Oprettet June 27, 2012 Hej piger.. Endnu engang må jeg søge jeres råd og trøst.. Jeg føler mig virkelig alene omkring det her projekt IVF. Vi er ikke gået igang med behandlingen endnu, da jeg først skal have tabt 5 kg., men føler jeg mangler støtte fra kæresten og familien... <_< For 14 dage siden blev vi enige om, ikke at drikke sodavand før vores bryllup d. 7/7., men allerede dagen efter var han faldet i, da han var ude som censor, og det åbenbart var hvad der blev serveret. Spurgte ham, om han ikke bare kunne have bedt om et glas vand i stedet, og det gjorde han så også de næste par dage. Så i weekenden, var vi på camping med mine forældre, og han drak cola hele weekenden, mens jeg stædigt drak vand. Føler bare at han ikke synes det er ligeså vigtigt som jeg gør. Er det forkert af mig, at føle mig lidt såret, når nu vi havde aftalt ikke at drikke sodavand før brylluppet? :unsure Samtidig har jeg, efter vi fik beskeden om, at IVF var vejen frem, mistet lysten til sex, da jeg lidt har en følelse af, at det jo alligevel ikke nytter noget. Vi har stadig sex en-to gange om ugen, men det er udelukkende for hans skyld. Jeg ligger egentlig bare og tænker på, at det jo nok heller ikke er denne gang det lykkes, hvis jeg da ikke bare lukker helt af og venter på at det er overstået. Og det er så forkert, det ved jeg. Men det er så svært at tænke anderledes. :( Er der andre der har oplevet det? Jeg elsker min kæreste overalt på jorden, og vi har før vi fik beskeden, altid haft sex dagligt.. Så det er højst sandsynligt bare mentalt, for tænker meget på hvordan vores sexliv bliver, når vi starter med behandlingen, har læst en del om, at man ikke er så "lækker" forneden, og er bange for at han vil miste lysten til mig, så er selv begyndt at lukke lidt af, så hvis det sker, er det ikke det store problem..?!? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Du er ikke alene, der er en masse herinde, som også er gennem et behandlingsforløb, og du skal bare bruge os til at læsse af på, når du synes det hele bliver for træls :kram :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Tak, Gitte .. Men er jeg helt gal på den, når jeg bliver såret over, at han ikke kan holde vores aftale om nul sodavand? Eller er jeg bare humørsyg? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Nej du er ikke helt gal på den, fordi det jo handler om, at han viser opbakning i forhold til dit vægttab, Men jeg så i programmet, hvor man fulgte Camilla frammes vej mod kg´erne og der mødte hun også modstand i manglende opbakning fra kæresten. Hvilket hun efterfølgende takkede for, for det gjorde at hun senere havde nemmere ved at være standhaftig, i og med der ikke vil blive taget hensyn hele tiden. Men altså jeg ville også blive ked af det, hvis ikke jeg fik opbakningen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Ved godt, at der ikke bliver taget hensyn. Har skam også selv helt lagt sodavand på hylden. Men det er på den anden side, også det eneste jeg har spurgt ham om, om han ikke ville opgive sammen med mig, og det var jo kun 1 lille måned.. :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 jeg er så enig i, at jeg også synes han burde vise den smule hensyn, og det er kun en måned. Man altså hvis han er colaman, så er det jo svært. Jeg drikker danskvand med citrus i stedet for cola, kunne det være en løsning for dig? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2012 Puha, kan godt forstå du føler dig såret. En aftale er en aftale, og så er det ikke særlig hensynsfuldt af ham ikke at overholde den! Men når det er sagt kan jeg måske godt sætte mig i hans sted. Det er svært at være den, der skal være solidarisk, når han nu ikke skal tabe sig (går jeg ud fra, men jeg kender jo ikke din kommende mand). Min mand drikker meget cola, og hvis jeg sagde til ham, at nu skulle vi begge stoppe, tror jeg han ville have meget svært ved at overholde det. Hvis han ikke har nogen reel grund, andet end at han måske drikker for meget af det, så kan det være rigtig svært at holde sig fra noget. Hvis der ikke er nogen motivation, så har han jo ingen grund til at gøre det, andet end at være solidarisk med dig. Og hvis der står en sodavand og kalder, så kan han måske have svært ved at overbevise sig selv om, hvorfor han skal lade den stå Hvad er grunden til, at han også skal ligge Cola på hylden? Er det hans eget forslag, noget i har aftalt i fællesskab, eller noget du har bestemt (mere eller mindre) udfra "hvis jeg skal, så skal du også". Håber i finder ud af det inden brylluppet, for det er en ærgelig følelse af have op til sit bryllup, at man ikke føler sig ordentligt hørt :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2012 Et er at acceptere man skal igennem behandling for at få sit største ønske opfyldt... Men hvis man så os skal kæmpe med vægten forinden.. ja uanset hvad - har man brug for støtte af manden. Syntes kun det er fair nok at I har lavet en aftale om at i BEGGE skal holde jer fra sodavand.. for om nået er det svært og overholde sådan noget - hvis den anden ikke støtter. Uanset næsten hvad vi har prøvet herhjemme - så har manden min støttet mig og gjort det samme. Når han så har været afsted til møde mv. - så har han gjort hvad han ville - for jeg aner jo ikke hvad han har haft proppet i hovedet der. (Så på den måde har han kunne overholde det - når vi ellers var sammen) Hvad angår sex - så tror jeg bare du skal ud over det der med at man jo faktisk også bare dyrker det for hyggens skyld ;) Ingen siger i skal dyrke det dagligt.. han vil også hurtigt lære at han må lære og vente. Op til forsøg mv - skal de jo liiige vente et par dage... Hmm nå alt i alt - vil jeg bare sige det er helt okay du tænker sådan... støtte er bare SÅ vigtigt... og du er ikke alene... KRAM herfra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2012 Først af alt - du er ikke alene... For det andet - tillykke med dit bryllup lige om lidt! Lige nu befinder du dig højst sandsynlig i en max stresset situation. Du ved du skal tabe 5 kg inden i kan komme i gang og føler dermed det hele ligger på dig. Derudover har du en masse tanker omkring at i skal i behandling i stedet for at kunne få jeres ønskebaby naturligt. Og som om det ikke er nok, så har du et bryllup lige om lidt, hvor du helt sikkert også ønsker at få nogle sidste detaljer på plads osv osv. Det jeg tænker, er om du pga alt det her, reagerer anderledes på jeres sodavandsaftale end du ellers plejer. Måske har i før lavet en lignende aftale, men hvor du ikke tog det så tungt om din mand brød aftalen en sjælden gang i mellem, så længe han forsøgte så godt han kunne? Det kan i hvert fald være svært at forstå for din mand hvis du er mere "hysterisk" nu, end du plejer. For den største hjælp han kan give, er vel at han ikke drikker sodavand derhjemme og ikke mindst lader være med at købe dem ind. Kunne du evt. prøve at lave en ny aftale, om at hvis han endelig skal drikke sodavand, f.eks. når han er censor, at han så gør det i hemmelighed så du ikke bliver fristet? A la hvad du ikke ved har du ikke ondt af? Det kræver jo selvfølgelig at du ikke begynder at gøre det samme... Når du har vænnet dig til tanken om at i skal i IVF, så bliver det bedre - det lover jeg. Jeg er begyndt at nyde, at vi nu har sex kun for fornøjelsens skyld, og at vi ikke behøver at tænke over at "den og den dag" er bedre end andre dage, eller at manden skal have udløsning ellers er det hele spildt. Du bliver ikke absolut ikke ulækker forneden!! Haha, hvor har du hørt det? Jeg selv fuldstændig magen ud som jeg plejer efter to gange IVF ;) Det du måske blander det sammen med, er at man i ca. 2 uger skal tage en hormoncreme som man får i skeden. Og der oplever nogen at man får øget og måske lidt ulækker udflod. Jeg har ikke været specielt plaget ved det, så jeg synes ikke det er så slemt. Ja, IVF er en stor mundfuld, men jeg er sikker på i kan klare det! Og når du har spørgsmål, så er det bare at bruge os herinde, som har været det igennem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites