Guest

ok det her er et fjollet indlæg

34 indlæg i dette emne

I kender det sikkert godt, man har engang imellem nogle lidt underlige snakke, de starter normalt men udvikler sig bare sådan lidt sjovt og så ender man med at tage lidt pis på det hele, sådan en havde min mand og jeg den anden dag, og efter det er jeg faktisk kommet til at tænke lidt over det og nu er jeg egentlig bare godt gammeldags nysgerrig!

- nå men snakken startede med at vi snakkede om fødsler og hvad der KAN sætte det i gang og vi snakker om stærk mad, at slappe af, hindbærblads the, god mad osv osv osv osv og så kommer vi til at SEX kan sætte det i gang - min mand spørger så hvorfor sex kan, når nu alt andet fysisk aktivitet ikke kan og jeg forklarer at fysisk aktivitet udløser adrenalin der ikke er så godt, men at sex udløser endorfiner og oxytocin som er rigtig godt - og så fortæller jeg at sæd vist også indeholder oxytocin men at det i hvert fald indeholder noget der er godt for at sætte fødslen i gang. Så stiller manden spørgsmålet "Gælder det også når man sluger efter et Blow Job" - ja i kan nok gætte hvad min mand mener - så det pjattede vi lidt med!

MEN så er jeg faktisk kommet til at tænke helt vildt meget over det siden og det er jo nok egentlig her at indlægget for alvor bliver fjollet for nu kryber jeg simpelthen til korset og stiller spørgsmålet videre.

KAN sæd man sluger sætte en fødsel i gang på lige fod med sæd man får ind via almindelig sex?

Altså sæd "rammer" jo ligesom området ved almindelig sex, mens det jo sikkert bliver "fordøjet" i mavesækken efter et BJ og derfor ikke har samme effekt! MEN jeg ved det ikke - altså hvis man kan spise sin udkogte og pulveriserede moderkage og få gavnlig effekt af den, ja så er tanken om at sæd MÅSKE kan have en effekt ikke så fjern i mit hoved alligevel - måske man bare skal have mere af den :lol

Ja jeg ved godt det er et fjollet indlæg men altså hverdagens små filosofiske spørgsmål hober sig op når man går hjemme :blush

Del dette indlæg

Det har min mand også spurgt om og han mente meget alvorligt at vi skulle prøve det ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehehehehehehe, hurra for nysgerrighed! :lol

Altså sådan helt seriøst... Da vi var til fødselsforberedelse fik vi også at vide, at der var et stof i sæd (mener at det var noget andet end oxytocin - det ville undre mig, hvis der var oxytocin i sæd...) der kunne sætte fødslen igang i teorien, men at der skulle så meget sæd til, at det ikke var realistisk at det skete i praksis (kan det passe at hun sagde, at der skulle ca. 1000 gennemsnitlige "ladninger" til?). Så jeg tror ikke, at der reelt er noget om snakken.

Og jeg tror endnu mindre, at det ville virke, hvis man slugte for så kommer det jo ned i mavesækken, hvor jeg tænker at mavesyren ville opløse det, frem for hvis det kom direkte ind på slimhinderne for neden.

Så mit bud vil være, at alm. sex er bedre til at sætte fødslen igang end bj (og at det er vigtigere at kvinden får orgasme end at manden gør :P)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lovebk man kan altid regne med svar herfra :super

jeg tror også bare at vi fik at vide at det kunne "være med til" at sætte skub i fødslen hvis kroppen alligevel var ved at være klar - men 1000 gennemsnitlige ladninger :blink - det kan man da SLET ikke rumme på det tidspunkt - der er jo ligesom presset nok i forvejen :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså sådan helt seriøst... Da vi var til fødselsforberedelse fik vi også at vide, at der var et stof i sæd (mener at det var noget andet end oxytocin - det ville undre mig, hvis der var oxytocin i sæd...) der kunne sætte fødslen igang i teorien, men at der skulle så meget sæd til, at det ikke var realistisk at det skete i praksis (kan det passe at hun sagde, at der skulle ca. 1000 gennemsnitlige "ladninger" til?). Så jeg tror ikke, at der reelt er noget om snakken.

Og jeg tror endnu mindre, at det ville virke, hvis man slugte for så kommer det jo ned i mavesækken, hvor jeg tænker at mavesyren ville opløse det, frem for hvis det kom direkte ind på slimhinderne for neden.

Så mit bud vil være, at alm. sex er bedre til at sætte fødslen igang end bj (og at det er vigtigere at kvinden får orgasme end at manden gør :P)

:lolhit til det med rødt, for det er jo så sandt så sandt :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol kan da lige indskyde at der gik 13-14 timer fra vi :hump til mine veer startede og der var nok gået 5-6 uger siden vi :hump gangen forinden :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lovebk man kan altid regne med svar herfra :super

jeg tror også bare at vi fik at vide at det kunne "være med til" at sætte skub i fødslen hvis kroppen alligevel var ved at være klar - men 1000 gennemsnitlige ladninger :blink - det kan man da SLET ikke rumme på det tidspunkt - der er jo ligesom presset nok i forvejen :lol

Med 1000 ladninger, så er der vist heller ikke meget mand tilbage til at støtte under fødslen :P

Jeg har tilgengæld hørt at æg skulle få manden til at være mere "produktiv" på det punkt, og så kunne man måske "nøjes" med 500 ladninger :lolhit

(Min mand ville elske løsningen: Morgenmad med bacon og æg på sengen, så sex, og så en søn :balloon )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har altid hørt at det med sexen er fordi sæd indeholder nogen stoffer som er med til at blødgøre livmodermunden, ligesom når man sætter en stikpille op. Så det er altså ikke sjov sex for mors skyld men bare en god aflevering der skal til :whistling men ok, sjov har vel aldrig skadet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har altid hørt at det med sexen er fordi sæd indeholder nogen stoffer som er med til at blødgøre livmodermunden, ligesom når man sætter en stikpille op. Så det er altså ikke sjov sex for mors skyld men bare en god aflevering der skal til :whistling men ok, sjov har vel aldrig skadet?

Det var så netop dét, vi fik at vide ikke passede til fødselsforberedelse... At der var så lidt af det der stof, at det faktisk var ligemeget (men som de sagde: man måtte da gerne forsøge :lolhit).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand bliver SÅ skuffet over det her... måske jeg bare skal holde det for mig selv :whistling altså en lille historie om at orgasme og en god aflevering hjælper skader jo ingen :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand bliver SÅ skuffet over det her... måske jeg bare skal holde det for mig selv :whistling altså en lille historie om at orgasme og en god aflevering hjælper skader jo ingen :badgirl

Og som den ene jordemoder til vores fødselsforberedelse sagde: "Men man må GERNE forsøge" ;) Og uanset hvad videnskaben siger, så synes jeg da efterhånden at der har været en del succeshistorier med :hump lige før fødsel herindefra :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lolhit

Hey søde, tro flytter bjerge, så hvorfor skulle det ikke også start fødsler? :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey søde, tro flytter bjerge, så hvorfor skulle det ikke også start fødsler? :whistling

:lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså ifølge denne side: http://www.mingraviditet.dk/gravid/igangsat_gravid.htm

... kan alene tanken om fødsel sætte fødslen igang ;) (også opskrift på ve-kage og fødselspizza)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså ifølge denne side: http://www.mingraviditet.dk/gravid/igangsat_gravid.htm

... kan alene tanken om fødsel sætte fødslen igang ;) (også opskrift på ve-kage og fødselspizza)

ha ha ha... jeg skal vist til at bage Ve kage og fødselspizza når vi når indenfor normal termin... Det kan vel ikke skade!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

ha ha ha... jeg skal vist til at bage Ve kage og fødselspizza når vi når indenfor normal termin... Det kan vel ikke skade!!!

Den ve-kage lyder da også god! :sandie

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noget andet som vistnok virker er at stimulere brystvorterne, det får veerne til at blive bedre hvis man allerede har plukveer/småveer. Og det kan vel også være sjovt (vil nogle mænd mene) bivirkningen er selvfølgelig ømme dutter og mælk på fingrene :hophop og så tror jeg ikke rigtig på det giver noget med mindre der allerede er noget så småt i gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig :D

Manden var ret slukøret, efter jordemoderen havde nævnt det med ladningerne- og at ingen mand kunne præsterer det, som det krævede alligevel pga. Det krævede et ret stor mængde sæd ;)

Til gengæld så tror jeg orgasmerne kan spille ind :unsure De laver jo nogle sanmentrækninger, så de burde da kunne være med til at fremme processen lidt :unsure :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror der skal være tale om omkring en liter sæd, før det har nogen virkning! lol_hitting.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig :D

Manden var ret slukøret, efter jordemoderen havde nævnt det med ladningerne- og at ingen mand kunne præsterer det, som det krævede alligevel pga. Det krævede et ret stor mængde sæd ;)

Til gengæld så tror jeg orgasmerne kan spille ind :unsure De laver jo nogle sanmentrækninger, så de burde da kunne være med til at fremme processen lidt :unsure :P

Det tror jeg også! (Og det tror jeg også at hende den "ældre" jm fra foredraget tror, da hun sådan holdt lidt fast i "men man må gerne prøve...")

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tror jeg også! (Og det tror jeg også at hende den "ældre" jm fra foredraget tror, da hun sådan holdt lidt fast i "men man må gerne prøve...")

Nej det skader jo i hvert fald ikke ;) da jeg fortalte det til min mand mente han at vi da bare skulle i gang, for hvem sagde det var på én gang :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at der skal syv liter sæd til, for at udgøre det for en stikpille (dem de bruger ved igangsættelse).

For at han ikke skal blive alt for udmattet under fødslen, sætter jeg kæresten igang med det samme :lolhit Med lidt god vilje kan han nå det :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at der skal syv liter sæd til, for at udgøre det for en stikpille (dem de bruger ved igangsættelse).

For at han ikke skal blive alt for udmattet under fødslen, sætter jeg kæresten igang med det samme :lolhit Med lidt god vilje kan han nå det :D

:haha

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag i nyhedsbrevet jeg får hver dag står der bla om sex . Derudover har jeg hørt det fra jordmoderen til fødselsforberedelse..,

Mandens sæd indeholder som nogle nævner det samme stof som de stikpiller man får til at sætte fødsel igang. Det stimulere livmoderhalsen til at modne sig til fødsel. Så lad bare manden hoppe på dig.

Der er dog forskellige meninger om vi skal have en orgasme eller ej - altså om det har betydning. Men det kan vel for filan ikke skade ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herlig tråd!! :haha

Jeg kan kun stemme i hvad de andre siger - at sæd indeholder samme stof som i de piller de bruger under igangsættelse, men at der jo kun er en meget lille mængde i. Men jeg har også hørt om flere hvor det lykkedes dem at sætte fødslen igang med sex, så klø bare på :hump Det kan jo ihvertfald ikke skade!

Og så har jeg iøvrigt hørt at det bare skal ind i kroppen for at have en virkning, så i princippet kan man også sluge. MEN når nu der er så lidt i sæd i forvejen, så har det nok bedst virkning "dernede" fremfor hvis man sluger det (og hvem har lyst til at sluge 7 liter sæd? :lolhit ).

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER