Tumlepigen

Prewalkers el. lign til VS

16 indlæg i dette emne

Jeg hentede Filippa i vuggestuen i går, og da sagde en af pædagogerne til mig, at Filippa har brug for noget fodtøj til når hun skal sidde i sandkassen eller græsset og det er lidt fugtigt.

Hun er lige blevet 1 år, kravler lystigt og er begyndt at rejse sig op af ting og så småt flytte sig lidt til siden.

Jeg ved ikke helt, hvad der er smart at købe til hende :unsure Skal det være skindfutter til at starte med (i stedet for de velkendte fløjssutsko), men er de gode nok i fugtigt græs? Skal det være nogle prewalkers, der kan støtte lidt om anklen eller er det for tidligt?

Hvad gør/gjorde I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, Marlon har haft lidt forskelligt med derop (han kravler stadig også mest) men ligegyldigt hvad vi har prøvet af blødt/skind/prewalker så går der hul på snuden i løbet af ingen tid.... Har både prøvet Melton skindfutter og Bundgaard Prewalkers, og de holder bare ikke <_<

Så vi har været nødt til at købe rigtige sko til ham.... Selvfølgelig med så blød sål som muligt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da bestemt ikke at det er for tidligt at købe prewalkers. Theo har gået med dem længe.

Vi har faktisk lige for nylig købt et par rigtige sko til ham, som han får på når han er ude og gå med sin gåvogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt overtræksfutter fra Reima, til når de leger ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica har prewalkers på indendørs og overtræksfutter udendørs. Er det godt vejr har hun Crogs (staves?) på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine har haft prewalkers længe til indendørs, og til udendørs har jeg købt rigtige sko...begyndersko, der støtter godt om anklen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogen overtræksfutter til Ronja som de putter ud over sådan nogen futter som Filippa også har. Det fungerer vist fint for de har ikke nævnt noget dernede for os :) Det er væsentlig billigere end prewalkers så dem valgte vi at prøve med og se hvordan det gik. Det er dem her i lilla ;)

post-1477-015475000 1341659773_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig egentlig lidt over jer der bruger overtræksfutter til så "store" børn. Dem kan de vel ikke rigtig gå i?

Altså jeg ved godt at de ikke kan gå endnu, men Theo sidder fx sjældent ned ret længe af gangen og leger. Han vil hele tiden stå op af ting eller gå langs med et bord. Jeg tænker at det ville være svært for ham at bruge futter nu. Jeg brugte dem kun da han var helt lille i vinters og skulle sove i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig egentlig lidt over jer der bruger overtræksfutter til så "store" børn. Dem kan de vel ikke rigtig gå i?

Altså jeg ved godt at de ikke kan gå endnu, men Theo sidder fx sjældent ned ret længe af gangen og leger. Han vil hele tiden stå op af ting eller gå langs med et bord. Jeg tænker at det ville være svært for ham at bruge futter nu. Jeg brugte dem kun da han var helt lille i vinters og skulle sove i barnevognen :)

Det var også min tanke. Og derudover tænker jeg også, at de kan være glatte at rejse sig op i og måske lidt pløsede, så de kan skvatte i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig egentlig lidt over jer der bruger overtræksfutter til så "store" børn. Dem kan de vel ikke rigtig gå i?

Altså jeg ved godt at de ikke kan gå endnu, men Theo sidder fx sjældent ned ret længe af gangen og leger. Han vil hele tiden stå op af ting eller gå langs med et bord. Jeg tænker at det ville være svært for ham at bruge futter nu. Jeg brugte dem kun da han var helt lille i vinters og skulle sove i barnevognen :)

Øh det har jeg egentlig ikke lige tænkt over, men det kan jeg egentlig godt se nu du siger det :unsure Det kunne være jeg skulle få købt sådan et par prewalkers til hende i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh det har jeg egentlig ikke lige tænkt over, men det kan jeg egentlig godt se nu du siger det :unsure Det kunne være jeg skulle få købt sådan et par prewalkers til hende i stedet :)

Man kan jo heller ikke tænke over alt ;)

Vi har for nylig købt et par rigtige sandaler til udendørs brug. De støtter godt og kostede kun 149 kr. Så det behøver ikke være så dyrt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke tilhænger af at hendes små fødder skal formes efter 'stive' sko endnu.. Og så længe hun sagtens kan rejse sig i overtræksfutterne + det er fugtigt.. Så holder vi fast i dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke tilhænger af at hendes små fødder skal formes efter 'stive' sko endnu.. Og så længe hun sagtens kan rejse sig i overtræksfutterne + det er fugtigt.. Så holder vi fast i dem :)

Sådan kan man jo også se på det :) Man er det ikke svært for hende at gå i dem?

Jeg synes personligt heller ikke at de skal rende rundt dagen lang med stive sko. Det har jeg da heller ikke selv lyst til ;)

Indendørs har Theo sutsko eller bløde prewalkers på. Når han er ude og det ikke er fugtigt har han også prewalkers med blød sål.

Hvis det er lidt køligt og fugtigt, så får han altså sine rigtige sko på med hård sål. Det har jeg det slet ikke dårligt med, for han vil så gerne stå og gå :)

Men det er selvfølgelig noget man må gøre op med sig selv hvad man har det bedst med :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VSen havde åbenbart også nævnt for Jonas at de syntes Ronja manglede noget at have på udenfor selvom hun har overtræksfutterne dernede så vi var i går ude og købe nogen prewalkers til hende :) Underligt og hyggeligt at skulle købe til sin lille pige der er knap så lille mere :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia på 15 måneder har haft Bundgaards prewalker på i et stykke tid, men nu går hun helt stabilt og kravler aldrig mere, så jeg har købt et par Kangaroos sandal/gummisko som stadig er mere bløde end et par voksen sko, men der er alligevel lidt modstand, da hun som sagt går helt stabilt..

Jeg har også købt et par Puma kondisko som også er bløde, men de er lidt store endnu, så de kommer på til efteråret eller sensommeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input, piger!

Vi købte et par Skofus prewalkers, som hun får med i vuggestue og har prøvet en smule herhjemme også. Så må vi se, hvornår der skal et par rigtige sko til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER