Oprettet July 5, 2012 Havde Lærke i bad her til aften for at berolige hende lidt til natten. Jeg fulgte SP's råd mht. D-vitamin og malkede først lidt mælk ud på en ske og hældte så dråberne oveni. Det fik hun så, og det virkede lidt som om hun fik det galt i halsen til at starte på, men det kom vist ned, og så fik hun noget bryst bagefter. Kort tid efter hun har suttet færdig kan jeg se at hun begynder at "hikse".. Det er lidt svært at sætte ord på, men kunne i hvert fald se at der var noget der var på vej den gale vej! Og så kastede min lille pige ellers op :( Hun skvattede helt i søvn bagefter. Hun har sådan set været livlig nok hele dagen, og ikke været hverken sløv eller noget, også under amningen inden opkast var hun fint vågen. Lige nu ligger hun i liften og sover og snakker lidt i søvne. Min plan er at kaster hun mere op i løbet af natten ringer jeg til lægen i morgen tidlig. Er der andre derude der har prøvet noget lignende? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Er det ikke " bare " gylp? Der er mange spæd børn som gylper efter de har været i bad, da de får lidt luft og vand i mavsen. Og bagefter bliver hun ammet og får mere ned i maven. Godt nok var August flaske barn, tror mig han kunne gylp fra en smule til lårfede stråler. Og han gylpede meget efter bad og svømning Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 6, 2012 Er det ikke " bare " gylp? Der er mange spæd børn som gylper efter de har været i bad, da de får lidt luft og vand i mavsen. Og bagefter bliver hun ammet og får mere ned i maven. Godt nok var August flaske barn, tror mig han kunne gylp fra en smule til lårfede stråler. Og han gylpede meget efter bad og svømning Lærke gylper meget og det kommer som regel i skvulp, engang imellem i stråler :P Altså den måde hun kastede op på minder mest af alt når katte også gør det. De hikser, og kommer med opkaste lyde for til sidst at der kommer noget - hvis det giver mening :rolleyes Under alle omstændigheder spiste Lærke godt til i nat og igen her fra morgenen af så er meget mere rolig nu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 6, 2012 Maliva kastede også op 1. Gang hun skulle ha' D-dråberne, nogle babyer har bare sartere maver :) Hun skal nok vænne sig til det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 6, 2012 Frederik var også et VILDT gylpe-barn da han var helt lille og frem til ca. 5-6 mdr. alderen. Han gylpede i stråler og meget ad gangen. Men SP sagde bare "jamen så får han da nok at spise" :blink øøø ja det gør han vist. Heldigvis trappede det stille og roligt ned med tiden :goodluck :goodluck :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 6, 2012 Så længe hun er frisk, søger øjenkontakt, spiser og har våde bleer hver dag (afføring kan der gå uger imellem og stadig være normalt) så ser jeg ingen grund til at søge læge :) Jeg ville dog skifte D-dråber efter en uge hvis hun stadig kaster op lige efter dem hver gang, men når det ind til videre kun er en enkelt gang kan det jo bare være en tilfældighed. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 6, 2012 Jeg prøvede noget tilsvarende da Filippa var omkring 3 uger og jeg stadig ammede. Så vidt jeg husker, var det ikke i forbindelse med d-dråber, men ser virkelig voldsomt ud, når sådan en lille størrelse kaster op. Filippa gjorde det tre gange over et par timer og så var det ovre. Hun var også gylpebarn og man kan godt se forskel. Jeg håber, at det var en engangsforestilling :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 6, 2012 hun har efterspurgt bryst rigtig meget i dag indtil videre men det er blevet i maven bortset fra lidt gylpen så jeg er lykkelig! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 7, 2012 Jeg tror, det er d-dråberne, der har irriteret hendes mave, det gjorde de også ved vores børn. Du kan dele mængden op og give 1-2 dråber af gangen og så vente lidt med de næste. Det var vores sp's råd og det hjalp lidt. D-dråber er jo noget fed stads, det kan også give os kvalme og opkast. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 7, 2012 Det er sikkert D-dråberne... Når man læser bagpå står der at det er d-vitamin og hærdet kokosolie <_< Hærdet olie er så transfedt.. Jeg har aldrig givet Esther dem, af overstående årsag- og hun har også kun kastet op 1 eller 2 gange ifbm sygdom, så det er vidst meget normalt. Prøv at se om hun bliver ved- efter du har givet d-dråberne... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 7, 2012 Det er sikkert D-dråberne... Når man læser bagpå står der at det er d-vitamin og hærdet kokosolie <_< Hærdet olie er så transfedt.. Jeg har aldrig givet Esther dem, af overstående årsag- og hun har også kun kastet op 1 eller 2 gange ifbm sygdom, så det er vidst meget normalt. Prøv at se om hun bliver ved- efter du har givet d-dråberne... Jeg har koebt D-Pearls til Noah af samme aarsag og er spaendt paa, hvordan han tager imod dem imorgen. De er kapsler med olivenolie, som jeg prikker hul paa og blander med lidt modermaelk - ved ikke helt, hvordan jeg saa skal faa det i ham, men har da en helt vildt lille kop fra barselsgangen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites