TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Elsker(ironi kan forekomme) bare at Ida har bonusbleer nu, der kræver en tur under bruseren -_-

Gad vide hvornår eg får lov til at sove igen ?

Åh, øv!!

Del dette indlæg

Lort... Kl. Er kun 3 og har allerede været oppe seks gange siden kl 21. Er helt færdig....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lort... Kl. Er kun 3 og har allerede været oppe seks gange siden kl 21. Er helt færdig....

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2 håber snart det søvncirkus stopper!

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Faldt i søvn kl 21, vågnede 7 gange til flaske eller sut og var vågen igen 6.45......

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan faktisk se at hun vågner med 1,5 times mellemrum.... Herligt. Nogen der ved, hvad der foregår?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen gange kunne jeg simpelthen :klap min mand...

I morges da han skal afsted på arbejde siger jeg til C, at når far kommer hjem i eftermiddag, så er han hjemme hos dig i 3 uger (først en uges ferie og så 2 ugers barsel som han skal bruge på indkøring i dp).

Men så fortæller han mig da lige at det er han ikke, han er kun hjemme i 2 uger, han har kun taget en uges barsel og så kunne vi se når vi kom derhen af om han skulle tage mere :gal.

Så er det også jeg ser sådan lidt småirriteret på ham, for den første uge er C helt selv i dp, fordi dagplejemoderen (C's farmor) egentlig har ferie i den uge. Men jeg synes, at det vil nok være smart nok at en af os er der når først de andre børn starter, så hun lige har en og kan få tryghed hos. Ja, det kunne han godt se, men han vil lige vente, for hans chef er lidt tung at danse med i øjeblikket og så var det nemmere at vente :gal

Jeg har sagt til ham i 2 mdr. at han skulle få sagt til sin chef at han skulle have 2 ugers barsel, men han fortæller ham det først i går, hvor synes jeg dog at han er træls :prik og han risikere sikkert at det er besværligt at få fri den sidste uge, for en af de andre i afdelingen holder ferie i samme periode, og chefen er sådan en der bliver hjemme for at passe børn, når nu lockout af skolelærerne træder i kraft. Hvis min mand samtidig holder barsel, så vil der kun være 2 i afdelingen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen gange kunne jeg simpelthen :klap min mand...

I morges da han skal afsted på arbejde siger jeg til C, at når far kommer hjem i eftermiddag, så er han hjemme hos dig i 3 uger (først en uges ferie og så 2 ugers barsel som han skal bruge på indkøring i dp).

Men så fortæller han mig da lige at det er han ikke, han er kun hjemme i 2 uger, han har kun taget en uges barsel og så kunne vi se når vi kom derhen af om han skulle tage mere :gal.

Så er det også jeg ser sådan lidt småirriteret på ham, for den første uge er C helt selv i dp, fordi dagplejemoderen (C's farmor) egentlig har ferie i den uge. Men jeg synes, at det vil nok være smart nok at en af os er der når først de andre børn starter, så hun lige har en og kan få tryghed hos. Ja, det kunne han godt se, men han vil lige vente, for hans chef er lidt tung at danse med i øjeblikket og så var det nemmere at vente :gal

Jeg har sagt til ham i 2 mdr. at han skulle få sagt til sin chef at han skulle have 2 ugers barsel, men han fortæller ham det først i går, hvor synes jeg dog at han er træls :prik og han risikere sikkert at det er besværligt at få fri den sidste uge, for en af de andre i afdelingen holder ferie i samme periode, og chefen er sådan en der bliver hjemme for at passe børn, når nu lockout af skolelærerne træder i kraft. Hvis min mand samtidig holder barsel, så vil der kun være 2 i afdelingen.

:gal

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan faktisk se at hun vågner med 1,5 times mellemrum.... Herligt. Nogen der ved, hvad der foregår?

En tiger? At hun er ved at knække en krybe/kravle kode eller en anden udviklings kode?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg husker er hun fra termin ca 3 uger ældre end Sophia. Dvs hun er midt i 37 ugers tigeren. Den skulle være rigtig strid for mange :( kan huske Gittepits Zoey havde det rigtig svært især. den slutter ved 37 1/2 uge - så der er ikke lang vej endnu :) derudover som majs skriver, hvis der sker meget med hende udviklingsmæssigt:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil gerne bede om noget sammenhængende søvn. Er vågnet med hovedpine :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie er først for alvor ved at vågne nu. Men Det tror da pokker når hun først sov kl 21. Vågnede flere gange til sut indtil kl 0.30 hvor jeg gav flaske. Havde et par opvågninger til kl 4 hvor hun SKREG. Fik givet en flaske og en tør ble. Så lå hun vågen yderligere 15 min men så SOV hun også til nu. Aner ikke hvor meget søvn jeg selv har fået. Føler jeg lige har lagt mig.

Men min nye slagplan om ikke at sove når Mie gør virker. Jeg sover om så der kun går 10 min mellem at give sut så når jeg at falde hen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er I søde piger! Jeg går jo ikke så meget op i de spring der, men ja hun er lige ved at knække kravle-koden og der sker så sindssygt meget i hendes udvikling. Feks at hun rejser sig op, står selv og siger ba-ba-ba. Og nå ja, så griner hun enormt meget pt. Mad er der også problemer med, men kan det også være pga tigerspring? Hun vil helst ikke spise andet end koldt(pga tænderne) men gider i hvert fald ikke sidde ved bordet mere end en halv time....

Og så bliver hun fandens hidsig af ingenting. Men hvis hun har en god blanding af fars og mors temperament, har hun også temperament for 10 fuldblodshingste og en Lamborghini.....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er bange for at vi så småt er begyndt at starte op på 37 ugers tigeren... Elin plejer at sove rigtig godt om natten op til - tjek, og valgte så at vågne lidt før kl 6 - og så har hun bare været kranky hele morgenen, indtil hun pludselig bare begyndte at græde som en pisket. Så puttede jeg hende allerede kl 8.20 i barnevognen - og hun faldt i søvn rimelig hurtig... så jeg ved hundme ikke hvad der sker for hende i dag!

Jeg kan se i bogen med vidunderlige uger, at der er en sky når de er 33 uger - og det er Elin jo jo om 2 dage... Mon det kunne være at vi "for en gangs skyld" (meget ironisk) får lov til at opleve HELE tigeren fra start til slut... puha, så bliver det en lang måned...

Nå men nu skal jeg heller ikke have nej-hatten på, måske hun er glad efter hendes lur...

Redigeret af Tinakp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil gerne bede om noget sammenhængende søvn. Er vågnet med hovedpine :(

Sover Marius dårligt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er I søde piger! Jeg går jo ikke så meget op i de spring der, men ja hun er lige ved at knække kravle-koden og der sker så sindssygt meget i hendes udvikling. Feks at hun rejser sig op, står selv og siger ba-ba-ba. Og nå ja, så griner hun enormt meget pt. Mad er der også problemer med, men kan det også være pga tigerspring? Hun vil helst ikke spise andet end koldt(pga tænderne) men gider i hvert fald ikke sidde ved bordet mere end en halv time....

Og så bliver hun fandens hidsig af ingenting. Men hvis hun har en god blanding af fars og mors temperament, har hun også temperament for 10 fuldblodshingste og en Lamborghini.....

Al hendes udvikling spejler sig helt sikkert i hendes manglende appetit. Og hvis hun samtidig er ved at få tænder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Al hendes udvikling spejler sig helt sikkert i hendes manglende appetit. Og hvis hun samtidig er ved at få tænder :)

Hun har været angrebet af tænder i ja... 100 år, hun har snart 6 tænder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sover Marius dårligt?

Nej faktisk ikke. Men han har sovet mellem os de sidste par nætter og så piller han mig i hovedet, hiver mig i håret og forsøger at sætte sig op. Alt imens han sover...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej faktisk ikke. Men han har sovet mellem os de sidste par nætter og så piller han mig i hovedet, hiver mig i håret og forsøger at sætte sig op. Alt imens han sover...

Man sover bedst i sin egen seng uden barn. Sådan er det. Håber I snart kan putte ham tilbage i tremmesengen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun har været angrebet af tænder i ja... 100 år, hun har snart 6 tænder.

Det er bare ikke sjovt med de tænder :( Sophia har endnu ikke en, men er bestemt plaget

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej en forkølet baby - som går helt i panik over stoppet næse :( hvad er det nu lige man gør? :help

Vi har bare været så heldige at hun aldrig har været syg og nu er hun helt slået ud af lidt snot, har skreget og skreget i nat, vi prøvede med saltvand dryp i næsen = endnu mere panik skrig, og hævet hoved i vuggen. Nu er hun varm og snottet løber og vil helst sidde på arm og nøjes med powernaps... og jeg er så træt! :baby3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej en forkølet baby - som går helt i panik over stoppet næse :( hvad er det nu lige man gør? :help

Vi har bare været så heldige at hun aldrig har været syg og nu er hun helt slået ud af lidt snot, har skreget og skreget i nat, vi prøvede med saltvand dryp i næsen = endnu mere panik skrig, og hævet hoved i vuggen. Nu er hun varm og snottet løber og vil helst sidde på arm og nøjes med powernaps... og jeg er så træt! :baby3

I gør det man anbefaler = hævet hoved og saltvandsdråber (evt.næsesuger). Der er nogen som smøre lidt mentholatum på deres bryst om natten.

Ellers så vil lægen fortælle dig at du skal holde øje med om hendes vejtrækning ændre sig drastisk, får hun feber eller får hun blålige toner i læbe og negle, så skal I straks tage til læge.

:kram det er aldrig rart når de små bliver forkølet

Del dette indlæg

Annonce ♥

I gør det man anbefaler = hævet hoved og saltvandsdråber (evt.næsesuger). Der er nogen som smøre lidt mentholatum på deres bryst om natten.

Ellers så vil lægen fortælle dig at du skal holde øje med om hendes vejtrækning ændre sig drastisk, får hun feber eller får hun blålige toner i læbe og negle, så skal I straks tage til læge.

:kram det er aldrig rart når de små bliver forkølet

:ditto men jeg ville ikke smøre mentol på brystet. Ville i stedet dryppe lidt pebermynte olie på en stof ble og hænge den i hovedenden af sengen Så hun ikke kan få fat på den. Jeg har ikke selv prøvet, men har hørt Det virker.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også lagt vidunderlige uger nederst i bunken af bøger. Den stresser mig mere end den gavner. Jeg ved jo de tigerspring er der og NÅR Hun sover dårligt og reagerer anderledes end hun plejer så accepterer Jeg at lige nu er en svær tid For os allesammen. Om det er tænder, tiger, snot, appetitspring eller What Ever er jo i og for sig underordnet jeg kan jo ikke gøre noget for at stoppe det alligevel, Men jeg kan være der og trøste Og berolige. Hun sover permanent med hævet hovedgærde, hun får ting hun kan Gumle på hver dag og Så forsøger Jeg at læse hendes signaler (hvilket ofte er UMULIGT) men ud over det er man jo Lost og situationen er som den er om man kender forklaringen eller ej.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER