Besvaret June 3, 2013 Hvor meget skal man tage på når man er mellem 2-3 mdr??? Bettemanden har lige været på sygehuset i forbindelse med Calmette-studiet, hvor han blev vejet og målt. På 4 uger har han kun taget 625 gram på, men er vokset 4 cm ( :huh). Er det nok at tage ca 600 gram på i løbet af 4 uger??? Hovedet er "kun" vokset 1 cm i omkredsen... Jeg synes det lyder helt fint, hvis han ellers virker til at trives, og spiser som normalt :) Babyer skal gerne tage ca 150-200 gram på i ugen...... Så han er jo lige efter bogen :kiss Det med længden skal man tage med et gran salt... Det kommer lidt an på hvem der måler, og hvor stille baby ligger ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Har hentet en super glad og træt pige i DP!! Altså, hun blev lidt pyller og puttede sig ind til mig, da jeg kom, men var klar til at lege videre igen efter et par minutter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Jeg synes det lyder helt fint, hvis han ellers virker til at trives, og spiser som normalt :) Babyer skal gerne tage ca 150-200 gram på i ugen...... Så han er jo lige efter bogen :kiss Det med længden skal man tage med et gran salt... Det kommer lidt an på hvem der måler, og hvor stille baby ligger ;) :ditto what she said En vi går til babysvømning med, fortalte at hendes datter havde vokset 3 cm den ene gange hos lægen, men åbenbart krympet 4 cm ugen efter du de var til åben SP. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Wuhuuuuu!!! Hvor er han sej!! :loveshower :yay :wee :glad DET må da kræve en opdatering i din mor-tråd - den er savnet! :kiss Hvor er han søøød!!! Men jeg er nu enig med dig, man må ikke sutte tommelfinger! Jeg kender en, der først stoppede, da hun var 7(!!!!) år!! Total skrækscenarie! Tak hvor er du sød :kiss Det gav lige energien til at opdatere min tråd :tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Valdemar har lige taget sit første skridt uden at holde ved noget!!!!!!! :yay :blink :loveshower :boo :respekt :D Årh hvor er det stort!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Har hentet en super glad og træt pige i DP!! Altså, hun blev lidt pyller og puttede sig ind til mig, da jeg kom, men var klar til at lege videre igen efter et par minutter :) :yay dejligt for god start! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Åh åh! Se lige min sove dreng Den tommeltot kunne godt gå hen og blive et seriøst problem. Årh han er nuser... Men bortset fra det ville jeg også være nervøs for tommlfingeren - er total indoktrineret med at det forfærdeligt!!! Men er det ikke både fordi suttebid kan blive et problem (sutten kan man tage fra dem, men ikke tommelfingeren) og fordi fingeren kan tage skade :unsure I hvert fald lyder det til at i skal tage kampen op, hvis i ikke har lyst til en tommelsutter så er det NU kampen skal tages. Måske kan du sætte en kort suttekæde på ham så han altid har en sut ved hånden. Det havde Mie i længe. Nu ligger sutterne i hendes seng, men hun er mere afhængig af sit nussedyr end sutten. Ja et nussedyr er måske også en mulighed at introducere. Jeg ved det ikke, men det er måske et forsøg værd. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Wuhuuuuu!!! Hvor er han sej!! :loveshower :yay :wee :glad DET må da kræve en opdatering i din mor-tråd - den er savnet! :kiss Hvor er han søøød!!! Men jeg er nu enig med dig, man må ikke sutte tommelfinger! Jeg kender en, der først stoppede, da hun var 7(!!!!) år!! Total skrækscenarie! Jeg var 11 (indsæt selv meget flov smiley). Så herhjemme er tommeltotten forbudt ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Hm.. Har lige modtaget Theos sundhedskort.. Fordi han har to fornavne er hans mellemnavn, som kommer fra mig, forkortet til et 'K'.. Det gør faktisk lidt ondt på mig :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Hm.. Har lige modtaget Theos sundhedskort.. Fordi han har to fornavne er hans mellemnavn, som kommer fra mig, forkortet til et 'K'.. Det gør faktisk lidt ondt på mig :( Øv, det forstår jeg godt! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Og forresten, super flot bluse! Hvor kommer den fra? Jeg eeeeelsker farverne! Tak til jer alle sammen for rosen af min dreng, jeg er selvfølgelig helt skudt i ham. Men den tommelfinger skal ud! Basta! Vi stopper sutten ind i stedet og den er han også gladere for, problemet er bare at han ikke kan stoppe den ind selv og bruger så fingeren i stedet. Vi er også begyndt med en sutteklud (en ko vi kalder Muhle, hehe) som vi ligger foran sutten, for hvis sutten så falder ud kan han ikke så nemt få fingeren i munden men i stedet Muhle :) Blusen er en body ;) Det er Pippi mener jeg (den er i vaskemaskinen, han tissede på den ;) ) og købt i Ønskebørn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Argh men altså - Mie har været pylret siden hun stod op og lige pludselig SKREG hun bare. Jeg har prøvet mad, drikke, flaske, putte, kærlighed, sut, nussedyr, sange, spejl, kigge på vinduer, sidde på gulvet, lade hende stå osv osv osv men hun var BARE ked med ked på. Anders kommer hjem og tager hende. 5 min efter pludrer hun glad :prik føler mig en smule afvist og nedprioriteret :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Theo har ikke sovet siden mødregruppen gik, og der var klokken vel maks 14.. Godt A er hjemme nu og er gået en tur med ham i vognen. Jeg er hvertfald helt drænet for energi, for søvnen har bare været helt skæv i dag 45 min + én time + én time! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Øv. Karla har 39,5 i feber, og vil kun putte hos sin mor. :( Det lille pus! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Tror Bettemanden er ved at blive syg for første gang :boo Han har hostet flere gange i løbet af dagen, og her til aften har han bare nyst maaange gange (også flere gange i løbet af dagen), og her til aften var han bare absolut utrøstelig af træthed - selvom han havde sovet næsten 4 timer fra 12.45 - 16.45. Han fik mad ca 16.45 og ville så give ham lidt mere her 18.30 inden vi lagde ham, men han var så ked at det kunne han slet ikke finde ud af, og jeg måtte rokke ham rolig pakket ind i dynen for første gang i meeeeeget lang tid. Jeg lagde ham, og siden da ikke en lyd udover et par nys. Stakkels lille mand :boo Vi tog dog hans temperatur, og den var kun på 37,4 så umiddelbart ingen feber. Må tage den igen imorgen når han vågner. Nogen der ved hvordan og hvorledes ift. vaccination hvis de er forkølede eller har feber??? Hvis de har feber vil de ikke vaccinere, forkølelse er der delte meninger om. Jeg vil personligt helst at Mie er helt frisk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 :lol Og så sidebemærkning, jeg elsker dit billede, man bliver bare så glad, når man kigger på den lille glade mand :loveshower Tak :) Jeg havde ellers overvejet at skifte det, til et lidt nyere. Tror han er ca. 4 mdr på det, men nu får det da lov at blive lidt længere ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Jeg må lige se imorgen, og så ringe derned og høre ad. MIn lægen siger feber så er det NO GO.... men forkølelse må de godt have... mange små babyer er mere eller mindre forkølet hele vinteren... sådan har det været hos os i hvertfald... så Silas er blevet vaccineret med snottud ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2013 Nogen der har guldkorn til mit spørgsmål i "børnesygdom og vores helbred"??? Mangler hjælp!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Så i nat er ikke natten hvor søvn er en mulighed :zzz kæft jeg er træt nu. Mie hoster og har taget er par af de større skrigeture, vækket mig med hosteanfald og så kunne jeg bare ikke sove før kl var omkring 2. Så det bliver spændende om jeg kan få lidt søvn nu!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Hvad hulen sker der :P Theo har en langærmet bomuld body fra Joha på i dag - ville bare lige prøve den på ham for at se hvor længe der mon ville gå før den skulle i brug, for det er altså en str. 70, som dækker over str. 68 og 74! :o Vi har jo kun lige pakket str. 56 væk! Men jeg har nu set en tendens til at flere af hans stykker tøj i 62 er lidt småt.. Vi springer da vist en størrelse over :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Jeg synes så faktisk at Joha er en smule småt i størrelserne ;) Vi har en heldragt i str 60 som jo er 56 og 62, og den voksede han ud af for længe siden. Enig :) Vi er rigtig glade for joha, da vi har en slank lille mand. Da han brugte str 62, kunne han fint passe str 70 i joha. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 De uldsager jeg har fra Joha synes jeg bare ikke et småt.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Bæ nat, pylret Mie - det bliver en laaaang dag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Bæ nat, pylret Mie - det bliver en laaaang dag! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2013 Det er længe siden Marius har sovet så længe i sin egen seng. Det er hårdt at være i DP :) Og så forlyder det, han er noget vild med Mathilde dernede :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites