TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hjemvendt fra lægen - stor fin pige på 8 kg - motorisk fint med hun kan det hun SKAL kunne, organerne er fine - MEN i følge lægen skeler hun :blink (ret irriterende at have svigermor med der så siger "hvad sagde jeg") - syntes altså ikke hun skeler :( men jeg skal til øjen læge for lige at få det tjekket - håber virkelig de siger "sådan noget fis"

Lia skelede MEGET indtil hun var 3 uger gammel. Nu skeler hun i sine tiger-perioder (der hvor der er fokus på alt andet end muskelkontrol i øjnene :D )

Jeg fik af vide af mine daværende SP, at hvis de skeler ofte til engang imellem i 8-9 mdr's alderen, er det relevant at få tjekket øjnene. Men at man inden den alder ikke vil kunne sige noget, da deres muskelkontrol er under konstant udvikling.

Det skal der til siges at jeg selv skeler MEGET, på det ene øje, så her kan det være ret sandsynligt, men indtil videre har vi fået grønt lys.

Jeg tror jeg ville se tiden an :kram

Del dette indlæg

http://www.babygear.dk/fruit-nibbler-nuby-1976.html?

Der er fri fragt.. Vi er RIGTIG glade ved den.. Hvis jeg laver noget, hvor jeg ikke lige kan være der 100%, så får hun altid tingene i den.. Fx frugt er fantastisk.. Melon og vindruer ELSKER hun :) Men ville jo aldrig turde lade hende sidde med en vindrue! Med madsutten gumler hun bare, også "smatter det ud" ;)

Men til frokost får hun altid et stykke rugbrød (Bondebrød) og gumle på.. Om morgen får hun gerne en bolle.. Til aftensmad sidder hun bare med sin ske :P

Tak. Den er hermed bestilt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror at vi har besøg af 37-ugers tigeren :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke til den der madsut... Hm, tager nok lige fat i min SP.... Synes den oplevelse var forfærdelig, og nu føler jeg ikke at hverken hun eller jeg er klar.

Det kan være RIGTIG ubehageligt.. Camille har et par gange fået noget "galt i halsen".. Og jeg skal VIRKELIG huske mig selv på at smile og ikke gå i panik.. Camille er ligeglad bagefter ;)

Hun er blevet rigtig god, og får nu aftensmad, der kun er let blendet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fulgte råd fra min mødregruppe og for første gang i 2,5 måned er C faldet i søvn i vuggen og uden gråd... Yeah!! :D :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror t vi har besøg af 37-ugers tigeren :(

:kram :kram :kram

Det er den hårdeste tigertur vi har haft (måske pga jeg har været lidt ideforladt) :/

Håber i slipper nogenlunde igennem den..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha, det er et svært dilemma. Den private dp hvor det er dobbelt op lyder helt fantastisk! :) Men jeg kan godt se ulempen med at det enten er en lang gåtur to gange om dagen, eller to busser..

Men til det med rødt. Er det ikk tværtimod en fordel at han starter sent ifht at få en plads?

Ja det er netop dilemmaet. Hvis vi havde boet tættere på den private dp, så var det næsten perfekt (der er stadig lige det med besværet med gæstedp...). Men hvis vi skal gå 6 km om dagen eller tage 4 busser - hver eneste dag (også når det øser ned og der er snestorm) så er jeg bange for at køre sur i det, og at det stjæler for meget tid og overskud, som kunne være brugt på hygge istedet... Og jeg vil egentlig også gerne have pasning tæt på, så jeg bedre kan DRØNE over og hente ham, hvis der nu var sket noget eller han blev syg... Og det er i modsat retning af mit studie... Havde det så bare været 3 km i samme retning, så kunne han jo afleveres/hentes "på vejen".

Mht. det i rødt, så nej desværre ikke. I min kommune er det sådan at vuggestuebørn tages ind yngste først, og børnehavebørn ældste først. De skriver, at man ikke skal regne med at få en vuggestueplads, hvis ens barn er over et år. Desværre. Jeg gætter på, at det er noget med, at man gerne vil have at børnene er der så længe som muligt, for at få så lidt udskiftning som muligt og dermed en roligere hverdag, men jeg ved det ikke. Men som sagt, så er der jo nok en del vuggestuebørn, der rykker op i børnehavedelen i august, når en generation børnehavebørn starter i skole. Så jeg kunne da håbe på MÅSKE at være heldig ud fra det. Men jeg tvivler...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fulgte råd fra min mødregruppe og for første gang i 2,5 måned er C faldet i søvn i vuggen og uden gråd... Yeah!! :D :D

Ej hvor dejligt... :yay :yay

hvordan gjorde du?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan være RIGTIG ubehageligt.. Camille har et par gange fået noget "galt i halsen".. Og jeg skal VIRKELIG huske mig selv på at smile og ikke gå i panik.. Camille er ligeglad bagefter ;)

Hun er blevet rigtig god, og får nu aftensmad, der kun er let blendet :)

Det var ikke bare rigtig ubehageligt, for hun kunne ikke få vejret og blev helt rød i hovedet... Jeg gik fuldstændig i chok, så det var godt min mor var der...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes alt er lidt træls lige for tiden :( Valdemar sover dårligt og lidt, han bliver ked af det, når han bliver puttet, han er gnaven og i dårligt humør, han bliver sur når han får grød/mos, og jeg har snart ikke tal på hvor mange gange han har krævet bryst og så bare "svupper af" igen (og der ER mælk) Tigerspringet burde være ovre, men jeg synes han er mere tiger-agtig, end nogensinde før... Og kan ikke rigtig konkludere andet end at det er mig, der er en dårlig mor, der læser ham dårligt :boo

Og som prikken over i'et, så var det meningen at vi skulle lave aftryk af hans hånd og fod imorgen til bronzeafstøbning, men nu kan jeg så læse at vores aftryksmasse er for gammelt + det gik helt af pommern til, da vi lavede et prøveaftryk i trylledej. Så nu frygter jeg bare at det aftryk bare bliver noget juks :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er jeg den eneste der ikke tør give sit barn stænger, madder og sådan? Især ikke efter hun fik noget galt i halsen.....

Puha en væmmelig oplevelse :kram2 Synes det lyder som en god idé at snakke med SP om det. Men altså, Valdemar får heller ikke stænger og madder. Han får grød, mos og madsut. Og det må også være helt ok. Sundhedsstyrrelsen anbefaler jo faktisk, at de ikke få andet end MM/MME indtil de er 6 måneder, så MM/MME og grød/mos må da være HELT okay. De skal nok lære at få gumlemad også. :) De skal jo bare have det, når de (og mor) er klar, hverken tidligere eller senere. :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes alt er lidt træls lige for tiden :( Valdemar sover dårligt og lidt, han bliver ked af det, når han bliver puttet, han er gnaven og i dårligt humør, han bliver sur når han får grød/mos, og jeg har snart ikke tal på hvor mange gange han har krævet bryst og så bare "svupper af" igen (og der ER mælk) Tigerspringet burde være ovre, men jeg synes han er mere tiger-agtig, end nogensinde før... Og kan ikke rigtig konkludere andet end at det er mig, der er en dårlig mor, der læser ham dårligt :boo

Og som prikken over i'et, så var det meningen at vi skulle lave aftryk af hans hånd og fod imorgen til bronzeafstøbning, men nu kan jeg så læse at vores aftryksmasse er for gammelt + det gik helt af pommern til, da vi lavede et prøveaftryk i trylledej. Så nu frygter jeg bare at det aftryk bare bliver noget juks :(

Det lyder som Caroline. Bortset fra at sove dårligt.... Men det gør dig altså overhovedet ikke til en dårlig mor :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor dejligt... :yay :yay

hvordan gjorde du?

For det første indført jeg en sen eftermiddags/tidlig aften (kl.17.20) lur på 30 min. Den havde jeg ellers skrottet, da C er svær at få til at sove der.

Nå men så blev hun ellers puttet til normal tid (omkring klokken 19), hun lå på sengen og fik noget at spise og da hun efterfølgende var faldet godt til ro ved at jeg nussede hende, lå jeg hende i vuggen. Så sang jeg ellers "Se min kjole" i 40 min, mens jeg vuggede vuggen blidt og holdte hende i hånden. Et kvarter inde i seancen slukkede jeg lyset.

Hende fra min mødregruppe der havde givet mig tips og råd, sagde at hvis hun begyndte at græder skulle jeg tage op trøste og lægge hende så snart hun holdte op, men det blev slet ikke nødvendigt :D

C har ellers været meget i mod at ligge vågen i vuggen, men et eller andet i kombinationen virkede. Og som ekstra plus så vågnede hun ikke efter 30 min for at få sutten, som hun plejer :D

Nu må jeg se hvordan de næste dage går, men hold op hvor var det dejligt med en aften hvor putning ikke inkludere gråd eller en baby der går kold på mors babs :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var ikke bare rigtig ubehageligt, for hun kunne ikke få vejret og blev helt rød i hovedet... Jeg gik fuldstændig i chok, så det var godt min mor var der...

Puha det lyder rigtig væmmeligt! Jeg tror også jeg var gået total i chok! Håber i begge er ok :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha det lyder rigtig væmmeligt! Jeg tror også jeg var gået total i chok! Håber i begge er ok :kram2

Det er vi. Hun mærkede ikke noget til det, men for helvede... Blev så bange, og frygten sidder i mig endnu, og derfor har vi droppet andet end mos/grød lige pt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha..... Meget af det lyder som herhjemme, det er bare så hårdt :(

Du er en FANTASTISK mor!!! :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vi. Hun mærkede ikke noget til det, men for helvede... Blev så bange, og frygten sidder i mig endnu, og derfor har vi droppet andet end mos/grød lige pt

Ja, det er nogen gange vildt, hvor "ligeglade" de er.. Camille har hostet en del, og har flere gange hostet så meget så hun har kastet op.. For derefter at kigge og grine.. Øh, hvis jeg hoster så meget så jeg kaster op, er jeg i dårligt humør bagefter ;) Babyer ved jo bare ikke rigtigt at det er farligt.. Så tror ikke de på den måde bliver forskrækket som os.. Men ja, det er pisse ubehageligt.. Tror jeg ville overgive mig til madsutten hvis jeg var dig ;) Men ved selvfølgelig ikke hvad grunden er til du ikke er til dem...

Men altså - det er også først indenfor den sidste uge Camille får rugbrød.. Og boller har hun opløst et stykke tid efterhånde :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan er Camille også.. Puha.. Det passede med vi tog 19 ugers tigeren, 5 mdrs vaccine, sygdom og 26 ugers tiger, også sygdom... Så vi har haft to måneder i helvede :( HELDIGVIS kun om natten...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille faldt i søvn for 20 min sidden.. VED bare vi får en nat, som i går.. Hvor hun bare vågner flere gange, og er ked af det :( ØV.. Må man håbe på det bedste? TRO på at min baby ændre søvnrytme, og begynder at ville tidligere i seng og tidligt op, og begynder at sove igennem igen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh... Edith sov meget underligt idag, var mega træt he til aften, faldt så i søvn kl 21.15 efter et hysterisk anfald, hvilket er flere timer før normalt, og så vågnede hun op efter 45 minutter og nu prøver S at få hende til at sove igen :prik Glæder mig til at få den bog af Helen Lyng Hansen :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hurra!!! Far har puttet Luna her til aften og det gik bare SÅ godt i forhold til i går!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sophia kan godt gnide lidt øjne og brokke sig, hvis det er fordi hun keder sig :rolleyes Så må vi finde på en ny leg :)

Hvis han er et barn der godt kan lide / er afhængi af at blive vugget i søvn, er balanceøvelser og lege gode at lave tæt på, at det er tid til en lur :)

Hvis du har en pilatesbold er den altså rigtig god. Lig ham på maven, og tril fra side til side og rundt osv. Svingture i dine arme, både hvor du holder ham som hvis han skulle vugges, men så bare vildere frem og tilbage mens du synger (jeg synger "Vi sejler op af åen" :rolleyes ), men også svingture hvor du holder ham under armene og svinger frem og tilbage :)

Det vil jeg prøve :) Tak :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som Caroline. Bortset fra at sove dårligt.... Men det gør dig altså overhovedet ikke til en dårlig mor :-)

Tusind tak, søde piger :kiss Det er så dejligt at man altid kan komme herind og få trøst og forståelse :lovebk

Men underligt, at det er sådan hos os alle... Tigerspringet "burde" jo være overstået og nu har de også alle tre tænder (det betyder jo ikke, at der ikke kan være flere på vej, men det ville da omvendt være tidligt...)... Gad vide, hvad det er, der spøger... Er der mon fuldmåne? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årg!! Vil flytte!! NU!!!!!! Camille vågnede, Christian sidder i soveværelset og spiller computer - noget online noget. Havde ellers slukket alt lys, men det havde han tændt igen.. Så nu har Camille været vågen en halv time for når det er helt lyst, farmand klikker i vildskab på musen og skærmen er spændende - så det ikke nat jo!! Gah!! Havde næsten fået hende til at falde til ro, men var blevet god af at synge og bad om vand.. Det fik jeg ikke så måtte rømme mig. Også vågnede hun selvfølgelig op pga det.. Det er jo logik at gun vågner op når han tænder lyset altså.. Hun reagerer normalt ikke på lyd.. Ih!! JEG går i seng, så snart han er færdig med at spille. Det kan godt være han skal op kl 6, men jeg er ligeglad.. Så må han tænke dig om!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie har haft minimal reaktion på vaccinen, hun har møj ondt i hendes små lår, og det var nærmest tortur at give flaske og putte hende for alt der rørte gjorde jo ondt. Men kold madras og kold dyne og bum hun gik ud som et lys :yay håber på en god nat. Men eftersom hun spiste 180 ml kl 17 og 210 ml kl 19.30 :blink må depoterne da være fyldt godt op :goodluck

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER