mino

Speciellæge pga tidligere svangerskabsforgiftning

7 indlæg i dette emne

Ved min første graviditet i 2004 havde jeg svangerskabsforgiftning og blev pga dette sat igang i uge 37 anden graviditet 2009 blev jeg sat igang i uge 38 da de mente at jeg muligvis var ved at udvikle det igen ;(

Denne graviditet fik jeg sammen med indkaldelsen til nf en tid til en speciel læge pga at jeg tidligere har haft svangerskabsforgiftning men har ikke tidligere været til nogle specielle undersøgelser pga tidligere svangerskabsforgiftning så det undre mig noget at de denne gang vil have mig til undersøgelse allerede i uge 14 er der mon nogle herinde der har prøvet det samme og som kan fortælle om hvad det er denne undersøgelse går ud på

( må nok indrømme at det irritere mig og få sådan en indkaldelse uden nogen videre forklaring det er først den 24/7 jeg skal derop så har jo masser af tid til at tænke :( )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror du ikke det er fordi de er blevet lidt klogere siden 2009 - altså at det bare er ny procedure? Jeg ved det ikke, men se det som noget positivt de har styr på tingene og vil følge jer tæt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo min teori er også at de er blevet klogere siden min sidste graviditet og er også glad for at de følge op på det men synes bare at det er træls og få en indkaldelse og så ikke ane hva der skal foregå eller hvorfor man skal der op har haft ringet til dem og spurgt hvorfor jeg havde fået tiden og der fik jeg afvide det var pga svangerskabsforgiftningen men tænker bare at de da godt havde måtte skrive i brevet hva der skulle foregå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lidt som om man skal gætte sig til meget i det her system!

Vi kom ind til lægen efter NF fordi der er arvelig sygdom i familien, men det hjalp hat for vi vidste mere om det end lægen gjorde men det var fint lige at få vendt det hele lidt alligevel sådan i forhold til at lufte bekymringerne og blive lytter til og få stillet de rigtige spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mino.

Jeg fik også en tid til lægesamtale pga. Tidligere svangerskabsforgiftning. Det var med henblik på at være på forkant og for at tilrettelægge et forløb hvor du vil blive holdt under opsyn. Altså med flere kontroller. Sådan var og er det for mig. Men jeg kan selvfølge ikke med sikkerhed vide om det samme gælder for dig. Men det er da positivt at de allerede forholdsvis tidligt i forløbet vil se dig.

Pøj Pøj med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja synes desværre at det tit er sådan at man ved mere om det en lægen men mon ikke de bliver klogere med tiden da jeg var gravid med den første at ungerne var jeg til MANGE undersøgelser for at de kunne følge svangerskabsforgiftningen og hvergang jeg var inde ved en ny læge så havde de en ny forklaring på hvad svangerskabsforgiftning var så jeg var meget forvirret indtil jeg kom ind til en læge der fortalte mig at alle læger havde hver deres teori men det eneste de var sikre på var at det havde noget og gøre med graviditet og den eneste sikre kur var at tage barnet ud ;) sjovt nok hjalp hans forklaring mig rigtig meget og jeg begyndte at kunne ignorere alle de forskellige ting man får afvide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger nok bare procedure.

Havde også svangerskabsforgiftning ved nr 1 og skulle følges ved nr. 2 - men det skete bare aldrig, selvom de havde sagt det - jeg måtte selv gøre noget aktivt for det. Heldigvis skete der dog ikke noget ved 2. graviditet

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER