Besvaret January 16, 2013 Næste gang jeg skal give en barselsgave så giver jeg Helens bog - jeg har det nemlig på præcis samme måde som dig - gisp hvor kunne jeg godt have brugt den noget før! Men nu har jeg den og den har givet mig mit liv tilbage :yay Er det forsent at læse den bog når man har en snart 1 årig der nægter at sove i egen seng, og kan man få den i boghandlen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Hvad hedder den bog i snakker om? Søvn? 'Helens bog om børn og søvn' af Helen Lyng Hansen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Jeg skal love for vaccine ramt baby er smuttet - et styk glad Mie med fart over feltet er tilbage. Grød er namme nam og hvis det stod til Mie havde hun spist meget mere end det jeg gav, men er så bange for at hun får ondt i maven så vi trapper lige så stille op. Når hun ligger på ryggen spænder hun op som en flitsbue - jeg tror det betyder at hun er ved at gøre klar til at trille om på maven. At ligge på skum måtten er også for kedelig - hun mofler sig ud på gulvtæppet hele tiden. Og i går aftes overraskede hun Anders da han træk hende op at sidde, for hun fortsatte op i stående stilling, og det er hun så fortsat med i dag også - jeg kan snart ikke følge med. Det lyder som om der er fart over feltet hos jer!! Hun flytter snart hjemmefra :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Alt vel fra Thailand - har bare intet internet (og vi er for nærige til at betale for det). Er heldig at fange det meget ustabile og langsomme net uden kode fra naboen af og til. Vi nyder ferien, Silke Elia klarer det bare over alt forventning og charmerer alle thai'erne (og de andre turister ;) ). Og hun sover FANTASTISK!!! Hendes 45 min lure i løbet af dagen er nu 1,5-2 timer og har 2 gange næsten taget 3 timer. Det er crazy. Desuden er hun vild med at bade i poolen :) Det er svær at komme rundt med klapvogn, men priser mig derfor lykkelig for min silke ringslynge. Den har været uundværlig. Om 4 dage sidder vi i flyveren hjem. Så vi vil nyde de sidste par dage, og så kommer der en lang Update når vi kommer hjem :) (Ps Silke Elia har nu fundet sine fødder og har trillet fra ryg til mave et par gange :D ) Det lyder bare rigtig godt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Står der noget om hvordan man får barnet til at sove om dagen uden de skal have flaske? Tobias falder i søvn på min arm om dagen når han får flasken, hvorefter jeg kan ligge ham. Derfor er vi ikke rigtig kommet igang med at sove i barnevognen og han skal snart starte i dp. Det skal jeg da lige kigge efter ;) men kan sige at Mie heller ikke sover i barnevogn, hun sover inde og jeg har egentlig besluttet at det bare er sådan det er, hvorfor kæmpe en ligegyldig kamp når nu hun sover så godt inde. Så må dp tage kampen hvis hun ikke kan forlig sig med at hun sover inde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Er det forsent at læse den bog når man har en snart 1 årig der nægter at sove i egen seng, og kan man få den i boghandlen? Det skal jeg også nok lige kigge efter, og ja den kan købes i boghandlen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Det lyder som om der er fart over feltet hos jer!! Hun flytter snart hjemmefra :P Hæ hæ jeg har sagt til Anders at hun snart skal konfirmeres :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Tanja83: der står noget om gode råd til at sove ude. Der er også noget om søvn associationer (som flasken må være) så jeg tror godt du lån få noget ud af den Gremina: kan ikke lige umiddelbart se en overskrift der omhandler det med ikke at ville sove i egen seng, men der er en masse forklaringer på søvn problemer i de forskellige aldre måske noget af det kan bruges alligevel. Jeg ville i hvert fald ikke afskrive den. Ellers kan det være "fald i søvn uden gråd" kan bruges, den har jeg ikke læst, men nogle syntes den er rigtig god. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Næste gang jeg skal give en barselsgave så giver jeg Helens bog - jeg har det nemlig på præcis samme måde som dig - gisp hvor kunne jeg godt have brugt den noget før! Men nu har jeg den og den har givet mig mit liv tilbage :yay Ja jeg har nu 3 yndlingsbøger - eller bøger som jeg vil anbefale: vidunderlige uger, sådan får du dit barn til at sove og mad til småfolk.... og det er jo ikke fordi man skal læse sig til alt - men jeg synes at de er gode hjælperedskaber, hvis man er i tvivl eller som inspiration. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Så blev ørerne tjekket, og han har HELDIGVIS ikke væske, og skal derfor ikke have dræn :loveshower :yay :glad Nu har jeg så købt søvnbiblen ned hjem, og så må vi i gang......... (Selv om jeg helt forsigtigt mumler noget om at de sidste to aftner og nætter har været meget bedre.... Uden at jinxe noget!! ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Tanja83: der står noget om gode råd til at sove ude. Der er også noget om søvn associationer (som flasken må være) så jeg tror godt du lån få noget ud af den Gremina: kan ikke lige umiddelbart se en overskrift der omhandler det med ikke at ville sove i egen seng, men der er en masse forklaringer på søvn problemer i de forskellige aldre måske noget af det kan bruges alligevel. Jeg ville i hvert fald ikke afskrive den. Ellers kan det være "fald i søvn uden gråd" kan bruges, den har jeg ikke læst, men nogle syntes den er rigtig god. Tak skal du have Majs jeg må se om jeg kan få købt den bog. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Så blev ørerne tjekket, og han har HELDIGVIS ikke væske, og skal derfor ikke have dræn :loveshower :yay :glad Nu har jeg så købt søvnbiblen ned hjem, og så må vi i gang......... (Selv om jeg helt forsigtigt mumler noget om at de sidste to aftner og nætter har været meget bedre.... Uden at jinxe noget!! ) Jubiii! Ej hvor er det godt at høre christina... :toot :yay :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Så blev ørerne tjekket, og han har HELDIGVIS ikke væske, og skal derfor ikke have dræn :loveshower :yay :glad Nu har jeg så købt søvnbiblen ned hjem, og så må vi i gang......... (Selv om jeg helt forsigtigt mumler noget om at de sidste to aftner og nætter har været meget bedre.... Uden at jinxe noget!! ) Sikke en lettelse - dejligt at høre! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Er det forsent at læse den bog når man har en snart 1 årig der nægter at sove i egen seng, og kan man få den i boghandlen? Der står lidt i bogen "sov igennem uden gråd"' om det med at sove i egen seng. Men mest af alt gode råd til generel brug. Jeg har fundet begge de omtalte bøger i en genbrugsforretning og gav hele 40kr i alt. Måske du kan være lige så heldig? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Så er det imorgen, at Brian starter på arbejde igen efter forældreorlov... Det er både ok og trist... Jeg kommer til at savne ham, jeg synes det er lidt vemodigt og det bliver hårdt pludselig at være alene med Valdemar i dagtimerne igen. Omvendt bliver det rart at få en mere fast rutine igen og jeg glæder mig også lidt til bare at stene Desperate Housewifes når Valdemar sover imorgen :D Og der er jo kun to dage til weekend... Men jeg glæder mig altså alligevel til påske og/eller når Brian holder lidt ferie med os i foråret :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 armen Lasse gør mig bare så stolt. Jeg sad foran kravlegården tidligere i dag og han øvede i at rejse sig op selv via tremmerne. Han var så stolt og grinede hver gang det lykkedes for ham. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Alt vel fra Thailand - har bare intet internet (og vi er for nærige til at betale for det). Er heldig at fange det meget ustabile og langsomme net uden kode fra naboen af og til. Vi nyder ferien, Silke Elia klarer det bare over alt forventning og charmerer alle thai'erne (og de andre turister ;) ). Og hun sover FANTASTISK!!! Hendes 45 min lure i løbet af dagen er nu 1,5-2 timer og har 2 gange næsten taget 3 timer. Det er crazy. Desuden er hun vild med at bade i poolen :) Det er svær at komme rundt med klapvogn, men priser mig derfor lykkelig for min silke ringslynge. Den har været uundværlig. Om 4 dage sidder vi i flyveren hjem. Så vi vil nyde de sidste par dage, og så kommer der en lang Update når vi kommer hjem :) (Ps Silke Elia har nu fundet sine fødder og har trillet fra ryg til mave et par gange :D ) Hvor lyder det fedt. Står selv og skal finde ud af noget rejseværk og overvejer Thailand med lillemanden. Skriver dig lige en PM med lidt spørgsmål jeg håber du vil svare på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Min mor kom, tidligere på aftenen og tog Caroline fra mine arme og sagde; Sku' du ikke ud og ride en tur? Weee, en dejlig aftentur på min smukke sorte hest, mens solen gik ned og sneen knitrede. Ren magi :) og så ind i varmen til min glade datter <3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Har lige modtaget en dejlig pakke fra adlibris.com :glad 4 bøger af Helen Lyng Hansen. Så skal der læses :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Hmmm, har tegnet plusbogs abonnement for en uge... Overvejer at lade det køre i de næste 3 måneder. Det kan betale sig, hvis jeg køber 14 bøger... Men gør jeg så det? Bum bum... Jeg overvejer følgende: Babykalenderen (så er den klar, når vi skal have næste barn :kuller) Mine første år (så er den klar, når vi skal have næste barn :kuller) Fifty Shades 2 og 3 (har hørt så meget godt om dem, og har lige købt 1'eren..) Helens bog om gråd Helens bog om udvikling Helens bog om mad Morfar, fortæl nu Mormor, fortæl nu Farmor, fortæl nu Farfar, fortæl nu Det er 11 bøger... Som jeg jo faktisk gerne vil have uanset hvad (jeg køber 99% sikkert babykalenderen, mine første år, Helens bog om gråd og bedsteforældrebøgerne før eller siden). Og som er billigere på plusbog end i butikkerne... Og jeg har så 3 måneder at købe (og betale) dem i... Og samme tre måneder til at finde 3 bøger mere, som jeg vil have, sådan at det har betalt sig at have abonnementet i 3 måneder, istedet for en uge. Køber jeg flere bøger, så betaler det sig jo endnu mere... Men hvilke bøger kunne jeg mon mere ønske mig? Og føler jeg for (uanset hvad) at bruge så mange penge på bøger? Det løber sig alligevel op i en 1300 + prisen for de eventuelle tre ekstra bøger... Omvendt er 1500-1600 for 14 bøger jo billigt... HMMMMMMM!!! Hvad gør den kloge mor, der både har lyst til at shoppe, til at læse, til at spare penge OG til at begrænse sit forbrug? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Hmmm, har tegnet plusbogs abonnement for en uge... Overvejer at lade det køre i de næste 3 måneder. Det kan betale sig, hvis jeg køber 14 bøger... Men gør jeg så det? Bum bum... Jeg overvejer følgende: Babykalenderen (så er den klar, når vi skal have næste barn :kuller) Mine første år (så er den klar, når vi skal have næste barn :kuller) Fifty Shades 2 og 3 (har hørt så meget godt om dem, og har lige købt 1'eren..) Helens bog om gråd Helens bog om udvikling Helens bog om mad Morfar, fortæl nu Mormor, fortæl nu Farmor, fortæl nu Farfar, fortæl nu Det er 11 bøger... Som jeg jo faktisk gerne vil have uanset hvad (jeg køber 99% sikkert babykalenderen, mine første år, Helens bog om gråd og bedsteforældrebøgerne før eller siden). Og som er billigere på plusbog end i butikkerne... Og jeg har så 3 måneder at købe (og betale) dem i... Og samme tre måneder til at finde 3 bøger mere, som jeg vil have, sådan at det har betalt sig at have abonnementet i 3 måneder, istedet for en uge. Køber jeg flere bøger, så betaler det sig jo endnu mere... Men hvilke bøger kunne jeg mon mere ønske mig? Og føler jeg for (uanset hvad) at bruge så mange penge på bøger? Det løber sig alligevel op i en 1300 + prisen for de eventuelle tre ekstra bøger... Omvendt er 1500-1600 for 14 bøger jo billigt... HMMMMMMM!!! Hvad gør den kloge mor, der både har lyst til at shoppe, til at læse, til at spare penge OG til at begrænse sit forbrug? Om det er klogt skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor men: :rolleyes Vurdér om det er nice to have eller need to have... :P Og så sov på det. Min erfaring er at jeg ikke skal købe noget i spontanitet ;0) Brug aftenen på at søge priser om du kan få dem billigere andre steder. ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Hmmm, har tegnet plusbogs abonnement for en uge... Overvejer at lade det køre i de næste 3 måneder. Det kan betale sig, hvis jeg køber 14 bøger... Men gør jeg så det? Bum bum... Jeg overvejer følgende: Babykalenderen (så er den klar, når vi skal have næste barn :kuller) Mine første år (så er den klar, når vi skal have næste barn :kuller) Fifty Shades 2 og 3 (har hørt så meget godt om dem, og har lige købt 1'eren..) Helens bog om gråd Helens bog om udvikling Helens bog om mad Morfar, fortæl nu Mormor, fortæl nu Farmor, fortæl nu Farfar, fortæl nu Det er 11 bøger... Som jeg jo faktisk gerne vil have uanset hvad (jeg køber 99% sikkert babykalenderen, mine første år, Helens bog om gråd og bedsteforældrebøgerne før eller siden). Og som er billigere på plusbog end i butikkerne... Og jeg har så 3 måneder at købe (og betale) dem i... Og samme tre måneder til at finde 3 bøger mere, som jeg vil have, sådan at det har betalt sig at have abonnementet i 3 måneder, istedet for en uge. Køber jeg flere bøger, så betaler det sig jo endnu mere... Men hvilke bøger kunne jeg mon mere ønske mig? Og føler jeg for (uanset hvad) at bruge så mange penge på bøger? Det løber sig alligevel op i en 1300 + prisen for de eventuelle tre ekstra bøger... Omvendt er 1500-1600 for 14 bøger jo billigt... HMMMMMMM!!! Hvad gør den kloge mor, der både har lyst til at shoppe, til at læse, til at spare penge OG til at begrænse sit forbrug? Hvorfor kan et tre-måneder abonnement betale sig, hvis du køber 14 bøger? Allesammen gode bøger :) skal helt sikkert også meldes ind igen en gang :) så jeg kan få nogle flere gode billige bøger... Hvad med Thomas Rodes stenalderkost. Der er en opskrift fra hans bog i Vores børn i denne måned og den ser virkelig lækker ud :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Om det er klogt skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor men: :rolleyes Vurdér om det er nice to have eller need to have... :P Og så sov på det. Min erfaring er at jeg ikke skal købe noget i spontanitet ;0) Brug aftenen på at søge priser om du kan få dem billigere andre steder. ;) Jeg har sovet på det siden i mandags :P Og det hele er jo egentlig nice to have :rolleyes Men jeg har søgt priser i et væk, og jeg synes ved alle bøgerne at det er en HEL del billigere på plusbog... Hvorfor kan et tre-måneder abonnement betale sig, hvis du køber 14 bøger? Allesammen gode bøger :) skal helt sikkert også meldes ind igen en gang :) så jeg kan få nogle flere gode billige bøger... Hvad med Thomas Rodes stenalderkost. Der er en opskrift fra hans bog i Vores børn i denne måned og den ser virkelig lækker ud :) Fordi 3 måneders abonnement koster 207 kr (69 x 3) men så bliver portoen tilgengæld 19 kr pr bog istedet for 34, dvs. 15 kr billigere pr. bog... 207/15 = 13,8. Dvs. ved den 14. bog bliver det billigere... Hmm... Men nu hvor jeg ser regnestykket på skrift så synes jeg jo at det er meget lidt billigere i forhold til at jeg så skal finde flere bøger... Men omvendt igen, når jeg nu gerne vil have bøgerne, så kunne jeg lige så godt tage det med... Bum-bum-bum. Der er jo så også den "finesse" at hvis jeg uanset hvad køber 7 af bøgerne (baby-kalenderen, mine første år, Helens bog om gråd og 4 x fortæl nu) så kunne det være rart nok at sprede udgiften udover 3 måneder. :P Og som babymor er det jo ikke utænkeligt, at jeg finder flere bøger, jeg gerne vil have :whistling Omvendt skulle jeg måske bare købe 4 x fortæl nu + helens bog om gråd nu. Og så droppe resten indtil videre... Fifty shades kan jo lånes på biblioteket og selvom jeg synes det er mega billigt med babykalenderen og mine første år, så er vi jo ikke startet pb nu... Men omvendet er jeg 99,9% sikker på, at vi skal have flere børn (og den sidste ene promille er i tilfælde af at vi ikke KAN ;)) Har luret lidt på stenalderkost.. Ved bare ikke rigtig, om jeg tror, at vi ville få den brugt... Tvivler faktisk lidt. :unsure Synes bare det er MAX provo at give over 100 kr i porto for tre bøger :prik (men det er jo dumt at tænke sådan, når bøgerne inkl. porto stadig er billigere end andre steder... og bøger vejer jo, så det er jo egentlig en fair nok portopris. Er nok bare alt for forvænnet til fri fragt fra julens indkøb :badgirl) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Efter fire gode nætter i tremmeseng på eget værelse, men hvor A er faldet i søvn opad min hånd, er vi nu igang med "du-skal-sove-uden-mors-hånd"..! TROR at det, efter at have været inde, give sut og nusseklud og hurtigt gå igen, fem gange er lykkedes nu! Gid det holder!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 16, 2013 Synes godt nok det kommer tæt på at Tobias skal starte i dp. Må mandag skal vi ud og snakke med hende, det bliver spændende. Jeg glæder mig til jeg skal på arbejde igen, men synes også han lige pludselig er blevet så stor, og så kan jeg mærke jeg bliver lidt ked når jeg kommer til at gå glip af noget, fx hans første skridt osv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites