Helle H

Hvad med nr 2 barn

8 indlæg i dette emne

Er der nogen der kan svare mig på det. :-)

Vi har jo lige fået vores elskede lille Astrid.

Vi vil gerne have en mere og min mand er ikke helt ung.

Men hvornår kan man få hjælp til nr 2?

Hvor lang tid skal der være imellem?

Har sygehusene nogle regler for det, eller er det os der helt selv bestemmer?

Del dette indlæg

Jeg tror faktisk I måtte starte nu, hvis det er. Tidligere var regel jo at man kun måtte have befrugtede æg frosset ned i 2 år (nu 5 år). Tror bare I skal ringe dertil og evt få en samtale omkring opstart af fryseforsøg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay :-) vi har bare ingen æg i fryseren. Der var kun 2 der var gode den gang. Så jeg fik begge sat op.

Så vi skal forfra.

Tror du man skal igennem lægen så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, skal i bare ringe til klinikken, da I jo er i systemet. Der er ingen grund til, at det skal ske igennem lægen.

Når det nu er nummer to, I skal igang med, skal I betale selv... Det offentlige betaler ikke, når man har et fælles barn.

I princippet kan I starte næste forsøg med det samme, men det kræver, at du ikke ammer mere.

Vi vil også igang med nummer to (og har villet længe), men jeg fik at vide, at jeg skal være helt færdig med at amme først, og så skal der tages en blodprøve 8 uger efter jeg er stoppet helt med at amme.

Vi har fryseæg, så det kan jo godt være, at der er lidt forskel der, men hvis du skal i hormonbehandling, skal du sikkert ikke amme mere :unsure Jeg ved ikke, om de kræver, at du får mens regelmæssigt først... der er jo kvinder der kommer i behandling pga uregelmæssig mens. Jeg fik at vide, at mens skal være kommet tilbage regelmæssigt, men det er som sagt med fryseæg for vores vedkommende... De prøver at gøre det så naturligt som muligt, så hvis det kan undgås, skal jeg ikke i hormonbehandling...

Jeg ringede til klinikken i februar, da jeg også ville igang igen hurtigst muligt :blush (Jeg er jo heller ikke den yngste mere...) For at få helt klar besked, havd der kræves af jer, skal du nok ringe til klinikken. Så får du ihvertfald de helt rigtige svar... Jeg kan jo kun fortælle, hvordan det er for vores vedkommende. :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Egentlig god info omkring amning - havde jeg slet ikke overvejet!

Helle: havde slet ikke overvejet, at I ikke havde fryseæg (det var jo i første hug :) ), men som Hilde skriver er der jo ikke andet for end at tage kontakt til den privatklinik, I vil anvende og forhøre jer ad der.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skønt at se, at jeg ikke er den eneste der allerede tænker på barn nummer 2. Vi fik en dejlig søn for 3 mdr siden. Men jeg var straks i gang med at planlægge den næste. ;o9. Vi har besluttet os for at vente til december/januar mdr så han kan nå at blive ammet i et godt stykke tid. Men jeg vil heller ikke vente for længe, da jeg bliver 36 her til sommer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skønt at se, at jeg ikke er den eneste der allerede tænker på barn nummer 2. Vi fik en dejlig søn for 3 mdr siden. Men jeg var straks i gang med at planlægge den næste. ;o9. Vi har besluttet os for at vente til december/januar mdr så han kan nå at blive ammet i et godt stykke tid. Men jeg vil heller ikke vente for længe, da jeg bliver 36 her til sommer.

Jeg ville også gerne gå igang noget før, men det skulle ikke gå udover vores datter... Og så vidste jeg ikke, at der skulle gå 8 uger fra ophørt amning, inden min egen læge kan tage blodprøve :oops

Del dette indlæg

Annonce ♥

Andre der vil dele erfaringer med Nr 2?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER