Besvaret March 22, 2013 Er bange for at vi så småt er begyndt at starte op på 37 ugers tigeren... Elin plejer at sove rigtig godt om natten op til - tjek, og valgte så at vågne lidt før kl 6 - og så har hun bare været kranky hele morgenen, indtil hun pludselig bare begyndte at græde som en pisket. Så puttede jeg hende allerede kl 8.20 i barnevognen - og hun faldt i søvn rimelig hurtig... så jeg ved hundme ikke hvad der sker for hende i dag! Jeg kan se i bogen med vidunderlige uger, at der er en sky når de er 33 uger - og det er Elin jo jo om 2 dage... Mon det kunne være at vi "for en gangs skyld" (meget ironisk) får lov til at opleve HELE tigeren fra start til slut... puha, så bliver det en lang måned... Nå men nu skal jeg heller ikke have nej-hatten på, måske hun er glad efter hendes lur... Sådan en formiddag havde Mie igår det var SKRÆKLLIGT. Men hun er i et strålende humør i dag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Sådan en formiddag havde Mie igår det var SKRÆKLLIGT. Men hun er i et strålende humør i dag! Hmm... fantastisk! Nøj hvor bliver det rart når de får lært alt det de skal...så de her rådne tigerspring kan pakke sammen dvs. om laaaaang tid... indtil da, må man bare sørge for at nyde stjernestunderne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Tror vi er inde i et appetitspring eller generelt sulten baby, der bruger MEGET energi, når hun er vågen! I går fik hun mere grød end hun plejer OG blev ammet 9 gange mod de normale 6 gange..! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Åh stakkels Clara. Hun har rigtig rød numse, hun tudbrøler når hun skal have en ny ble begrund af smerte. Jeg smørrer hele tiden på numsen, men det hjælper bare ikke:-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Åh stakkels Clara. Hun har rigtig rød numse, hun tudbrøler når hun skal have en ny ble begrund af smerte. Jeg smørrer hele tiden på numsen, men det hjælper bare ikke:-( Jeg bruger altid pudder og maaaaasser af bar mås, når Camille bliver lidt rød.. Men hun har nu aldrig haft en rigtig rød numse.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Camille vågnede da vi gik i seng i går :( Og det tog næsten 1½ time at få hende til at sove igen... Men klart, når hun vågner efter 3-4 timers søvn, så er hun jo frisk - og når hun så kan høre os i rummet.. ØJ, glæder mig til hun får sit eget værelse engang!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Jeg bruger altid pudder og maaaaasser af bar mås, når Camille bliver lidt rød.. Men hun har nu aldrig haft en rigtig rød numse.. Jeg har fået af vide at pudder kan gi tørt og irriteret hud! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Sofias appetit dykker meget når hun har tænder på vej. Hun spiser nærmest kun et rigtig måltid i de dage. Jeg er holdt op med at tilbyde bryst, men sørger for hun får masser af vand, og så f.eks. Banan som hun stort set altid vil spise:-) men det er bare top frustrerende, og jeg er også bekymret for hvordan det skal gå i DP når hun starter om 14 dage Har valgt at lytte lidt til dig :tak - og har simpelthen ikke tilbudt hende bryst idag. Hun fik kl.5.50 i morges og har så ikke fået siden og hun får ikke tilbudt noget før tidligst kl.16, da hun så har klaret det tidsrum hun skal kunne. Indtil videre har hun spist: kl.7.30 - 10-12 skefulde øllerbrød kl.10.40 - 8-9 skefulde øllerbrød + en kvart kogt pære kl.12 - en hel portion risgrød (jeg gik tilbage til udgangspunktet, hun har nemlig ikke fået risgrød siden da vi begyndte på grød, så det er ca. 1½-2 mdr. siden) + en lille smule kogt pære Og så valgte jeg at tilbyde hende lidt mme i kop inden jeg lå hende til middagslur, men det var hun ikke interesseret i, så hun tog måske 20ml. Men hun har ikke virket så cranky som i går, men nu har jeg også valgt ikke tvinge hende til at spise noget i dag. Samtidig vækkede jeg hende ikke fra morgenluren, så hun sov 2½ time :o Jeg håber at hun i de kommende dage vil spise lidt mere om morgen/formiddagen, hvis jeg holder fast i den plan jeg har nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Jeg har fået af vide at pudder kan gi tørt og irriteret hud! Ja, men hvis der er rød numse, så skal den jo også være tør? Jeg har aldrig haft problemer med at bruge pudder.. Men hun har også kun lige haft en snert af rød, også kommer jeg det på måske ved 2 bleskift også er det væk igen jo.. Mon ikke man skal bruge det over en længere periode før det giver irriteret hud? Jeg tænker bare at creme jo i hvert fald ikke gør det TØRT, og det er det vi har haft "held med" (Altså, at holde det tørt, hvis det var ved at blive rødt..) Men igen, må jeg indrømme at jeg jo aldrig har haft problemet tæt på, så jeg har aldrig undersøgt det nærmere :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Åh stakkels Clara. Hun har rigtig rød numse, hun tudbrøler når hun skal have en ny ble begrund af smerte. Jeg smørrer hele tiden på numsen, men det hjælper bare ikke:-( Kogtvands klude virker hvis det er slemt. Kog små stykker blødt lagen stof, køl af og hvid hårdt og læg på huden inde i bleen - og skift ofte. Ved ikke hvorfor men det hjælper, sp anbefaling. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Åh stakkels Clara. Hun har rigtig rød numse, hun tudbrøler når hun skal have en ny ble begrund af smerte. Jeg smørrer hele tiden på numsen, men det hjælper bare ikke:-( Vi bruger Penaten Creme imod rød numse og vi oplever aldrig problemer. Det er en form for zinksalve, men herhjemme er det bare et vidundermiddel :D Jeg ved ikke om det er til at købe i DK (vi køber det i tyskland) ellers kan det købes i utallige webshops. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Caroline havde også rød numse på et tidspunkt. Jeg brugte ikke andet end noget aloe vera hejs, og så ellers bare med bar numse mest muligt. En masse luft, og helst ikke for meget smørelse eller pudder :-) (Hun tissede så igennem en hel del stofbleer, men værre er det altså ikke) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Caroline havde også rød numse på et tidspunkt. Jeg brugte ikke andet end noget aloe vera hejs, og så ellers bare med bar numse mest muligt. En masse luft, og helst ikke for meget smørelse eller pudder :-) (Hun tissede så igennem en hel del stofbleer, men værre er det altså ikke) Jeg tror også at bar mås er noget af det som hjælper bedst :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Jeg tror også at bar mås er noget af det som hjælper bedst :D Det forbygger i hvert fald også. Caroline går meget tit med bar røv herhjemme. Fik engang at vide, at det der også giver rød numse er, at man vasker og tører efter hvert bleskift(Altså med vådservietter og klude) da de irritere huden mere... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Jubiii ser frem til 10 dages påskeferie hvor Jesper har fri :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Har valgt at lytte lidt til dig :tak - og har simpelthen ikke tilbudt hende bryst idag. Hun fik kl.5.50 i morges og har så ikke fået siden og hun får ikke tilbudt noget før tidligst kl.16, da hun så har klaret det tidsrum hun skal kunne. Indtil videre har hun spist: kl.7.30 - 10-12 skefulde øllerbrød kl.10.40 - 8-9 skefulde øllerbrød + en kvart kogt pære kl.12 - en hel portion risgrød (jeg gik tilbage til udgangspunktet, hun har nemlig ikke fået risgrød siden da vi begyndte på grød, så det er ca. 1½-2 mdr. siden) + en lille smule kogt pære Og så valgte jeg at tilbyde hende lidt mme i kop inden jeg lå hende til middagslur, men det var hun ikke interesseret i, så hun tog måske 20ml. Men hun har ikke virket så cranky som i går, men nu har jeg også valgt ikke tvinge hende til at spise noget i dag. Samtidig vækkede jeg hende ikke fra morgenluren, så hun sov 2½ time :o Jeg håber at hun i de kommende dage vil spise lidt mere om morgen/formiddagen, hvis jeg holder fast i den plan jeg har nu. God ide at prøve med risgrød. Det er dejligt at ha et eller andet i baghånden som altid virker. Her kan Sofia altid klemme speltgrød, æblemos og banan ned. Og spiser hun ingen af delene, så har hun virkelig ingen appetit. Har du prøvet at tilbyde hende sød eller letmælk af kop? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Hvor går grænsen fra gylp til opkast?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Hvor går grænsen fra gylp til opkast?? Du er ikke i tvivl når de kaster op, så laver de den der bræk-refleks som du selv vil lave. Og ofte bliver de meget ked af det når de kaster op. De kan til gengæld gylpe kæmpe mængder uden at tage særlig notits af det og det "løber" langsommere. Og ofte lugter bræk af bræk, især hvis de er begyndt på fast føde, mens gylp lugter af sur mælk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Du er ikke i tvivl når de kaster op, så laver de den der bræk-refleks som du selv vil lave. Og ofte bliver de meget ked af det når de kaster op. De kan til gengæld gylpe kæmpe mængder uden at tage særlig notits af det og det "løber" langsommere. Og ofte lugter bræk af bræk, især hvis de er begyndt på fast føde, mens gylp lugter af sur mælk. Okay, tak. Så er det opkast vi har at gøre med :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Så er vi endelig på vej hjem :wub Det bliver så skønt at være en lille familie derhjemme :wub. Vi har en åben indlæggelse i weekenden hvis der skulle blive noget med ham eller amningen, så skal vi bare ringe i stedet for at skulle have fat i vagtlægen osv og skulle forklare en helt masse :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Så er vi endelig på vej hjem :wub Det bliver så skønt at være en lille familie derhjemme :wub. Vi har en åben indlæggelse i weekenden hvis der skulle blive noget med ham eller amningen, så skal vi bare ringe i stedet for at skulle have fat i vagtlægen osv og skulle forklare en helt masse Juhuu dejligt at i er på vej hjem :yay Jubiii ser frem til 10 dages påskeferie hvor Jesper har fri :loveshower Rigtig dejligt, her skal manden desværre arbejde i påsken med har/havde 12 dages ferie inden - han starter på arbejde igen på mandag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Altså... Caroline har taget to skridt i dag. Selv. Lyder vildt, i know. Men hun havde totalt styr på det - lige i det sekund :-D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Altså... Caroline har taget to skridt i dag. Selv. Lyder vildt, i know. Men hun havde totalt styr på det - lige i det sekund :-D :glad :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Altså... Caroline har taget to skridt i dag. Selv. Lyder vildt, i know. Men hun havde totalt styr på det - lige i det sekund :-D Vildt! Hvor er hun sej :yay (jeg gik selv de første skridt lige inden jeg blev 9 mdr, så helt vildt er det jo ikke - hun er jo bare mega dygtig ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2013 Vildt! Hvor er hun sej :yay (jeg gik selv de første skridt lige inden jeg blev 9 mdr, så helt vildt er det jo ikke - hun er jo bare mega dygtig ;) ) Det er rigtigt. Gik selv da jeg var 10 måneder :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites