Barbamama

Hvor hurtigt forsvinder graviditetsgenerne?

25 indlæg i dette emne

Altså, der kommer jo snildt en masse nye "gener" efter fødslen... At man bliver vækket om natten, har ondt i måsen er evigt tørstig og hvad ved jeg...

Men graviditetsgenerne? Halsbrand, kvalme, vand i kroppen, tung i bækkenet, minus energi, hormonella-sur, og alle de andre kære "venner" - forsvinder de bare tjubang med det samme man har født eller hvad?

Det er selvfølgelig individuelt, men hvad har I andre oplevet? Er jeg helt naiv, når jeg håber på, at min halsbrand fordufter og at jeg igen kan passe mine sko, med det samme at jeg får lillemanden op til mig? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De forsvinder meget hurtigt i løbet af et par dage, vandet tager lidt længere tid men et par uger.

Det gjorde det ved mig, men det erstattes så af træthed, overvældelse af din nye roller, hormoner, mælk osv.

Men det er det værd :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg mener ikke jeg havde nogle af de "gamle" gener efter fødslen... eller også var det bare fordi at de nye gener overskyggede dem, så jeg glemte alt om dem :D

Dog havde jeg stadig problemer med at holde mig, når jeg nøs, hostede, grinte eller generelt bare skulle tisse virkelig meget i 3-4 uger efter indtil jeg fik ordentligt gang i bækkenbundsøvelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja og hormonerne... de er her så stadig nu 4 mdr efter... jeg TUUUUUDER bare over de mindste ting... nogle gange bare når jeg snakker om Lise eller sidder og betragter hende. Eller en åndssvag film... eller eller eller.. :rolleyes

Og så er jeg altså stadig mega træt, men det skyldes noget andet end ved graviditeten nu. Amning og det at konstant være på for at underholde og lege eller bare slæbe rundt på dit barn konstant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg lagde mest mærke til efter fødslen.... Altså de første par døgn, var at kroppen skulle "tømmes" for vand..... Så når jeg skulle tisse så var det ENORME mængder hver gang..... Og man er jo blevet vant til det med 5-10 dråber ad gangen, så det føles helt vildt (og faktisk helt vildt skønt!)

Men det gjorde jo at vandet var væk efter et par dage......

Hormoner slipper man desværre ikke sådan lige for <_< De første 14 dage efter fødslen var jeg MEGA hormonella, og tudede så mange gange om dagen..... Og jeg var faktisk bange for at der var noget galt med mig, men jeg læste mig frem til at det var helt normalt at kroppen skulle bruge noget tid på at finde tilbage til den normale hormonbalance. Og det går over på et tidspunkt heldigvis :)

Halsbrand, kvalme og tyngden i bækkenet var væk med det samme synes jeg..... Men jeg havde dog ikke nogen særlig appetit i starten......

Trætheden/minusenergi når nye højder :D Men det har bare en dejligere årsag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay, det lyder jo rimelig lovende. :) Er helt indstillet på, at man bliver træt - kan meget bedre forholde mig til at være træt fordi jeg tager mig af en baby end bare fordi jeg er stor og tyk :lol

Og overvældelse og mælk og det er også helt ok :) Men det lyder virkelig godt hvis halsbrand, kvalme og vand i kroppen forsvinder hurtigt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever også at kvalmen er pist væk kort tid efter fødslen, hvilket jeg er jublende lykkelig for :glad .

Syntes ikke at jeg nu to dage efter fødslen er så præget af hormoner i forhold til at jeg var i meget dårligt humør i den sidste del af graviditeten. Syntes også at de fysiske gener jeg har nu er vand ved siden af, hvad jeg oplevede under graviditeten.

Vand i kroppen er der fortsat, men det forsvinder vel inden længe.

Så her er de efterfølgende gener til at overse i forhold til dem som jeg oplevede under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht hormoner så tog det knap 1,5 år før jeg ikke tudede over små ting :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg husker, så forsvandt alle mine graviditetsgener mere eller mindre straks efter fødslen. Det var virkelig befriende at slippe af med den store dunk, selvom maven jo langt fra er flad det første stykke tid efter :rolleyes Og ja, så kommer der andre gener alt an på fødselsmetode osv., men synes det nye barn overskygger alt det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Sebastian

Trætheden forsvandt hurtigt :)

Bækkensmerter tog 1½-2 år før de var næsten væk

Med Cassandra

Jeg havde takyardi anfald hvor hjertet banker for mange slag samt forhøjet hvilepuls. Jeg havde det da jeg lå på operationsbordet til pks og det var væk da jeg kom på opvågning :)

Bækken og rygsmerter er der stadig her snart 4 mdr. efter og specielt mine rygsmerter tror jeg er kommet for at blive, men de er blevet bedre, nu kan jeg da køre i bil i længere tid end 10 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glædede mig SÅ meget til at slippe for den forfærdelige halsbrand som jeg havde døjet med HVER aften i så mange måneder <_<

Jeg tror der gik 3-4 dage og så var den væk! Det var fantastisk :glad

Glæd dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit halsbrand forsvandt med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig gik rygsmerter og halsbrand temmelig hurtigt væk, vandet i kroppen, som jeg havde virkelig meget af, gik væk i løbet af et par uger, og det karpaltunnelsyndrom jeg havde pga. vandet, gik væk efter en måneds tid.

Pga. amningen har jeg haft en del problemer med at gå sukkerkold, også pga. manglende tid, det var også noget jeg oplevede under graviditeten. :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme var væk med det samme og det samme gælder for bækkenløsningen. Var dog noget stiv i kroppen til at starte med og blev øm i lænden efter gåtur de første uger men det var ingenting i forhold til de rigtige smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halsbranden var væk med det samme. Til gengæld fik jeg så vand i fødderne efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes mine gener forsvandt lige med det samme. Jeg var meget plaget af plukkeveer, og det giver lidt sig selv at de forsvinder :-) Det var FEDT pludselig at kunne bevæge mig frit i sengen når jeg skulle sove, og glædeligt at kunne se mine tæer igen da jeg var i bad første gang efter fødslen!

Tilgengæld kommer der så mange andre ting istedet, efter veer, øm i kroppen, spændte bryster og tudeture. Jeg syntes det var frygteligt at gå i seng den første nat helt alene, mens min lille baby skulle lige helt alene i vuggen. Savnede så meget at have hende tæt på, de velkendte spark ved sengetid osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halsbranden var væk med det samme. Til gengæld fik jeg så vand i fødderne efter fødslen.

Hva'? Har aldrig hørt om at man pludselig får vand i fødderne EFTER fødslen? :unsure Fik du nogen forklaring på det? :unsure Håber skisme ikke, at jeg skal have mere vand i fødderne, så eksloderer de da :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var "Øm i knoglerne" i et par dage efter fødslen + jeg havde lidt blodmangel, som gjorde mig svag og jeg mistede apetitten- men faktisk så var samtlige gener både fra graviditet og den efterfølgende fødsel væk efter 10 dage. Der var blødningen stoppet helt og underlivet så tæt på normalt igen at vi kunne genoptage samlivet uden nogen mærkbar forskel :) 3 mdr efter fødslen kunne jeg slet ikke mærke at jeg lige havde været gravid og født- så for mig gik det rigtig hurtigt. De første 14 dage var jeg dog træt og bleg og havde brug for meget hvile :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva'? Har aldrig hørt om at man pludselig får vand i fødderne EFTER fødslen? :unsure Fik du nogen forklaring på det? :unsure Håber skisme ikke, at jeg skal have mere vand i fødderne, så eksloderer de da :o

Jeg kender også en der fik vand i fødderne efter fødsel. Min overbevisning er at man enten får det før eller efter fødsel. (og gider ikke at høre om dem der slet ikke får vand i kroppen! :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva'? Har aldrig hørt om at man pludselig får vand i fødderne EFTER fødslen? :unsure Fik du nogen forklaring på det? :unsure Håber skisme ikke, at jeg skal have mere vand i fødderne, så eksloderer de da :o

Jeg fik også vAnd i fødderne efter fødslen, men havde intet inden... Jeg fik vand i fødderne fordi jeg både blev pumpet med væske og blod + mit kredsløb var påvirket af et stort blodtab på næsten 4 liter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. vand, så kan jeg bestemt skrive under på at det også kan forekomme efter fødslen...... Mine fødder og ben er helt tossede, og jeg var faktisk ved lægen i går for hun ville godt liiiiige se hvor slemt det var, men det er åbenbart meget normalt når man mister en masse blod. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jøsses... Håber VIRKELIG ikke, at jeg skal have mere vand i fødderne, har i forvejen op til flere deller på anklerne pt. :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også pludselig enormt meget vand i fødder og underben. Sygeplejersken forklarede at det var en tegn på at mælken var begyndt at løbe til. Har fået min søs, som er fysioterapeut, til at 'dræne' begge ben her hvor vi er kommet hjem. Det tog timer! Heldigvis er hun billig i timeløn :rolleyes

Det er forsvundet nu her på 6. dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva'? Har aldrig hørt om at man pludselig får vand i fødderne EFTER fødslen? :unsure Fik du nogen forklaring på det? :unsure Håber skisme ikke, at jeg skal have mere vand i fødderne, så eksloderer de da :o

De sagde til mig at det var hormonerne og det med at mælken var ved at løbe til. Sygeplejesken sagde at nogle døjede med det under graviditeten, mens andre var ' heldige' bagefter.

Men det forsvandt nu efter 5-6 dage, da jeg sørgede for at lægge fødderne højt og lavede venepumpe-øvelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det allerbedste var, at jeg efter fødslen kunne bukke mig ned :-P lige med det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER