Oprettet June 28, 2012 Hej tøser :) Jeg var til scanning igår og fik at vide min livmoderhals kun er 11 mm så jeg skal slappe helt af nu :( Men vil lige høre om nogen af jer ved hvor lang den burde være er nu 32 uger henne. Ved godt den normalt er mellem 3 og4 cm under graviditeten men den bliver jo mindre jo længere man kommer. Lige et spørgsmål mere forsvinder den helt altså ned til nul mm inden nan føder eller hvordan er det lige?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2012 Jeg fik min livmoderhals scannet i går (33+3), og da var den 4,5 cm, hvilket den skal være i følge min læge. Den "forsvinder" op til fødslen - Da jeg skulle have min første, var den væk, da jeg kom ind på fødegangen, og der var jeg 3 cm åben. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2012 Jeg blev skannet omkring uge 32 hvor min var 5 cm. Det er for både den indvendige. Min søster var til tjek da hun var omkring 30 hvor hun fik af vide at hendes var ca 2,5. Hun blev beordret sengeliggende. Det som lægerne er bekymret for er om livmoderhalsen vil blive ved med at blive minimeret - hvilket den jo helst ikke skal før fødslen. Derfor beordre de to. Min søster blev tjekket en uge efter hvor hun altså havde været sengeliggende i 1 uge. Der havde den regenereret sig til 3,3 cm. Så måske vil det også ske for dig. Men det kræver at du virkelig holder dig i ro... Del dette indlæg Link to post Share on other sites