Besvaret March 30, 2013 Argh... et "lille" surt opstød fra sommerhuset: NEJ jeg er ikke over pylret NEJ børn har ikke godt af øl JO folk må gerne passe Mie når vi får BRUG for det JA jeg syntes da det er hårdt at Mie skal starte i dagpleje, Men Det gør de fleste NEJ det er ikke SUNDT at være adskilt fra sit barn, det er ok, det er nødvendigt og vi tager ikke skade. TAK for kommentarerne "hvis det stod til Maja skulle hun med Mie i skole" ARGH!!!!!! :gal 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10..... let it go, let it go, let it go....1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.... dyb indånding 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.... Ej, men FOR HELVEDE!! Jeg ville sprænge i luften!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Jeg synes i hvert fald ikke særlig godt om det, så håber han får lidt mere styr på det snart. At jeg har måtte skifte tøj på både mig og ham siden jeg skrev sidste indlæg er jo ikke værre end at vi får ekstra vasketøj, men at han virkelig ligner en der kaster op, laver de vildeste opkast ansigter, og virker generet af det - synes jeg bestemt ikke er sjovt. Og så er jeg vist sådan en bekymret mor, der straks forestiller mig at han vil ligge og gylpe i søvne - og det er jeg altså lidt bange for. Har du en hurtig nedløbsrefleks? Jeg har en meget hurtigt nedløbsrefleks, så min mælk er nærmest blevet spulet ned i halsen på Sofia. Det har betydet at hun gylpede virkelig meget og til tider voldsomt. Jeg har gjort det at jeg har taget hende fra når jeg ku mærke mælken løb til, og så lige lod lidt mælk løbe i en gylpeklud, og så lægge hende til igen. Så har hun ikke gylper lige så meget. Fra hun var ca. 3 1/2 måned blev det langsom bedre, fordi hun selv begyndte at slippe når mælken kom for hurtigt og nok også fordi hendes lukkemekanisme begyndte at virke bedre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Theo har kun sovet en halv time siden kl. 13.. Han er dog ved at være gået kold på brystet af sin far. Oven i det er han blevet ammet en del flere gange end han plejer. Jeg er SÅ træt - både fysisk og mentalt. :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Synes altså det er for meget at du skal stå model til det det! Kan godt forstå du bliver tosset :( Ja de er stride når de er sammen. Selvfølgelig kom alle kommentarerne mens mændende var ude at gå, svigermor ved godt hun ikke skal komme med dem når Anders er der. Mine svar var meget neutrale ellers ignorerede jeg dem fuldstændig hvis man ikke har noget godt at sige skal man holde sin mund, det kan godt ske andre ikke har pli til det men jeg ser mig så bare som et bedre menneske. Så raser jeg ud til veninderne og herinde i stedet. En konflikt kan jeg ikke lige overskue nu. Selvom jeg bør skære igennem og sige at Jeg bliver ked af det, så går Jeg bare på alle mulige måder forsøgt at sige tingene pænt endda uden omsvøb og direkte men Det trænger ikke ind. Så nu venter jeg bare på det går over. Min mor er egentlig kun slem i kraft af at hun taler min svigermor efter munden. Hun har også til sin fordel at Mie ELSKER hende og Så kan jeg også bedre sige til hende at Jeg bare er anderledes og gør tingene på MIN måde. De går bare i selvsving når de er sammen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Ej, men FOR HELVEDE!! Jeg ville sprænge i luften!! Jeg er et MEGET tålmodigt menneske :rolleyes ej jeg har sagt tingene pænt indtil nu. Nu ignorerer jeg bare. Det nytter jo ikke alligevel... er misundelig på dem der i det mindste har en allieret i deres mor... selvom min mor er vand ved siden af skal Jeg konstant forsvare min måde at gøre tingene på. Irriterende! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Ja de er stride når de er sammen. Selvfølgelig kom alle kommentarerne mens mændende var ude at gå, svigermor ved godt hun ikke skal komme med dem når Anders er der. Mine svar var meget neutrale ellers ignorerede jeg dem fuldstændig hvis man ikke har noget godt at sige skal man holde sin mund, det kan godt ske andre ikke har pli til det men jeg ser mig så bare som et bedre menneske. Så raser jeg ud til veninderne og herinde i stedet. En konflikt kan jeg ikke lige overskue nu. Selvom jeg bør skære igennem og sige at Jeg bliver ked af det, så går Jeg bare på alle mulige måder forsøgt at sige tingene pænt endda uden omsvøb og direkte men Det trænger ikke ind. Så nu venter jeg bare på det går over. Min mor er egentlig kun slem i kraft af at hun taler min svigermor efter munden. Hun har også til sin fordel at Mie ELSKER hende og Så kan jeg også bedre sige til hende at Jeg bare er anderledes og gør tingene på MIN måde. De går bare i selvsving når de er sammen. Er altså imponeret over dig! Jeg har nok for meget temperament til at ville kunne håndtere situationen på den måde. Jeg ville med garanti have sagt fra - og nok ret hårdt, når de åbenbart ikke forstår det på den pæne måde. Jeg har selv måtte sige ting meget direkte til min svigermor (dog ikke i forbindelse med at jeg er blevet mor) - og det er altså det eneste der har virket. Men hatten af for at du kan vende det døve øre til. Og så lige et stort :kram Tror du har brug for det, for at komme gennem resten af aftenen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Kan lige tilføje: NEJ jeg hiver IKKE min datter i håret fordi hun hiver mig i håret... Mie har heldigvis rå hygget med mormor og bedstefar Det er nemt at se hvem hun knytter sig til på begge sider. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Argh... et "lille" surt opstød fra sommerhuset: NEJ jeg er ikke over pylret NEJ børn har ikke godt af øl JO folk må gerne passe Mie når vi får BRUG for det JA jeg syntes da det er hårdt at Mie skal starte i dagpleje, Men Det gør de fleste NEJ det er ikke SUNDT at være adskilt fra sit barn, det er ok, det er nødvendigt og vi tager ikke skade. TAK for kommentarerne "hvis det stod til Maja skulle hun med Mie i skole" ARGH!!!!!! :gal 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10..... let it go, let it go, let it go....1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.... dyb indånding 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.... :kram2 Hvor skal du bare stå model til meget :kram2 De seneste par uger har jeg selv brugt sætningen: "MIT barn, MIG der ved bedst og bestemmer", over for min mor, hver gang hun har kommenteret noget, som jeg ikke syntes hun skulle blande sig i, og jeg tror at hun har fattet det. Men alle muligheder, for at hun kan diskutere med mig, forsvinder også ved den sætning. Men ved ikke helt om det er en mulighed for dig, svigermor vil nok fortsætte med at "nedgøre" din moderrolle. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Yeay, William sov næsten 4 timer! Og dermed har jeg fået nok 3,5 timers søvn - og åh hvor jeg trænger. Tør jeg håbe på 4 timer mere? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Yeay, William sov næsten 4 timer! Og dermed har jeg fået nok 3,5 timers søvn - og åh hvor jeg trænger. Tør jeg håbe på 4 timer mere? Ha! Snydt af sommertid! Nå men tanken om 4 timers søvn var skøn. Og jeg håber stadig på at få 4 nu Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Yeay, William sov næsten 4 timer! Og dermed har jeg fået nok 3,5 timers søvn - og åh hvor jeg trænger. Tør jeg håbe på 4 timer mere? Man kan jo altid håbe :P Theo var i starten god til at tage 2 x 4 timer. Det talent er ligesom røget. Hehe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Ha! Snydt af sommertid! Nå men tanken om 4 timers søvn var skøn. Og jeg håber stadig på at få 4 nu Haha :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Vi havde gæster i går og det har taget hårdt på Simon. Han har haft en af de værste nætter længe. Begynder at overveje et ammestop. Tror han en gang i mellem bare vågner for hyggensskyld. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Mega skodnat! Det måtte jo komme at jeg også skulle prøve sådan en nat, men puha det er da godt nok hårdt. Lillemanden har bare ikke været træt, til gengæld har han været SUPER sulten og skidt en del også. Jeg tror han prøver at øge produktionen af mælk, for jeg har ammet ham så meget mere det sidste døgn, og helst på begge bryster ved hvert måltid, og det ligner ham ikke. Nu håber jeg bare at produktionen stiger hurtigt så mor her kan få en lur, og hvile babserne lidt ;) Og så er det i dag vi skal til påskefrokost i mandens familie, og jeg hverken orkede eller gad før. Og nu uden søvn, han kommer til at slæbe mig afsted. Jeg har mest af alt lyst til bare at sende ham, så kan William og mor bare slappe af herhjemme, men J bliver så fornærmet når jeg ikke har lyst til noget i hans familie. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 :kram2 Hvor skal du bare stå model til meget :kram2 De seneste par uger har jeg selv brugt sætningen: "MIT barn, MIG der ved bedst og bestemmer", over for min mor, hver gang hun har kommenteret noget, som jeg ikke syntes hun skulle blande sig i, og jeg tror at hun har fattet det. Men alle muligheder, for at hun kan diskutere med mig, forsvinder også ved den sætning. Men ved ikke helt om det er en mulighed for dig, svigermor vil nok fortsætte med at "nedgøre" din moderrolle. Ja det er sku noget røv! Der er bare ikke rigtig noget af det som ligesom ligger op til diskussion, det meste bliver bare konstateret :rolleyes. Meget præcis blev jeg diskuteret. Og jeg valgte "the silent treatment" for helt ærlig hvad skal jeg sige? Jeg skriver lige lidt om det i min mor tråd, for det er vist lidt mere end bare "smalltalk" det her ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Hmm.. Er det godt eller skidt, når ens datter griner af dig, UDEN du prøver at være sjov?? :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Elendig mor, sådan føler jeg mig lige nu. Caroline slog hovedet ind i dørkarmen, da hun stod og kiggede ud. Var simpelthen ikke hurtig nok, og nu har hun fået en bule ved øjet... :-(( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Elendig mor, sådan føler jeg mig lige nu. Caroline slog hovedet ind i dørkarmen, da hun stod og kiggede ud. Var simpelthen ikke hurtig nok, og nu har hun fået en bule ved øjet... :-(( Inger nikkede en træhest en skalle i morges og det gjorde rigtig ondt. Så er du en elendig mor (hvilket du IKKE er) er du ikke alene :kiss vi kan ikke nå gribe dem hver gang søde du :kram2 hvorend vi gerne ville. Håber I har fået trøstet godt og bandet af den dåmme dørkarm. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Lækker gåtur i solskin med sovende baby i vognen og (nogen lunde) sød hund i snoren! :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 3. nat i egen seng og 2. nat Marius har sovet igennem :) Det var vidst på tide han kom på eget værelse... :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Nu har Luna sovet på eget værelse siden mandag og synes efterhånden at det går ret godt ;) Har været på gåtur med vognen i formiddag.... sikke et lækkert vejr! :) vi nød det alle tre! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Fantastisk vejr idag :) Både mor og Ida nød det dejlige vejr, indtil Ida lagde sig til at sove :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Giv mig styrke! Har sovet elendigt, har det dårligt og har en sur ægtemand. Og tager til påskefrokost for hans skyld, synes simpelthen ikke han kan tillade sig at være sur. Og når jeg er i det her humør er det ikke klogt at tage hjem til svigerfamilien. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Kan ALDRIG se hvordan pokker Ida nogensinde skal komme op på flere måltider om dagen. Indtil videre kan er hun kun oppe på et fast måltid om dagen og den portion er kun en halv portion faktisk :o Og den ene portion er en kamp at få ned.. Ikke engang BWL hjælper :( Ved slet ikke hvordan det nogensinde skal lykkes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2013 Kan ALDRIG se hvordan pokker Ida nogensinde skal komme op på flere måltider om dagen. Indtil videre kan er hun kun oppe på et fast måltid om dagen og den portion er kun en halv portion faktisk :o Og den ene portion er en kamp at få ned.. Ikke engang BWL hjælper :( Ved slet ikke hvordan det nogensinde skal lykkes :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites