Besvaret August 7, 2012 Sidder lidt og kigger på mine ikke-spor-voldsomt-store bryster og har svært ved at forestille mig, at de skulle kunne indeholde de der nogle og 100 ml MM som jeg mener, at en dreng i Mars størrelse bør få pr måltid... Altså han BURDE få det, som han skal have. Der er fyldte bleer og han tager på... Gad vide, om jeg nogensinde holder op med at bekymre mig om, om han får nok at spise? :unsure (Eller gad vide om han om 20 år er med i noget "Ekstremt fed" program på TV3, fordi hans mor har lært ham, at han konsekvent altid hellere skal spise lidt for meget end lidt for lidt? :blush) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 :yay nu hører jeg til herinde. Har en skøn dreng der har ladet os sove rigtig fin siden kl. 9. Han har fået mad 3 gange. Så efter 2-3 døgn uden søvn, begynder jeg mig efterhånden at føle mig som et nyt menneske... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 :yay nu hører jeg til herinde. Har en skøn dreng der har ladet os sove rigtig fin siden kl. 9. Han har fået mad 3 gange. Så efter 2-3 døgn uden søvn, begynder jeg mig efterhånden at føle mig som et nyt menneske... Jubii, velkommen til Anita :loveshower :loveshower Og dejligt med velopdragen lille dreng :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Har en lillemand der bare ikke har ville sove i nat - og stadig ikke vil... Et stk træt mamma og pappa.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Strøtanke: Hvor længe bliver et barn egentlig ved med at være betegnet som "nyfødt"? Og hvor længe er de "spæd"? :help Mon ikke nyfødt og spæd er to ord for det samme? :unsure Jeg mener man siger spædbarn fra 0-3 måneder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Bumbum, har valgt at supplere op med MME nu. Caroline har haft nogle triste dage og været rigtig ulykkelig.... Tror ikke jeg producere nok mælk, desværre(I hvert fald ikke nok til at mætte hende ordentligt) Men flasken har i hvert fald givet mig et mæt, veltilpas barn der ikke græder hver 20 minut fordi hun IGEN er sulten. Whatever works for my baby! :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 :yay nu hører jeg til herinde.Har en skøn dreng der har ladet os sove rigtig fin siden kl. 9. Han har fået mad 3 gange. Så efter 2-3 døgn uden søvn, begynder jeg mig efterhånden at føle mig som et nyt menneske... Velkommen til herinde :loveshower Har en lillemand der bare ikke har ville sove i nat - og stadig ikke vil... Et stk træt mamma og pappa.... :kram Mon ikke nyfødt og spæd er to ord for det samme? :unsure Jeg mener man siger spædbarn fra 0-3 måneder :) Cool, så blev jeg så meget klogere :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Sidder lidt og kigger på mine ikke-spor-voldsomt-store bryster og har svært ved at forestille mig, at de skulle kunne indeholde de der nogle og 100 ml MM som jeg mener, at en dreng i Mars størrelse bør få pr måltid... Altså han BURDE få det, som han skal have. Der er fyldte bleer og han tager på... Gad vide, om jeg nogensinde holder op med at bekymre mig om, om han får nok at spise? :unsure (Eller gad vide om han om 20 år er med i noget "Ekstremt fed" program på TV3, fordi hans mor har lært ham, at han konsekvent altid hellere skal spise lidt for meget end lidt for lidt? :blush) Man skal passe på, hvad man ønsker sig - vågnede op kl 4 i nat og havde "mælket igennem" mine indlæg, min bh OG min bluse :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Har en sur pige i dag <_< Lyder da træls.. Håber hun hurtigt kommer i godt humør igen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Så fik vi prøvet at ha Lasse til lægevagten Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Så fik vi prøvet at ha Lasse til lægevagten Åh nej da - hvorfor? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Er så stolt af Anna - hun er bare allerede mesteren til pincetgreb! Hun tager ligeså fint et stykke rugbrød eller et lille stykke ost med tommel- og pegefinger, putter det i munden og siger mam mam mam :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Åh nej da - hvorfor? :unsure Snotforkølet og febers i går aftens. Han sov mere han plejer og min mand synes han virkede sløv. fordi at han er under 3 mdr, sku han lige ha et tjek. Men han har det fint i dag udover forkølelsen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Så har kæresten søgt SU - Er spændt på at få svar på om han kan få ekstra SU fordi han er blevet far.. Hvis han kan er det i bedste fald lige 5000 ekstra om måneden det næste halve år. Kunne nu alligevel være helt okay :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Altså.... Bliver 10 år ældre om dagen lige nu :unsure I går nat sov jeg 3 timer sammenlagt, og i nat var ikke bedre.... Og lillemusen vågner simpelthen konsekvent 1 1/2 - 2 timer efter hvert måltid og er rigtig ked :( Og det eneste der hjælper er at give ham mere mad, som han så falder til ro af, og sover et kort stræk igen.... Han er jo også totalt overtræt stakkels dreng :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Altså.... Bliver 10 år ældre om dagen lige nu :unsure I går nat sov jeg 3 timer sammenlagt, og i nat var ikke bedre.... Og lillemusen vågner simpelthen konsekvent 1 1/2 - 2 timer efter hvert måltid og er rigtig ked :( Og det eneste der hjælper er at give ham mere mad, som han så falder til ro af, og sover et kort stræk igen.... Han er jo også totalt overtræt stakkels dreng :( Sådan nogle dage har Camille også haft.. Det er bare SÅ hårdt!! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Sådan nogle dage har Camille også haft.. Det er bare SÅ hårdt!! :kram Ja, øv hvor er det bare træls (på godt jydsk)...... Og den lille mus har vildt hård mave også, og har haft brug for hjælp til at komme af med afføring de sidste 4 dage nu. Vi cykler og maskerer og giver ekstra vand, lige lidt hjælper det :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Ja, øv hvor er det bare træls (på godt jydsk)...... Og den lille mus har vildt hård mave også, og har haft brug for hjælp til at komme af med afføring de sidste 4 dage nu. Vi cykler og maskerer og giver ekstra vand, lige lidt hjælper det :( Prøv med fennikelte.. Og jeg VED godt det ikke er vildt fedt - Men ved os, virker det at give laktulose.. Det kan købes, uden recept på apoteket (Det koster ikke særlig meget) De må få 1 ml pr kg de vejer, og det skal deles over to gange om dagen.. Og ja, det er bare træls når de har det sådan :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Altså.... Bliver 10 år ældre om dagen lige nu :unsure I går nat sov jeg 3 timer sammenlagt, og i nat var ikke bedre.... Og lillemusen vågner simpelthen konsekvent 1 1/2 - 2 timer efter hvert måltid og er rigtig ked :( Og det eneste der hjælper er at give ham mere mad, som han så falder til ro af, og sover et kort stræk igen.... Han er jo også totalt overtræt stakkels dreng :( Åh det lyder hårdt! :( Håber snart at det bliver bedre! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Altså.... Bliver 10 år ældre om dagen lige nu :unsure I går nat sov jeg 3 timer sammenlagt, og i nat var ikke bedre.... Og lillemusen vågner simpelthen konsekvent 1 1/2 - 2 timer efter hvert måltid og er rigtig ked :( Og det eneste der hjælper er at give ham mere mad, som han så falder til ro af, og sover et kort stræk igen.... Han er jo også totalt overtræt stakkels dreng :( :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Prøv med fennikelte.. Og jeg VED godt det ikke er vildt fedt - Men ved os, virker det at give laktulose.. Det kan købes, uden recept på apoteket (Det koster ikke særlig meget) De må få 1 ml pr kg de vejer, og det skal deles over to gange om dagen.. Og ja, det er bare træls når de har det sådan :( Jeg har netop talt med sundhedsplejersken, og hun mente vi skulle i gang med laktulose <_< Så selv om jeg meget helst ville have været fri, er han nu kommet "under behandling"...... Så håber jeg virkelig at det hjælper!! Har ondt af min lille musling :baby3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Og tusind tak for kram piger! :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Jeg har netop talt med sundhedsplejersken, og hun mente vi skulle i gang med laktulose <_< Så selv om jeg meget helst ville have været fri, er han nu kommet "under behandling"...... Så håber jeg virkelig at det hjælper!! Har ondt af min lille musling :baby3 Det virkede for os (Faktisk forholdsvis hurtigt!!) Laktulose kan så give luft i maven (og føj nogle prutter) - Og fennikelte med sukker, beroligere maven, og "slår" luften i tarmene i stykker. I øvrigt, så ELSKER Camille at få laktulose :rolleyes Vi giver det i en sprøjte, og til at starte med, kom vi 3 ml i og så var der til begge gange. MEN, så lærte hun at "suge" - også sugede hun bare alt ud af sprøjten :bask Så nu kommer vi kun 1½-2 ml i ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2012 Det virkede for os (Faktisk forholdsvis hurtigt!!) Laktulose kan så give luft i maven (og føj nogle prutter) - Og fennikelte med sukker, beroligere maven, og "slår" luften i tarmene i stykker. I øvrigt, så ELSKER Camille at få laktulose :rolleyes Vi giver det i en sprøjte, og til at starte med, kom vi 3 ml i og så var der til begge gange. MEN, så lærte hun at "suge" - også sugede hun bare alt ud af sprøjten :bask Så nu kommer vi kun 1½-2 ml i ;) Ja.... Jeg gjorde præcis det samme med Charlie, bare med 5 ml (sagde SP han skulle have af 2 gange) og han sugede også bare hele møjet i sig på et splitsekund <_< :unsure Jeg håber ikke der sker noget ved det.......... Vil straks suse ind efter noget fennikelte så..... Er det helsebutik jeg skal i eller? Del dette indlæg Link to post Share on other sites