Nitzen1987

Spiser hele tiden

11 indlæg i dette emne

Uha efter at Maja vågnede kl 9.15 i dag har hun maks sovet 2 timer... og det hun har sovet har været hos mig efter spisning og så i mandens og min seng sammen med mig og til sids en ½ time for sig selv, efter jeg stod op... Hun er konsekvent vågnet i løbet af 5-10 minutter når hun er blevet puttet i liften... Resten af tiden er blevet tilbragt med at spise ved mit bryst - stort set... synes det er voldsomt at hun har sovet så lidt i dag og spist så tit.... Min mor siger så, at jeg skal give hende en sutteflaske, i tilfælde af, at hun ikke får nok at spise... men er det fordi hun ikke får nok at spise, at hun spiser hele tiden og ikke vil ligge for sig selv og sove? eller er det bare fordi hun automatisk er ved at regulere hvor meget mælk jeg skal producere for at opfylde hendes behov?

Det skal lige siges, at hun har gode og våde tissebleer flere gange om dagen og afførring 2-3 gange om dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil lige gøre opmærksom på dette LINK :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige gøre opmærksom på dette LINK :balloons

se det foklarer jo en hel del... troede bare først, at det var ved 6 uger der ville komme appetitspring, men jeg tog fejl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

se det foklarer jo en hel del... troede bare først, at det var ved 6 uger der ville komme appetitspring, men jeg tog fejl :)

Jeg ved jo ikke så meget om amning.... Men synes lige jeg kunne huske der var noget med sådan nogle appetitspring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu kommer jeg så med en helt anden mulighed.... altså nu er Astrid godt nok 5 måneder, men hun har også sovet rigtig rigtig dårligt i dag men til gengæld spist riigtig meget.... for hendes vedkommende var det pga vejret.... efter morgenens tordenvejr har luften hele dagen været rigtig lummer, klam og tung, og det har i den grad forstyrret hendes søvn.... hun havde det simpelthen alt for varmt, og kunne slet ikke finde ro.... og det ligner hende absolut ikke, hun plejer at sove så fint....

ja det er måske et skud tågen, og det er slet ikke sikkert det er tilfældet for jer.... men kunne nu ikke lade være med at tænke over det da jeg læste dit indlæg.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er appetitspring ved 3 og 6 uger og 3 og 6 måneder, så lille Maja er right on schedule ;) Du skal bare lade hende spise lige så tit hun vil og så stopper det igen og bliver normalt efter en dag eller to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er nervøs for om hun får nok mælk, så sørg for at få hende vejet løbende. Hvis hun følger kurven fint og tager på som hun skal, så får hun jo nok :)

Men umiddelbart lyder det almindeligt nok, Lise havde også perioder, hvor hun bare suttede som en gal hele dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv du endelig bare ved med at lægge hende til og til. Sæt dig godt tilrette i sofaen. Det er helt normalt :)

Gad jeg godt selv have vidst dengang :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ligesom Max.. Han har også lige haft kørt den der rutine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige et bette tips, når frøken smukke Maja falder i søvn ved dig og hun skal ligges i liften, så sørg for at liften er varm.

Svøb hende i hendes varme dyne. For babyer vågner ved hurtig temperatur ændring :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja godt tip med dynen. Jeg plejer altid at ligge hende oven på dynen imens jeg ammer. Så når hun er færdig og hvis hun er faldet i søvn, kan jeg bare lirke armene ind under dynen og løfte hende på den ind i liften/barnevognen, så hun er svøbt i den. Når hun så bliver større og for stor til at dynen sådan kan svøbes helt rundt, så gør du bare det samme med at hun ligger på dynen og så bare ligger et tæppe over, når du har lagt hende fra dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER