TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg har lige lagt Carl Emil på sit legetæppe men tror måske det er for meget for ham. Han kigger slet ikke på tingene - kigger faktisk væk ligesom når jeg har øjenkontakt med ham normalt og han så pludselig kigger væk når det bliver for meget.

Skal jeg mon vente med at ligge ham på tæppet?

Del dette indlæg

Jeg har lige lagt Carl Emil på sit legetæppe men tror måske det er for meget for ham. Han kigger slet ikke på tingene - kigger faktisk væk ligesom når jeg har øjenkontakt med ham normalt og han så pludselig kigger væk når det bliver for meget.

Jeg ville helt klart tage det som et tegn på, at han ikke er klar og vente lidt før jeg prøvede igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er sygdommen blevet udskiftet med tigerspring og/eller seperationsangst for fuld udblæsning! :(

Hun ville bare IKKE sove i går - den blev 21:30, før hun gik omkuld. Hun sov mega uroligt (var seriøst inde ved hende 4 gange på 45min <_<), indtil hun kom ind til mig kl. 02 - så sov hun fint. Jeg må IKKE gå fra hende overhovedet i dag; hun bliver helt ulykkelig og det er til at få pip af. Hun vil ikke i barnevognen (som hun ellers altid har elsket); hun græder hjerteskærende, når jeg lægger hende i den. Og så vil hun bare overhovedet ikke have flaske!

Da det gik op for mig, at det er det der er galt. At hun er mega bange og utryg, så fik jeg fornyet omsorg og overskud og efter 10min 'arbejde', hvor jeg holdt hende tæt og snakkede med hende om det og sagde jeg ikke gik fra hende, så kunne jeg lægge hende ned i sin seng og så sov hun bare.

Håber godt nok ikke det er et flere ugers-show vi har startet...

:kram :kram

Jeg ville vente med at ligge ham på tæppet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er sygdommen blevet udskiftet med tigerspring og/eller seperationsangst for fuld udblæsning! :(

Hun ville bare IKKE sove i går - den blev 21:30, før hun gik omkuld. Hun sov mega uroligt (var seriøst inde ved hende 4 gange på 45min <_<), indtil hun kom ind til mig kl. 02 - så sov hun fint. Jeg må IKKE gå fra hende overhovedet i dag; hun bliver helt ulykkelig og det er til at få pip af. Hun vil ikke i barnevognen (som hun ellers altid har elsket); hun græder hjerteskærende, når jeg lægger hende i den. Og så vil hun bare overhovedet ikke have flaske!

Da det gik op for mig, at det er det der er galt. At hun er mega bange og utryg, så fik jeg fornyet omsorg og overskud og efter 10min 'arbejde', hvor jeg holdt hende tæt og snakkede med hende om det og sagde jeg ikke gik fra hende, så kunne jeg lægge hende ned i sin seng og så sov hun bare.

Håber godt nok ikke det er et flere ugers-show vi har startet...

Puha, søde Susanne - det er godt nok nogle hårde dage du har gang i :( Kram2

Du gør hvad du kan og er en dejlig og fantastisk mor til Anna :kiss Melissa er ikke så gammel, men vi har i denne uge heller ikke fået alverden af søvn- og har også praktiseret, at hun helst vil sove på en arm. Jeg er ved at være slidt og frustreret - men skal slet ikke brokke mig, når jeg ser dine kampe. Overskuddet er ved at være væk - selvom et charmesmil da kan blød selv den trætteste mor op ;) :biglove

Håber ikke det varer alt for længe, før alt er godt igen :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er Johans efterår/vinter overtøj i hus :yay

Uhh.... Hvad har du købt?? :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville helt klart tage det som et tegn på, at han ikke er klar og vente lidt før jeg prøvede igen :)

Jeg ville vente med at ligge ham på tæppet :)

Havde det på fornemmelsen. Han er også lidt sensitiv i øjeblikket. Tak for jeres svar :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh.... Hvad har du købt?? :badgirl

Overtræksbukser med fødder Disse

Uldfutter i kogtuld Dem her

og den virkelig lækker uldfleecedragt Vidunderet Sammen dragt, som Johan havde da han var helt ny :loveshower og så lurer jeg også på en dragt i kogtuld til når det bliver rigtig koldt :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Carl Emil har haft det på samme måde på et tidspunkt. Her var det luft - som i enten bøvs på tværs eller prut på tværs. Prøv at holde godt øje med at der kommer bøvser. Og evt lav cykelbevægelser for benene for at få omfordelt luften i tarmene

Jeg får altid 3 store bøvser ud af ham, og det hjælper lidt, men så starter det igen, så er det nok prutter på tværsunsure.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjemme igen efter kiropraktor besøg med Mie og tur i Bilka med svigermor og Mie... Total hyggelig dag! Og Mie skal ikke afsted i næste uge alligevel :yay for hun har det så meget bedre :loveshower Så nu er der kun et kontrol besøg om en måned!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg DØR af træthed... :zzz Valdemar har jo faktisk opført sig eksemplarisk, jeg er bare ikke lavet til at sove fra kl. 3 til kl. 6. :unsureDrengen sover endda endnu :unsure Er der mon noget om at stor baby = stor mave = kan spise stor portion = kan sove i længere tid ad gangen?Eller skal jeg være nervøs for at han er begyndt at sove så lang tid? Han er jo frisk og veloplagt når han vågner (efter en 5-10 minutters øjengnidren og morgentræt-fjæs), men jeg synes 6½ time uden mad er lang tid når man er et 1½ måned gammelt ammebarn :unsure Han kunne jo faktisk have sovet igennem i nat, hvis han lige havde rykket den lur :oBør jeg vække ham for at give ham mad, når han sover så længe, eller skal jeg bare se det som potentielt held (potentielt fordi det overhovedet ikke var fedt i nat - men det kunne det jo blive, hvis han sov så længe i nattetimerne en dag)?

Jeg synes ikke at du bør vække ham. Laura sov nogle gange 10 timer i træk om natten, hvilket SP sagde var for længe. Fik lokket ud at 6-7 timer var fint nok ;)

Så er sygdommen blevet udskiftet med tigerspring og/eller seperationsangst for fuld udblæsning! :(Hun ville bare IKKE sove i går - den blev 21:30, før hun gik omkuld. Hun sov mega uroligt (var seriøst inde ved hende 4 gange på 45min <_<), indtil hun kom ind til mig kl. 02 - så sov hun fint. Jeg må IKKE gå fra hende overhovedet i dag; hun bliver helt ulykkelig og det er til at få pip af. Hun vil ikke i barnevognen (som hun ellers altid har elsket); hun græder hjerteskærende, når jeg lægger hende i den. Og så vil hun bare overhovedet ikke have flaske!Da det gik op for mig, at det er det der er galt. At hun er mega bange og utryg, så fik jeg fornyet omsorg og overskud og efter 10min 'arbejde', hvor jeg holdt hende tæt og snakkede med hende om det og sagde jeg ikke gik fra hende, så kunne jeg lægge hende ned i sin seng og så sov hun bare. Håber godt nok ikke det er et flere ugers-show vi har startet...

Det lyder rigtig hårdt... Masser af :kram

Hjemme igen efter kiropraktor besøg med Mie og tur i Bilka med svigermor og Mie... Total hyggelig dag! Og Mie skal ikke afsted i næste uge alligevel :yay for hun har det så meget bedre :loveshower Så nu er der kun et kontrol besøg om en måned!

Hvor dejligt for jer :D :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var i Kvickly Holte i dag for at købe uld-tøj til Laura. Desværre var der kun de sølle rester af en str. 56 body og en hue... <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var i Kvickly Holte i dag for at købe uld-tøj til Laura. Desværre var der kun de sølle rester af en str. 56 body og en hue... <_<

Hmm, det kunne jeg godt have fortalt dig - jeg var der i går og der var det sjovt nok det samme der hang der <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Weee Gry er så småt begyndt at finde ud af hvordan man kommer fremad. Hun har indtil nu kun kommet rundt om sig selv :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arghhh. Har en ulykkelig dreng idag :( Synes det er vanvittig hårdt :( Dumme mavekneb...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels lille Ingermøf - hun har ondt i maven, og jeg er sikker på, at det er de F****** D-dråber, som vi startede på i onsdags. Hun er glad om formiddagen, men eftermiddagen går med pylrethed og ingen søvn i mere end 15 min ad gangen.

I dag tog hun en kæmpe skrigetur - puha altså, det skærer i hjertet!

Hjælper Bio Gaia-dråber på mavekneb forårsaget af D-dråber?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels lille Ingermøf - hun har ondt i maven, og jeg er sikker på, at det er de F****** D-dråber, som vi startede på i onsdags. Hun er glad om formiddagen, men eftermiddagen går med pylrethed og ingen søvn i mere end 15 min ad gangen.

I dag tog hun en kæmpe skrigetur - puha altså, det skærer i hjertet!

Hjælper Bio Gaia-dråber på mavekneb forårsaget af D-dråber?

Puha - har været der og kan godt huske hvor forfærdeligt det er :(

Prøv med de der d-pearls nogen af de andre piger snakker om :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna er HELT umulig i dag :(

Hun sov 35min kl. 14-14:35. Prøvede at putte (en stangtræt Anna) kl. 16:30, men hun kunne ikke, så hun måtte holde den gående til puttetid. Kl. 18:30 kunne jeg bære hende op og hun faldt stort set i søvn i mine arme på vej op på værelset... Hun vågnede efter 35min og har råbt siden - på den virkelig vrede måde:( Ikke engang at sidde og se tv virker. Det eneste, der kan få hende til at holde op i bare 2min ad gangen er, at man går rundt med hende på armen - det kan man altså ikke ret længe med 8+kg! :o Man lægger hende ned i sengen og så ligger hun helt stille i 1-2min og man tror, at nu sover hun endelig... Og så vender hun sig om på ryggen og starter forfra :(

Søren har været oppe ved hende den sidste halve time... Synes ikke jeg har hørt hende længe, men hun sover ikke, for så ville han komme ned. ØV, hvor jeg bare ikke synes det er sjovt at være mor for tiden :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prinsessen er 4 dage gammel og vi har lige haft vores ilddåb som forældre... Efter at hun ikke havde lavet bonusble i over et døgn, blev maveknebene så slemme i går aftes(kl.18-19), at hun græd smertelig.

Der var masser af prut, og maverumlen, men ingen afføring.

Vi kunne slet ikke få hende til at holde op og når det endelig lykkedes, så stak hun i et nyt hyl, når vi lagde hende.

Kl.1 snakkede vi med barselsgangen, men de sagde at der ikke var så meget gøre, vi kunne hvis vi var desperate nok prøve lidt sukkervand.. Det prøvede vi, men det virkede ikke rigtig.

Jeg forsøgte at få et par minutter på øjet undervejs, da amningen samtidig tager min kræfter. Endelig kl.3.30, kom der hul igennem og i løbet resten af morgen har hun lavet 4 bonusbleer.

Men efter den første ble, var maven stadig rumlende, så hun skreg stadig. Hun fik bryst og et supplement af mme og man kunne tydeli høre maven var rumle tom.

Min mand fik noget powernap undervejs, omkring kl. 5.30 brød jeg sammen. Hun vil kun have det samme bryst og jeg var træt og øm brystet. Min mand tog hende ind i stuen og gav hende mme og fik hende endelig til at sove. Jeg fik endelig 2,5 times søvn, mens min mand fik en time på sofaen.

Nu har jeg "vagten".. Hun ligger her og sover i mine arme, jeg kan stadig ikke få hende til ro i vuggen. Og til min grædefærdige frustration er hun stadig fuldstændig afvisende over for det venstre bryst... Men jeg er vågen og prinssesen virker til at have det bedre end i går... Min mand er blevet smidt i seng og jeg håber han får et par timer mere, inden jeg behøver at vække ham.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prinsessen er 4 dage gammel og vi har lige haft vores ilddåb som forældre... Efter at hun ikke havde lavet bonusble i over et døgn, blev maveknebene så slemme i går aftes(kl.18-19), at hun græd smertelig.

Vi kunne slet ikke få hende til at holde op og når det endelig lykkedes, så stak hun i et nyt hyl, når vi lagde hende.

Kl.1 snakkede vi med barselsgangen, men de sagde at der ikke var så meget gøre, vi kunne hvis vi var desperate nok prøve lidt sukkervand.. Det prøvede vi, men det virkede ikke rigtig.

Jeg forsøgte at få et par minutter på øjet undervejs, da amningen samtidig tager min kræfter. Endelig kl.3.30, kom der hul igennem og i løbet resten af morgen har hun lavet 4 bonusbleer.

Men efter den første ble, var maven stadig rumlende, så hun skreg stadig. Hun fik bryst og et supplement af mme og man kunne tydeli høre maven var rumle tom.

Min mand fik noget powernap undervejs, omkring kl. 5.30 brød jeg sammen. Hun vil kun have det samme bryst og jeg var træt og øm brystet. Min mand tog hende ind i stuen og gav hende mme og fik hende endelig til at sove. Jeg fik endelig 2,5 times søvn, mens min mand fik en time på sofaen.

Nu har jeg "vagten".. Hun ligger her og sover i mine arme, jeg kan stadig ikke få hende til ro i vuggen. Og til min grædefærdige frustration er hun stadig fuldstændig afvisende over for det venstre bryst... Men jeg er vågen og prinssesen virker til at have det bedre end i går... Min mand er blevet smidt i seng og jeg håber han får et par timer mere, inden jeg behøver at vække ham.

Puuha det lyder virklig hårdt... Det er så skrækkeligt når man intet kan stille op... håber det snart bliver helt godt... bearhug.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh ha - første adskillelse fra Mie - 1 time hvor jeg kørte ud i den store hvide verden mens Mie lå på maven af farmand - drøn hårdt for moren der havde super travlt med at komme hjem. Men drøn hyggeligt for faren og Mie.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram stakkels lille pus og stakkels jer! Øv det er skide hårdt og man er jo træt i forvejen! Håber virkelig tarmene snart finder ud af det så i alle kan få ro og søvn

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu vil jeg altså have startet min mor tråd op inden jeg glemmer alt. Det er så god en ting at have til når han bliver større - eller hvis der kommer en 2'er

Håber den kan komme igang i løbet af weekenden selvom lillemanden nu er 5 uger.... :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puuha det lyder virklig hårdt... Det er så skrækkeligt når man intet kan stille op... håber det snart bliver helt godt... bearhug.gif

:kram stakkels lille pus og stakkels jer! Øv det er skide hårdt og man er jo træt i forvejen! Håber virkelig tarmene snart finder ud af det så i alle kan få ro og søvn

Tak - hun ligger nu stille i sin vugge og jeg har sendt manden ind og sove igen. Han er bedst til at trøste om natten, så jeg bad ham tage en lur til, i tilfælde af at der venter os endnu en lang nat. Men vi krydser fingre for at maven er under bedring.

Har endelig fået hende til venstre bryst igen. Åbenbart skyldes afvisningen at hun ikke vil ligge på højre side, min mand prøvede at holde hende på venstre side op til mit bryst og haps så sad hun fast :loveshower

Nu skal jeg så lige finde en alternativ sidde position når jeg ammer hende fra venstre bryst indtil hun igen er klar til højre side. :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink Karla var MEGA utilfreds efter amning, og suttede på hænder og min skulder, og ville slet ikke falde til ro. Giver hende en flaske - hun spiser under 5 ml. og falder i dyb søvn, og har efter 2 minutter stadig mælk i munden :blink

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER