TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

I dag er en af de dage man gerne vil glemme. Silke Elia har stort set været (over)træt hele dagen, fordi hun gang på gang er blevet vækket af sine lure; af Jesper i morges, så af min mobil, så af håndværkere, så en enkelt lur uden at blive vækket, så af at hun var blevet sulten før tid og til sidst af Jesper da han kom hjem. Jamen come on. Det betyder at jeg pt sidder med hende på armen selvom vi forgæves har forsøgt at putte hende siden kl 18 (fordi hun var stangtræt og kun havde sovet 20 min siden kl15). Hun vil bare ikke overgive sig og skriger hysterisk hvis Jesper forsøger, mens jeg bare kan sidde med hende lige så stille. Men sov nu lille skat. Siden kl 5.30

Har hun sovet 30min+30min+1t30min+45min+20min. Det er laaaaangt fra nok :(

Del dette indlæg

I dag er en af de dage man gerne vil glemme. Silke Elia har stort set været (over)træt hele dagen, fordi hun gang på gang er blevet vækket af sine lure; af Jesper i morges, så af min mobil, så af håndværkere, så en enkelt lur uden at blive vækket, så af at hun var blevet sulten før tid og til sidst af Jesper da han kom hjem. Jamen come on. Det betyder at jeg pt sidder med hende på armen selvom vi forgæves har forsøgt at putte hende siden kl 18 (fordi hun var stangtræt og kun havde sovet 20 min siden kl15). Hun vil bare ikke overgive sig og skriger hysterisk hvis Jesper forsøger, mens jeg bare kan sidde med hende lige så stille. Men sov nu lille skat. Siden kl 5.30

:kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor er det bare synd, det kender jeg ALT for godt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter en ordentlig skrigetur er vi nu igang med andet forsøg på at få C til at sove. Hun vil ikke rigtig overgive sig. Heldigvis har far trygheds/sutte tjansen... Jeg høre dog stadig lidt grynt fra soveværelset.

Håber det snart

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak... :loveshower Den var lige væk 15 min.... hmmm... flaskeforsøget gik ikke godt... tror ikke på at hun kommer til at ville tage den... men så må vi bare undvære og lære hende at drikke af en kop hurtigst muligt...

Det er sjovt som de 2 piger følges ad.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blev ringet op af min mor, da jeg sad til teori. Caroline skreg som en sindsyg, glemte at trække vejret og ville intet. Ringede straks efter min bror som kunne hente mig og køre mig hjem, føltes som 100 år og mit hjerte blødte eftersom mit barn skreg derhjemme og ingen kunne gøre noget. Kom endelig hjem, hun var ok, ondt i maven og overtræt. Nu ligger hun i sin seng og sover næsten, og det er lige gået op for mig, hvor meget det her lille menneske har mit hjerte udenpå.... Jeg er så utrolig sårbar igennem mit barn, og tanken om at der en dag skulle ske hende noget er ubærligt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med en hjemme dag har tigeren været noget mere medgørlig. Mie har trods alt sovet 2,5 timer omkring middag og 45 min sidst på eftermiddagen. Men indsovningen har været streng hun kunne sove et minut eller 2, for så at slå øjnene op som om hun skulle tjekke at jeg var der, og så har hun mareridt hele tiden! Mindre gråd er altid en bonus, men det er på bekostning af min ryg. Hun spiser stadig meget lidt, lige omkring 100 ml af gangen (+/- 20 ml), og hun har siden igår alligevel kun spist 6 gange. Men jeg satser på at hun selv regulerer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blev ringet op af min mor, da jeg sad til teori. Caroline skreg som en sindsyg, glemte at trække vejret og ville intet. Ringede straks efter min bror som kunne hente mig og køre mig hjem, føltes som 100 år og mit hjerte blødte eftersom mit barn skreg derhjemme og ingen kunne gøre noget. Kom endelig hjem, hun var ok, ondt i maven og overtræt. Nu ligger hun i sin seng og sover næsten, og det er lige gået op for mig, hvor meget det her lille menneske har mit hjerte udenpå.... Jeg er så utrolig sårbar igennem mit barn, og tanken om at der en dag skulle ske hende noget er ubærligt...

Åh hvor kender jeg den sårbarhed, den er både smuk og skræmmende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal ikke have flere børn... Men nøj hvor bliver jeg vemodig ved den tanke :(

Vi har 3, og lige nu ville jeg ønske mig at vil skulle have et par stykker mere..

Jeg elsker alle 3 så højt, nyder deres forskellighed og den udvikling de gennemgår som enkelt individ. Jeg nyder at jeg kan guide dem igennem livet med den viden og al den kærlighed jeg har..

Andre der kender det?

Og det er slet ikke fordi jeg ikke nyder dem jeg har, for det gør jeg i fulde drag... Og lidt til :loveshower

:biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh hvor kender jeg den sårbarhed, den er både smuk og skræmmende.

Ja, det er smukt men også skræmmende... I guder, hvor blev jeg bange.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et barn der ikke vil sove... På anden time nu. Jeg faldt først i søvn ved 24 tiden, mit ben sover og nu kan jeg ligeså godt sidde og holde Caroline i hånden.... Zzzzz

Del dette indlæg

Annonce ♥

C har fået en ide om at gnaske på sin hånd her om natten... Det larmer helt afsindig. Mor har prøvet at trumfe sutten ind i stedet for, men den var ikke spændende. Har ikke kunne finde ud af om det er fordi hun er sulten, da hun gør det på sine normale spisetidspunkter, så jeg er endt med at tage hende op for at amme for at få ro.

Det virkede 23.30, nu må jeg se om det også virker nu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie har lige kværnet 200 ml :yay men at tro tigeren er væk er vist naivt. Imorgen står den på vaccination af tiger-baby :( og nu kl 4 ligger jeg allerede og har ondt i maven over det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie har lige kværnet 200 ml :yay men at tro tigeren er væk er vist naivt. Imorgen står den på vaccination af tiger-baby :( og nu kl 4 ligger jeg allerede og har ondt i maven over det...

Usj, den er grum, men det går over :kram2 Det skal nok gå :kram2 (Og måske er du ultraheldig at hun bliver træt efter vaccinationen og sover sig gennem tigeren :P)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uf...

Valdemar har vist haft ondt i maven i nat. Stakkels pus :( Og stakkels mor, der er vågnet ca. hver halve time af hans klynk. Og nu sidder og føler sig totalt syg... Og ikke kan overskue noget som helst og da SLET ikke dåb på søndag, som hun ellers havde glædet sig til... Og som bonus har jeg brækket en negl, så min fine manicure som jeg fik lavet i tirsdags er ved at gå i stykker <_< Og som bonus-bonus har vi måttet putte Mar i en papirble her til morgen fordi vi ikke har kunnet følge med i vasken :boo Han virker ligeglad, men jeg synes det er træls...

Øv med øv med øv på :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Et barn der ikke vil sove... På anden time nu. Jeg faldt først i søvn ved 24 tiden, mit ben sover og nu kan jeg ligeså godt sidde og holde Caroline i hånden.... Zzzzz

Håber du fik sovet :kiss

C har fået en ide om at gnaske på sin hånd her om natten... Det larmer helt afsindig. Mor har prøvet at trumfe sutten ind i stedet for, men den var ikke spændende. Har ikke kunne finde ud af om det er fordi hun er sulten, da hun gør det på sine normale spisetidspunkter, så jeg er endt med at tage hende op for at amme for at få ro.

Det virkede 23.30, nu må jeg se om det også virker nu.

Virkede det? Utroligt så mange vågne babyer der har været i nat

Det skal nok gå :kiss

Uf...

Valdemar har vist haft ondt i maven i nat. Stakkels pus :( Og stakkels mor, der er vågnet ca. hver halve time af hans klynk. Og nu sidder og føler sig totalt syg... Og ikke kan overskue noget som helst og da SLET ikke dåb på søndag, som hun ellers havde glædet sig til... Og som bonus har jeg brækket en negl, så min fine manicure som jeg fik lavet i tirsdags er ved at gå i stykker <_< Og som bonus-bonus har vi måttet putte Mar i en papirble her til morgen fordi vi ikke har kunnet følge med i vasken :boo Han virker ligeglad, men jeg synes det er træls...

Øv med øv med øv på :(

Det skal nok gå - men kender alt til minus overskud. Er sikker på at dåben nok skal blive helt fantastisk og at Mar er helt ok med en papirble engang imellem :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, jeg har SÅ travlt i dag, også vælger Camille at stå op kl 7.. Og jeg kom først i seng kl 2.. Jeg fungerer SÅ dårligt med lidt søvn... ØV.

Burde tage mig sammen og komme i gang!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er syg med syg på, og håber virkelig ikke jeg får smittet Karla! :( Masser af håndsprit og ingen møsser i ansigt og på hånd :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Virkede det?

Ja heldigvis, men at hun så allerede ville spise igen 2 timer senere, var knap så fedt.

Nu er far heldigvis hjemme indil middag, hvorefter jeg er selv med hende til en gang i aften - uf jeg hader planlagt overarbejde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er sjovt som de 2 piger følges ad.

Ja det er de godt nok meget enige om... men hvorfor kan de ikke blive enige om at "springe over" det trælse tigerspring? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes at jeg fornemmer en optrapning af 19 ugers tigeren.... men ifølge termin er Elin Marie selvfølgelig også snart 16 uger... men puha... det er altså hårdt kun at få 4 x 20 min søvn i løbet af en aften og nat... godt at Torben har tidligt fri i dag og at det snart er week... men jeg frygter godt nok for den næste uges tid... (min søde mor har sagt at jeg til enhver tid bare kan komme hjem igen... nogen gange er jeg ved at tude over hvor meget hun gør for mig - os...det kan godt være at jeg synes at vi har skulle kæmpe os igennem de første 3 måneder med lille Elin, men jeg har det omvendt sådan, hellere at det er os, som har et godt netværk, end nogen som ikke har - og så kommer til at gøre skade på deres barn i frustration.

Og jeg bliver ved med at sige til mig selv - Gud udsætter os ikke for mere end vi kan klare - at han så nogen gange virkelig strækker den er så en anden ting. Men sidste fredag, hvor jeg for alvor havde det skidt - efter en uge i helvede, sagde jeg til ham, at nu var det nok! Jeg kunne ikke mere og at nu måtte han gribe ind... hele ugen havde jeg bedt til Gud om at få en go nat - men man skal åbenbart tale med store ord nogen gange for at Han kommer op af stolen - for det blev den bedste nat i lang tid....

Så til jer, som måske tænker "hvad er det nu for noget kristen snak" - hvis I er ved at være langt ude, pga tiger-baby eller andet, der fratager søvn om natten... så prøv lige at tal med store ord med Ham deroppe - det kan jo ikke skade.... det er i hvert fald en hjælp for mig... og så en tude-tur ind imellem kan være befriende...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes at jeg fornemmer en optrapning af 19 ugers tigeren.... men ifølge termin er Elin Marie selvfølgelig også snart 16 uger... men puha... det er altså hårdt kun at få 4 x 20 min søvn i løbet af en aften og nat... godt at Torben har tidligt fri i dag og at det snart er week... men jeg frygter godt nok for den næste uges tid... (min søde mor har sagt at jeg til enhver tid bare kan komme hjem igen... nogen gange er jeg ved at tude over hvor meget hun gør for mig - os...det kan godt være at jeg synes at vi har skulle kæmpe os igennem de første 3 måneder med lille Elin, men jeg har det omvendt sådan, hellere at det er os, som har et godt netværk, end nogen som ikke har - og så kommer til at gøre skade på deres barn i frustration.

Og jeg bliver ved med at sige til mig selv - Gud udsætter os ikke for mere end vi kan klare - at han så nogen gange virkelig strækker den er så en anden ting. Men sidste fredag, hvor jeg for alvor havde det skidt - efter en uge i helvede, sagde jeg til ham, at nu var det nok! Jeg kunne ikke mere og at nu måtte han gribe ind... hele ugen havde jeg bedt til Gud om at få en go nat - men man skal åbenbart tale med store ord nogen gange for at Han kommer op af stolen - for det blev den bedste nat i lang tid....

Så til jer, som måske tænker "hvad er det nu for noget kristen snak" - hvis I er ved at være langt ude, pga tiger-baby eller andet, der fratager søvn om natten... så prøv lige at tal med store ord med Ham deroppe - det kan jo ikke skade.... det er i hvert fald en hjælp for mig... og så en tude-tur ind imellem kan være befriende...

Okay, ved ikke lige hvorfor jeg havde brug at skrive det... men man gør nogle underlige ting nogen gange under søvnmangel... :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik sovet 5 timer, så det var OK. Nu tager hun sig en lang morgenlur, og er forhåbentligt frisk og glad når hun vågner :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, ved ikke lige hvorfor jeg havde brug at skrive det... men man gør nogle underlige ting nogen gange under søvnmangel... :lol

Jeg forstår dig, søde Tina. Og det giver så god mening. Nogle gange har jeg også følt at Han har vendt det døve øre til. Men som du selv skriver, så udsætter Han os ikke for mere end vi er i stand til at klare.

Jeg håber I må få en dejlig weekend og Elin med optrappende tiger vil være gavmild mod jer.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER