Besvaret January 3, 2013 Anders sagde at han syntes det der tigerspring er noget FIS for der er ikke en dyt spring i noget - det er der jo bare hele tiden :lol Han mener det er en dårlig undskyldning for alt adfærd der ikke falder i forældrenes smag :rolleyes efter lidt snak kom det så frem at han egentlig ikke mener udviklingen som sådan kommer i spring men at det hele glider sammen og selvfølgelig reagerer hun på den udvikling hun gennemlever, men det er jo hele tiden, der er ingen pauser - reaktionerne er almindelig baby adfærd og så skal vi bare nyde de gode dage - det kan jeg godt følge ham i, så nu er det sådan jeg ser på det!!! For som du siger om det er det ene eller det andet er svært at skelne faktum er at man har et utrygt barn og det er vel i bund og grund bare det man skal forholde sig til. Grunden kan jo egentlig være lige meget. Mie er lidt sensitiv, meget sensitiv i forhold til hendes fætter og så kan jeg godt have tendens til at sammenligne hende med ham og tolke tigerspring m.m. ud fra at han er så nem (sover altid igennem, skriger aldrig, kan gå fra arm til arm m.m.) og det er Mie bare ikke i samme grad, det er jo forkert - Mie er som hun er. Jeg tror, man siger, at de udvikler sig i spring, fordi deres hovedomfang ofte vokser drastisk i den periode, hvor de "siges" at have tigerspring :) Men god pointe, at det jo faktisk kan være lige meget, om det er spring eller ej - Det vigtige er vel bare, at når de skriger, så skal de trøstes :baby3 Han er en klog mand, ham Anders :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 Anders sagde at han syntes det der tigerspring er noget FIS for der er ikke en dyt spring i noget - det er der jo bare hele tiden :lol Han mener det er en dårlig undskyldning for alt adfærd der ikke falder i forældrenes smag :rolleyes efter lidt snak kom det så frem at han egentlig ikke mener udviklingen som sådan kommer i spring men at det hele glider sammen og selvfølgelig reagerer hun på den udvikling hun gennemlever, men det er jo hele tiden, der er ingen pauser - reaktionerne er almindelig baby adfærd og så skal vi bare nyde de gode dage - det kan jeg godt følge ham i, så nu er det sådan jeg ser på det!!! For som du siger om det er det ene eller det andet er svært at skelne faktum er at man har et utrygt barn og det er vel i bund og grund bare det man skal forholde sig til. Grunden kan jo egentlig være lige meget. Mie er lidt sensitiv, meget sensitiv i forhold til hendes fætter og så kan jeg godt have tendens til at sammenligne hende med ham og tolke tigerspring m.m. ud fra at han er så nem (sover altid igennem, skriger aldrig, kan gå fra arm til arm m.m.) og det er Mie bare ikke i samme grad, det er jo forkert - Mie er som hun er. Har en mand der er meget enig med Anders, vi har snakket om det flere gange, jeg kan på sin vis godt følge deres argumenter, og det gør det nogengange lidt nemmere at tænke på der forhåbentlig kommer en bedre dag i morgen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 Har en vældrig frustreret søn :( Tror, han er sur over at han ikke kan kravle. Han står og rokker på alle fire - løfter surt arme og ben - rokker på alle fire - løfter surt arme og ben - rokker på alle fire - lægger hovedet ned i gulvet og græder og gnider sig træt i øjnene - og så forfra. Det er IKKE ok at sidde hos mor og far, det er IKKE ok at blive vugget eller puttet, sutten gnaver man bare hidsigt i, alt legetøjet kan bare skride, og gud-nåde-og-trøste en, hvis man prøver at vende ham om på ryggen til en pause. Så får man skælud, hvorefter han lynhurtigt triller om på maven igen og hidsigt rokker på alle fire. Og der er formodentlig samtidig både tiger og tænder, der driller... Stakkels lille mand. What to do??? :unsure Ejj.. Hvor er han dygtig :glad Melissa løfter overkroppen og numsen mere og mere op i luften - men aldrig samtidig :P :rolleyes Også ligger hun ellers og crawler derudaf med arme og ben - som om hun kommer nogle vegne på den måde ;) Til gengæld så sidder hun så fint :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 Ejj.. Hvor er han dygtig :glad Melissa løfter overkroppen og numsen mere og mere op i luften - men aldrig samtidig :P :rolleyes Også ligger hun ellers og crawler derudaf med arme og ben - som om hun kommer nogle vegne på den måde ;) Til gengæld så sidder hun så fint :wub Total sejt at hun sidder :glad Hehehe, og mon ikke hun snart lærer at løfte overkrop og numse samtidig :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 de sidste 3 dage er gået virkelig hurtig... Siden i onsdags har Clara kunne sidde selv... Men ikke hel sikker endnu, men den er der... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 Så blev der foretaget det helt store indkøb - en slyngevugge. Lidt sendt men nu har vi den. Og umiddelbart er den et hit. Derudover tror jeg at jeg bliver nødt til at købe en beco geminer imorgen ;) Vi fik den anbefalet istedet for en beco butterfly fordi der er en del højseforsjel på min mand og jeg men ved sgu ikke helt.... What to dó??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 Så blev der foretaget det helt store indkøb - en slyngevugge. Lidt sendt men nu har vi den. Og umiddelbart er den et hit. Derudover tror jeg at jeg bliver nødt til at købe en beco geminer imorgen ;) Vi fik den anbefalet istedet for en beco butterfly fordi der er en del højseforsjel på min mand og jeg men ved sgu ikke helt.... What to dó??? Min kæreste er 189, og jeg er 168.. Vi har en beco gemini, og den sidder FANTASTISK på os begge :) Selvom Camille vejer næsten 9 kg, kan man ikke mærke man bærer hende.. Og ja, den sidder godt på os begge :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2013 Neeeej.. Camille er vågen.. MEGET vågen :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Har en lorte nat uden lige. Simon har hostet og grædt og har ikke sovet mere en 30 min adgangen => minus søvn til mig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Er helt rundt på gulvet over Ediths nye rytme, der sidder spise ca kl 21 og så først igen ved en 2-3 tiden :o Jeg har nu for 3. nat sovet ca 3-4 timer i streg inden mad og "kun" 3,5 time idag fordi jeg ikke kunne sove igår, men lå og tænkte på huskøb og flytning og hvordan man lige gør det med sådan en lille baby (By the Way, antijinx x1000 - am loving these nights):huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Nå, vi er da ikke de eneste med børn der har træls døgnrytme - Overboens unger er oppe og se tv :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Kender i det at man lige lukker øjnene og så vågner baby gud hjælpe mig næsten lige med det samme. Men så siger uret at det er 3 timer siden man lukkede øjnene - sådan noget fusk! Jeg har kun sovet i 5 minutter!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Kender i det at man lige lukker øjnene og så vågner baby gud hjælpe mig næsten lige med det samme. Men så siger uret at det er 3 timer siden man lukkede øjnene - sådan noget fusk! Jeg har kun sovet i 5 minutter!!! Kender det godt det er så irriterende, kunne man da så bare føle at man havde sovet 2 1/2 time, men næh nej, ja fusk det er lige hvad det er. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Kender det godt det er så irriterende, kunne man da så bare føle at man havde sovet 2 1/2 time, men næh nej, ja fusk det er lige hvad det er. Præcis - simpelthen så irriterende! Og eneste grund til at jeg vågnede er en meget vågen Mie så nu.ligger jeg og venter på hun.leverer sin kl.5 bonus ble <_< fedt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Præcis - simpelthen så irriterende! Og eneste grund til at jeg vågnede er en meget vågen Mie så nu.ligger jeg og venter på hun.leverer sin kl.5 bonus ble <_< fedt! Her valgte Albert bare at vi skulle stå op kl 4.30, efter jeg havde prøvet med sut i en halv time :zzz Han har sovet så elendigt de sidste par nætter, og været ekstrem pylret, hurra for tigerspring eller noget :ba Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Her valgte Albert bare at vi skulle stå op kl 4.30, efter jeg havde prøvet med sut i en halv time :zzz Han har sovet så elendigt de sidste par nætter, og været ekstrem pylret, hurra for tigerspring eller noget :ba Håber ikke i skal igennem det samme som os - det er dræbende! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Hurra for 7 1/2 times uafbrudt nattesøvn!!! Kan ikke huske hvornår jeg har prøvet det sidst :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Så blev der foretaget det helt store indkøb - en slyngevugge. Lidt sendt men nu har vi den. Og umiddelbart er den et hit. Derudover tror jeg at jeg bliver nødt til at købe en beco geminer imorgen ;) Vi fik den anbefalet istedet for en beco butterfly fordi der er en del højseforsjel på min mand og jeg men ved sgu ikke helt.... What to dó??? Jeg er også rigtig glad for vores Beco gemini :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Marius har sovet igennem i nat :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Jeg havde lige vænnet mig til at Elin Marie sov 6-7 timer i streg (hvor jeg så til gengæld ikke ku falde i søvn) Og nu hvor jeg ikke ligger og bruger 2-3 timer på at falde i søvn, så sover Elin Marie selvfølgelig dårligt... nøj hvor er jeg træt i dag. Hun gik først til ro kl 21.30 - så vågnede hun ellers kl 1, kl 3.30, 5.30, 6.30 og 7.30.... det virker som om hun har mareridt, for det kan umuligt være sult... men ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op...hun har gjort det to nætter i streg nu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Jeg havde lige vænnet mig til at Elin Marie sov 6-7 timer i streg (hvor jeg så til gengæld ikke ku falde i søvn) Og nu hvor jeg ikke ligger og bruger 2-3 timer på at falde i søvn, så sover Elin Marie selvfølgelig dårligt... nøj hvor er jeg træt i dag. Hun gik først til ro kl 21.30 - så vågnede hun ellers kl 1, kl 3.30, 5.30, 6.30 og 7.30.... det virker som om hun har mareridt, for det kan umuligt være sult... men ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op...hun har gjort det to nætter i streg nu... Sådan en periode er vi også inde i, hvor Silke Elia vågner ofte - uden at være sulten. Jeg giver 19-ugers tigeren skylden ;) Men det trækker tænder ud, og jeg har endda Jesper til at tage hver anden gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Så skal Anabella vaccineres i dag! Håber hun tager det pænt og ikke bliver påvirket meget!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Sådan en periode er vi også inde i, hvor Silke Elia vågner ofte - uden at være sulten. Jeg giver 19-ugers tigeren skylden ;) Men det trækker tænder ud, og jeg har endda Jesper til at tage hver anden gang. Okay, det er faktisk rart at høre at andre oplever det... jeg troede bare at vi var ovre 19 ugers tigeren... men som jeg før har skrevet, så tror jeg måske at hun er kommet lidt sent i gang med 19 ugers tigeren... men man kan bare hurtigt vænne sig til de gode nætter... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Okay, det er faktisk rart at høre at andre oplever det... jeg troede bare at vi var ovre 19 ugers tigeren... men som jeg før har skrevet, så tror jeg måske at hun er kommet lidt sent i gang med 19 ugers tigeren... men man kan bare hurtigt vænne sig til de gode nætter... Tjah... ved selvfølgelig ikke om det er det, for ellers virker vi ikke til at have haft besøg af en tiger denne gang. Men kan også se at "sove dårligt" er et tegn ved 26-ugers tigeren, som jo starter ved 22,5 uge - og det må Elin vel ca være fra termin? Eller måske er det bare månen - eller almindelig spædbarnsmystik ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2013 Tjah... ved selvfølgelig ikke om det er det, for ellers virker vi ikke til at have haft besøg af en tiger denne gang. Men kan også se at "sove dårligt" er et tegn ved 26-ugers tigeren, som jo starter ved 22,5 uge - og det må Elin vel ca være fra termin? Eller måske er det bare månen - eller almindelig spædbarnsmystik ;) Ja det er ikke altid til at vide med de kære børn... jeg kan godt lide udtrykket spædbarnsmystik...måske det bare er det... he he Del dette indlæg Link to post Share on other sites