TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg savner min brede dobbeltseng, denne camping seng vi sover i er vel maks 130 bred og så er der altså ikke plads til en far der snorker og ligger uroligt, en mor der fylder og en baby der sparker meget i søvne. Gab !!!

Men ellers er camping bare great :)

Del dette indlæg

Arrrmen hvor er livet altså bare ret perfekt :D Vi var de første i vores vennekreds til at få baby, og derefter er det bare gået stærkt :P I maj fik et par af vores venner en skøn lille dreng. Til september har vi et par som skal have en pige (lovet væk til Theo ;) :P) Til december popper A's søster, og Theo får en fætter. Og i går fik vi så lige besked om at endnu et par af vores venner venter sig, med termin i februar. :loveshower :glad :yay Så af vores nærmeste vennepar er der kun et enkelt som mangler nu - og de har lige købt hus og han er mega skruk, så måske de snart følger trop :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mon Marius selv er ved at trappe ud af godnat flasken... De sidste 2 aftner har han kun spist halvdelen (120 ml)...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har prøvet at bage vandbakkelse og Marius har smagt det og kan godt lide det. Så kan vi godt bage vandbakkelsekagemand, når vi holder 1 års fødselsdag om 14 dage :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmm... har MÅSKE løst gåden :huh Han følte sig måske ikke mæt nok!

Jeg prøvede at give ham en flaske før han skulle sove her 15.45, og han spiste sådan en halv flaske, men skulle derefter kun have sutten en gang, og så sov han! :huh De andre gange var altså kun knap 2 timer efter sidste flaske, og det plejer ALDRIG at være et problem... Men altså, knægten bliver jo større!

Årh det fandt vi også ud af på den hårde måde på et tidspunk - så nu er punkt 1 på problemløsningslisten ALTID -tjek om hun er sulten. Vi stod med en møg pylret Mie for en time siden der blev mere og mere ked og til sidst grænsende til hysterisk, men hun afviste mad for knap 2 timer siden lige inden vi gik til stranden. Alligevel prøvede vi mad først og hun kværnede en bolle og er nu en lille stjerne der sludrer og leger selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu vil Marius og jeg tage op til mormor og morfar og så skal Marius med til stranden for første gang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu vil Marius og jeg tage op til mormor og morfar og så skal Marius med til stranden for første gang :)

Det vil han sikkert synes om :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt nok at det er varmt og hårdt at være Nora Malkeko de her dage. Det er ulideligt varmt at amme og det er hårdt at få tappet væske ud hele tiden! Og endnu hårdere er det altså at være på camping og ikke have særlig meget skygge. Lige nu glæder jeg mig faktisk lidt til at W sover nat, så har jeg en date med mig selv, skyggen og en kold Faxe kondi (der i mine tanker er iskold Asti)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil nu takke af i baby 0-1 år, og springe videre. Tak for et fantastisk år skønne kvinder :loveshower

Vi "ses" inden længe :)

Sophia har haft den bedste fødselsdag :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil nu takke af i baby 0-1 år, og springe videre. Tak for et fantastisk år skønne kvinder :loveshower

:glad tillykke med trolden - dejligt med en god fødselsdag - "ses" om en måneds tid :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke til Sophia :hurra

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er Marius afleveret i børnehave :D Spændende hvad han siger til det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

hold nu op han er pyldret i disse dage... han fungerer simpelthen bedst i mors eller fars arme med en sut i munden...

Øv men så er det vel der han skal være imens han oplever noget nyt her i den store stykke verden

Del dette indlæg

Annonce ♥

hygger MAX i sommerhuset, senere står den på Blåvand Zoo og "by-vandring" :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej Ida er godt nok pylret de her dage - de sidste to dage(og idag indtil videre).. Det er hårdt, især når manden arbejder hele tiden :( Glæder mig godt nok mere og mere til weekenden, så kan jeg slappe af og bare lade manden stå for alt med Ida.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius er kommet hjem med en stor rød bule i panden i dag. Men det har været så spændende i børnehaven idag og sjovt. De har leget med vand :D Og så har de været 3 DP til 7 børn... Det er luksus.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ida har lavet fuldstændigt om i hendes rytme :( Som ellers passede perfekt ind i DP'ens.

Håber jeg kan få vent hende tilbage til "normal" rytme igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia har lige fået sin 2. tand. Endnu en Samsø-tand. Den første fik hun for en måned siden, da vi var herovre sidst :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev menuen ændret til Marius' fødselsdag. Vi har bestilt en stor lagkage ved mandens kollega i stedet for at selv lave lagkage og vandbakkelse og så bliver det boller :glad Den første fødselsdag er lidt speciel...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen der ved hvor længe sveskemos kan holde sig i fryseren???

Det koster jo en bondegård at købe, så vil lave noget selv, men gider måske nok ikke stå og lave en masse 3 gange om ugen for derefter at smide en stor del ud. Så vil jeg måske se om mine chokolade-forme ikke kan fungere som sveskemos-nedfrysnings-forme. Det betyder jo nok ikke noget om det nedfrosne mos er formet som en firkant eller et hjerte :P

Vores bor i fryseren op til et par måneder eller 3. Nogen vil nok mene det er forlænge, men det fejler intet. Tager dem dog af bakkerne når de er frosne og putter i en frysepose...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, tak :-) må prøve at lave noget torsdag eller fredag. Det giver god mening at tage dem ud når de er frosne, så fylder det jo mindre

Jeg havde det også i fryseren. Jeg brugt bare frostposer og de der klemmer fra IKEA

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev menuen ændret til Marius' fødselsdag. Vi har bestilt en stor lagkage ved mandens kollega i stedet for at selv lave lagkage og vandbakkelse og så bliver det boller :glad Den første fødselsdag er lidt speciel...

Det bliver stort

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok, tak :-) må prøve at lave noget torsdag eller fredag. Det giver god mening at tage dem ud når de er frosne, så fylder det jo mindre

Pas på med at give ham sveskemos for ofte - det kan gøre tarmene slappe (jeg ved ikke om det er en skrøne, men noget med at tarmen vender sig til at få hjælp).

Vi bruger også bare poser til at fryse ned i - Jeg kan lige forklare hvordan jeg gør imorgen, det er lettere end at skrive det her. Kami siger at hjemmelavet sveskemos er noget mere effektiv end købe sveskemos så højst en skefuld af gangen (Ret mig Kami hvis jeg husker forkert ;) ) så det virker som over kill at fryse det ned i de der bokse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er Marius blevet så god til at gå, at vi er blevet bedt om at købe sko. Så vi skal ud og købe det første par sko i weekenden eller på mandag...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mindes et andet liv hvor nætterne blev brugt til at sove i, og nætter hvor man ikke sov blev brugt på sjov og spas eller :hump - den del af det andet liv SAVNER jeg!!!

Det gik lige op for mig at jeg har en rutine om natten :( det betyder jeg roder rundt for ofte!

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER