TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

puhhh.... nu skal jeg simpelthen lukke lidt frustationer ud (ud over dem jeg ringede og tudede til min mand over :boo ). Alt har ellers bare kørt mad- og sovemæssigt i de sidste 2 mdr.

Der er nøjagtig 11 dage til jeg skal starte på arbejde igen og derfor har jeg jo arbejdet hårdt på at C vil kunne klare sig på almindelig mad hele dagen. Men de sidste 3-4 dage har hun simpelthen været kamp umulig om formiddagen.

Det starter ud med at hun ikke vil spise morgenmad.og det er selvom hun nogen gange ikke har spist siden kl.3. Derfor giver jeg hende bryst, for ellers er hun bare endnu mere sur.

Derefter er hun begyndt at blive meget hurtigere træt.

F.eks. kom hun ud over sove allerede efter 1½ time i dag, hvor der normalt går 2 timer og hun var bare væk.

Normaltvis sover hun 40-45 min om morgen/formiddagen, de sidste par dage har jeg været ude og vække hende når der er gået 1½ time, i dag fik hun faktisk næsten 2 timer. Jeg vækker hende, fordi det vil blive rytmen i dp.

Nå men efter hun er kommet op fra lur er hun i godt humør i ca. 1-1½ time, hvor det også lykkedes mig at lokke lidt frugt i hende. Men så begynder hun at blive træt igen og bliver derfor rigtig plydret. Og når vi når middag og hun skal have middagsmad, så bliver hun helt hysterisk og vil ingenting spise og hyler/klynker bare hele tiden. Så halvdelen af gangen ender det med at jeg må give bryst til middag også. Hun sover så 2-2½ time og resten af dagen er hun faktisk i strålende humør, især når hendes far kommer hjem. Vi kan også godt kæmpe lidt med at få hende til at spise aftensmad, men slet ikke i så stort et omfang. Og hun sover også fantastisk om natten.

Nu er vi nået dertil at jeg er blevet paranoid - er det tænder? - er det fordi vi ikke har været super gode til at give hende jern (har læst det kan gøre dem trætte)? - er det simpelthen 29-30 gråzonen? - er det bare en fase?

Jeg er tudefærdig over at jeg ikke kan få hende til at spise (selvom det ikke var et problem for bare en uge siden), især når jeg så tænker på at jeg skal på arbejde om lidt.

Jeg snakkede med sp i sidste uge og hun siger at C lærer det når jeg ikke er der... men jeg synes da det er trist at vi skal ud i et eller andet sultescenarie for at hun vil spise.

Det lyder SÅ meget som Mie de sidste par uger som i ja nærmest identiske problem stillinger :kram2 (det er en fase - det er en fase - det er en fase). Om det har været grå zone, hård mave, tynd mave, appetitløshed (eller i hvert fald kræsenhed),tænder eller sygdom, eller en stor blanding, skal jeg ikke kunne sige men NOGET foregår (foregik :goodluck) der.

EDIT: Mie sov så bare mindre men det er bare hendes måde at reagere på.

Del dette indlæg

Du må bare sætte nogle af alle dine nye tørklæder til, og hvis det stadig er for kedelig må du og købe en farverig en, altså tørklæde ;)

Præcis min tanke ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gjorde jeg. Nød godt af "the BK magik" Mie sov 3,5 time :blink længste lur siden hun var 3 mdr tror jeg. Jeg fik smækket benene op og læst en bog. Mie spiste HALVANDEN portion grød (godt nok hirse som hun kunne leve af hvis det stod til hende - men Det er vist bedst "to play it safe") og Så kom Anders lige hjem og gav et kram :biglove troede ikke jeg skulle se ham før imorgen, men han syntes lige jeg fortjente et. Og Mie er i et forrygende humør Så Jeg tror måske det kunne tyde på at hun er ved at være frisk igen :goodluck og at den grå zone kører på sidste vers (eller er ovre) :goodluck

Skønt og velfortjent med Majatid :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

puhhh.... nu skal jeg simpelthen lukke lidt frustationer ud (ud over dem jeg ringede og tudede til min mand over :boo ). Alt har ellers bare kørt mad- og sovemæssigt i de sidste 2 mdr.

Der er nøjagtig 11 dage til jeg skal starte på arbejde igen og derfor har jeg jo arbejdet hårdt på at C vil kunne klare sig på almindelig mad hele dagen. Men de sidste 3-4 dage har hun simpelthen været kamp umulig om formiddagen.

Det starter ud med at hun ikke vil spise morgenmad.og det er selvom hun nogen gange ikke har spist siden kl.3. Derfor giver jeg hende bryst, for ellers er hun bare endnu mere sur.

F.eks. kom hun ud over sove allerede efter 1½ time i dag, hvor der normalt går 2 timer og hun var bare væk.

Normaltvis sover hun 40-45 min om morgen/formiddagen, de sidste par dage har jeg været ude og vække hende når der er gået 1½ time, i dag fik hun faktisk næsten 2 timer. Jeg vækker hende, fordi det vil blive rytmen i dp.

Nå men efter hun er kommet op fra lur er hun i godt humør i ca. 1-1½ time, hvor det også lykkedes mig at lokke lidt frugt i hende. Men så begynder hun at blive træt igen og bliver derfor rigtig plydret. Og når vi når middag og hun skal have middagsmad, så bliver hun helt hysterisk og vil ingenting spise og hyler/klynker bare hele tiden. Så halvdelen af gangen ender det med at jeg må give bryst til middag også. Hun sover så 2-2½ time og resten af dagen er hun faktisk i strålende humør, især når hendes far kommer hjem. Vi kan også godt kæmpe lidt med at få hende til at spise aftensmad, men slet ikke i så stort et omfang. Og hun sover også fantastisk om natten.

Nu er vi nået dertil at jeg er blevet paranoid - er det tænder? - er det fordi vi ikke har været super gode til at give hende jern (har læst det kan gøre dem trætte)? - er det simpelthen 29-30 gråzonen? - er det bare en fase?

Jeg er tudefærdig over at jeg ikke kan få hende til at spise (selvom det ikke var et problem for bare en uge siden), især når jeg så tænker på at jeg skal på arbejde om lidt.

Jeg snakkede med sp i sidste uge og hun siger at C lærer det når jeg ikke er der... men jeg synes da det er trist at vi skal ud i et eller andet sultescenarie for at hun vil spise.

Jeg har det på præcis samme måde med Ida, Håber og tror på at det bare er en fase

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg FORSTÅR det ikke Mie har nu sovet 3,5 timer i formiddag og har snart sovet halvanden time til eftermiddag - troede hun var ved at udfase den lur... Nå nu vågner sovetrynen!!! Gad vide om det betyder det jeg HÅBER det betyder???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så for pokker... Så er der vidst kommet mælk i det venstre bryst... Opdagede lige at min bluse var helt våd i venstre side :lol :lol

Så er det da vidst tid til at få gang i amme-bherne og amme-indlæg :lol :lol

Sådan!!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så endte det da næsten med "skilsmisse" herhjemme!!!

Jeg NÆGTER NÆGTER altså at Camille skal skrige sig selv i søvn.. Det fungerer bare ikke for mig!

De sidste mange måneder, har jeg INGEN problemer haft med hendes dagslure - altså at få hende til at sove. Ofte faldt hun i søvn, inden hun var helt i barnevognen!

Nu har Christian kørt sit "Skrig dig selv i søvn" og i dag da jeg skulle have hende i barnevognen, skreg hun da jeg pakkede hende ned - det gør hun normalt ikke. Da hun fik øje på barnevognen, skreg hun endnu mere...

Hun skreg i 30 min..!! Forsøgte at shh og vugge, INTET hjalp.. Gik væk.. INTET hjalp..

Tog hende ind, og hun HULKEDE i næsten 30 min!!

Det var bare første og sidste gang jeg forsøgte at putte hende på den måde :( Og nu får Christian lov til at gøre hende gode venner med barnevognen i weekenden, for JEG gider ikke det bøvl :( Kan godt se hun skal lære ikke at gåes eller vugges i søvn, men come on! Når hun 4 ud af 5 gange ikke behøver det, hvorfor så tage kampen på den måde altså :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror Risengrød kan gå hen og blive en ynglingsret herhjemme :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Simon vågnede en time efter normal tid, og har ellers holdt sin normale rytme i dag. Jeg var ellers bekymret med den nat...

Nu er han puttet og faldt selv i søvn tiltrods for at underboen holder fest.

Så nu er der dømt mig-tid!

Hav en fantastisk aften!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er pave stolt af min datter. For 5. nat i træk er hun faldet i søvn af sig selv. Jeg ligger hende bare ned på siden, tænder bamsen, slukker lyset og så hører vi ikke mere fra hende :yay

Jeg troede ALDRIG det skulle ske!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er pave stolt af min datter. For 5. nat i træk er hun faldet i søvn af sig selv. Jeg ligger hende bare ned på siden, tænder bamsen, slukker lyset og så hører vi ikke mere fra hende :yay

Det er så fedt for jer, godt tænkt med sengerenden :yay :yay :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt med den sengerand :D :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så endte det da næsten med "skilsmisse" herhjemme!!!

Jeg NÆGTER NÆGTER altså at Camille skal skrige sig selv i søvn.. Det fungerer bare ikke for mig!

De sidste mange måneder, har jeg INGEN problemer haft med hendes dagslure - altså at få hende til at sove. Ofte faldt hun i søvn, inden hun var helt i barnevognen!

Nu har Christian kørt sit "Skrig dig selv i søvn" og i dag da jeg skulle have hende i barnevognen, skreg hun da jeg pakkede hende ned - det gør hun normalt ikke. Da hun fik øje på barnevognen, skreg hun endnu mere...

Hun skreg i 30 min..!! Forsøgte at shh og vugge, INTET hjalp.. Gik væk.. INTET hjalp..

Tog hende ind, og hun HULKEDE i næsten 30 min!!

Det var bare første og sidste gang jeg forsøgte at putte hende på den måde :( Og nu får Christian lov til at gøre hende gode venner med barnevognen i weekenden, for JEG gider ikke det bøvl :( Kan godt se hun skal lære ikke at gåes eller vugges i søvn, men come on! Når hun 4 ud af 5 gange ikke behøver det, hvorfor så tage kampen på den måde altså :(

Puh ha. Jeg syntes du har holdt det ud MEGET længere end jeg kunne... kan godt forstå du er lidt hidsig...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Gud... Lad mig venligst sove idag!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Krydser finger for at du får noget søvn :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder altså lidt som gråzonen - for Elin havde også krise i forhold til mad, i den periode hvor det stod på. Selve søvnen var også af lort til i den periode (dog kun 2 nætter som var decideret til at lukke op og skide i) - men vi mærkede rigtig meget til det i forhold til spisning. Så jeg vil sige til dig - at I skal bare lige over de næste 14 dages tid (det er slet ikke sikkert at det tager så lang tid) og så skal hun nok få madglæden igen! Det er jeg sikker på.... :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Total optur! Edith faldt i søvn i vuggen, mens jeg sang, havde hånden på hendes bryst og vuggede med vuggen :yay :glad :yay

Det har hun aldrig gjort før.. Giver mig så meget energi at det vi har gang i virker..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæreste Cæcilie... det håber jeg virkelig også! Jeg synes godt nok at det lyder til at være hårdt at være dig lige for tiden... Jeg tager en snak med Ham deroppe inden jeg går i seng...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Total optur! Edith faldt i søvn i vuggen, mens jeg sang, havde hånden på hendes bryst og vuggede med vuggen :yay :glad :yay

Det har hun aldrig gjort før.. Giver mig så meget energi at det vi har gang i virker..

Ja det er skønt når tingene virker :yay

ville ønske tigeren snart forlod herhjemme så vi kan komme igang med at sove i egen seng igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er skønt når tingene virker :yay

ville ønske tigeren snart forlod herhjemme så vi kan komme igang med at sove i egen seng igen

Det er så fedt, hun er begyndt at blive lidt tung at gå rundt med indtil hun sover!

Vi er (antijinx) vist nok sluppet af med 19 ugers tigeren.. Så satser på en god periode :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder da helt fantastisk!! :yay

Lækkert!

Det var simpelthen SKØNT med lidt søvn! :loveshower

Det kunne jeg altså godt vænne mig til :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er så fedt, hun er begyndt at blive lidt tung at gå rundt med indtil hun sover!

Vi er (antijinx) vist nok sluppet af med 19 ugers tigeren.. Så satser på en god periode :)

Det her er den første tiger vi har haft problemer med :( så håber godt nok på at den snart er ovre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var engang en lille baby der ALTID var let at putte om aftenen..... jeg HÅBER det er et eventyr med en happy ending... Jeg brugte 2 stive timer på at få hende til at sove. Hver gang hun faldt i søvn nåede jeg lige op i sofaen og læse en side i min bog så vågnede hun igen og græd... igår tog det en time... hun har godt nok sovet 2 timer mere i dag end hun plejer Jeg håber det bare er det der har indflydelse og ikke en ny vane...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var engang en lille baby der ALTID var let at putte om aftenen..... jeg HÅBER det er et eventyr med en happy ending... Jeg brugte 2 stive timer på at få hende til at sove. Hver gang hun faldt i søvn nåede jeg lige op i sofaen og læse en side i min bog så vågnede hun igen og græd... igår tog det en time... hun har godt nok sovet 2 timer mere i dag end hun plejer Jeg håber det bare er det der har indflydelse og ikke en ny vane...

:goodluck krydser finger for at det bliver bedre med at putte om aftenen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elsker(ironi kan forekomme) bare at Ida har bonusbleer nu, der kræver en tur under bruseren -_-

Gad vide hvornår eg får lov til at sove igen ?

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER