Oprettet June 29, 2012 hej Hvor har i autostolen i bilen på forsædet eller bagsædet og hvorfor???? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2012 Nu har vi ikke vores nogen steder endnu, men til oktober ( :wub ) så skal vi have den på bagsædet, fordi vi har airbag på forsædet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2012 Vi har den begge steder. Da vi ikke har airbag i vores biler må han gerne sidde på forsædet. Så kører jeg alene er han foran ellers er han bagved hvis jeg har nogen med Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2012 Bagsædet! Det er simpelthen for farligt at have den på forsædet. Man skal være obmærksom på, at selv om man kan slå den fra på forsædet, kan mekanikken godt være 2delt, så man ikke "kommer til" at slå airbagen fra. Det betyder, at man godt kan tro at man har slået den fra, og så har man reelt ikke. Dessuden sidder stolen bedre beskyttet på bagsædet, da den så vil sidde mellem 2 sæder, der kan bremse en evt løsrevet autostol, i forhold til, hvis det er foran, hvor der ikke er noget til at forhindre en løsrevet autostol i at flyve ud gennem forruden. Lige på det punkt er jeg ufattelig striks, og nok også meget overbeskyttende, men jeg kan ikke klare, når børn ikke er spændt ordentligt fast, og da slet ikke mit eget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2012 Jeg kan ikke se det store problem, hvis der ingen airbag er, pga ældre bil, og stolen er spændt rigtig fast, føler jeg det er sikkert nok på forsædet. De små kan komme næsten ligeså meget til skade bag i bilen som foran selvom man gør alle de rigtige ting Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2012 vores autostol er allerede kommet i bilen, jeg har købt en brugt, og den er på bagsædet Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2012 vores autostol har altid været på bagsædet da der er airbag foran... og eftersom det kun er farmand herhjemme der har kørekort indtil videre, er der intet problem og har aldrig været det.. da Kira var baby sad jeg bagi sammen med hende og nu sidder jeg på forsædet imens hun selv sidder alene på bagsædet og snakker lystigt med os.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2012 Vi kan slå airbaggen fra på forsædet, men vi vælger nu alligevel at baby skal sidde på bagsædet i sin stol.. synes det for mig virker mest rigtigt Ikke at det er forkert at have dem foran... men for mig føles det rigtigst på bagsædet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 4, 2012 Jeg kører også med lillebror på forsædet når jeg kører alene.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites