TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg tror ikke på BLW. Ikke i ren form. Og hvis man bare tager lidt af BLW til sig, så synes jeg det er noget pjat at putte et lable på det på den måde. For i min verden er det en selvfølge at baby skal røre ved maden, prøve selv, osv. :)

Theo har fra starten haft fingrene med i både skål og ske

Det var et velment spørgsmål, ikke en diskussions åbner. Spørgsmålet gik på om du havde overvejet en anden tilgang og ikke om hvad du mener om andres holdning. at du syntes det er noget "pjat" at nogle kalder noget for en ting du ikke mener det er, er op til dig, men ikke en særlig konstruktiv bemærkning.

At BLW ikke er noget for jer ville have været svar nok :)

Del dette indlæg

Og og og og... Vi har nu fire gange set Theo kommer op på hænder og knæ :yay Han får ikke røven mega langt op, og det er meget kortvarigt! Men han er godt på vej :glad

Hvor er det stort :yay Mie var over et halvt år inden hun var der i sin udvikling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og og og og... Vi har nu fire gange set Theo kommer op på hænder og knæ :yay Han får ikke røven mega langt op, og det er meget kortvarigt! Men han er godt på vej :glad

Hvor er han sej :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var et velment spørgsmål, ikke en diskussions åbner. Spørgsmålet gik på om du havde overvejet en anden tilgang og ikke om hvad du mener om andres holdning. at du syntes det er noget "pjat" at nogle kalder noget for en ting du ikke mener det er, er op til dig, men ikke en særlig konstruktiv bemærkning.

At BLW ikke er noget for jer ville have været svar nok :)

Jeg ved det.. Jeg er bare ind i mellem en røv til at finde ud af hvornår jeg skal holde min kæft. <_< Sorry!

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er han MEGA SEJ! :respekt :toot :glad

Hvor er det stort :yay Mie var over et halvt år inden hun var der i sin udvikling.

Hvor er han sej :yay

Tak piger! Vi er simpelthen også bare SÅ stolte :D Det er helt åndssvagt så travlt han har! Han skal nok få en del knubs ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige bestilt vinterjakke til Theo fra Danefæ (+ lidt tøj til dåbsgave til nogle venners knægt). Det er ikke andet end et par uger siden jeg købte midseason jakke til næste år - også Danefæ :P Min svaghed for Danefæ kan altså ikke modstå 50% :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler virkelig at jeg er ved at dø inden i :( Thea har været SÅ pylret og umulig de sidste dage. I dag har hun så også fået feber - inden sengetid toppede hendes feber med hele 39,8. Kan de virkelig være de tænder der gør det? I de sidste 6 uger, har hun haft gennemsnitlig 2 dage om ugen men over 39 i feber. Hendes øverste hjørnetænder er helt hvide igennem tandkødet, og røde og hævede rundt om. :unsure hvis det er de dumme tænder der får min lille trold til at have det så skidt, så håber jeg godt nok at det snart er overstået! :klap

Er der nogen der har erfaringer med det man kan få på recept til at smøre på gummerne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor sjovt, vi er efterhånden ret mange i området! Hvor ofte er du i Herning og i hvilken forbindelse?

Jeg har taget uddannelse i herning, har venner der bor der og min svigermor flyttede til herning for 3 måneder siden - og efter jeg har fået Thea er det så dejligt nemt at tage i herning centret, når der skal shoppes :D deres ammerum er SÅ lækkert, i forhold til hvordan det er så mange andre steder! :yiepie

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved det.. Jeg er bare ind i mellem en røv til at finde ud af hvornår jeg skal holde min kæft. <_< Sorry!

:kram2

no hard feelings :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjemvendt fra en lille uge i sommerhus :)

Vil nu nyder de sidste par dage inden Ida starter i dp på mandag.

Hvor er tiden blevet af ??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger! Vi er simpelthen også bare SÅ stolte :D Det er helt åndssvagt så travlt han har! Han skal nok få en del knubs ;)

Kan jeg godt forstå, han er sej!

Det er Ikke sikkert han får buler og mærker, Mie har fået meget færre end jeg havde regnet med, og hun bliver på ingen måde pakket ind i vat. Den første uge hun stod op faldt hun et par gange om dagen men siden er det godt nok sjældent. Hun kravler op på al ting, men har ret godt styr på kanterne, så hun er 7-9-13 aldrig faldet ned og har slået sig :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler virkelig at jeg er ved at dø inden i :( Thea har været SÅ pylret og umulig de sidste dage. I dag har hun så også fået feber - inden sengetid toppede hendes feber med hele 39,8. Kan de virkelig være de tænder der gør det? I de sidste 6 uger, har hun haft gennemsnitlig 2 dage om ugen men over 39 i feber. Hendes øverste hjørnetænder er helt hvide igennem tandkødet, og røde og hævede rundt om. :unsure hvis det er de dumme tænder der får min lille trold til at have det så skidt, så håber jeg godt nok at det snart er overstået! :klap

Er der nogen der har erfaringer med det man kan få på recept til at smøre på gummerne?

Puha, der er bare ikke noget værre end når ens guldklump er syg :kram2

Jeg synes det lyder ret voldsomt hvis det skal være tænderne der er skyld i så høj feber i så lang tid :unsure Men skal ikke kloge mig på området. Jeg tænker bare på om du har været forbi lægen med hende og måske få tjekket om der er noget andet der ligger til grund for utilpasheden og feberen?

Jeg mener desuden at man kan købe noget der hedder aftamed i håndkøb, som lokalbedøver tandkødet (og gummerne?). Jeg har i hvert fald selv brugt det i forbindelse med mundblister, og synes også at have hørt om nogen der har brugt det til de små i forbindelse med tandfrembrud, men er ikke sikker. Måske du kan høre dem ad på apoteket.

Okay... det var måske ikke så meget hjælp jeg var til alligevel :chin: God bedring med hende anyway :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har taget uddannelse i herning, har venner der bor der og min svigermor flyttede til herning for 3 måneder siden - og efter jeg har fået Thea er det så dejligt nemt at tage i herning centret, når der skal shoppes :D deres ammerum er SÅ lækkert, i forhold til hvordan det er så mange andre steder! :yiepie

Årh ja - Herning centret er en barslene kvindes drøm ;)

Send en PM hvis du har mod på at sige Hej ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh ja - Herning centret er en barslene kvindes drøm ;)

Send en PM hvis du har mod på at sige Hej ;)

Det er det nemlig!! :yay

Næste gang jeg skal til herning, skal jeg nok lige "slå på tråden" ^_^

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, der er bare ikke noget værre end når ens guldklump er syg :kram2

Jeg synes det lyder ret voldsomt hvis det skal være tænderne der er skyld i så høj feber i så lang tid :unsure Men skal ikke kloge mig på området. Jeg tænker bare på om du har været forbi lægen med hende og måske få tjekket om der er noget andet der ligger til grund for utilpasheden og feberen?

Jeg mener desuden at man kan købe noget der hedder aftamed i håndkøb, som lokalbedøver tandkødet (og gummerne?). Jeg har i hvert fald selv brugt det i forbindelse med mundblister, og synes også at have hørt om nogen der har brugt det til de små i forbindelse med tandfrembrud, men er ikke sikker. Måske du kan høre dem ad på apoteket.

Okay... det var måske ikke så meget hjælp jeg var til alligevel :chin: God bedring med hende anyway :)

Jeg har købt aftamed til hende, men jeg synes ikke rigtig det har nogen effekt :( måske er det fordi hun savler så voldsomt, lige nu hvor tændere rigtig irriterer hende? og en afkølet bidering er absolut no go, hun bryder sig bestemt ikke om kolde ting. Det ser næsten ud som om hun synes det er ulækkert overhovedet at røre ved en kold bidering :unsure

Jeg har allerede været til læge med hende en gang og ved vagtlægen to gange de sidste to måneder - det er lige før det er helt pinligt, at jeg bliver ved med at "spilde" deres tid :blush de kan ikke finde noget der skulle være galt med hende, og så bliver vi hurtigt "smidt" ud af vagten igen :( og så kan jeg gå hjem med febersyg og pylret bebs, med en forklaring om at hun er et særligt sensitivt barn eller at det er tænderne der driller hende :( jeg er ikke i tvivl om at tænderne generere hende rigtig meget lige nu, men min mavefornemmelse siger mig altså også at der er andet og mere der trykker hende, end bare tænderne :unsure jeg har en tid til hende hos lægen igen mandag formiddag, så håber jeg at han kan give god begrundelse for, hvorfor hun hele tiden får feber :unsure

og du var til hjælp :kram2 om ikke andet, så bekræftede du min egen tanke om, at det ikke kan være normalt at hun så ofte får høj feber, hvis det bare skulle være tænderne der generere hende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt aftamed til hende, men jeg synes ikke rigtig det har nogen effekt :( måske er det fordi hun savler så voldsomt, lige nu hvor tændere rigtig irriterer hende? og en afkølet bidering er absolut no go, hun bryder sig bestemt ikke om kolde ting. Det ser næsten ud som om hun synes det er ulækkert overhovedet at røre ved en kold bidering :unsure

Jeg har allerede været til læge med hende en gang og ved vagtlægen to gange de sidste to måneder - det er lige før det er helt pinligt, at jeg bliver ved med at "spilde" deres tid :blush de kan ikke finde noget der skulle være galt med hende, og så bliver vi hurtigt "smidt" ud af vagten igen :( og så kan jeg gå hjem med febersyg og pylret bebs, med en forklaring om at hun er et særligt sensitivt barn eller at det er tænderne der driller hende :( jeg er ikke i tvivl om at tænderne generere hende rigtig meget lige nu, men min mavefornemmelse siger mig altså også at der er andet og mere der trykker hende, end bare tænderne :unsure jeg har en tid til hende hos lægen igen mandag formiddag, så håber jeg at han kan give god begrundelse for, hvorfor hun hele tiden får feber :unsure

og du var til hjælp :kram2 om ikke andet, så bekræftede du min egen tanke om, at det ikke kan være normalt at hun så ofte får høj feber, hvis det bare skulle være tænderne der generere hende!

Øv, at det ikke hjælper med aftamed :(

God ide med et ekstra lægebesøg. Så må du slå i bordet og insistere på at de ikke skal spise dig af med dårlige forklaringer. Min læge nægter at høre tale om, at feber kan skyldes tandfrembrud - han undersøger altid rigtig grundigt, hvis der er feber.

Jeg kom til at tænke på om du har forsøgt med at give hende en agurkestav at bide i? Det har super god effekt her, hvor vi også slås (meget) med tænderne i øjeblikket.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arrgg så er Tulle stået fucking op kl 03.35

Der bliver en lang dag

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 ud af 3 i soveværelset mener det stadig er nat kl 5 :zzz

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha. Shit en nat!! Theo er vågnet hvertfald en gang i timen. Omkring midnat hilste jeg endnu en gang på den kina buffet jeg fik til aften. Og selvfølgelig skal vi en masse hele dagen i dag.

Det er så skidt, at det ikke en gang kan pisse mig af :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at være hjemme i vante omgivelser igen efter en skøn Kbh tur! A kvitterede lige med 12 timers søvn uden en lyd..! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en nat med William liggende helt klistret op ad mig, vi ligger tættere end jeg og J gjorde dengang vi var nyforelskede, hehe. Men det hjælper på W's søvn at han får lov at ligge der, så må jeg jo bare tage det med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh ha der er mange med dårlige nætter eller alt for tidlige morgener :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste en artikel om brugen af panodil til børn og det tog jeg til mig. Der stod bl.a at der ikke er nogen som helst grund til at børn lider under tandfrembrud og feber. Det er rigtigt at det er feber nedsættende men feber i dig selv "hjælper" ikke, det er bare et symptom. Man skal selvfølgelig vurdere om barnet er generet eller har det så dårligt at det er bedst at de bliver hjulpet igennem, for det ER medicin pg det skal man ikke have for meget af. I dit tilfælde vil jeg vurdere at en enkelt dosis flydende panodil en gang om dagen er helt ok - 6 uger med feber er jo ikke ligefrem noget der hjælper udviklingen.

Hvad det kan være er jeg ikke som sådan i stand til at give et bud på men så sent som igår fortalte vores DP at der er kæmpe forskel på hvordan børn reagerer på tænder hun har haft børn der har været høne syge i flere uger, mens andre bare lige pludselig har et tandsæt :P

Men bortset fra det så ville jeg også banke i bordet og sige at 6 uger med feber vel for pokker berretiger til mindst en blodprøve der tester for infektion og diverse blodtal - det er bedre at gå med livrem og seler!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hader virkelig at min lille baby ikke vil spise :( Er så urolig for om hun får nok væske i denne varme. Hun spiser kun max 100 ml 4-5 gange om dagen. Jeg har prøvet at tilbyde hende oftere, men munden er helt lukket. Håber vireklig det kun er pga tigerspringet, som der stadig er 3 uger tilbage af :shooter :shooter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun vil ikke drikke vand af kop eller flaske - bare for at få mere i hende??? Alternativt kunne man overveje hvis hun ikke vil have rent vand, at tilføje en lille smule sukker til vandet bare for at fange hendes interesse? Det er jeg blevet foreslået af mange - som har fået rådet af deres SP. Aron er bare fuldstændig ligeglad om der er sukker i eller ej... Men det er da forsøget værd?

Ellers bare et :kram Aron havde en lignende periode de første 3 dage vi var på camping - hvor det jo så var 35 grader i vognen og teltet og udenfor sol uden mulighed for skygge...

Ja jeg vil også foreslå vand. William er blevet rigtig glad for koldt vand af tudekop, der ryger også en del ved siden af, men mere og mere kommer ned.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER