Besvaret January 22, 2013 Hvor meget vejer jeres på et halvt år? For en uge siden vejede Sophia 6900 g, så regner bestemt med at hun er rundet de 7 kg. http://www.sygeboern.dk/trivsel-vaekst/piger-0-5-aar Hvis du kigger på denne, så vil jeg mene Caro er HELT normal :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Btw, så er Valdemar begyndt selv at række armene op for at blive løftet, når han sidder på gulvet eller i trip trappen og jeg kommer hen til ham. Det er muligvis på top5 over mest fantastiske ting, jeg nogensinde har prøvet :kuller Åh hvor må det være fedt at opleve... :wub jeg siger også tit "skal du op?" og rækker armene ned til hende - så glæder mig til den dag, hvor hun gør som kære valdemar .....og igen til den dag hvor hun også svarer ja til det.. (eller nej... :lol) Han blir da så stor ham Valdemar...! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Har en bebs i en smule bedring og feber på retur :yay Så krydser for at zt og ks kan løsne det sidste senere. Tillykke med bryllupsdagen til dig og manden Majs :loveshower Det var da dejligt! Så kan det være at I kommer hurtigt over det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Total kært - Mie fik øje på min "Simons Cat" pude og begyndte at kluk grine :wub nu sidder hun og fortæller den historier og griner stadig indimellem! SÅ er det værd at stå tidligt op om morgenen! Åh hvor er hun bare dejlig at se på.... :wub den kære Mie.... Og stort tillykke fra mig også med bryllupsdagen... tiden går bare hurtig hva? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 :yay :yay hvor skønt- men hvor er det træls, at de små skal igennem sådanne turer, for at vi kan lære hvad vi skal undgå! Lia kunne heller ikke risgrød men elskede hirse og boghvede.. :kram Så lidt da :kiss (plejer ellers at være lidt glemsom på den front :blush ) hav en dejlig dag :kram Det kunne være at man også skulle prøve kræfter med boghvede... jeg har bare ikke kunnet finde det nogen steder... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Nu hvor Elin er kommet af med en masse, tænkte jeg at nu ville jeg lige veje hende... store baby 8,3 kg.... og er 72 cm... og så kunne jeg jo også lige så godt selv veje mig, selvom det aldrig er et hit... meeeen, er nu snart nede på før graviditets-vægten. (91 kg - og nu 73,9 kg - så 17,1 kg har jeg smidt siden 15 august.....) så måske er den vægt ikke så dum alligevel - og ej heller det at amme - for jeg kunne ikke have gjort det ellers... Mangler kun 4 kg, så har jeg nået mit mål om at komme under 70.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Hvor meget vejer jeres på et halvt år? Altså Carl Emil bliver 6 mdr d 2/2 så det er jo snart. Pt vejer han ca 6,9 og er hel fin siger SP'en. Han ligger i den lave ende vægtmæssigt men følger sin egen kurve. Tror også caro er præcis som hun skal være men for din egen ro skyld så er det godt du taler med SP Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Masser af korte opdateringer: 1. Tillykke med bryllupsdagen, Majs! :loveshower 2. Hvis man prøver at følge Helens søvnrytme, og det går godt, og at man dag for dag har fået skubbet sig et kvarter frem, og man er nået til at stå op kl. 6.15 (altså 3 kvarter for tidligt i forhold til søvnhjulet, men et kvarter senere end dagen før), men så pludselig kommer til at snuppe en morgenlur fra 7.15 til 8.45 hvad så? Er man så bare slået megahjem i søvnludo og må starte forfra med bare at prøve at fornemme hvornår baby er træt? 3. Har åbenbart fitness baby. :lolhit Han er begyndt at lave planken, og idag gjorde han det henover sin sut, som han så dykkede og snuppede med munden. Han laver altså helt seriøst armbøjninger "med gevinst" :D 4. Har desværre også aftale med lægen. Valdemar siger nogle gange sådan nogle langt hiiiiiiiiiirp lyde. Brian mener at han bare leger med sin stemme, men jeg frygter at det er en form for luftbesvær, især fordi han jo tidligere har haft asmatisk bronkitis og fordi han også har gjort det mindst én gang i nat mens han sov. Min læge kunne dog ikke konkludere noget ud fra beskrivelsen, men synes at vi skulle komme ind og blive lyttet på "bare lige for sjov". Er der nogen, der har en idé om hvad det kan være, eller babyer, der gør det samme? :unsure 1. Også stort tillykke til Majs herfra :balloon 2. Min umiddelbare tanke er, at man "bare" fortsætter ved næste lur i hjulet. Altså, hvis du kan strække den, så det hurtigst muligt passer nogenlunde igen.. Hjulet skal vel ikke følges slavisk, for så vil det være svært, hvis man skal noget i weekenderne eksempelvis og Valdemar ikke lige skal tidligt i seng pga. hyggen - det skal der jo også være plads til.. Hvis du forstår 3. MEGA fedt med armbøjninger med gevinst! Mit indre billede er nu en lille baby med store overarme der laver "voksen" armbøjninger over en sut, haha! (det er hvert fald sjovt i mit hovede) :lol 4. Hvis det er den lyd, jeg tror, du mener, så laver Anabella den også! Nogle gange så hurtigt, at hun begynder at hoste og andre gange så højt, at hun kigger forskrækket på mig - skøre baby!! :P Jeg tror umiddelbart, det er for at teste/lege med stemmen, men godt du får det tjekket, når der har været lidt problemer tidligere. Så kan du sove trygt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Det kunne være at man også skulle prøve kræfter med boghvede... jeg har bare ikke kunnet finde det nogen steder... Jeg har købt både i Kvickly, super Best og rema 1000' deres øko. Serier.. ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Jeg har købt både i Kvickly, super Best og rema 1000' deres øko. Serier.. ;) Okay, jeg må lige kigge bedre efter inde i superbrugsen så.. tak for det! :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Hvor meget vejer jeres på et halvt år? Sofia er fra d.3/7 og vejer 11,3 kg, men hun har også været i den tunge ende hele vejen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 hmmm... nu er Elin på 2½ times formiddagslur... ja, jeg troede jo at den ville være ovre efter 45 min, som den tit er... begynder at blive lidt rastløs... :unsure og har selvfølgelig allerede været ude at kigge 10 gange... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Hvor meget vejer jeres på et halvt år? Camille vejede omkring 8,5 kg :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Camille er en frisk og glad baby i dag :D Ingen feber :D Og hun kan lege selv.. YAY! Hun vågnede aaaalt for mange gange i nat.. Men Christian stod op med hende kl 8, gav hende mad og jeg sov videre.. Han lagde hende ind i sengen, og hun faldt i søvn ved siden af sin boblende mor.. Og vi vågnede kl 12 :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Okay, fik bare at vide af en bekendt forleden, at hun slet ikke lignede en på et halvt år(var for lille, mente hun) Hun har tabt sig lidt, men det er jo meget normalt når hun er så fysisk aktiv og oveni hatten har været ked af at spise pga tænder. Hun har lige fået nr 2 i dag. Men ringer til SP.... Tænker bare meget over det nu. Om hun er for lille. Tror hun vejer 7,3 Vi har et vennepar med en datter der er 3,5 mdr ældre end Mie og da Mie var 4,5 mdr og hun var 8 mdr vejede de det samme! Der er ingen grund til bekymring - syntes det er en TOP nederen kommentar der ikke gør andet end så tvivl og usikkerhed i dit hoved. Børn er bare forskellige og Mie er jo en ordentlig basse - hvilket OGSÅ kan gi grund til bekymring hos en mor :rolleyes - tænker allerede nu om hun bliver en "stor" pige - men det er irrationelt - min nevø på 4 år var en tyk baby og han er HELT normal i dag! Masser af korte opdateringer: 1. Tillykke med bryllupsdagen, Majs! :loveshower 2. Hvis man prøver at følge Helens søvnrytme, og det går godt, og at man dag for dag har fået skubbet sig et kvarter frem, og man er nået til at stå op kl. 6.15 (altså 3 kvarter for tidligt i forhold til søvnhjulet, men et kvarter senere end dagen før), men så pludselig kommer til at snuppe en morgenlur fra 7.15 til 8.45 hvad så? Er man så bare slået megahjem i søvnludo og må starte forfra med bare at prøve at fornemme hvornår baby er træt? 3. Har åbenbart fitness baby. :lolhit Han er begyndt at lave planken, og idag gjorde han det henover sin sut, som han så dykkede og snuppede med munden. Han laver altså helt seriøst armbøjninger "med gevinst" 4. Har desværre også aftale med lægen. Valdemar siger nogle gange sådan nogle langt hiiiiiiiiiirp lyde. Brian mener at han bare leger med sin stemme, men jeg frygter at det er en form for luftbesvær, især fordi han jo tidligere har haft asmatisk bronkitis og fordi han også har gjort det mindst én gang i nat mens han sov. Min læge kunne dog ikke konkludere noget ud fra beskrivelsen, men synes at vi skulle komme ind og blive lyttet på "bare lige for sjov". Er der nogen, der har en idé om hvad det kan være, eller babyer, der gør det samme? 1: TAK :kiss 2: Nej du kan rette lidt ind senere på dagen og fx holde fast i sengetiden om aftenen - du er jo ved at lave et indre ur i ham og som vi andre også godt kan have trang til at sove lidt længe engang imellem uden det ændrer noget på vores indre ur, så kan børn det også - jeg tager de dage Mie sover længe og betragter som hendes "søndag" 3: Det er vildt de ting de kan efterhånden - tænk hvis vi skulle gøre de samme ting en hel dag! Vi ville jo have en sixpack og overarme der ville gøre hele skuespiller teamet fra "The Expendables" jaloux :lol 4: Tror Brian har ret, men god idé at få det tjekket "bare for sjovt" Åh hvor er hun bare dejlig at se på.... :wub den kære Mie.... Og stort tillykke fra mig også med bryllupsdagen... tiden går bare hurtig hva? TAK :kiss Ja det er vildt - vi snakkede lige om det i morges vi har snart været sammen i 8 år :blink Sådan føles det ikke, men på den gode måde! Nu hvor Elin er kommet af med en masse, tænkte jeg at nu ville jeg lige veje hende... store baby 8,3 kg.... og er 72 cm... og så kunne jeg jo også lige så godt selv veje mig, selvom det aldrig er et hit... meeeen, er nu snart nede på før graviditets-vægten. (91 kg - og nu 73,9 kg - så 17,1 kg har jeg smidt siden 15 august.....) så måske er den vægt ikke så dum alligevel - og ej heller det at amme - for jeg kunne ikke have gjort det ellers... Mangler kun 4 kg, så har jeg nået mit mål om at komme under 70.... Hold da op Tina hvor er det bare VILDT - jeg har tabt 12,5 kg siden 20 August (det var den dag jeg stod på vægten efter ;) ) og mangler også kun 4-5 kg før jeg når før graviditets vægt og 6-7 kg før jeg når målet: min bryllups vægt ;) Men man får altså også trænet lidt når man har sådan nogle babyer man skal slæbe rundt på, tumle med og rende efter ;) 1. Også stort tillykke til Majs herfra TAK :kiss Camille er en frisk og glad baby i dag Ingen feber Og hun kan lege selv.. YAY! Hun vågnede aaaalt for mange gange i nat.. Men Christian stod op med hende kl 8, gav hende mad og jeg sov videre.. Han lagde hende ind i sengen, og hun faldt i søvn ved siden af sin boblende mor.. Og vi vågnede kl 12 Det var dejigt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Kørekort til mig :-) Sejt! Tillykke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Hjemvendt fra kiropraktor med stjernen - der var en LILLE låsning i ryggen, ingenting i nakken, så vi behøver ikke komme igen :yay - men stadig godt vi kom afsted når nu der var lidt - og inden det blev værre. Grunden til hun nok ikke ville bøje nakken den dag var at enten så havde hun reelt ondt i nakken den dag og det så er gået over af sig selv, hun bruger jo nakkemusklerne rigtig meget for tiden. Eller også kompenserede hun for ondt i ryggen ved at spænde i nakken. Men NØJ hun græd derinde i dag - godt det ikke var første gang vi var afsted og jeg vidste at det var fordi hun var træt og hidsig og ikke fordi hun havde ondt. Hun sov også næsten inden vi nåede bilen og tog lige halvanden time da vi kom hjem (sammen med hendes mor :zzz ). Så hun har sovet omkring 3 timer i formiddag - strækker eftermiddagsluren lidt, tror ikke hun er træt endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Kørekort til mig :-) :yay Tillykke :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Kørekort til mig :-) TILLYKKE!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Kørekort til mig :-) YAY!! :glad :yay Tillykke!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Synes vores skumgulv er alt for lille nu hvor Marius møffer rundt. Men synes godt nok de er dyre de store... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Synes vores skumgulv er alt for lille nu hvor Marius møffer rundt. Men synes godt nok de er dyre de store... Vi har sådan et helt almindeligt.. Men vi regner "bare" med at købe et mere.. Så kan de sættes sammen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Jeg elsker stadig min mødregruppe :loveshower Hvor er det da rart at man kan møde så meget forståelse og få så meget hjælp. Tiden den løber bare afsted når vi er sammen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 22, 2013 Vi har sådan et helt almindeligt.. Men vi regner "bare" med at købe et mere.. Så kan de sættes sammen :) :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites