Oprettet July 1, 2012 Åh hvor synes jeg godt nok "systemet" er trælst. Jeg gik på barsel d. 4 juni. Jeg var på supplerende dagpenge inden. Jeg synes jeg har gjort nøjagtig som de har sagt jeg skulle.. Har modtaget papir fra kommunen EN gang - Og de var forkerte, så har kontaktet a-kassen IGEN, og de har nu sendt de rigtige papir til kommunen.. Har ringet til kommunen, og fortalt at papirene er på vej.. Er bare SÅ træt af det - For det betyder jo bare der ikke er styr på en skid <_< Jeg har ikke fået barselsdagpenge endnu, og jeg er bare SÅ bange for hvad jeg kan få, og hvornår osv....! IH! Nogen der kan fortælle om hvad de har gjort, for at få barselsdagpenge?? (evt hvis man har fået supplerende dagpenge?) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2012 Jeg meddlete A-kassen, at hvornår jeg har termin. Fik så svar tilbage om, at et var registreret og at de gav kommunen besked 4 uger før, altså d. 21/6. Derefter fik jeg et underretningsbrev fra kommunen d. 26/, som jeg lige måtte reagere på, da der nærmest stod jeg ikke var berettiget til noget... Men det viste sig at være et standardbrev, som ikke betød noget?! Jeg fik endnu et brev fra kommunen, hvor de skulle have terminsoplysning osv, samt skriftlig dokumentation på terminsdato. De har så fået en kopi af toppen af min vandrejournal (synes ikke de behøver vide alt om mit blodtryk, mine urinsticks, min vægt osv), der står jo det væsentlige hvad angår cpr, dato osv. Nu venter jeg så på, hvad de finder ud af. Fik at vide, at før de havde modtaget min undedrskrift på brev nr. 2, kunne jeg ikke få nogle penge overhovedet, så jeg kørte pænt til ydelseskontoret dagen efter jeg havde modtaget brevet. Jeg har fået oplyst at det er dagpengesats, altså de her ca. 3900 om ugen at man får... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2012 Jeg var lidt i samme båd som dig ved sidste graviditet. Jeg var ansat i vikariet som sluttede da jeg gik på barsel, så jeg skulle også på barsels dagpenge. Jeg fik jo så løn ifht hvad jeg havde tjent op til barselen, så det var lidt noget andet. Jeg vil bare sige at det kan tage LANG tid, men du skal nok få pengene og self med tilbagevirkende kraft. Der gik 2 måneder inden jeg fik nogen penge og jeg havde også gjort ALT hvad de havde sagt. Ikke særligt opløftende svar, sorry. Men bare for at fortælle at det vist ikke er helt unormalt det tager lang tid <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2012 Lige nu er jeg bare glad for at vi har sparet penge sammen! Kæresten får intet udbetalt denne og næste måned, så hold da op hvor kunne vi have været på rø***!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites