Oprettet July 4, 2012 Jeg kan så småt begynde at mærke høfeberen - indtil videre går det med ekstra bade, saltvands næse dråber og hyppig skift af sengetøj MEN det kan jeg godt mærke ikke fortsætter. Må man tage Benadryl når man er gravid eller hvordan er det? Og har i flere råd mod høfeber? Jeg vil helst undgå pillerne og plejer også at strække den så længe som muligt men giver efter når nætterne bliver et stort kløende snot helvede - men håber jeg kan strække den lidt endnu! Helst helt undgå. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Jeg fik besked af min læge at jeg gerne må ta Alnok under graviditet. Har ik forstand på om det er det samme som Benedryl. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 I øvrigt er rådene jo nok at blive inde med lukkede vinduer, at undgå at hænge vasketøj ud og den slags <_< hvis det er græs du er allergisk overfor er det en lang sæson, så nok ikke realistisk. Min birkepollen-krydsallergi blir lettere hvis jeg passer på med de fødevarer den krydser med og i øvrigt spiser sundt og undgår for mange mælkeprodukter, har jeg erfaret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Jeg er HELDIGVIS ikke græs allergikker - aner faktisk ikke selv hvad det er, men min mand er hårdt ramt... jeg lukker hermed vinduerne i soveværelset... vasketøj tørrer vi altid over gelænderet og i tørretumbler (fordi det fjerner de fleste katte hår) så det er ikke noget problem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Nej du må ikke tage Benadryl. Men du må gerne tage Cetirizin (Alnok, Benaday, Zyrtec) eller Telfast - det har en note om "kan om nødvendigt benyttes". (det er det der står ved det medicin som kan anvendes under graviditet). http://pro.medicin.dk/Specielleemner/Emner/315229 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Jeg tog til lægen og bad hende undersøge hvilke piller, øjendråber og næsespray jeg GODT må bruge i graviditeten.. Fik også svaret at jeg kunne fortsætte med mine Alnok piller. Mht. næsespray og øjendråber havde hun svært ved at finde nogle som allerede var testet på gravide, men hun fandt frem til mærket Lomudal som så bare er dobbelt så dyrt som alle andre mærker, men det vigtigeste er jo at det ikke går ud over bebs :) Har dog også valgt pillerne helt fra, og har udeladt at købe nogle. Men øjendråberne og næsesprayen har jeg ikke kunne undvære her under den slemme græspollensæson. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Alnok må du gerne tage, men ikke benadryl, som andre også skriver. Jeg er ret hårdt ramt, og ka ik bruge næsespray eller øjendråber, da det klør helt vildt i min mund, hals, ører og gane.. Så jeg tager alnok hver dag og nogle gange halvanden om dagen, da græs er ekstra slemt. Har taget alnok gennem hele graviditeten, da jeg er allergisk overfor andet end pollen (som ikke vides hvad er endnu), så hele min krop klør, hvis jeg ikke tager en - sådan har det været siden sidste sommer... Ifølge min læge sker der INTET ved at tage alnok, hvilket jeg jo så virkelig håber er rigtigt!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Tal altid med din læge... Og når du ikke er gravid længere så få lavet en priktest for hvad du ikke kan tåle. Jeg er multiallergiker og tager dagligt seretide. Af næsespray tager jeg avamys og har telfast (piller) til de hårde tider. Tager kun pillerne når det virkelig virkelig er slemt. Men som sagt tag fat i din læge så du kan få den rette vejledning :-))) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Tal altid med din læge... Og når du ikke er gravid længere så få lavet en priktest for hvad du ikke kan tåle. Jeg er multiallergiker og tager dagligt seretide. Af næsespray tager jeg avamys og har telfast (piller) til de hårde tider. Tager kun pillerne når det virkelig virkelig er slemt. Men som sagt tag fat i din læge så du kan få den rette vejledning :-))) Jeg prøver med alnok pillerne - jeg køber dem fordi behovet oftest opstår om aftenen/natten. Jeg kan ikke få lavet en priktest så vidt jeg er informeret fordi min allergi ikke er slem nok - oftest drejer det sig kun om 14 dage -3 uger på et helt år, så jeg er da ret forskånet. Det eneste jeg ved jeg er allergisk overfor er myg, men ikke alle slags myg - så når jeg bliver stukket er jeg opmarksom på blister, hævelser (ud over det normale) og blålige streger omkring for så skal jeg handle hurtigt hvis ikke jeg skal ende som en udspilet quasimodo med blister, smerter og misfarvninger omkring stikket. Det er dog 5 år siden jeg havde et alvorligt anfald, og det passer ca med at det var der jeg lagde mit liv om og begyndte at tænke på hvad jeg puttede på min hud og i min mund (det sidste er røget her i graviditeten :blush). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Jeg har flere læger, da det er et lægehus. Jeg kontaktede dem, da jeg begyndte at mærke min græsallergi under graviditeten. Første læge sagde at jeg absolut intet måtte tag og bare måtte leve med det. Jeg var så med min mand til læge - ham vi benytter mest og han gav mig lov til at få en næsespray (husker ikk navnet, men et eller andet med b) og det tog heldigvis det værste. Så Jeg synes du skal spørge din læge inden du begynder på noget. Min læge sagde at det har meget at gøre med at Sundhedsstyrelsen anbefaler at der intet tages under graviditet, men man ska også ku holde ud og at være til og da jeg var så langt henne som jeg var ( uge 38), så turde han godt at gi mig næsespray pga det virkede lokalt og ikk ville gå ned til barnet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Jeg lider med dig. HADER HADER HADER græspollen. Jeg ligner lort, når jeg vågner for tiden med de mest opsvulmede øjne og fuldstændig lukket til i hals og næse. Sidste år fik jeg en steroidindsprøjtning i ballen, der gjorde mig næsten helt symptomfri hele sommeren igennem :loveshower Men med bebs i maven er dette jo bandlyst <_< Jeg er tilbage på mine gamle drugs, som min læge siger god for i forbindese med graviditet. Jeg tager Telfast med indholdsstoffet Fexofenadin, som har været på markedet i mange, mange år uden at vise nogen som helst tegn på, at det skulle skade graviditet. Jeg får disse piller på recept, men man kan vist også købe dem i håndkøb (ved ikke, om det er det, der er i Benadryl?). Har set, at det der Yellow-hejs har noget med samme indholdsstof (med ved ikke med dosis...). Derudover gav min læge grønt lys for min Rhinocort til næsen, som egentlig også er et steroid. Men fordi jeg sniffer det, skulle det kun have effekt lokalt, og så var det ok. Synes dog, det lyder lidt underligt. Man skulle tro, at det også skulle en tur rundt i kroppen for at blive nedbrudt. Men hvis min læge siger ok, tager jeg det altså. Er ved at krepere uden. Og så får jeg mine øjendråber... Opatinol mener jeg, de hedder i denne omgang. Tilsammen virker det sådan næsten ok. Jeg er stadig meget påvirket af pollen på trods af hele arsenalet her, men det er bedre end uden, hvor jeg faktisk slår ud i eksem over hele kroppen med blærer over øjnene... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Jeg lider med dig. HADER HADER HADER græspollen. Jeg ligner lort, når jeg vågner for tiden med de mest opsvulmede øjne og fuldstændig lukket til i hals og næse. Sidste år fik jeg en steroidindsprøjtning i ballen, der gjorde mig næsten helt symptomfri hele sommeren igennem :loveshower Men med bebs i maven er dette jo bandlyst <_< Jeg er tilbage på mine gamle drugs, som min læge siger god for i forbindese med graviditet. Jeg tager Telfast med indholdsstoffet Fexofenadin, som har været på markedet i mange, mange år uden at vise nogen som helst tegn på, at det skulle skade graviditet. Jeg får disse piller på recept, men man kan vist også købe dem i håndkøb (ved ikke, om det er det, der er i Benadryl?). Har set, at det der Yellow-hejs har noget med samme indholdsstof (med ved ikke med dosis...). Derudover gav min læge grønt lys for min Rhinocort til næsen, som egentlig også er et steroid. Men fordi jeg sniffer det, skulle det kun have effekt lokalt, og så var det ok. Synes dog, det lyder lidt underligt. Man skulle tro, at det også skulle en tur rundt i kroppen for at blive nedbrudt. Men hvis min læge siger ok, tager jeg det altså. Er ved at krepere uden. Og så får jeg mine øjendråber... Opatinol mener jeg, de hedder i denne omgang. Tilsammen virker det sådan næsten ok. Jeg er stadig meget påvirket af pollen på trods af hele arsenalet her, men det er bedre end uden, hvor jeg faktisk slår ud i eksem over hele kroppen med blærer over øjnene... Telfast kan man få i håndkøb på 120mg og på recept på 180 mg. I "Yellow" udgaven hedder det Altifex og er det samme 120mg i håndkøb og 180mg på recept. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Tusind tak for svar piger. Er der nogen der har nogle ikke medicinske råd (jeg vil trods alt helst undvære kemien hvis jeg kan) udover: hyppige bade skift af sengetøj lukkede vinduer at tørre vasketøjet inde dørs saltvand næse dråber. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Jeg hørte i tv i går at der var flest pollen i luften omkring middag. Så man skulle tage sig en lang middagslur :whistling Eller holde sig indendørs i det tidsrum. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Det med middagsluren var fordi det var en udsendelse fra Roskilde hvor man jo er udendørs hele tiden. Men det er da en god undskyldning alligevel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Brændenældete - eller suppe eller andet godt - skulle vist være godt mod allergi. fandt bl.a. dette da jeg søgte efter det: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=7237/sprog=1/grp=8/menu=3/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Det kan også være godt at vaske hår om aftenen inden man går i seng, for at få vasket pollen væk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 5, 2012 Brændenældete - eller suppe eller andet godt - skulle vist være godt mod allergi. fandt bl.a. dette da jeg søgte efter det: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=7237/sprog=1/grp=8/menu=3/ :sc kanon - brandenælde suppe - mums... det skal jeg vist have lavet lidt af, så kan jeg tage en kop suppe til middag i et par dage - er brændenælde the bare tørrede brændenælder man trækker det ud af eller kan man koge brændenælderne og si dem fra og så drikke det som det er? Hmm mon ikke man også kan hakke brændenælder og komme i brød... Uh tror da lige jeg har et brændenælde projekt :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2012 Jeg fik besked af min læge at jeg gerne må ta Alnok under graviditet. Har ik forstand på om det er det samme som Benedryl. jeg tager alnok, hver dag.... og de er langt bedre end Benadryl go bedring med høfeberen, søte! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2012 Tak :-) det går nu udmærket, har endnu ikke tyet til drugs, har klaret mig nogenlunde. Og når det regner kan jeg slet ikke mærke det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2012 Tak :-) det går nu udmærket, har endnu ikke tyet til drugs, har klaret mig nogenlunde. Og når det regner kan jeg slet ikke mærke det. dejligt at du kan undvære antihistaminerne ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites