TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Ja, det har du ret i - og mon ikke at modermælken er "nemmere" at drikke? Camille vil rigtig gerne have te - hun vil bare ikke "spise".. Så det kan jo faktisk godt være at det også er for at lindre noget kløe.. <_<

Muligvis :unsure Der er jo noget med at MM ændrer sig efter barnet, så måske er det blevet tyndere til ham? Aner det ikke... Men jeg synes det lyder sandsynligt at de gerne vil drikke, men ikke spise, når de nu er sådan lidt småsyge. God bedring til os :P :kram2

Hvor hyggeligt og sødt af dem :loveshower

Ja mega :loveshower

Skal til 8 ugers undersøgelse på tirsdag - glæder mig absolut ikke :( . Heldigvis har jeg fået min mand til at tage med.Jeg har aldrig haft problemer med GU, men når nu jeg har fået fødslen på afstand, kan jeg mærke at hele igangsættelse forløbet jeg var igennem, har taget hårde psykisk på mig end jeg troede. :boo Jeg får det virkelig skidt ved tanken om, at der er en der skal pille, endnu mere deroppe og herhjemme har sexlivet også været en smule dødt, men heldigvis er min mand meget tålmodig.I forgårs fik jeg et tude anfald ved tanken om det hele, men heldigvis lyttede min mand blot og var meget forstående, jeg blev simpelthen nødt til at få alle mine følelser ud, således at han også forstod hvorfor det var vigtig for mig at han tager med til undersøgelsen.Alt dette har også betydet at jeg helt sikkert hopper på p-pille vognen igen når jeg er færdig med at amme og indtil da kondom. Jeg får det fysisk skidt ved tanken om at skulle have en spiral siddende. Og så har vi snakket om at når jeg så om 3-4 år får barn nr.2, så at lade mig sterilisere når de alligevel har mig åben i forbindelse med kejsersnit. Ved det er et seriøst valg, men vi har jo også nogle år til at tænke over det. Men jeg skal i hvert fald ikke have p-piller længere end til start 30erne, da jeg selv har set konsekvenserne af for lang tids p-pille brug.

Uh, det lyder godt nok ikke rart :kram2 Jeg synes ikke at 8-ugers er så slem og meget af det, synes jeg faktisk er snak, og det kan måske ligefrem være lettende for dig? :) Og herhjemme var sexlivet ikke bare "lidt dødt" ved 8 ugers, det var STENDØDT :P Og vi er først lige så stille begyndt at få gang i det igen her ca. 3 måneder efter. Det tror jeg altså er helt normalt :kram2 Og hvad er konsekvenserne af for lang tids p-pille forbrug? :unsure

Håber Camille og Valdemar får det bedre, Mie har maveproblemer, hun prutter og er tydeligvis generet. Hun kan bare ikke rigtig bøvse og sammenlagt med at jeg fik noget stærkt mad den anden dag så er det en lille stakkels pige!

Årh den stakkels lille Mie-mavse :baby3 Håber hun snart får det godt i maven igen :kram2

Del dette indlæg

Uh, det lyder godt nok ikke rart :kram2 Jeg synes ikke at 8-ugers er så slem og meget af det, synes jeg faktisk er snak, og det kan måske ligefrem være lettende for dig? :) Og herhjemme var sexlivet ikke bare "lidt dødt" ved 8 ugers, det var STENDØDT :P Og vi er først lige så stille begyndt at få gang i det igen her ca. 3 måneder efter. Det tror jeg altså er helt normalt :kram2 Og hvad er konsekvenserne af for lang tids p-pille forbrug?

Jeg håber også at det vil være lettende, jeg er bare så nervøs for at det vil være lige så ubehageligt som de 7-8 mennesker der nåede at have fingrene oppe i mig, under igangsættelsen.

Mht p-piller skyldes min forsigtighed min svigermor. Hun havde aldrig fået at vide at hun burde stoppe med p-piller, af hendes læge. Som 45-årig fik hun så en blodprop i hjernen, som tilskrives hendes p-pille brug. Lægerne på sygehuset sagde at hun burde være stoppet med dem senest midt i 30erne.

I dag har hun heldigvis ingen mén, men skal tage bunkevis af piller hver dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Føler mig SÅ sippet, men får simpelthen myrekryb når folk siger deres barn "får pat". Synes det er så.... Nedladende....

måske fordi jeg er vokset op på landet, hvor køer havde patter og kvinder havde bryster <_<

FULDSTÆNDIG engi!!! Min baby bliver AMMET(!), og får ikke pat :huh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spammer da lige denne tråd ;)

Er det almindeligt at ens menses er uregelmæssig efter man har født..?

Skulle have haft det i sidste uge, men det ville jo kun være 2. gang efter jeg har født... Inden jeg fødte havde jeg en cyklus på altid 27 dage... det gør mig bestemt intet, men går jo og venter på at skull ehave lagt den pokkers spiral, og vil bare have det overstået <_<

:kram Håber ikke, at det er noget, men godt at I får det tjekket :) Har selv lige haft ringet til lægen for 20 minutter siden, men Valdemar har kun hostet et par dage og spiser fint, så vi fik at vide, at vi lige skulle se tiden an. Håber det går over for begge vores to små mus :kram2

Bare lige en tanke. Kan det have noget at gøre med, at de små poder nu kommer ALT i munden, og derfor "spiser" mange flere bakterier, og derfor bliver slimhinderne mere sarte, eller noget i den dur :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op det er den omvendte verden hertil morgen...

Clara synes at hun skulle vågne kl 05,30 i morges... Hun fik en tør numse og mad... Vi fik leget lidt. Så begyndte hun at blive pylret og lagde hende i barnevognen og faldt i søvn med det samme. Hun har taget 3 timer!!! :wub :o Så hun har virkelig haft brug for at sove... :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

FÅR PIP af folk der er hellige.. Folk med "lette børn" der siger "jeg kan ikke forstå hvorfor folk synes det er så svært... og jeg har endda to"

JA - men de sover igennem, sover samtidig, skriger aldrig og er altid glade. Så kan jeg da virkelig godt forstå DU synes det er let, men hvad med måske at tænke at det ikke er alle børn der er sådan? Årg!

Synes bestemt også Camille er let, bliver bliver så harm på vegne af forældre der kæmper med skrigeture, søvnproblemer osv..

Kan simpelthen ikke have at folk mener at fordi DE synes det er let at have en baby, så kan de ikke forstå andre synes det er hårdt. GAH! Så sig dog "jeg er glad for mine dejlige lette børn" fremfor "Min børn er lette, og de er to, så det er dobbelt så besværligt, så andre burde ikke brokke sig"

GAH sådan hænger det jo ikke sammen!!!!!

TAK for at lukke damp ud!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor er aaaalt tøj jeg virkelig virkelig forelsker mig i til drenge <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må nok hellere se at finde en lækker køredragt til lillemusen. De siger at det kommer til at kunne føles som -10 grader i aften :blink Det tyder på, at vinteren er på vej nu.. -_-

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må nok hellere se at finde en lækker køredragt til lillemusen. De siger at det kommer til at kunne føles som -10 grader i aften :blink Det tyder på, at vinteren er på vej nu.. -_-

Kan se der også kun er 11 grader i barnevognen lige nu :o

Må de gerne ligge ude når det er "så koldt"????

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan se der også kun er 11 grader i barnevognen lige nu :o

Må de gerne ligge ude når det er "så koldt"????

De må ligge ned til -10 grader, bare de er pakket ordentligt ind :) Så der er heldigvis lidt tid endnu til de skal ind og sove formiddagslur:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De må ligge ned til -10 grader, bare de er pakket ordentligt ind :) Så der er heldigvis lidt tid endnu til de skal ind og sove formiddagslur:)

Ja okay.. :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, er glad for vi skal til læge.. Er lidt bekymret må jeg indrømme :boo

Camille har i de sidste 14 timer spist 50 ml mme.. Det er altså bare IKKE nok :( Godt nok har hun kun været vågen i samlet set 1½ time.. Men alligevel..

Hun er begyndt at sove ENORMT meget, og det må altså væe fordi hun ikke får nok energi :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, er glad for vi skal til læge.. Er lidt bekymret må jeg indrømme :boo

Camille har i de sidste 14 timer spist 50 ml mme.. Det er altså bare IKKE nok :( Godt nok har hun kun været vågen i samlet set 1½ time.. Men alligevel..

Hun er begyndt at sove ENORMT meget, og det må altså væe fordi hun ikke får nok energi :(

:kram

Kan godt forstå du er bekymret, men lægebesøget er ikke langt væk nu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, hun har snart sovet 3 timer.. :( For bare en uge siden, var en lang lur for hende på 1 time.. Puha, jeg kan altså ikke rigtig lide det :(

Og øv, hvor er jeg træt af at andre folk siger jeg er pylret og bare skal være glad for hun sover meget <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia er begyndt at tage mindre på om ugen end hun plejer. Kan ikke rigtig finde ud af, om jeg bør være bekymret eller hun bare har indstillet "grovspiseriet" efter hun er nået op på den gennemsnitlige vægtkurve?

Hun vejer nu 4740g og er 9,5 uge - startvægt 2620g. Hun er gået fra at tage 37g på om dagen, til 30g og nu på de sidste to uger er det kun 22g.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia er begyndt at tage mindre på om ugen end hun plejer. Kan ikke rigtig finde ud af, om jeg bør være bekymret eller hun bare har indstillet "grovspiseriet" efter hun er nået op på den gennemsnitlige vægtkurve?

Hun vejer nu 4740g og er 9,5 uge - startvægt 2620g. Hun er gået fra at tage 37g på om dagen, til 30g og nu på de sidste to uger er det kun 22g.

Det er helt normalt at kurven flader lidt ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor er aaaalt tøj jeg virkelig virkelig forelsker mig i til drenge <_<

Fordi så kan du købe det i gave til mig :whistling (Eller bare sende link? :))

Håber alt er ok med Camille :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jeg kan ikke få nok af at se Valdemar strække sig :kuller De små arme, og den lille læbe, der bliver skudt ud, mens hele kroppen bliver strukket og han kommer med et veltilpas "UMF". :loveshower Han er bare så cute, når han gør det :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jeg kan ikke få nok af at se Valdemar strække sig :kuller De små arme, og den lille læbe, der bliver skudt ud, mens hele kroppen bliver strukket og han kommer med et veltilpas "UMF". :loveshower Han er bare så cute, når han gør det :wub

:D Sophia gør det samme med læben når hun strækker sig :loveshower Det er bare SÅÅÅÅÅÅÅ sødt :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

har været i babybio med Maja, der opførte sig pragteksemplarisk :wub :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

har været i babybio med Maja, der opførte sig pragteksemplarisk :wub :glad

Wuhuuuu :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silas spiser så dårligt de her dage.. han er svært at få til at spise, og når han endelig spiser så går det laaaaangsomt, og han spiser ikke det han plejer... udover det så har de sidste 2 aftener bestået at hysteriske anfald og i nat har han lavet lort 2 gange og vågnet af det.... han plejer at lægge en lort i døgnet det er alt....

tror i han er syg?? eller kan det være den der tiger??? han virker til at have energi nok, og sover ikke mere end han plejer.... help.gif eller kan han bare være utålmodig og ikke rigtig gide arbejde så hårdt for maden?? skal det større suttehoveder på plaskerne??

Noget der kan hjælpe??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er som altid glad efter mum-møde! Og Mie har nu sovet 2 timer :loveshower - fik godt nok mad, men faldt i søvn ved brystet så det tæller næsten ikke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige været et godt eksempel på Troldemors kloge ord "Det kan altid betale sig at prøve at sove". Lagde Valdemar kl. 15 og tænkte "Det går han ALDRIG med til. Men nu prøver vi lige..." og så lagde jeg mig selv i sengen ved siden af. Har på et eller andet tidspunkt i søvne givet en sut, men ellers vågnede jeg først igen her for ca. et kvarter siden, og da jeg kiggede ned i sengen kunne jeg se, at Valdemar også lige var ved at vågne.

Så 2½ times eftermiddags-fælles-nap. Yay, we like! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hahaha, og nu har jeg lagt ham på gulvet på maven... Og han har lige pruttet så højt at jeg næsten kunne mærke det i mine fødder :lol

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER