Oprettet July 4, 2012 (Hvorfor) Var til kontrol igen med min blod procent tal for 3 gang. Og igen igen er det faldet. Skal fortsætte på dobbeltdosis jern piller og på torsdag om 8 dage skal jeg så ha taget en masse blodprøver på sygehuset. Og var det ikke blevet bedre skulle jeg indlægges!! Synes dog det lyder vildt og tænker også hvorfor og hvad de kan gøre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Er det ikke fordi jernmangel = blodmangel hvilket ikke er godt når du gerne skulle have nok blod til jer begge... Men ved det ikke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Man kan få blodmangel af jernmangel. Da man ved man mister blod ved fødslen skal der være nok inden ( også til dig og baby nu). Blodprocent er et udtryk for hvor meget hæmoglobin der er til at transportere ilt rundt i kroppen og til baby. Man kan give jern i drop på sygehuset. Ved dog ikke lige om man giver det til gravide. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2012 Man kan få blodmangel af jernmangel. Da man ved man mister blod ved fødslen skal der være nok inden ( også til dig og baby nu). Blodprocent er et udtryk for hvor meget hæmoglobin der er til at transportere ilt rundt i kroppen og til baby. Man kan give jern i drop på sygehuset. Ved dog ikke lige om man giver det til gravide. Jeg er meget sikker på at man også giver det til gravide... For jeg ved at sygehuset er meget OBS på dem som har fået laver en Gastric bypass, da man ikke opgaver kosten og kosttilskud som man normalt gør. Og der skal jo være en mulighed for at hjælpe bl.a ved at give jern i drop Del dette indlæg Link to post Share on other sites