid :D Og så har natten i øvrigt også været god :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 10, 2013 Nogen der ved om kogte linser kan fryses? Jeg synes det er lidt voldsomt at skulle koge linserne hver gang, det er jo kun en mini mængde han vil skulle have. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 10, 2013 Hun sov så til 6.15 :wee og har lige taget en lur på 2 timer :) men okay, i går tog hun kun en lur i løbet af hele dagen, så selvom den var på 3 t og 15 min så må hun have været træt Del dette indlæg Link to post Share on other sites