TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Suk, Lise er syg - snottet og har lidt feber. Igår nat vågnede hun ca. en gang i timen og græd og den kommende nat ser ud til at blive en gentagelse. Det er så frygteligt når man bare ikke kan gøre noget for dem. Hun græder og græder... jeg har prøvet at få noget af snottet væk med saltvandsdråber og snotsuger, men hun gik fuldstændig i spagat og kæmpede for at komme fri imens hun skreg højere og højere :boo

Jeg mistænker også om hun måske har ondt i ørene, da jeg så hende tage sig til dem her til aften.

Er træt og føler mig bare så fortabt... ville ønske jeg kunne hjælpe hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk, Lise er syg - snottet og har lidt feber. Igår nat vågnede hun ca. en gang i timen og græd og den kommende nat ser ud til at blive en gentagelse. Det er så frygteligt når man bare ikke kan gøre noget for dem. Hun græder og græder... jeg har prøvet at få noget af snottet væk med saltvandsdråber og snotsuger, men hun gik fuldstændig i spagat og kæmpede for at komme fri imens hun skreg højere og højere :boo

Jeg mistænker også om hun måske har ondt i ørene, da jeg så hende tage sig til dem her til aften.

:kram :kram :kram

Jeg er godt nok heller ikke glad for at bruge hverken saltvandsdråber eller næsesuger - føler lidt det er et overgreb på hende - men jeg VED godt det er for hendes bedste og jeg forsøger virkelig at minde mig selv om det når hun skriger så hun bliver lilla i hovedet og tårerne triller ned af kinden!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er vi dælme klar til at skulle ud at svømme på tirsdag. Har købt badebleer, badebukser til Marius og tjekket om jeg kunne passe mit badetøj. Glæder mig til at høre hvad han siger til det :)

Samme her. Hvor skal i svømme henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Samme her. Hvor skal i svømme henne?

Viborg denne gang. Men det bliver nok Skive på et tidspunkt når den sidste fra MG kommer med. Hun har en masse billetter derud til ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe det har vi prøvet et par gange herhjemme. Puha hvor bliver de forskrækkede. Men helt ærligt må jeg indrømme det ser lidt sjovt ud. Det der ansigtsudtryk hvor man kan se de bliver total forstenede hvorefter underlæben bliver krænget ud og så kommer hylet....

Det har vi også lige oplevet i dag.. det var da farfar stak hovedet hen til lillemanden... :P :lolhit Han kan altså også godt virke skræmmende..

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Jeg er godt nok heller ikke glad for at bruge hverken saltvandsdråber eller næsesuger - føler lidt det er et overgreb på hende - men jeg VED godt det er for hendes bedste og jeg forsøger virkelig at minde mig selv om det når hun skriger så hun bliver lilla i hovedet og tårerne triller ned af kinden!!!

Tak for kram :kiss

Og jeg er godt nok meget i tvivl om det er det værd at give saltvandsdråber og bruge næsesuger... for jeg føler ikke at det gjorde den store forskel - hun lød nøjagtig lige så snottet kort tid efter, da jeg ammede hende, og havde svært ved at trække vejret. Ved ikke om jeg gør noget forkert, men jeg kæmpede i lang tid og fik dryppet flere dråber i hvert næsebor imens hun lå på ryggen på puslebordet. Prøvede bagefter at suge, men det var svært da hun skubbede mig væk med armene og benene og kastede hovedet fra side til side.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og jeg er godt nok meget i tvivl om det er det værd at give saltvandsdråber og bruge næsesuger... for jeg føler ikke at det gjorde den store forskel - hun lød nøjagtig lige så snottet kort tid efter, da jeg ammede hende, og havde svært ved at trække vejret. Ved ikke om jeg gør noget forkert, men jeg kæmpede i lang tid og fik dryppet flere dråber i hvert næsebor imens hun lå på ryggen på puslebordet. Prøvede bagefter at suge, men det var svært da hun skubbede mig væk med armene og benene og kastede hovedet fra side til side.

Jeg har brugt Otribaby saltvandsnæsespray til Johan med god effekt. De gange den er blevet brugt, har den været effektiv til, at få snotten ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er vi dælme klar til at skulle ud at svømme på tirsdag. Har købt badebleer, badebukser til Marius og tjekket om jeg kunne passe mit badetøj. Glæder mig til at høre hvad han siger til det :)

Ihhh god tur. Glæder mig til at høre om det :) Har selv lige anskaffet et oppusteligt pusleunderlag og fået nogle badebleer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du mistænker ørene, så tag til vagtlægen og få dem tjekket.. Det ville jeg gøre og det kan også give hende lidt ro ved at komme på penicillin, hvis det er det..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gør det omvendt for ikke at suge dråberne ud, for det gør vist snottet flydende og så tører jeg det jo bare væk når det render ud. Men hvis det ikke har nogen effekt så ville jeg også bare lade det være, her hjælper det heldigvis!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan sidder min ballade fis så lige nu, hun har ikke sovet siden kl 14.30

post-2929-018018900 1350763073_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk i stedet for at vågne hver time (som igår nat) har Lise indtil nu vågnet hver halve time siden hun blev puttet kl. 18.30. Det har været en laaaaang aften og det bliver en lang nat.

Oveni det, så har hun kun sovet en enkelt lur i formiddags på 45 min siden hun stod op kl 6 imorges - ikke andet hele dagen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var jeg for hurtig.... nu er hun vågnet igen - efter kun 10 min!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Krammer - det må ikke være sjovt for hverken jer eller hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh dejligt at være hjemme i egen seng. Silke Elia var i bad og faldt hurtigt i søvn bagefter kl19. Vågnede igen 19.45, fik mad og faldt med lidt hjælp i søvn igen ret hurtigt. Og hun sover stadig. Er spændt på hvor længe - mit ene bryst trænger allerede til at blive tømt.

Godnat derude :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv. Kram til dig. Og god bedring med hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for kram piger :kram

Vi tog en tur forbi vagtlægen igår aftes bare for en sikkerheds skyld. Han kunne ikke se andet end lidt væske i ørene og det er jo meget normalt når man er forkølet, selvom det jo kan være generende nok. Hun virkede heldigvis til at være helt "normalt" forkølet og med en smule feber. Så vi skal bare holde ud til hun får det bedre igen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mies formiddagslur tager aldrig mere end 30 minutter, man kan nærmest stille uret efter hende - lige nu ligger hun og pludrer :rolleyes - til gengæld kn hendes eftermiddagslur tage op til 5 timer <_< - kunne det ikke fordeles lidt mere jævnt???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille blev passet for første gang i går.. Vi tog afsted kl 18, og kom hjem kl 2!!

HUn havde ikke grædt, hun havde lige været lidt en pjevs da hun skulle sove.. Og da hun omkring kl 00, var vågnet var min mor rendt ind og kigget til hende... Normalt sover Camille bare videre jo, men da hun så det ikke var hendes mor eller far var hun vågnet heeelt op og ville lege :rolleyes Så hun kom først i seng kl 1..

Alt var gået perfekt, og hun sov til kl 1030, hvilket jo var herligt for os :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille blev passet for første gang i går.. Vi tog afsted kl 18, og kom hjem kl 2!!

HUn havde ikke grædt, hun havde lige været lidt en pjevs da hun skulle sove.. Og da hun omkring kl 00, var vågnet var min mor rendt ind og kigget til hende... Normalt sover Camille bare videre jo, men da hun så det ikke var hendes mor eller far var hun vågnet heeelt op og ville lege :rolleyes Så hun kom først i seng kl 1..

Alt var gået perfekt, og hun sov til kl 1030, hvilket jo var herligt for os :whistling

Skønt at det gik godt :loveshower håber selv at få tilsvarende succes med det, når vi og Lise en dag føler os klar til det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

8 timer og 3 kvarter. Tak Marius :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en ulykkelig lille pige :boo

Hun har sovet dårligt siden klokken 4 i nat og siden kl.8 har vi fået hende til at sove max 2 timer (en time i barnevognen og en time på armen).

Hun opfører sig som om, at maven driller, vi kan f.eks. Få hende til at slappe af ved at tage hendes ben op mod maven... Men hun både tiser og prutter, vi har også prøvet lidt kamillete, men hun er stadig bare trist og klynker... Vi kan dog lokke enkelte smil ud af hende på puslebordet.

Tror det er en tidlig 8 ugers tiger - kan læse, at den kommer imellem 7-9 uger.

Vi kan i hvert fald genkende en del af tegnene på listen, men har snakket om, om det hele topper i dag, da hun har været lidt urolig og utilpas de sidste par dage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har overtræt baby, der nægter at sove <_< Han har kun sovet 2½ times formiddagslur + ½ times eftermiddagslur ca. kl. 17... Pt. ligger han i sin seng og brokker sig (ikke gråd, men et surt "Æææææææææææææh"), mens vi giver ham sutten.

What to do? Tage ham op, så han bliver midlertidigt tilfreds, men formodentlig endnu mere overtræt eller lade ham ligge og være sur - og i så fald alene så han kan få ro, men måske føle sig "forladt", eller sammen med en af os, så han ikke føler sig alene, men får mindre ro? :unsure

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER