Besvaret September 23, 2013 Synes pludseligt jeg er blevet ramt af total ensomhed! Og klaustrofobi over de samme 4 vægge. Hvor søren mon det kom fra? Jeg MÅ simpelthen ud. Men aner ikke hvorhen og jeg ved bestemt heller ikke med hvem! Suk Ærgerligt vi bor så langt fra hinanden! :) Hvad med mødregruppe?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2013 Sidste dag i dette forum... for i morgen, bliver min baby en tumling :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2013 Ærgerligt vi bor så langt fra hinanden! :) Hvad med mødregruppe?? Ja det er virkelig en skam, men mange tak for tanken søde :kiss. Vi skal i mødregruppe onsdag eller næste onsdag. Og jeg fik lavet en aftale med min veninde i morgen, hun er også på barsel med en lille dreng, så vi skal bare hygge. Dejligt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2013 Synes pludseligt jeg er blevet ramt af total ensomhed! Og klaustrofobi over de samme 4 vægge. Hvor søren mon det kom fra? Jeg MÅ simpelthen ud. Men aner ikke hvorhen og jeg ved bestemt heller ikke med hvem! Suk Den følelse kender jeg godt :/ jeg har ingen veninder som har børn, og jeg føler at jeg er gledet væk fra næsten hele min vennekreds siden vi fik Thea.. Det er bare begrænset hvad man kan bidrage med, når man bare går hjemme med baby hver eneste dag. Og jeg har fået svære ved at nosse mig sammen til at lave aftaler., Jeg har lige meldt Thea og mig til babyrytmik og efterfødselstræning.. Så kommer vi da idet mindste ud af huset to dage om ugen.. Og det ville bestemt ikke være en skidt ting, hvis jeg kunne møde nogle andre søde mødre på den måde :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 24, 2013 Igen en morgen hvor William ville op 5:30! Mor vil ikke have det, basta!!!!!!!!!!!!!!!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 24, 2013 Tester vikle på Noah, og vupti, efter 5 min sov han :) (null) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 24, 2013 Og så har Theodor lært at rejse sig i sengen :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 WOW! Kun 1 opvågning i nat, det er måååneder siden det sidst skete! Jeg vågnede og tjekkede til ham flere gange, typisk, i stedet for bare at sove :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 Ihh hvor er det mærkeligt, at tilhøre dette forum!! Og hvor er det dog skønt :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 Ihh hvor er det mærkeligt, at tilhøre dette forum!! Og hvor er det dog skønt :glad Stort tillykke med sønnen! :loveshower Og velkommen til ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 Tak for lort, siger man så... Er så lige blevet stemplet som klassens dårlige mor i motorik-holdet fordi min baby ikke synes det er super fedt at ligge på maven, men kan sidde selv og sætte sig op når han halvvejs ligger ned... For de skal jo ligge på maven. Jo tak, men jeg har så en baby som græder og skriger efter 2 minutter... Tak for lort! Var der nogen der sagde noget negativt om det? :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 Har for 3. Dag i træk åbnet døren for pakkeposten med en sovende Noah på armen. Han må tro det er ren luksus at være på barsel ;) (null) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 Bedste aftensmad EVER!!!!Vi bøvler virkelig med Aron og hans spisning... Det ene øjeblik spiser han alt hvad vi serverer, det næste øjeblik nægter han alt, til stor frustration for os alle... Igår besluttede jeg at jeg ville gøre op med frustrationen, og simpelthen acceptere hvis han ikke vil spise, og så bare tilbyde flaske - ikke mere frustration og at forsøge at presse ham til at spise... Så fra igår har vi gjort sådan at vi tilbyder ham mad på skeen. Hvis han brokker sig flytter vi skeen med det samme og venter til han er stille. Så tilbyder vi ham den igen, og hvis han stadig protesterer fjerner vi skeen igen, tilbyder lidt senere, og hvis han efter en 3-4 forsøg stadig ikke vil, så stopper vi med at prøve, og sætter maden væk. Her til aften lavede jeg kartoffelmos med en smule af vores sovs (Bare en hvid opbagt smør-sovs), og så puttede jeg lidt most varmrøget laks i, og ungen åd over halvdelen af den alt for store portion jeg havde fået lavet med største velbehag. Bagefter tilbød jeg ham at smage på en kogt pasta skrue, og han tyggede løs på den med et stort smil, og jeg lod ham derfor prøve at sidde med en pastaskrue jeg havde revet over, hvor han så øvede sig på pincet-greb. Da vi var færdige havde han spist MEGA godt, og havde bare været glad faktisk hele vejen igennem. SÅ stor en succes!!! Hurra hvor dejligt :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 25, 2013 Så tog min baby lige et stræk på 7 timer i nat kun med lidt møffen og et enkelt hyl hvor jeg ikke nåede at reagere, så da ham begynder at snakke og jeg ser på klokken at den er 6.09 er jeg virkelig overrasket!!! Yay:-)))) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 26, 2013 Øv hvor surt JustMe... Her har Noah snakket siden kl 4, så jeg har heller ikke fået sovet meget :( (null) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 26, 2013 Ja... Jeg havde lige snakket med instruktøren om at Aron godt kan sidde selv, og at han kan trille, men at han ikke gider trille. Så er der en af de andre mødre som spørger noget til hvornår de små må sidde selv eller i høj stol, og hun svarer (instruktøren) at det må de, når deres ryg og mavemuskler er udviklet til det, og at man siger at børn må sidde i høj stol fra 6 mdr. Hun fortsætter så med at forklare at børn jo skal ligges på maven for at træne muskulaturen, og man må ikke gøre som "de der forældre" som ikke gider aktivere deres børn på maven, så de sætter dem med puder omkring sig, så de ikke slår sig når de falder, for deres faldrefleks er ikke udviklet. Så man gør ikke noget godt for sine børn hvis man lader dem lære at sidde, fordi de skal ligge på maven osv osv osv... Nogle af de andre mødre falder så ind og siger "Ja, det er jo virkelig ikke et problem her, for jeg ligger jo altid ham på maven" osv. Alt imens sidder instruktøren og kigger på henholdsvis mig og Aron, selvom vi ikke er med i den del af samtalen... Og så var jeg simpelthen nødt til at sige at det er vældig fint at deres børn elsker at ligge på maven, men indtil han var ca 4 mdr skreg han så snart han havde ligget på maven i mere end 1 minut, og han bliver stadig sur og ked efter få minutter, og at det var måske heller ikke lige barnets tarv at de bare skulle ligge på maven og skrige. En af de andre kigger på mig og spørger om jeg måske har overvejet at få ham tjekket for låsninger, hvortil jeg så svarer at jo tak, vi har gået ved kiropraktor on off de sidste 4 mdr, og sidste gang var for 10 dage siden. Men at jeg jo ligesom også øver på maven med Aron, men hvad pokker skal jeg gøre når han selv sætter sig op så snart han ligger i ex. 45 graders vinkel... ORK jeg bliver gal... Jo sgu da skal børn helst ligge på maven så meget som muligt, men no way lader jeg min baby ligge og skrige på maven og nægte ham at udforske verden fra siddende stilling... Det er sgu da ikke fordi jeg ikke gider aktivere ham. Jeg bruger nok 80 % af hans vågne lege-tid liggende på gulvet med ham, triller frem og tilbage, lokker med legetøj, forsøger at motivere til at ligge på maven ved at snakke og lege med nyt legetøj osv. Så skal de kvinder ikke komme og dømme mig og min søn, nå!!!! Det er utroligt så kloge folk er! Babyer er jo for dælen da ikke ens. De er mennesker, for hulan! De ved bare ikke bedre :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 26, 2013 Bedste aftensmad EVER!!!! Vi bøvler virkelig med Aron og hans spisning... Det ene øjeblik spiser han alt hvad vi serverer, det næste øjeblik nægter han alt, til stor frustration for os alle... Igår besluttede jeg at jeg ville gøre op med frustrationen, og simpelthen acceptere hvis han ikke vil spise, og så bare tilbyde flaske - ikke mere frustration og at forsøge at presse ham til at spise... Så fra igår har vi gjort sådan at vi tilbyder ham mad på skeen. Hvis han brokker sig flytter vi skeen med det samme og venter til han er stille. Så tilbyder vi ham den igen, og hvis han stadig protesterer fjerner vi skeen igen, tilbyder lidt senere, og hvis han efter en 3-4 forsøg stadig ikke vil, så stopper vi med at prøve, og sætter maden væk. Her til aften lavede jeg kartoffelmos med en smule af vores sovs (Bare en hvid opbagt smør-sovs), og så puttede jeg lidt most varmrøget laks i, og ungen åd over halvdelen af den alt for store portion jeg havde fået lavet med største velbehag. Bagefter tilbød jeg ham at smage på en kogt pasta skrue, og han tyggede løs på den med et stort smil, og jeg lod ham derfor prøve at sidde med en pastaskrue jeg havde revet over, hvor han så øvede sig på pincet-greb. Da vi var færdige havde han spist MEGA godt, og havde bare været glad faktisk hele vejen igennem. SÅ stor en succes!!! Jeg bruger Helens bog om børn og mad en hel del, og hun skriver bl.a. at det ved det ene måltid kan være nok med er par skefulde, og det andet ryger der to dl ned. Det er helt normalt, og lige som os andre, har de ikke altid den samme appetit. Det trøster mig, for Theodor spiser også ret svingende ind i mellem. Her er det dog nu et spørgsmål om at han vil selv - som regel, hverfald ;) Hvis bare han får lov at spise selv først, så vil han fint tage skeen og spiser oftest op. Mit fokus lægger primært på at drengen er glad og hygger sig. Det har taget en del energi at lære at være ligeglad med hvor meget han spiser, men nu hvor jeg er nået hertil, så gør det faktisk også spisningen meget mere hyggelig for mig. Og derved sikkert også en mere positiv oplevelse for ham. Det lyder måske til at Aron også er en vil-selv-dreng. Vi har hvertfald kæmpe succes med mad han selv styrer, for det gør som sagt at han også vil tage skeen uden bøvl. Agurkestave, let dampet broccoli, tomatbåde uden skind, rugbrød i små stave med smør og kolde kartoffelbåde lavet i ovn er blandt favoritterne her. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 26, 2013 Jeg begynder godt nok at blive lidt stresset over Theodors nattesøvn.. Der er under tre måneder til at jeg skal starte på arbejde, og jeg kan på ingen både arbejde 37 timer ugenligt, hvis jeg bliver ved med at skulle op tre gange i løbet af natten.. Nogle nætter er det maaaange flere gange. Og så lige en sjælden gang i mellem kan jeg slippe afsted med en enkelt amning i løbet af natten. Jeg er seriøst ved at føle vi har et rigtig alvorligt problem.. Jeg tror ikke længere på at det pludselig vender! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 26, 2013 Jeg begynder godt nok at blive lidt stresset over Theodors nattesøvn.. Der er under tre måneder til at jeg skal starte på arbejde, og jeg kan på ingen både arbejde 37 timer ugenligt, hvis jeg bliver ved med at skulle op tre gange i løbet af natten.. Nogle nætter er det maaaange flere gange. Og så lige en sjælden gang i mellem kan jeg slippe afsted med en enkelt amning i løbet af natten. Jeg er seriøst ved at føle vi har et rigtig alvorligt problem.. Jeg tror ikke længere på at det pludselig vender! Hvad med at forsørge at give han en røvfuld vælling og se om det ændre noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 26, 2013 Hvad med at forsørge at give han en røvfuld vælling og se om det ændre noget. Jeg har bestemt tænkt det. Men det vil jo tage pladsen for aftenamningen, og det er jeg ikke umiddelbart vildt begejstret over. Især når der jo ikke er nogen garanti for at vællingen virker på søvnen. Synes også jeg kan læse om flere der mener at det kan give urolig nattesøvn, fordi systemet bliver sat på arbejde. Så jeg er ærlig talt fuldstændig i vildrede! Men min SP kommer når Theo er omkring otte måneder. Så kan jeg lige vende den med hende. Jeg har i forvejen svært ved at hænge sammen med den afbrudte søvn jeg får nu. Får virkelig ondt i maven over at tænkte på hvordan det bliver når jeg skal starte på arbejde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Ja... Jeg havde lige snakket med instruktøren om at Aron godt kan sidde selv, og at han kan trille, men at han ikke gider trille. Så er der en af de andre mødre som spørger noget til hvornår de små må sidde selv eller i høj stol, og hun svarer (instruktøren) at det må de, når deres ryg og mavemuskler er udviklet til det, og at man siger at børn må sidde i høj stol fra 6 mdr. Hun fortsætter så med at forklare at børn jo skal ligges på maven for at træne muskulaturen, og man må ikke gøre som "de der forældre" som ikke gider aktivere deres børn på maven, så de sætter dem med puder omkring sig, så de ikke slår sig når de falder, for deres faldrefleks er ikke udviklet. Så man gør ikke noget godt for sine børn hvis man lader dem lære at sidde, fordi de skal ligge på maven osv osv osv... Nogle af de andre mødre falder så ind og siger "Ja, det er jo virkelig ikke et problem her, for jeg ligger jo altid ham på maven" osv. Alt imens sidder instruktøren og kigger på henholdsvis mig og Aron, selvom vi ikke er med i den del af samtalen... Og så var jeg simpelthen nødt til at sige at det er vældig fint at deres børn elsker at ligge på maven, men indtil han var ca 4 mdr skreg han så snart han havde ligget på maven i mere end 1 minut, og han bliver stadig sur og ked efter få minutter, og at det var måske heller ikke lige barnets tarv at de bare skulle ligge på maven og skrige. En af de andre kigger på mig og spørger om jeg måske har overvejet at få ham tjekket for låsninger, hvortil jeg så svarer at jo tak, vi har gået ved kiropraktor on off de sidste 4 mdr, og sidste gang var for 10 dage siden. Men at jeg jo ligesom også øver på maven med Aron, men hvad pokker skal jeg gøre når han selv sætter sig op så snart han ligger i ex. 45 graders vinkel... ORK jeg bliver gal... Jo sgu da skal børn helst ligge på maven så meget som muligt, men no way lader jeg min baby ligge og skrige på maven og nægte ham at udforske verden fra siddende stilling... Det er sgu da ikke fordi jeg ikke gider aktivere ham. Jeg bruger nok 80 % af hans vågne lege-tid liggende på gulvet med ham, triller frem og tilbage, lokker med legetøj, forsøger at motivere til at ligge på maven ved at snakke og lege med nyt legetøj osv. Så skal de kvinder ikke komme og dømme mig og min søn, nå!!!! Seriøs mangel på pli der... Du har sikkert prøvet det hele, men ellers synes jeg, at denne her http://svendborg.inst.dk/DOK.vdir/__da608/Læreplanstemaer/Krop%20og%20bevægelse/12%20måder%20at%20ligge%20på%20maven indeholder nogle gode forslag. Selv bærer jeg ofte junior delvis oppe på skulderen, hvor han så ligger og spænder op bag på kroppen, imens han inspicerer verden:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Jeg bliver sindssyg af alt det sprælleri på puslebordet!!! :shooter Åndssvage baby som hele tiden forsøger at komme om på maven!! Det er nået til et punkt hvor jeg allerhelst vil undgå at skifte ble eller tøj på ham.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Jeg bliver sindssyg af alt det sprælleri på puslebordet!!! :shooter Åndssvage baby som hele tiden forsøger at komme om på maven!! Det er nået til et punkt hvor jeg allerhelst vil undgå at skifte ble eller tøj på ham.. Åh, hvor kan jeg huske det! Af samme grund begyndte vi at bruge up&go bleer i den alder. ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Wee, så hører jeg til her!:glad Anke - aka Linse (og med en lille baby, der slet, slet ikke kan finde ud af de der kæmpe babser) Del dette indlæg Link to post Share on other sites