TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Synes jeg har alt for meget mælk i mine bryster i de her dage.. Mine ammeindlæg bliver hurtig tunge og mine bryster er så ømme, for han får ikke tømt dem når han spiser.. Nu har jeg så overvejet en pumpe, men frygter at hvis jeg begynder at give flaske med min mælk en gang imellem, at han så vil synes det er nemmere og så droppe mit bryst.. Nogen erfaringer?

Del dette indlæg

Synes jeg har alt for meget mælk i mine bryster i de her dage.. Mine ammeindlæg bliver hurtig tunge og mine bryster er så ømme, for han får ikke tømt dem når han spiser.. Nu har jeg så overvejet en pumpe, men frygter at hvis jeg begynder at give flaske med min mælk en gang imellem, at han så vil synes det er nemmere og så droppe mit bryst.. Nogen erfaringer?

Jeg har for lidt mælk til lillemanden på trods af at han er blevet lagt til min. hver 2. Time, så vi supplerer med MME i sutteflaske nogle gange i døgnet. Det går uden problemer. Der kan selvfølgelig være forskel, men detr kan jo ikke ske noget ved at prøve det. Jeg har de det AVENT sutteflasker..

Om ikke andet for at få brystet tømt så der ikke dannes mælkeknuder.

Pøj pøj.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er fordi du har mere end han har brug for, kan du jo malke ud og fryse det ned - det skader da ikke, at have MM i fryseren ;) Så falder produktionen heller ikke, hvis det bare lige er nogen dage han har mindre appetit :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er fordi du har mere end han har brug for, kan du jo malke ud og fryse det ned - det skader da ikke, at have MM i fryseren ;) Så falder produktionen heller ikke, hvis det bare lige er nogen dage han har mindre appetit :)

Kan det godt fryses?? Har meget mælk og tror nogen gange han opgiver lidt og spise, for det render så stærkt.. Har fundet en brystpumpe og tror jeg prøver.. Det ville jo selvfølgelig også give min mand mulighed for at give ham det en gang imellem..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det godt fryses?? Har meget mælk og tror nogen gange han opgiver lidt og spise, for det render så stærkt.. Har fundet en brystpumpe og tror jeg prøver.. Det ville jo selvfølgelig også give min mand mulighed for at give ham det en gang imellem..

Ja, det kan det sagtens og det giver lige netop mulighed for, at far kan give en flaske med MM, hvis du skal have et par timer væk :) Og om ikke før, så kan det jo altid bruges når du begynder at lave grød og mos.

Del dette indlæg

Annonce ♥

når man nu ikk vil falde i søvn i sin egen seng, så er det da godt at man kan sove hos mor i viklen.

håber at vejret blir bedre, så han kan komme i barnevognen og så kan vi gå en tur.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det kan det sagtens og det giver lige netop mulighed for, at far kan give en flaske med MM, hvis du skal have et par timer væk :) Og om ikke før, så kan det jo altid bruges når du begynder at lave grød og mos.

icone14.gif Tak for tippet..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har sovet længe idag! :toot Er faktisk først stået op for ca. en halv time siden! Er selvfølgelig blevet vækket til spisning, men Brian har taget Mar siden tidligt imorges og har haft ham inde i stuen, og så er han bare kommet ind i sengen og blevet lagt til, når han skulle spise, så jeg har næsten kunnet sove mig gennem måltiderne også. :loveshower

Er faktisk helt groggy over at have sovet så meget, men nuij det var dejligt!!! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh.... Har sovet 2 x 1 1/2 time i nat :zzz

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også dig? :zzz

Sådan har det været her hjemme i tre dage og jeg er så meget i søvnunderskud!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Løber efter en lille pilfinger i dag.. Han har allerede hentet min ene sko fra gangen og ind i stuen 3 gange på en ½ time :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også dig? :zzz Sådan har det været her hjemme i tre dage og jeg er så meget i søvnunderskud!

:kram til jer!!!

Løber efter en lille pilfinger i dag.. Han har allerede hentet min ene sko fra gangen og ind i stuen 3 gange på en ½ time :loveshower

Haha, hvor sødt :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror måske jeg har fundet en sut der virker til prinsessen (Anti jinx!)

At det så er sådan en grim, natur en, er så en anden side af sagen ;) Bare den virker!! Krydser fingre.. For første gang, er det i hvert fald lykkedes at få hende til at falde i søvn med en sut og ikke en flaske!! :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wee, fik købt en brystpumpe og nøj hvor var det rart at få tømt lidt ud.. Der var da alligevel 250 ml i "overskud"..

Gav ham lige 50 ml for at lade ham prøve sutteflasken og det gik da heldigvis godt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forresten, hvordan varmer jeg MM op? Er det ligesom MME?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener du skal varme det i vandbad - Uden at være 100% sikker - Så det hjælper jo ikke meget.. Men det er noget med at det ikke er helt det samme.. TROR jeg :rolleyes :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vandbad.

Husk at mm kun må stå på køl i et døgn og mener at det kun må fryses i 14 dage...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min SP sagde at MM kunne fryses i 6 måneder - og gemmes på køl i 1 døgn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay.. Må luge tjekke hvor længe det må fryses..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan ikke huske præcis hvor længe, men det er i hvert fald mere end 14 dage. Og det skal ganske rigtigt varmes op i vandbad :)

Dejligt, at han ville tage flasken! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan ikke huske præcis hvor længe, men det er i hvert fald mere end 14 dage. Og det skal ganske rigtigt varmes op i vandbad :)

Dejligt, at han ville tage flasken! :loveshower

Ja, man skal hvert fald ikke putte det i micro...... Jeg opdagede en dag at jeg stadig havde mælk i brysterne, og malkede for sjov lige 5 ml ud i en lille kop. Stillede det i køleskab og ville så lige varme det til Charlie da han vågnede. Men efter 5 sek i micro var det totalt ødelagt :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været i IKEA med Brian og Mar idag = første skiftning udenfor hjemmet (udover på sygehuset selvfølgelig). Gik faktisk ok, men jeg savnede vores store dejlige puslekommode, hvor der er plads til alting istedet for at alt lå i min taske :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

6 mdr i fryser og 3-5 dage i køleskab. Oplyst igår på barselsgangen på Herlev hospital ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det er forskelligt fra fagperson til fagperson, hvor længe de vil sige at MM kan holde sig (nok lidt ligesom at nogen mener at mælken fra købmanden sagtens kan drikkes et par dage efter sidste salgsdato, hvis der ikke er klumper, mens andre synes at den er nærmest ulækker at drikke, hvis der er gået mere end to dage siden produktionsdatoen). :) På neo natal afdelingen i Aalborg fik vi at vide, at det kan holde sig 48 timer i køleskab og 4 mdr i fryser. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Strøtanke: Hvor længe bliver et barn egentlig ved med at være betegnet som "nyfødt"? Og hvor længe er de "spæd"? :help

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER